Ja lapsi ei vaikuta seksielämään?
http://m.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2016060221667824_se.shtml
Tutkimuskin puhuu sen puolesta, että seksielämä muuttuu epätyydyttäväksi lapsen jälkeen. Miksi jotkut tälläkin palstalla vielä väittävät, ettei seksi vähene lapsen saannin jälkeen?
Tällä asialla varmasti yhteys parisuhteen tyytyväisyysasteeseen ja erotilastoihin
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina puhutaan vain siitä, että MIES joutuu kärsimään seksinpuutteesta, kun asia voi olla myös toisinpäin, eli miestä ei haluta??
Kyllä, meillä väheni seksi vauvan jälkeen, mieheltä katosi halut, minulta ei.Juuri mietin samaa. Että mikä helvetin mies kärsii -keskustelu tämä taas on.
Meillä väheni seksi tosi paljon, itse olen kyllä haluttomampi osapuoli, mutta se taas on seurausta siitä että koen että jäin yksin koko lapsihässäkän ja vauva-arjen kanssa, kun mies jatkoi normaalia elämää. Ja voin kertoa, että jos mies kärsii niin kyllä kärsin minäkin! Siitä ettei seksiä ole, vaikka usein olen niin vittuuntunut mieheeni etten sitä häneltä edes halua. Kyllä minä silti seksiä tarvisin. Lisäksi tilaisuudet on minimissä seksiin. Kahdenkeskinen aika nolla.
Mutta onhan tämä kaikissa tutkimuksissaan todettu, että tyytyväisyys parisuhteeseen laskee (ja seksi on osa sitä).
Vähän ikävään sävyyn tässä nyt naisia syytellään, nainen on raskaana, synnyttää, on pitkään hormonihuuruissaan, paikkojen palautumiseen menee aikaa eikä seksi välttämättä edes tunnu hyvältä, ei varmasti kukaan ehdoin tahdoin halua olla haluton!? Ja silloin kun on haluton, niin sitä ei tosiaan halua sitä seksiä ja vaikea sitä on vasten tahtoaan harrastaa. Vähän armollisuutta sille, helppo se on miehenä huudella kun ei ole sitä härdelliä käynyt läpi. Yleensä se mieskin on sitä lasta kuitenkikn halunnut.
Slore
Tämä on yksi suurimmista syistä, miksi harkitsen lapsettomaksi jäämistä. Nyt seksiä on päivittäin ja se on hyvää. Toinen mikä epäilyttää on se, että vihaan ruuanlaittoa, se ei kiinnosta minua, syömme mieheni kanssa lähes aina ulkona. Äiti-tuttuni tuntuvat olevan koko ajan hellan ääressä kokkaamassa jotain. Haluan jatkossakin syödä ravintolassa ja saada hyvää seksiä usein! Ovatko nämä sitten tarpeeksi hyviä syitä jättää lapset kokonaan tekemättä? En tiedä. Rakastan kyllä lapsia ja olen monen sukukaislapsen suosikkitäti. N30
Huokaus. seksiseksiseksi, seksi se maailmaa pyörittää. Jotenkin välillä surullista luettavaa nää ketjut. Tuntuu ettei millään muulla ole enää merkitystä kuin seksillä.
Ja ei, mulla ei ole lapsia, mutta edellisessä suhteessa kärsin haluttomuudesta.