Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset asiat vanhentavat ihmisen ennen aikojaan?

Vierailija
03.06.2016 |

Alkoholi, tupakka ja huumeet nyt ainakin. Mutta entä muut asiat?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että lastensaanti vanhentaa väh sen 10 vuotta. siskoakaan meinaa enää tunnistaa kun on niin vanhan näköinen.

Mun lapseton kaveri taas näyttää mua ainakin 10 v vanhemmalta. En kuitenkaan ajattele sen johtuvan lapsettomuudesta, vaan tupakoinnista, jota hän on harrastanut jo n. 30 v.

No jokainenhan tietää, että tupakointi vanhentaa. Mutta kyllä lapsetkin vanhentavat, onhan se nähty aika moneen kertaan.

Vierailija
42/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lapsensaanti nuorensi. Tulin itsevarmemmaksi ja laihduinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia, mutta ne ei oo mikään tekosyy sille, että voisin mennä tuolla ulkona täysin epäsiistinä ja huolittelemattomana.

Vierailija
44/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini

Alkoholi varmaan liikana. Toisaalta on tutkimuksia, joiden mukaan kahvin kanssa kannattaa ottaa konjakki, koska kofeiini lyhentää sellaisia nuoruutta ylläpitäviä soluja ja alkoholi vastustaa niiden lyhenemistä.

Vanhentaako kofeiini?!

Vierailija
45/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen

Tämän huomaa hyvin selvästi Selviytyjien finaalijaksossa kun kilpailijat on meikattuina ja muutenkin laittautuneina. Myös miehet näyttävät vanhemmilta vaikka heillä ei ole yleensä partaa/parransänkeä kuten kilpailun aikana.

Vierailija
46/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet luontaistuotteet ovat kylläkin aivan turha rasite maksalle.

Varmasti niinkin, aika pieni rasite kuitenkin verratuna lääkkeisiin tai alkoholiin. Mutta oikein käytettyinä kaikki hyviä. Näin alkukesästä esim. kannattaa syödä voikukkakuuri, puhdistaa nimenomaan maksaa ja maksan toimintahan on koko elimistölle äärimmäisen tärkeää. Myös iholle. Nokkonen vahvistaa hiuksia, kynsiä ja tekee hyvää iholle, sitä kannattaa käyttää niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Poimulehti on ihan ykkösyrtti naisille, sillä on uskomaton teho, tehostaa hormonitoimintaa voimakkaasti. Sopii siis nimenomaan vanhemmille naisille, vaikutukset näkee ja tuntee jo muutaman viikon kuluttua. Vaarattomia, eikä taatusti kuormita maksaa ja lisäksi ilmaisia. Jos pelkää luontaistuotteita, voi valmistaa niitä itse luonnonkasveista. Helppoa, tehokasta ja edullista.

Luontaistuotteista esim. laventeliöljy hoitaa ihoa uudistaen ihosolukkoa ja auttaa uniongelmissa, neroli ehkäisee ryppyjä. MSM tekee hyvää luustolle, nivelille, hiuksille, iholle ja D-vitamiini on erittäin tärkeää. Itse käytän aina harkiten luontaistuotteita, siellä on hyviä ja huonoja (toimimattomia). Lääkekippoonkan en sylje, jos tarve tulee, mutta toistaiseksi olen kohta 50v pärjännyt näillä luonnonmenetelmillä.

Eli satut vain olemaan perusterve, joka todnäk olisi pärjännyt yhtä hyvin ilman luonnontuotteitakin.

Vierailija
47/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne vanhentaa eniten. Jos ajattelee, että nelikymppinen on mummo, niin nelikymppisenä näyttää mummolta. Negatiivinen asenne etenkin vanhentaa. Kun kaikki on paskaa, naama on vino, niin eipä se kovin hehekeältä näytä.

Vierailija
48/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heroiini, kai.

Vierailija
49/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösjuttu näin viisikymmppisen näkökulmasta on ylilaihuus. Jollain hullusti treenavilla luu-nahka -yhdistelmillä on naama kuin kreppipaperia. 

Nuorempia hoikkuus pikemminkin nuorentaa, mutta vaihdevuosissa ja sen jälkeen pieni pyöreys on eduksi. 

Tupakointi on täällä jo mainittu moneen kertaan, en otan nyt tämän terveelliseksi katsotun asian esiin, joka kuitenkin vanhentaa roimasti. 

Vierailija
50/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, päihteet, raskaus, huolet... ylipäätään kaikki fyysiset ja psyykkiset stressitekijät, jota varmaan löytyy loputtomasti jos alkaa miettimään (ja sekös stressaa ja vanhentaa vielä entisestään).

Vierailija
51/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä geenit ovat ratkaisevassa asemassa. Ja niiden puitteissa sitten voi vanhentaa juuri edellä mainituilla seikoilla itseään. 

Sen sijaan nuorennuskeinoja ei juuri ole. Kosmetiikkaan yksiön verran rahaa laittaneet, eivät ole sen kummempia kuin vedellä ja perusvoiteella itseään hoitaneet. 

Terveellisillä elämäntavoilla voi saada perimänsä puitteissa parhaan mahdollisen lopputuloksen. 

Vierailija
52/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surut, murheet, stressi, huono ruoka, tupakka, yksinäisyys, sairaudet, alkoholi liiallisesti nautittuna.

Vierailija
53/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ikä näkyy enemminkin kasvonpiirteissä (vanhemmiten kasvot pienenee ja terävöityy) kuin ihon kunossa. Siis varmasti 50-vuotias aurinkoa välttelevä, tupakoimaton on rypyttömämpi ja täten ehkä hehkeämpi kuin em. paheita harrastanut ikätoverinsa, mutta silti heidät saattaa tunnistaa saman ikäiseksi.

Esimerkiksi Kymmenen vuotta nuoremmaksi-sarjassa oli tällainen tapaus, harmaa iho, ryppyjä ja puolet hampaista varmaan lähteneet, mutta silti hänet mielsi samanikäiseksi kuin vieressä istunut hehkeä ja puunattu Anne Kukkohovi, joka tietenkin oli edustavamman näköinen.

Uutta minulle oli, että kofeiini vanhentaa. Missä määrin? Onko kahdella kupillisella per päivä vanhentava vaikutus? :D 

Ja taas tuli yksi hyvä syy luopua sokerista. :) Paska aine kaiken kaikkiaan mutta ah niin koukuttava.

Vierailija
54/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini

Alkoholi varmaan liikana. Toisaalta on tutkimuksia, joiden mukaan kahvin kanssa kannattaa ottaa konjakki, koska kofeiini lyhentää sellaisia nuoruutta ylläpitäviä soluja ja alkoholi vastustaa niiden lyhenemistä.

Vanhentaako kofeiini?!

Ainakin tilapäisesti. Kofeiini poistaa kehosta nestettä, eli kuivattaa. Liian kuivassa kropassa rypyt näkyy selvemmin kuin sopivasti nesteytetyssä. 

Vierailija
55/55 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti itseä vanhempi puoliso vanhentaa.

Vaikutus ei tietenkään näy heti, mutta kun katsoo naisia, jotka ovat pitkässä parisuhteessa itseään vaikkapa 15,20,25,30 vuotta vanhemman miehen kanssa, he alkavat usein näyttää ja vaikuttaa omanikäisiään reilusti vanhemmilta.