Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan nyrpeä suhtautuminen lahjaan.

Vierailija
04.06.2016 |

Olen sivutoiminen koulutettu enkeliterapeutti ja annoin nuoremman lapsen (alakoululainen) opettajalle lahjakortin 1,5 tunnin pituiseen enkelihoitoon (arvo 95 euroa). Vein lahjan opettajalle itse koska kysyin samalla, haluaako hän varata ajan heti, sillä kahden viikon päästä lähdemme ulkomaille ja sen jälkeen jatkan itse lomaani. Opettaja pyöritteli lahjakorttia käsissään ja sanoi, että miettii vielä. Sanoin että hän voi toki varata ajan myös puhelimitse tässä lähipäivinä.

Nyt äsken tuli sitten tekstiviesti, että kiitos lahjasta, mutta hän ei ole tällä kertaa kiinnistunut varaamaan aikaa. Loksahti suu auki opettajan tympeästä asenteesta. Aion tarjota hänelle vielä uutta hoitoaikaa kun lomani loppuu, mutta eipä ole tullut vähään aikaan vastaan yhtä nyrpeää käytöstä.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.

Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap

Eli jos saisit minulta lahjakortin penishoitoon, joka sisältää 120 yhdyntää kanssani, niin kokeilisit ainakin? Vai....

Vierailija
62/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lento kirjoitti:

Eikös lahjan idea ole se, että vastaanottaja ilahtuu siitä? 

Jos vastaanottaja kokee, ettei lahjan käyttäminen ilahduta häntä, niin eikö käytön vaatiminen aika pitkälti ole silloin lahjan idean vastaista? Keitäs varten niitä lahjoja annettiinkaan? 

Kukin uskoo, mitä uskoo ja ihmiset saavat toisinaan apua ja tukea mitä ällistyttävimmistä asioista ja paikoista, kuten 1000x laimennetuista kasviuutteista janiinpäinpois. Raja huuhaan ja todella toimivan välillä on häilyvä, koska toisinaan "huuhaa" on vain jotain, mitä ei ole vielä läpikotaisin tutkittu. Toisaalta on niin, että vaikka kuinka tietää, että jokin toimisi, ei toista voi pakottaa sitä käyttämään; ei lääkärikään kykene pakottamaan potilasta syömään lääkkeitä, vaikka kuinka tietäisi, että niistä olisi tälle apua. 

Henkkoht. perspektiivistä: 

En pysty hyväksymään hoitoja, joiden vaikutuksettomuus/epäonnistuminen laitetaan ihmisen itsensä syyksi tyyliin: "Hei, etkö parantunut haimasyövästä? Se johtuu siitä, että et ollut valmis ottamaan parantumista vastaan." Tällaisia hoitoja ovat esimerkiksi yksisarvisterapia ja - valitettavasti - myös enkeliterapia ja monet muut "new age" -hoidot. Eikä minun tarvitse niitä hyväksyä; hyväksykööt muut. Voimautumista itsessään - tapahtui se sitten enkeliterapian tai hölkkäämisen voimin - pidän hyvänä ja suotavana, mutta kun raha liikkuu, ostaja ei voi olla oletusarvoisesti se, jolla jää lyhyt tikku kätöseen. Varsinkaan kun puhutaan sellaisista herkistä asioista kuin hyvinvointi, sairaus ja identiteetti. 

Jos olisin tunnustava kristitty, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

Jos olisin tunnustava ateisti, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

Jos olisin tunnustava wicca, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

...ja listaa voi täydentää. Enkeliterapian kaltaisen henkisen spesialisoidun ylellisyystuotteen myyjän olisi hyvä hahmottaa, että kaikki eivät ole eklektikkoja ja että ei-eklektikotkin ansaitsevat vapauden tulla autuaaksi omalla uskollaan tai sen puutteella. Suosittelen vastedes hoitojen tarjoajaa kysymään, kokeeko lahjan saaja tällaisen hyvin intiimin lahjan itselleen sopivaksi ja kunnioittamaan vastausta. Näin vältytään kuvatun kaltaisilta hankalilta pahan mielen tilanteilta. 

