pääsykoetulosten odottajat
no niin, ei jaksais millään odotella 1.7. asti kun tulee tietoa..
onko teille tullut yliopiston hauista miten aikaisin tietoa, vai onko vaan pakko kärsiä juhannyksen yli...ootteko saaneet tekstari-ilmoituksia vai vain opintopolussa vai miten?
Kommentit (1328)
Vierailija kirjoitti:
Sosionomiksi. Mihin sä?
Sama :)
..eli enkö nyt pääse ottamaan amispaikkaa vastaan opintopolkuun? Voi paska, juuri sain sovittua asiat. Hävettää laittaa sinne jatkuvasti viestejä - onneksi sentään eri kanslistit kuin lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdin just nähdä omat lääkiksen tulokset. Sisään mentiin niin että viuhahti!!! JESSSSSSSSSS
Mikä oli susta vaikein kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulokset tulevat 1.7, tarkoittaako se sitä, että klo 00.00, ne ovat nähtävissä, vai pitääkö odotella iltapäivään?
Mulla on yövuorot sekä torstaina että perjantaina, ja voi hemmetti, jos tulokset eivät ole tulleet kun olen kotona kasilta perjantaiaamuna: enhän mä malttamattomuuksissani pysty nukkua, ennen kuin ne tulee! Mun tuurilla tulokset tulee joskus 15.52.
Tää, jumalauti kilahdan kohta.
Ja kaikille "yhyy ei se nyt elämää suurempi asia ole se opiskelupaikka lol vitun luuserit", haistakaa ihan aidosti nyt vittu. Sitten parin päivän päästä voidaan keskustella rakentavasti siitä, että luodaanko länsimaisessa yhteiskunnassa liikaa painetta koulun, opiskelun ja uran suhteen, mutta EI NYT, ei tässä mielentilassa. Ei varsinkaan tässä ketjussa.
Taidan lähteä tästä jollekin pitkälle käppäilylle luontoon rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/oma_opintopolku_on_jumissa/8991504?origin=rss&utm… VMP
enpä muista, milloin olisi vituttanut näin paljoa :D oikeasti täällä yksin kotona kiroilen ääneen, heristelen nyrkkiä okm:lle ja nauran itelleni :D yhdestäkään hakukohteestani ei ole tietoa, enkä osaa yhtään arvioida mahiksiani. tuntuu vaan todella typerältä toi että ihmiset saavat tietoja eri aikoihin...mun tuurillahan en pääse läpi koko perjantaina ja olen Suomen viimeinen joka saa tiedon opiskelupaikasta :'D tsemppiä kaikille kanssaodottajille! nyt pari päivää lomailua, ihan kuin koko asiaa ei olisikaan :)
Vtun hienosti meni opintosolmu, hyvin hoidettu, hyvää työtä!!!!
Tosiaan tuo "eräpäivä" pitäis ehdottomasti olla 30.6., että ne joiden tarvii irtisanoa kämppä ei joutuis maksamaan kahta vuokraa päällekäin. Miten ne onkin valinneet tuon päivän noin ajattelemattomasti!
Ehkä te joilla on tuo tilanne, voisitte soittaa sinne kouluun ja kysyä pääsittekö. Tuo on todella hyvä syy saada tulos tietoon etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulokset tulevat 1.7, tarkoittaako se sitä, että klo 00.00, ne ovat nähtävissä, vai pitääkö odotella iltapäivään?
Mulla on yövuorot sekä torstaina että perjantaina, ja voi hemmetti, jos tulokset eivät ole tulleet kun olen kotona kasilta perjantaiaamuna: enhän mä malttamattomuuksissani pysty nukkua, ennen kuin ne tulee! Mun tuurilla tulokset tulee joskus 15.52.
Vuosi sitten omalla kohdallani tulokset näkyivät vasta klo 12 jälkeen.
Tsemppiä odottamiseen (oli itselle ainakin ihan tuskaa kun tosiaan joutui odottamaan klo 12 asti), toivottavasti pääset kouluun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdin just nähdä omat lääkiksen tulokset. Sisään mentiin niin että viuhahti!!! JESSSSSSSSSS
Mikä oli susta vaikein kysymys?
En muista paljoa koko koetilanteesta, loppua kohti alkoi kiire olla isompi ongelma kuin osaaminen. Musta ne ekosysteemijuttu-monivalinnat oli hankalimpia loppujen lopuksi, kun en ollut ihan varma vastauksesta, teki mieli vaihtaa koko ajan mutta tavallaan ei uskaltanut...
En löydä sitä viestiä enää, mutta se joka ihmetteli, että miksi on poistunut jotain hakukohteita. Niin voisiko johtua tuosta B-kohdasta tuossa peruuntunut-kuvauksessa?
Opiskelijavalinta kesken: kaikkien hakukohteidesi tuloksia ei ole vielä julkaistu.
Hyväksytty: sinut on hyväksytty koulutukseen. Voit ottaa opiskelupaikan vastaan.
Varalla: sinulle ei tällä hetkellä tarjota opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa. Sinulle saatetaan kuitenkin myöhemmin tarjota opiskelupaikkaa, jos joku, jolle opiskelupaikkaa tarjotaan, ei ota paikkaa vastaan.
Peruuntunut: hakemuksesi tähän opiskelupaikkaan on peruuntunut, koska (a) tässä hakukohteessa ei ole enää jäljellä vapaita opiskelupaikkoja, tai (b) sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa jossakin toisessa hakukohteessa, jonka olit sijoittanut mieluisuusjärjestyksessä korkeammalle.
Et saanut opiskelupaikkaa: sinulle ei tarjota opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa.
