pääsykoetulosten odottajat
no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..
onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?
Kommentit (1328)
Mä hain elämänkouluun Helsinkiin. En päässyt edes pääsykokeeseen oli taas rajat noussu.
Vierailija kirjoitti:
Olen työni puolesta tekemisissä opintopolun kanssa, ja sieltä on tänään tullut vähän vihiä että tulokset saattas olla nähtävillä vasta huomenna illalla...tai sitten maanantaina =(
Loistavaa että tämä jännitystila jatkuu mahdollisesti vielä viikonlopun yli :)
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyin hakijapalveluista niin vastaus tuli "Huomenna julkaistaan jos ei mitään katastrofaalista tapahdu". Ja ei kuulemma sote alalla mihin itse hain ole vielä tulokset valmiina.
Kyllä se on viimeistään 1.7 ja sillä sipuli, huomenna tulee sähköpostilla tieto jos opintopolku ei toimi. Lopettakaa se stressaaminen huomenna selviää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työni puolesta tekemisissä opintopolun kanssa, ja sieltä on tänään tullut vähän vihiä että tulokset saattas olla nähtävillä vasta huomenna illalla...tai sitten maanantaina =(
Kyllä huomenna tulee tieto siitä pöösikö vai ei, ihan sama toimiiko opintopolku vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Itse en ole kertaakaan edes katsonut opintopolkua silloin kun se toimi, tiedän että saan tiedon sähköpostiin HUOMENNA 1.7. Eli mikä jännitys kestää viikonlopun yli?
Kyllä ne tulokset huomenna tulevat, eivätkä maanantaina. Kirjautuminen on estetty, jotta nämä viimeiset isojen alojen tulokset saataisiin varmasti vietyä järjestelmään. Tulosten kirjaaminen kuormittaa järjestelmää kovasti, mutta nyt, kun kirjautuminen on estetty, ei käyttäjiltä tule enää samanlaista kuormitusta kuin aiemmin tällä viikolla. Paskaa suunnittelua epäilemättä, ja olisi kiva, jos normaali käyttö olisi mahdollista näiden tulosten siirtämisen aikana. Mutta mitään tuskin on mennyt "rikki" sillä tavalla, että jotain korjaustöitä tehtäisiin vielä viikonloppuna. Eiköhän tulosten kirjaaminen käy nyt varsin jouhevasti, kun muu liikenne on paljon vähäisempää. Ilmoitus siitä, ettei kirjautumaan pääse, lienee varotoimenpide, ettei koko paska kaadu kesken tulosten kirjaamisen. Ja tieto siitä, ettei palvelua pääse käyttämään ennen huomista, vähentää entisestään vierailijoita ja antaa enemmän "rauhaa" tietojen siirtämiselle tämän päivän aikana, jotta huomenna olisi valmista.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko nimilistat minnekään muualle näkyviin kuin tuonne Opintopolkuun? Jännään erään läheisen lääkispaikkaa...
Minkä ihmeen takia jännität jonkun muun paikkaa??!! Taidat olla todella utelias ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyin hakijapalveluista niin vastaus tuli "Huomenna julkaistaan jos ei mitään katastrofaalista tapahdu". Ja ei kuulemma sote alalla mihin itse hain ole vielä tulokset valmiina.
Kyllä se on viimeistään 1.7 ja sillä sipuli, huomenna tulee sähköpostilla tieto jos opintopolku ei toimi. Lopettakaa se stressaaminen huomenna selviää!
Ainiin, lol. En pysty oikein ajattelemaankaan näköjään enää.
Ellei ne saa kaikille sähköpostiin niin opintopolku jumittuu täysin. Menkää aamulla katsomaan ilmoitustaululle kuka voi. Siinä saa samalla reippailla.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko nimilistat minnekään muualle näkyviin kuin tuonne Opintopolkuun? Jännään erään läheisen lääkispaikkaa...
