Opettajan nyrpeä suhtautuminen lahjaan.
Olen sivutoiminen koulutettu enkeliterapeutti ja annoin nuoremman lapsen (alakoululainen) opettajalle lahjakortin 1,5 tunnin pituiseen enkelihoitoon (arvo 95 euroa). Vein lahjan opettajalle itse koska kysyin samalla, haluaako hän varata ajan heti, sillä kahden viikon päästä lähdemme ulkomaille ja sen jälkeen jatkan itse lomaani. Opettaja pyöritteli lahjakorttia käsissään ja sanoi, että miettii vielä. Sanoin että hän voi toki varata ajan myös puhelimitse tässä lähipäivinä.
Nyt äsken tuli sitten tekstiviesti, että kiitos lahjasta, mutta hän ei ole tällä kertaa kiinnistunut varaamaan aikaa. Loksahti suu auki opettajan tympeästä asenteesta. Aion tarjota hänelle vielä uutta hoitoaikaa kun lomani loppuu, mutta eipä ole tullut vähään aikaan vastaan yhtä nyrpeää käytöstä.
Kommentit (101)
Mikä v***n enkeliterapeutti?? =D =D
No, ei millään pahalla, mutta en ihmettele yhtään jos opettajaa ei kiinnosta. Veikkaan että suurinta osaa ei kiinnosta.
Jos sinä ap pidät ja tykkäät asiastasi, se on ok. Mutta pientä herätystä sinulle itsellesi, että KAIKKI eivät suinkaan innostu kaikenmaailman hömppä-humpuuki-huuhaa viritelmistä.
Opettaja ei ollut tympeä, tai mitenkään epäkohtelias. Minusta hän ilmoitti asiallisesti ettei halua kokeilla "terapioitasi".
Toisekseen, oleko ajatellut että opettaja ehkä voi haluta pitää oppilaiden vanhemmat kaukana itsestään omalla vapaa-ajalla?
Tässä on tullutkin jo monta pointtia, miksi kieltäytyä:
1. Enkeliterapiat opettajan vakaumuksen vastaisia.
2. Opettaja ei halua oppilaan vanhemman terapiaan, tai ylipäänsä mihinkään terapiaan.
3. Opettaja ei halua arvokkaaksi hinnoiteltua lahjaa.
4. Opettaja ei halua vapaa-ajalla olla tekemisissä oppilaiden vanhempien kanssa.
5. Opettajan käymistä terapiassa voisi käyttää jopa mainoksena terapialle.
Minä olen koulutettu vaginahieroja. Tarjosin lapsen opelle lahjakorttia 50 minuutin vaginahierontaan, jossa on mahdollisuus vapautua jo ensimmäisen kerran jälkeen vaginaalisesta haarniskastaan. Mitä teki opettaja? Kieltäytyi ottamasta lahjaa vastaan! Nyrpeää käytöstä ja näin oppilaan isänä todellakin pahoitin mieleni, ettei tarkkaan harkittu lahja kelvannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa mitä enkelihoito tarkoittaa? Ja kuka vie opelle 100€ arvoisen lahjan?
Itseasiassa tuo ei ole 100 egen arvoinen, täti vain pyytää siitä sitä hintaa. Ap, älä missään nimessä mene enää tuputtamaan "hoitojasi" lapsesi opettajalle. Etkö vähemmällä ymmärrä, ei kiinnosta? Eikä varmasti kiinnostaisi 99,9 % muitakaan opettajia. Mielestäni kyseinen opettaja ei ole ollut missään kohtaa tympeä.
Tosi noloa.
Kekseliäs provo, annan 5/5. Ja huomatkaa mitä kuhinaa sai aikaiseksi!
Jos kuulisin lapseni opettajan käyvän enkelihoidoissa, kyselisin hänen opetusmenetelmistään ja vakaumuksen näkymisestä opetuksessa. Uskomushoidot ovat opetussuunnitelman maailmankuvan ja arvomaailman vastaisia, ja on vaikea kuvitella, että yliopistossa opiskellut ihminen lähtisi mukaan tällaiseen. Ainakaan opettaja ei saa puhua myönteiseen sävyyn näistä koulussa.
Ensiksi, 95€ lahjakortti on opettajalle veronalaista tuloa, joka on ilmoitettava verotuksessa.
Toisekseen, täyttää lahjuksen tunnusmerkit.
On todella ajattelematonta edes antaa tuon suuruista lahjakorttia ja vielä hullumpaa on pyytää varaamaan aika johonkin huuhaa-juttuihin, joka heikentää opettajan uskottavuutta ja ammattitaitoa, jos tieto leviää muiden oppilaiden vanhemmille.
