Onko 4500 e hyvä palkka? Oli aikaisemmassa työssä 5500
En osaa arvioida. Ennen avioeroa mies maksoi osan kuluista. Nyt tulot putoavat 4500 euroon. Onko kituuttamista? Älkää ivailko, kysyn tosissani. Asunto on hankittava ja yksi poika 14 v.
Kommentit (25)
No on peiliin katsomisen paikka jos tuolla palkalla on eläminen kituuttamista. Tuo palkka on ihan hyvä vaikka olisikin bruttopalkka. Jää verojen jälkeen vielä ihan hyvin käteen.
No yksin sillä pärjää ihan mukavasti, lapsen kanssa varmaan pärjää jotenkuten.
Kohta saa helposti irtisanoa ja työkkäri voi laittaa työkokeiluun 595 työmarkkinatuella. Tulee karenssi, jos ei suostu.
Saat toki kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä.
Itselläni sama, ja ei lapsia. Ihan ok pärjään mutta eipä tuosta säästöön jää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on aikas huono. Siivouspalvelussa saa jo päälle 5300€/kk
Miksi täällä kirjoittelevat nuo aivopierut, jotka eivät osaa edes oikeinkirjoitusta? Se on AIKA eikä aikas!
Tonnin huonompi? En olisi vaihtanut.
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa helposti irtisanoa ja työkkäri voi laittaa työkokeiluun 595 työmarkkinatuella. Tulee karenssi, jos ei suostu.
Saat toki kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotuessa lainat ei ole asumismenoja.
Moni jättää kerrostalossa yhtiölainat maksamatta, naapurit on niistä vastuussa ja asuntokauppa on pysähtynyt.
Itse pärjään hyvin 3000€/kk, ok-talo ja 3 lasta.
Kerrostalon konkurssissa menetät asunnon ,mutta sulle jää 200 000 asuntovelkaa.
Siksi kokoomuslaiset ei omista kerrostalo-osakkeita.
Hallitus leikkaa yritysten myyneistä 800 miljoonaa, tulee massatyöttömyys.
Eksäsi varmasti osallistuu lapsen menoihin ja ehkäpä olet säästänyt avioliittovuosien aikana? Joten tulet varmasti pärjäämään hyvin.
Kokoomuslaiset ei omista kerrostalo-osakkeita.
Nyt kun yhtiölainat jää maksamatta voi jäädä jopa 400 000 velkaa, jos on 2 sijoitusasuntoa.
Kiitos vastauksista ja siitä, että kaikki asiallisia. Yritän pärjätä. Onhan se yli keskipalkan, joten en valita. Koska joudun muuttamaan, vaihdoin työpaikkaa.
Muuttaako 40 vuotta töissä raatanut eläkeläinen Rovaniemelle vuokralle, kun kerrostalot menevät konkurssiin?
Päiväkohtaiseksi nettopalkaksi ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
No yksin sillä pärjää ihan mukavasti, lapsen kanssa varmaan pärjää jotenkuten.
Kannattaa vaihtaa ne yli satasen hajuvedet (maaperän myrkyttäjät) ja muut kalliit naamarasvat perushyviin. Sillä säästää jo satasia kuussa
Minulla sama tilanne, aikaisemmassa työssä olen tienannut 2000-3000 e/kk enemmän. Kyllähän se tulotason lasku kirpaisee, mutta kaikkea ei voi mitata rahassa.
Suunnilleen kaks kertaa mun palkka, eli ihan hyvä

Kyllä se on aikas huono. Siivouspalvelussa saa jo päälle 5300€/kk