Tuolla 1000x laimennetulla aineella tarkoitat varmasti homeopatiaa?

Käsitykseni mukaan rokottete perustuvat hyvin samaan asiaan eli annetaan vain inanen ainetta mikä aktivoi elimistön omaa puolustukykyä toimimaan.

Onko rokotteetkin mielestäsi huuhaata? :)

Entäpä mihin perustuu siedätyshoito? Taas aivan samaan asiaan eli vain vähän ärsytystä tekevää ainesosaa/ ainetta ja elimistö havahtuu ja alkaa toimimaan. Aktivoituu ja parantaa näin itse itsensä,mkuten kuuluisikin.

Huuhaa on siitä kaukana. :)

Hyvä yritys argumentointiin mutta homeopaattisista tuotteista ei pysty analysoimaan kuin vettä/sokeria (ja epäpuhtauksia), rokotteista ja siedätyshoitovalmisteista näkyy analyysissä vaikuttavan aineen pitoisuus tarkasti ja spesifisesti. Mot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikken typerintä tossa oli, että aloit heti ehdottelemaan/vaatimaan, että opettaja tilaisi ajan. Yleensä, kun saa lahjakortin niin saa itse päättää, koska sen käyttää. Lisäksi on aika marginaaliporukka, joka kenties noissa hoidoissa käy, eikä opettajat välttämättä tunnetusti ole sitä "hipeintä" porukkaa.

Vierailija
64/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maistuu salami-poro.

Vierailija
65/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2071 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä enkelihoito ei sovi open vakaumukaeen. Kunnioita sitä. Tuo kieltäytyminen oli ihan ystävällinen. Itse uskovana opettajana kieltäytyisin myös kauniisti .

Enkeliterapia sopii myös uskonnottomille.

Sori mutta ei todellakaan sovi. Ateistit EI usko mihinkään yliluonnolliseen ja enkelit kuuluvat näihin.

En haluaisi vängätä, mutta enkelihoito käynnistetään aina asiakkaan näkökulmaa kuulostellen eikä siihen sisälly mitään 'pakotusta'. Tarvittaessa hoitoon voi suhtautua pelkkänä rentoutumishetkenä samalla tavoin kuin vaikka hierojallakäyntiin.

Vierailija
66/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.

Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap

Ap, sinun lahjasi oli todella ajattelematon. Ei opettajaa voi velvoittaa koulun ulkopuolella tapaamisiin jos ne eivät koske koulua. Eli minäkin olisin kieltäytynyt jos tuo lahja olisi tullut mun oppilaan vanhemmalta. Mutta saattaisin kokeilla enkelihoitoa, vaikka en moiseen uskokaan, jos hoitola olisi vakaan näköinen jossa hoitoa antamassa vaikkapa mulle vieras ihminen - EI OPPILAANI VANHEMPI.

Vierailija
67/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin opettajalle lahjakortin hoitolaitokseeni, jota pidän omassa keittiössäni. Kortin arvo  oli paljon enemmän kuin AP:n, 160 euroa, Se oikeuttaa puolen tunnin menninkäisterapiaan. Silti opettaja näytti hapanta naamaa. Tarkistin todistusten jaon jälkeen  nin siellähän se lahjani oli roskiksessa. Tuli paha mieli.

Oletko itseoppinut vai käynyt jonkun kurssin? Ja tarkoitit varmastikin, että tuli pahamieli? 

En tarkoittanut. Pahamieltä en ole koskaan kokenut.

En ole itseoppinut. Menninkäiset opetti. He järjestivät kurssin, joka oli järjettömän kallis. Selittää melko korkeat hintani.

Kiitos Ap ja yo. päivän nauruista!

Vierailija
68/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, mitä vuoden päästä annan opettajille lahjaksi. Kuinkahan moni ilahtuu :)

T. Psykoterapeutti

Vierailija
69/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedän, mitä vuoden päästä annan opettajille lahjaksi. Kuinkahan moni ilahtuu :)

T. Psykoterapeutti

Heh. Lapsen tekemien arvioiden perusteella opettaja pitkäaikaisen psykoterapian tarpeessa.;)

Vierailija
70/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro nyt lyhyesti omin sanoin mitä ihmettä on enkeliterapia?

