Sektio takana ja jälleen raskaana
Yksi km takana sektion ja tämän raskauden välissä. Pelottaa vain kuinka arpi kestää tulevan raskauden ja supistukset lasketunajan tienoilla? Arpi on siis vaakasuuntaan ja hyvin parantunut, ei ole märkinyt tai vastaavaa. Esikoinen leikattiin ennen laskettua aikaa lapsivedenmenojen vuoksi.
Kertokaa kokemuksianne!
Kommentit (27)
Mä synnytin sektion jälkeen 1 v 5 kk päästä. Eikä ollut mitään ongelmia. Synnytys itse asiassa sujui kaikista helpoiten, kun vertaa aikaisempiin.
Meillä on muksuilla 1v2kk ikäeroa. Eka syntyi hätäsectiolla vihreän veden ja sydänäänten laskujen vuoksi. Toinen alakautta avotarjonnassa. Ei ollut ongelmia. Raskaus meni toisen aikana kivasti loppuun asti ja synnytyskin oli helppo. Kolmaskin tuli ilman ongelmia. Ja molemmat alakautta syntyneet ovat olleet 4 kiloisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin sektion jälkeen 1 v 5 kk päästä. Eikä ollut mitään ongelmia. Synnytys itse asiassa sujui kaikista helpoiten, kun vertaa aikaisempiin.
Oliko sun sektio loppusuoralla? Tuntuiko supistukset eniten haavan alueella?
Minulle on tehty neljä suunniteltua sektiota kahden vuoden välein eikä mitään ongelmia ollut. Kohtu yms ovat kuulemma niin hyvässä kunnossa että viideskin raskaus ja sektio olisi mahdollinen. Tämä on hyvin yksilöllistä, joku kestää vain yhden sektion ja joku vaikka kuinka monta. Keskustele lääkärin kanssa.
Onko se repeämisvaara ainoastaan supistusten aikana vai koko raskauden ajan? Pelottaa juurikn tuo loppu raskaus, sillä sektio tehtiin minulle 35 viikolla ja maha ei päässyt koskaan kasavaan "täysiin mittoihin"
-ap