Esim. minä olen kieltänyt tietojeni julkaisun jo hakuvaiheessa, joten nimeni ei näy missään, vaikka saisin opiskelupaikan. En halua, että tieto sisäänpääsystä roikkuu netissä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mul ois yks tyhmä kysymys tähän väliin.. olikos se niin että nykyään ei saa lisäpisteitä siitä että on hakenut 1 vaihtoehtona kouluun, ja sitten 2 vaihtoehdosta saa vähemmän pisteitä?
Itsekin olen pohtinut tätä samaa... Tietääkö joku?
Riippuu alasta. Esim. DIA-yhteishaussa ja kauppatieteiden yhteishaussa "alojen sisäinen" järjestys pisteytetään. Eli ensimmäisestä DIA-hakukohteesta saa ensisijaisuuspisteen, ensimmäisestä kauppatieteiden hakukohteesta saa ensisijaisuuspisteen. Mutta nuo eri alojen yhteishaut eivät vaikuta toisiinsa. Eli jos on esimerkiksi 1. hakukohde jokin Aallon tekniikan aloista ja 2. hakukohde Aallon kauppatieteet, saa molemmista ko. alan yhteishaussa määritellyn määrän ensisijaisuuspisteitä. Mutta jos 1. hakukohde on jokin Aallon tekniikan ala ja 2. hakukohde jokin toinen tekniikan ala, ensisijaisuuspisteet saa vain ykkösvaihtoehdosta.
Mutta on myös paljon aloja, joilla ensisijaisuuspisteitä ei jaeta lainkaan. Tarkistakaa omien alojenne tilanteet, yleispäteviä sääntöjä ei ole.
Eikö juuri vuodenvaihteessa 2016 muuttunut nuo pistehommat niin että enisijaisuuspisteitä ei enään tule? Jostain olen näin ymmärtänyt
Olet oikeassa ainakin tuosta DIA-valinnasta, pahoitteluni, että kirjoitin aivan palturia! :D Itse siis hain tuossa DIA-yhteisvalinnassa nyt toista kertaa ja olen tähän asti täysin kuvitellut, että ensisijaisuuspisteitä saa aivan normaaliin tapaan. En ole tainnut edes noita valintaperusteita lukaista läpi, kun jotenkin oletin, että homma on sama kuin aiempina vuosina. Äsken kävin sitten tarkistamassa, ja yllätyin.
Amk-haussa ei saanut ensisijaisuudesta lisäpisteitä vuonna 2015, sitä ennen sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä olen kieltänyt tietojeni julkaisun jo hakuvaiheessa, joten nimeni ei näy missään, vaikka saisin opiskelupaikan. En halua, että tieto sisäänpääsystä roikkuu netissä ikuisesti.
mä ihmettelen, että jos on todella kyse läheisestä, niin eikös se läheinen kerro ihan itse pääsystään ettei tarvitse alkaa mitään nimilistoja metsästää? :D kuulostaa joltain pelottavalta stalkkerilta!
Hain Helsingin yliopistoon viestintää lukemaan ja äsken tuli sähköpostia. En osallistunut kokeeseen, joten en tietenkään päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia jännität jonkun muun paikkaa??!! Taidat olla todella utelias ihminen.
oon kamalan utelias ihminen, täytyy käydä kaikki lääkikset läpi kun tulee nettiin mutta eritoten Hgin lääkis. Myös oikkis, Hgin. Aallon valitut ei tule nettiin, täytyy käydä ilmeisesti Otaniemessä.
Onko nyt illalla tullu amkeista kellään spostii
Mulle tuli tiistaina spostia Helsingin psykologiasta, hyväksytty. En ois ikinä uskonu että pääsen ekalla hakukerralla! Tsemppiä kaikille tulosten odotteluun :)
Eikö joku laittanut tästä systeemistä vinkin iltalehteen? Nyt on Iltalehdessä uutinen tästä :D
"Tulokset eivät ole näkyvissä keskiyön jälkeen, vaan vasta aamupäivällä"
Joopa joo.....