Vierailija
71/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo mutta miten olette jaksaneet jauhaa tästä sivutolkulla??

Vierailija
72/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä vaihtoehtohoidoissa puhuta mitään siitä, että asiakkaaseen tulee olla riittävä ammatillinen etäisyys? Miten voisi olla asiallista enkeliterapoida oman lapsen opettajaa? Eihän se olisi hyvä asetelma missään ohjaussuhteissa, joissa liikutaan herkällä alueella. Pelkkä lahjakortti ja ajanvarausehdottelut ovat tungettelua ja opettajan asettamista ikävään asemaan. Nyt tulisi ymmärtää ap:n, että tämä oli sopimaton aloite. Kuittaa nyt ihmeessä viesti ymmärretyksi, että tämä ei ole kaikkien juttu ja hyvää kesää.

Vierailija
73/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, josko tällaiseen hakeutuisin? No en tod.

http://www.valkoisenliekinvoima.fi/page/yksisarvishoitajakoulutus

Vierailija
74/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä enkeliterapeutti, toivottavasti osaat hoitotyössäsi tunnistaa ja kunnioittaa asiakkaidesi rajoja paremmin, kuin olet nyt toiminut opettajan kanssa.

Vierailija
75/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä enkelihoito ei sovi open vakaumukaeen. Kunnioita sitä. Tuo kieltäytyminen oli ihan ystävällinen. Itse uskovana opettajana kieltäytyisin myös kauniisti .

Enkeliterapia sopii myös uskonnottomille.

Tarkoitinkin, että opettaja voi olla uskovainen. Minäkin olen uskova opettaja, ja kieltäytyisin kohteliaasti vastaavasta lahjasta. Minulle enkelihoidot eivät kuulosta siltä , että ne perustuisivat kristinuskoon tai Raamattuun.

Vierailija
76/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tässä se tyly. Et kunnioita opettajan mahdollista vakaumusta/maailmankatsomusta, vaan yrität pakottaa sen tulemaan sun "terapoitavaksesi". Jos sulla on yhtään järkeä päässä, niin et enää kertaakaan kyllä ota siihen yhteyttä asian tiimoilta. On varmasti jo aika kiusallista saada tuollainen lahja, saati ettet kunnioita toisen päätöstä jättää se käyttämättä, vaan tyrkytät sitä toistamiseen. Yleensä on tapana antaa jokin neutraali lahja, mitä tuo ei kyllä ole.

Melkein sanoisin että provo, mut eipä näistä ihmisistä kyllä enää tiedä, niin monenlaista kulkijaa nähny... 

Vierailija
77/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä annan sinulle lahjaksi Koraanin ja kauniita erivärisiä burka-kaapuja ja lisäksi lupaan hakea sinut moskeijaan rukoilemaan 5 kertaa päivässä. "On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua"

Vierailija
78/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Teen itse reikiä, mutta ei tulisi mieleen tuupata siitä lahjakortteja kenellekään.

*reps xD Teet REIKIÄ????? Ai niinku poraat seiniä vai? Tuollainen olisi upea lahjakortti, mulla on paljon tauluja ja hyllyjä mitä en oo saanu aikaseks ripustaa kun en omaa porakonetta... Mahtavaa että joku tekee REIKIÄ! Tahdon reikälahjakortin!

Vierailija
79/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yksi asiakas pamautti olevansa enkeliterapeutti nähdessään liikkeessä myynnissä olevan enkeliveistoksen. Silmät suurina katsoin häntä ihmeissäni ja mietin oliko tuo vitsi (meinasin nauraa), mutta näin hänen ilmeestään, että ihan vakavissaan oli. Tälläinen oli ensi kohtaamiseni enkelihuuhaan kanssa tosi elämässä, netistä olen näitä juttuja aiemmin kuullut.. :D Uskomatonta mihin kaikkeen ihmiset uskookaan.

Vierailija
80/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla provo.

Mitä itse sanoisit, jos saisit lahjakortin hammaskeijujen nuotiopiiriin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme