Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan nyrpeä suhtautuminen lahjaan.

Vierailija
04.06.2016 |

Olen sivutoiminen koulutettu enkeliterapeutti ja annoin nuoremman lapsen (alakoululainen) opettajalle lahjakortin 1,5 tunnin pituiseen enkelihoitoon (arvo 95 euroa). Vein lahjan opettajalle itse koska kysyin samalla, haluaako hän varata ajan heti, sillä kahden viikon päästä lähdemme ulkomaille ja sen jälkeen jatkan itse lomaani. Opettaja pyöritteli lahjakorttia käsissään ja sanoi, että miettii vielä. Sanoin että hän voi toki varata ajan myös puhelimitse tässä lähipäivinä.

Nyt äsken tuli sitten tekstiviesti, että kiitos lahjasta, mutta hän ei ole tällä kertaa kiinnistunut varaamaan aikaa. Loksahti suu auki opettajan tympeästä asenteesta. Aion tarjota hänelle vielä uutta hoitoaikaa kun lomani loppuu, mutta eipä ole tullut vähään aikaan vastaan yhtä nyrpeää käytöstä.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi itsekään mennä tuollaiseen, olisin sanonut kiitos ei. Tuntuisi erittäin kiusalliselta, olen hyvin kiusaantuva ihminen :D

Vierailija
22/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.

Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap

Ok, mä ostan sulle lahjakortin anaalipanoon, menet varmaan riemusta kiljuen? Tai ainakin kiljuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä niille jotka kyselee mitä enkelihoidot ovat: http://www.ikira.fi/enkelihoito.html

Vierailija
24/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä kohtaa ope oli tympeä? Kiitti kohteliaasti, ei halunnut tulla huuhaa-tunnille. Näin hän ei sanonut, se olin minä. Hän ilmaisi asian, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut. Voi mikä riesa olet opelle, jos vielä menet tuppaamaan.

Minusta tuollainen kieltäytyminen on tylyä käytöstä. Etkö itse olisi koskaan halukas kokeilemaan mitään uutta? Jos joku antaisi minulle lahjaksi kokeilukerran esimerkiksi ratsastustunnille tai joogaan, menisin riemusta kiljuen. En koskaan ole käynyt pukeutumiskonsultilla ja mielestäni ne ovat 'huuhaata' ja tyrkytystä, mutta jos joku antaisi lahjakortin sellaiseen niin toki käyttäisin sen. On ennakkoluuloista tuomita uusi asia ilman kokeilua. ap

Siis mikä on enkelihoito? Ehkä ope ei halua käyttää kallisarvoista lomaansa mihinkään turhuuksiin.

Vierailija
25/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, ei mee läpi!

0/5

Vierailija
26/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko väkisin tuputtaa omia uskomuksiaan toisille? Sitten toinen ei saisi edes itse päättää käyttääkö lahjan vai ei...

Vierailija
27/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä niille jotka kyselee mitä enkelihoidot ovat: http://www.ikira.fi/enkelihoito.html

MITÄ mä just luin?

En nyt ehkä ole tavoittanut sisäistä enkeliäni jotta kykenisin ymmärtämään, että kuka tuohon uskoo? :'D

Vierailija
28/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo opehan oli käyttäytynyt asiallisesti. Itte olisin varmaan purskahtanut nauruun ennen kui olisin saanut pokerinaaman päälle.

Vierailija
29/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ihan loistava mainos! Eka provo aihe ja sitten linkki sivuille että mahdollisimman moni käy lukemassa enkulihoidoista. Pisteet yritteliäisyydestä.

Vierailija
30/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vielä parempi kuin se lahjakortti soutuveneen käyttöön.

Vierailija
31/101 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä enkelihoito ei sovi open vakaumukaeen. Kunnioita sitä. Tuo kieltäytyminen oli ihan ystävällinen. Itse uskovana opettajana kieltäytyisin myös kauniisti .

Enkeliterapia sopii myös uskonnottomille.

32/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä enkelihoito ei sovi open vakaumukaeen. Kunnioita sitä. Tuo kieltäytyminen oli ihan ystävällinen. Itse uskovana opettajana kieltäytyisin myös kauniisti .

Sori mutta ei todellakaan sovi. Ateistit EI usko mihinkään yliluonnolliseen ja enkelit kuuluvat näihin.

Vierailija
33/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa linkkiä ja se ei toimi iPadilla.

Tänä päivänä yrityksen Top 3 tärkeimpään asiaan kuuluu kunnon nettisivut.

Jos on noin surkeet sivut, mitäköhän se kertoo koko yrityksestä ?

Vai että hoidon arvo o 99 euroa. Kenen mielestä ?

Vierailija
34/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras pitkään aikaan! Olisi voinut sopia myös siskon tytön yo-lahjaksi, olisi samalla voinut provota sukuriidatkin. Anopin 60-vuotislahjaksikin olisi passannut. Mutta ehkä opettajan lahja oli kuitenkin paras.

Vierailija
35/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lahjan idea ole se, että vastaanottaja ilahtuu siitä? 

Jos vastaanottaja kokee, ettei lahjan käyttäminen ilahduta häntä, niin eikö käytön vaatiminen aika pitkälti ole silloin lahjan idean vastaista? Keitäs varten niitä lahjoja annettiinkaan? 

Kukin uskoo, mitä uskoo ja ihmiset saavat toisinaan apua ja tukea mitä ällistyttävimmistä asioista ja paikoista, kuten 1000x laimennetuista kasviuutteista janiinpäinpois. Raja huuhaan ja todella toimivan välillä on häilyvä, koska toisinaan "huuhaa" on vain jotain, mitä ei ole vielä läpikotaisin tutkittu. Toisaalta on niin, että vaikka kuinka tietää, että jokin toimisi, ei toista voi pakottaa sitä käyttämään; ei lääkärikään kykene pakottamaan potilasta syömään lääkkeitä, vaikka kuinka tietäisi, että niistä olisi tälle apua. 

Henkkoht. perspektiivistä: 

En pysty hyväksymään hoitoja, joiden vaikutuksettomuus/epäonnistuminen laitetaan ihmisen itsensä syyksi tyyliin: "Hei, etkö parantunut haimasyövästä? Se johtuu siitä, että et ollut valmis ottamaan parantumista vastaan." Tällaisia hoitoja ovat esimerkiksi yksisarvisterapia ja - valitettavasti - myös enkeliterapia ja monet muut "new age" -hoidot. Eikä minun tarvitse niitä hyväksyä; hyväksykööt muut. Voimautumista itsessään - tapahtui se sitten enkeliterapian tai hölkkäämisen voimin - pidän hyvänä ja suotavana, mutta kun raha liikkuu, ostaja ei voi olla oletusarvoisesti se, jolla jää lyhyt tikku kätöseen. Varsinkaan kun puhutaan sellaisista herkistä asioista kuin hyvinvointi, sairaus ja identiteetti. 

Jos olisin tunnustava kristitty, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

Jos olisin tunnustava ateisti, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

Jos olisin tunnustava wicca, en haluaisi enkelihoitoon; se olisi uskoni vastaista. 

...ja listaa voi täydentää. Enkeliterapian kaltaisen henkisen spesialisoidun ylellisyystuotteen myyjän olisi hyvä hahmottaa, että kaikki eivät ole eklektikkoja ja että ei-eklektikotkin ansaitsevat vapauden tulla autuaaksi omalla uskollaan tai sen puutteella. Suosittelen vastedes hoitojen tarjoajaa kysymään, kokeeko lahjan saaja tällaisen hyvin intiimin lahjan itselleen sopivaksi ja kunnioittamaan vastausta. Näin vältytään kuvatun kaltaisilta hankalilta pahan mielen tilanteilta. 

Vierailija
36/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelihoidot ja homeopatiathan yms. ovat ihan huuhaata, jotka lähinnä menevät läpi mielenterveyspotilaille yms. Ei tuollaiseen tarvitse kenenkään suostua. Lahja oli todella huono. Tarkoituksena oli ilmeisesti saada vain lisää asiakkaita.

Vierailija
37/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutumisneuvonta on vähän eri asia kuin uskomushoito. Suurin osa ihmisistä EI usko mihinkään enkelienergioihin, jolloin hoitosessioon osallistuminen on todella vaivaannuttavaa. Vähän sama juttu, kuin jos ei usko Jumalaan mutta joutuu helluntaiseurakunnan esirukoussessioon. Minulle on käynyt näin, lupauduin, kun se oli yhdelle perhetutulle tärkeää. Kokemus oli todella ahdistava. Ihmiset messusivat ja puhuivat kielillä ja "sivelivät" minua. Esimerkkisi eri liikuntalajeista ja pukeutumisneuvonnasta eivät ole mitenkään verrattavissa siihen, että ihminen pistetään johonkin vakaumuksensa vastaiseen toimintaan.

Vierailija
38/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen päätä itse, mikä on oman vakaumuksen mukaista ja mikä sen vastaista? Suurin osa uskonnottomista suhtautuu kielteisesti uskomushoitoihin. Ei kukaan ulkopuolinen voi tulla sanomaan, mikä kenellekin sopii.

Vierailija
39/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Lahja enkelihoitoon olisi minultakin jäänyt käyttämättä. Mikä on lahjan antajan vastuu? Aina kun mennään tosi henkilökohtaisiin lahjoihin, liikutaan alueella, jossa pitää tuntea lahjan saaja tosi hyvin. Minusta ope toimi asiallisesti.

Vierailija
40/101 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö ennustajat ja meediot lahjakortteja?

(Ps. ap:n lahja erikoisin lahja, josta olen koskaan kuullut.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi