Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pääsykoetulosten odottajat

buubää
07.06.2016 |

no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..

onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?

Kommentit (1328)

Vierailija
161/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksei yliopistot ja opintopolku voisi sopia kaikki, että tulokset ilmoitetaan kaikille x. päivänä klo x, ei olisi tällaista "aaargghhh enkö mä päässy kun on kesken?!? jos ne jotka pääsee on saaneet merkinnän??"

Sehän on sovittu, ja se on 1.7. :D Eikö ole kivaa että jotkut ilmoittaa kuitenkin aiemmin jos saavat tulokset valmiiksi?

onko sulla luetunymmärtämisen kanssa vaikeuksia? (ja noilla sisäistämistaidoilla korkeakouluun hakemassa? :O) eihän tuo päivä ole se, jolloin ilmoitetaan kaikille, vaan milloin viimeistään ilmoitetaan. aikas iso ero. jos tietäisi, etteivät tulokset voisi olla mistään nähtävissä ennen tuota, voisi vaan relailla sinne asti ja parhaansa mukaan olla ajattelematta koko asiaa. nyt mä ainakin käyn aika tiuhaan opintopolussa, jos ne vaikka olisivat tulleet ja pääsisi jo sitten miettimään elämää eteenpäin. onhan se heille kiva, ketkä tiedon saavat, mutta meille muille ärsyttävää.

Vierailija
162/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko UEF:n yhteiskunta- ja kauppatieteiden tiedekunnasta valmistunu mitään tuloksia?? Tietääkö kukaan?

Mulle oli tullut tulokset sieltä

mikä ala/laitos??? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi ymmärtää että mikä hitto näissä kestää. Tulee olemaan loppukesä varmasti stressaavaa aikaa kun asunto pitää hankkia kiireellä ym (jos pääsee opiskelemaan)... Esimerkiksi yhdessä hakukohteessani osa pääsi seuraavaan vaiheeseen ja se asia selvisi varmaan kahdessa viikossa. Mikä ihme tässä sitten voi kestää?? Kohtuutonta.

Vierailija
164/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime vuonna lääkiksen tulokset tuli 2 päivää ennen 1.7. Itsehän kun olin päättänyt että lasken päiviä tuohon 1.7. ja olin valmistautunut kuulemaan tuloksen silloin, niin en suostunut kirjautumaan opintopolkuun yhtään aikaisemmin kuin 1.7. En tajua miten mulla riitti itsekuri pitää itteni opintopolusta pois ja varsinki ku katoin tuloksen vasta iltapäivällä 1.7. Huh heijaa ois kyllä pitäny kattoo sillo heti tulosten tultua, ku siellä luki hyväksytty, ei ois tarvinnu itkeskellä yhtään enempää ku en muka päässy sisään :D

Tsemppiä kaikille hakijoille ja tulosten jännittäjille!

Vierailija
165/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kurjimmalta tuntuu se, että niin moni on saanut jo tiedon ja itsellä menee nyt juhannuskin vatvoessa miten käy. Itselläni sellainen tilanne että voi käydä mitä vain, syksyllä kouluun tai ei. Ei se maailmaa kaada jollei pääsykoesuoritus riittänyt opiskelupaikkaan, mutta kova pettymys tietenkin. Tieto suuntaan tai toiseen helpottaisi kuitenkin oloa.

Vierailija
166/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä lääkiksen tulokset. Tulee viim. 1.7. 

Vierailija
167/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskalla kirjautua Opintopolkuun ennen 1.7. Olen koko ajan kuvitellut, että tulokset tulevat vasta tuona päivänä... Ei hitto, varmaan olisi hyvä jo käydä vilkaisemassa, ties vaikka voisi ryhtyä asunnonhakuun ja muuhun valmisteluun. Mutta en vaan pysty!

Vierailija
168/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kurjimmalta tuntuu se, että niin moni on saanut jo tiedon ja itsellä menee nyt juhannuskin vatvoessa miten käy. Itselläni sellainen tilanne että voi käydä mitä vain, syksyllä kouluun tai ei. Ei se maailmaa kaada jollei pääsykoesuoritus riittänyt opiskelupaikkaan, mutta kova pettymys tietenkin. Tieto suuntaan tai toiseen helpottaisi kuitenkin oloa.

Samat sanat. Paitsi no, jos en pääse sisään niin vaihdan alaa kuitenkin joten enempi päänvaivaa. :/ mulla on ihan 50/50 pääsenkö. Essee ratkaisee. :/

Vierailija
169/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaako kukaan vastata, että missä vaiheessa tulokset julkaistaan ilmoitustauluilla/ovenpielissä/missä ikinä julkisesti? vasta 1.7.? kiinnostaisi tietää sellaistenkin tuttujen kohtaloista (siis samaan kuin mä), joilta en kehtaa ruveta kyselemään kun ei olla muutenkaan tekemisissä :D (tiedän, olen ihan toivottoman utelias tapaus, mut kiva tietää vähän tulevista opiskelukavereista :P)

Vierailija
170/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo opiskelupaikka ja valmistun kandidaatiksi syksyllä (JYU). Hain kuitenkin toiselle koulutusalalle jo viime vuonna tämän vuoden tapaan. Jäin varasijalle 12., koulutukseen otetaan 20 sisään. Vitutti. Vituttaa tänäkin kesänä jos en pääse, mutta ei yhtä paljon, kun tiedän saavani kandin paprut syksyllä. Olen tosin 95% varma etten pääse :DD En jaksa rampata Opintopolussa ja joutua sitten pettymään, juhannus tulee varmaan olemaan muutenkin aika ankea.

Tsemppiä kaikille kuitenkin, ja hyvää juhannusta!

Vierailija
171/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

Vierailija
172/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osaako kukaan vastata, että missä vaiheessa tulokset julkaistaan ilmoitustauluilla/ovenpielissä/missä ikinä julkisesti? vasta 1.7.? kiinnostaisi tietää sellaistenkin tuttujen kohtaloista (siis samaan kuin mä), joilta en kehtaa ruveta kyselemään kun ei olla muutenkaan tekemisissä :D (tiedän, olen ihan toivottoman utelias tapaus, mut kiva tietää vähän tulevista opiskelukavereista :P)

Viime vuonna ainakin oli Hgin lääkiksen tulokset Meilahdessa seinällä myös niiden nimet jotka kieltäneet netissä. 

Vierailija
173/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.7. tulee listat kouluille. Kaikki ei julkaise listoja internetissä, toiset julkaisee.

Vierailija
174/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 1.7 selviää, nauttikaa nyt torstaista ja huomenna jussinaatto? Ehditte saada selville, jotku pääsee minne haluuvat ja jotkut pääsee toiseksi halutuimpaan kohteeseen ja jotkut ei pääse mihinkään. 

Vierailija
175/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun innoittamana kirjautuin Opintopolkuun, ja siellähän se luki: minut on hyväksytty ensisijaiseen hakuvaihtoehtooni. Ilmoitin välittömästi, että otan paikan vastaan. Täällä on nyt niin onnellinen tyttönen, ettette voi käsittääkään! Koulu on Metropolia, jos sitä joku miettii.

Voi ei. Olen pahoillani. Koulu, johon minut hyväksyttiin, on siis Haaga-Helia, eikä Metropolia kuten virheellisesti väitin! Pyydän anteeksi sekoiluani, olin vahvojen kipulääkkeiden alaisena tuota viestiä kirjoittaessani. Ja kyseessä on tradenomilinja. Onnittelut kaikille opiskelemaan valituille ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat tuloksia!

Vierailija
176/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, lohduksi heille, jotka eivät pääse: tarkistakaa avointen yliopistojen opintomahdollusuudet. Monesti avoimessa voi opiskella samaa ainetta tai sivuaineeksi kelpaavaa ainetta/aineita. Ne opinnot luetaan hyväksi sitten kun pääsette myöhemmin opiskelemaan. Samalla osaatte vuoden päästä enemän.

Helsingin yliopistosta ainakin on irtisanottu työntekijöitä, vähemällä työvoimalla lasketaan/kirjataan tuloksia. Sen vuoksi voi kestää aiempia vuosia pidempään.

Vierailija
177/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulujen sote-tuloksia odottaville: suurin osa sote-koulutuksista tekee valintakoeyhteistyötä, mikä tarkoittaa, että ennen kuin tuloksia voi julkaista niin täytyy odottaa kaikkien samassa valintaryhmässä olevien amkien valmistumista. Takuulla ei tuloksia julkaista ennen keskiviikkoa ainakaan.

Vierailija
178/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote alan tuloksia täälläkin odotellaan :|

Vierailija
179/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjauduin äsken sisään ja mulla lukee myös, että valinta kesken, mutta koulun kohdalla kuitenkin puhetta varasijasta? Olenko siis varasijalla? :(

Vierailija
180/1328 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjauduin äsken sisään ja mulla lukee myös, että valinta kesken, mutta koulun kohdalla kuitenkin puhetta varasijasta? Olenko siis varasijalla? :(

luultavasti olet kyseiseen kohteeseen varasijalla, mutta kokonaisuutena hakusi on kesken eli varmaa tulosta korkeimmasta kohteestasi ei ole tullut. varasijakin voi muuttua hyväksytyksi jos muut eivät ota paikkojaan vastaan tai pääsevät korkeammalla oleviin kohteisiinsa. kannattaa tutustua siellä opintopolussa oleviin usein kysyttyihin kysymyksiin yms.... -.-