Tsemppiä kaikille tulosten odottajille! Olen itse saanut sekä hylsyjä että lopulta sen ihanan, paksun kirjeen yliopistolta.
Vuonna 95 kytättiin postiluukun alla. Ja tiettynä päivänä sai soittaa laitoksen kansliaan ja kysyä tuloksia. Muistan vieläkin hyvin sen karvaan pettymyksen, kun jäin hyväksymisrajasta vain pari pistettä. Kyllä itketti. Seuraavana vuonna kanslian täti kertoi, että täällä nimesi on heti kolmantena listalla ja että tervetuloa koulutukseen. Juoksin kesätyöpaikkani käytäviä ja kiljuin onnesta :)
Voi vittu. Kai sähköposti hyväksynnästä voi tulla ennen perjantaita? Mutta sitten ei kumminkaan pääse opintopolkuun tarkistaa mihin on päässyt?
Onko Tampereen lääkis tullut?
Poika ei ainakaan ole mitään ilmoittanut. Veikkaan, että minulle ilmoittaisi ensimmäisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä opiskelupaikan hakemisesta on noussut joillekin elämää suurempi asia? Sitä en lakkaa ihmettelemästä.
Äläpä, mietin ihan samaa. Lissut täällä itkee ja vinkuu tuloksia. Ei luoja.
No mites surkeaa se sitten on lukea ja kommentoida tänne jos itsellä ei ole osaa eikä arpaa koko hakuprosessiin? Näen silmissäni vain näyn jossa me hakijat urheilukentällä jännitämme ja tsemppaamme toisiamme ja sitten sieltä kentän laidalta pari pultsaria huutelee "viisauksia" kun oma elämä on jo menetetty peli.
No tämä pultsari opiskelee korkeakoulussa ja tosiaan ihmettelee tuota, että tapitetaan 24/7 sitä opintopolkua ja hengenhädässä hakataan sitä f5:sta.
Kyllä itsekin hakiessa jännitin, mutta asenne oli että jos ei nyt nappaa niin seuraavalla kierroksella parempi onni. Hakuja tulee joka vuosi vähintään kerran, yleensä kaksi, joten en tosiaan ihan nyt ymmärrä että tätä yhtä hakua stressataan niin paljon että ihan kuume nousee. Vähän ehkä pitäisi tarkastella niitä omia lähtökohtia ja asenteita tuossa kohtaa, luulisi mielenterveyden olevan jo riekaleina jos tuolla tavalla stressaa yhtä kk-hakua.
Laitoin Iltalehteen uutisvihjeen tästä surkeasta systeemistä. Veikkaan että jotkut muutkin ovat laittaneet.
Onko joku soittanut ja saanut puhelimitse tietoa? En nyt tiedä mitä teen tän kämpän kanssa, mun tuurilla jos irtisanon etukäteen, niin en ainakaan pääse :D
Vierailija kirjoitti:
Laitoin Iltalehteen uutisvihjeen tästä surkeasta systeemistä. Veikkaan että jotkut muutkin ovat laittaneet.
Siitä kun porukka ei jaksa odottaa sitä yhtä-kahta päivää, että vastaus tipahtaa sähköpostiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun porukka ei jaksa odottaa sitä yhtä-kahta päivää, että vastaus tipahtaa sähköpostiin?
Jos kaikki kohteet tulisivat 1.7. niin en valittaisi, mutta tää homma tipoittain tulevine tuloksineen ja kaatuilevine nettisivuineen on kyllä surkuhupaisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä opiskelupaikan hakemisesta on noussut joillekin elämää suurempi asia? Sitä en lakkaa ihmettelemästä.
Äläpä, mietin ihan samaa. Lissut täällä itkee ja vinkuu tuloksia. Ei luoja.
No mites surkeaa se sitten on lukea ja kommentoida tänne jos itsellä ei ole osaa eikä arpaa koko hakuprosessiin? Näen silmissäni vain näyn jossa me hakijat urheilukentällä jännitämme ja tsemppaamme toisiamme ja sitten sieltä kentän laidalta pari pultsaria huutelee "viisauksia" kun oma elämä on jo menetetty peli.
No tämä pultsari opiskelee korkeakoulussa ja tosiaan ihmettelee tuota, että tapitetaan 24/7 sitä opintopolkua ja hengenhädässä hakataan sitä f5:sta.
Kyllä itsekin hakiessa jännitin, mutta asenne oli että jos ei nyt nappaa niin seuraavalla kierroksella parempi onni. Hakuja tulee joka vuosi vähintään kerran, yleensä kaksi, joten en tosiaan ihan nyt ymmärrä että tätä yhtä hakua stressataan niin paljon että ihan kuume nousee. Vähän ehkä pitäisi tarkastella niitä omia lähtökohtia ja asenteita tuossa kohtaa, luulisi mielenterveyden olevan jo riekaleina jos tuolla tavalla stressaa yhtä kk-hakua.
Ymmärrät varmaan myös sen, että ihmiset ovat erilaisia? En nyt kuitenkaan usko, että porukka jättää kokonaan syömättä ja nukkumatta, jotta voivat päivystää opintopolussa. Lähinnä sitä stressiä varmasti lisää se, että on MAHDOLLISTA nähdä se tulos jossakin ja varsinkin nyt, kun osa porukasta on saanut jo tuloksen niin alkaa ahdistaa moninkertasesti, kun itse ei vielä tiedä omaa kohtaloa. Lisäksi suuri osa tulevista opiskelijoista joutuu esim muuttamaan toiselle paikkakunnalle/tekemään muita suuria muutoksia elämässään.. Joten se ei ole pieni asia tai VAIN opiskelupaikka monelle.