Nuo enkelihoidot yms. eivät täytä minkään valtakunnan kriteerejä, vaan kuka tahansa voi huuhailla omiaan.
Olit todella ajattelemat ja saatoit opettajan kiusalliseen tilanteeseen, mutta onneksi hänellä oli ammattitaitoa kieltäytyä siitä.
Ylimalkaan mihinkään hoitotoimenpiteeseen lahjakortin antaminen ei ole soveliasta. Se on eri asia kuin lahjakortti esim. kampaajan liikkeeseen josta voi myös vain ostaa tuotteita, ei ole pakko leikkauttaa hiuksiaan. Opelle ei kuulu antaa myöskään lahjakorttia suuhygienistille, karvanpoistoon, vyöhyketerapiaan tms. Enkelihoito on vielä erityinen ääripää, koska aloittajakin tietää, että se on aniharvojen juttu. Se on aivan esim. lahjakortti leffaan. Tällaisissakin asioissa on tajuttava rajat ja yleinen käsitys korrektiudesta.
Minä annoin opettajalle lahjakortin hoitolaitokseeni, jota pidän omassa keittiössäni. Kortin arvo oli paljon enemmän kuin AP:n, 160 euroa, Se oikeuttaa puolen tunnin menninkäisterapiaan. Silti opettaja näytti hapanta naamaa. Tarkistin todistusten jaon jälkeen nin siellähän se lahjani oli roskiksessa. Tuli paha mieli.
No en olis minäkään suostunut tuhlaamaan vapaa-aikaani tuollaiseen.
Sama jos joku pyytäisi sunnuntain jumalanpalvelukseen, miksi menisin kun ei nappaa ei sitten yhtään?
Samasta syystä ärsyttää jehovan todistajat, tuhlaavat minun aikaani omaan hömppäänsä. Ehkä opettajakaan ei halua tuhlata aikaansa sinun hömppään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa mitä enkelihoito tarkoittaa? Ja kuka vie opelle 100€ arvoisen lahjan?
Ei edes saa vastaanottaa yhdeltä noin kallista. Olisi vedonnut siihen kieltäytyessään.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin opettajalle lahjakortin hoitolaitokseeni, jota pidän omassa keittiössäni. Kortin arvo oli paljon enemmän kuin AP:n, 160 euroa, Se oikeuttaa puolen tunnin menninkäisterapiaan. Silti opettaja näytti hapanta naamaa. Tarkistin todistusten jaon jälkeen nin siellähän se lahjani oli roskiksessa. Tuli paha mieli.
Oletko itseoppinut vai käynyt jonkun kurssin? Ja tarkoitit varmastikin, että tuli pahamieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itseoppinut vai käynyt jonkun kurssin? Ja tarkoitit varmastikin, että tuli pahamieli?
En tarkoittanut. Pahamieltä en ole koskaan kokenut.
En ole itseoppinut. Menninkäiset opetti. He järjestivät kurssin, joka oli järjettömän kallis. Selittää melko korkeat hintani.
Lento kirjoitti:
Eikös lahjan idea ole se, että vastaanottaja ilahtuu siitä?
Jos vastaanottaja kokee, ettei lahjan käyttäminen ilahduta häntä, niin eikö käytön vaatiminen aika pitkälti ole silloin lahjan idean vastaista? Keitäs varten niitä lahjoja annettiinkaan?Kukin uskoo, mitä uskoo ja ihmiset saavat toisinaan apua ja tukea mitä ällistyttävimmistä asioista ja paikoista, kuten 1000x laimennetuista kasviuutteista janiinpäinpois. Raja huuhaan ja todella toimivan välillä on häilyvä, koska toisinaan "huuhaa" on vain jotain, mitä ei ole vielä läpikotaisin tutkittu. Toisaalta on niin, että vaikka kuinka tietää, että jokin toimisi, ei toista voi pakottaa sitä käyttämään; ei lääkärikään kykene pakottamaan potilasta syömään lääkkeitä, vaikka kuinka tietäisi, että niistä olisi tälle apua.
Henkkoht. perspektiivistä:
En pysty hyväksymään hoitoja, joiden vaikutuksettomuus/epäonnistuminen laitetaan ihmisen itsensä syyksi tyyliin: "Hei, etkö parantunut haimasyövästä? Se johtuu siitä, että et ollut valmis ottamaan parantumista vastaan." Tällaisia hoitoja ovat esimerkiksi yksisarvisterapia ja - valitettavasti - myös enkeliterapia ja monet muut "new age" -hoidot. Eikä minun tarvitse niitä hyväksyä; hyväksykööt muut. Voimautumista itsessään - tapahtui se sitten enkeliterapian tai hölkkäämisen voimin - pidän hyvänä ja suotavana, mutta kun raha liikkuu, ostaja ei voi olla oletusarvoisesti se, jolla jää lyhyt tikku kätöseen. Varsinkaan kun puhutaan sellaisista herkistä asioista kuin hyvinvointi, sairaus ja identiteetti.Jos olisin tunnustava kristitty, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista.
Jos olisin tunnustava ateisti, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista.
Jos olisin tunnustava wicca, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista.
...ja listaa voi täydentää. Enkeliterapian kaltaisen henkisen spesialisoidun ylellisyystuotteen myyjän olisi hyvä hahmottaa, että kaikki eivät ole eklektikkoja ja että ei-eklektikotkin ansaitsevat vapauden tulla autuaaksi omalla uskollaan tai sen puutteella. Suosittelen vastedes hoitojen tarjoajaa kysymään, kokeeko lahjan saaja tällaisen hyvin intiimin lahjan itselleen sopivaksi ja kunnioittamaan vastausta. Näin vältytään kuvatun kaltaisilta hankalilta pahan mielen tilanteilta.
Tuolla 1000x laimennetulla aineella tarkoitat varmasti homeopatiaa?
Käsitykseni mukaan rokottete perustuvat hyvin samaan asiaan eli annetaan vain inanen ainetta mikä aktivoi elimistön omaa puolustukykyä toimimaan.
Onko rokotteetkin mielestäsi huuhaata? :)
Entäpä mihin perustuu siedätyshoito? Taas aivan samaan asiaan eli vain vähän ärsytystä tekevää ainesosaa/ ainetta ja elimistö havahtuu ja alkaa toimimaan. Aktivoituu ja parantaa näin itse itsensä,mkuten kuuluisikin.
Huuhaa on siitä kaukana. :)
Tuskin on tosi juttu, mutta jos on niin ei kaikkia kiinnosta tollaset jutut, kunnioita sitä. Teen itse reikiä, mutta ei tulisi mieleen tuupata siitä lahjakortteja kenellekään. Ei mun kaikki ystävätkään halua edes ilmaisia hoitoja ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi, 95€ lahjakortti on opettajalle veronalaista tuloa, joka on ilmoitettava verotuksessa.
.
Höpöhöpö. Kuka tahansa saa antaa kenelle tahansa max. 3999€ arvosta lahjoja kolmessa vuodessa ilman että menee veroja. Lahja muuttuu veronalaiseksi siinä vaiheessa kun lahjansaaja osallistuu lahjanvalintaan, esim. työtekijä käy ostamassa itse mieluisan lahjan ja toimittaa tästä kuitin työnantajalle, joka maksaa summan työntekijän tilille. Jos työnantaja ostaa suoraan ko. lahjan, se on veroton. Tietysti herää epäilyt, jos työnantaja päättää ostaa lahjaksi juuri oikean kokoisen vaatteen tai kengät tai vaikka antaa lahjakortin tietyn merkkisen auton huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut. Pahamieltä en ole koskaan kokenut.
En ole itseoppinut. Menninkäiset opetti. He järjestivät kurssin, joka oli järjettömän kallis. Selittää melko korkeat hintani.
Kuulostaa kyllä mielenkiinnostavalta.
Tää oli paras vähään aikaa, oli provo tai ei. Ja kyllä kaiken näköistä porukkaa mahtuu lasten vanhempiin, joten ei ole mielestäni edes mitenkään epätodennäköistä että näin olisi voinut käydäkin. Ope toimi just oikein, kieltäytyi asiallisesti. Tällaiset tapaukset osoittavat, että kyllä se paras lahja opelle taitaa kuitenkin olla yhteisesti kerätty lahjakortti Stockmannille / S-ryhmään tms. Saa sitten valita sieltä mieleisensä eikä tule kiusallisia tilanteita eikä kaapin täydeltä turhaa krääsää.
Ap unohti, että opettajat on yleensä fiksuja. Kukaan älykäs ihminen ei usko enkeliterapiaan :D
Mielestäni opettaja toimi fiksusti, ei kenenkään tarvitse osallistua aatteensa vastaiseen toimintaan. Lisäksi koska hän on lapsesi opettaja, myös sinä olet osa hänen työtään. En minä ainakaan lastenohjaajana haluaisi viettää vapaa-aikaani lasten vanhempien kanssa, töissä ollessa tulee pitää yllä tiettyä roolia ja ammatillisuus kärsii valtavasti jos asiakkaidensa kanssa alkaa viettää aikaa vapaa-ajallaan