Kuntosali kiusaaminen
Antakaa toisten treenata rauhassa! Kaikenlaiset on tervetulleita!
Kommentit (62)
Olen käynyt aktiivisesti salilla 12 vuotta ja tuona aikana siis kymmenillä saleilla. Minua ei ole kiusattu missään, enkä ole todistanut, että ketään muutakaan olisi kertaakaan kiusattu.
Salietiketti on seuraava:
- jos olet vaaraksi muille, siihen puututaan
- jos olet vaaraksi itsellesi, on makuasia, meneekö auttamaan. Minä en koskaan mene, ellei apua pyydetä. Siellä on jengiä niin haurailla itsetunnoilla, että ei maksa vaivaa.
- small talkia saa heittää, ei ole pakko.
- laitteita ei varailla turhan päiten
- omat jäljet siivotaan
Muiden tekemistä seuraillaan enemmän tai vähemmän. En ole kuitenkaan koskaan todistanut mitään kiusaamiskommentointia enkä kummallisuuksiin menevää tuijottelua.
Kävin aikanaan saleilla kymmenisen vuotta. Pääasiassa ihan kunnallisilla, ns. "äijä-saleilla", joissa oli kaikenlaista hiihtäjää. Kertaakaan en kokenut kiusaamista, vähättelyä tai vastaavaa. Oli ikään kuin sellainen hiljainen ymmärrys, että kaikki ollaan samalla, "lihaksen" asialla. Ainoa mihin siellä puututtiin, oli jos joku teki liikkeen ihan väärin ja vaarallisesti. Toinen oli se, jos joku loukkasi etikettiä, eli tunki kesken kaiken kysymättä tekemään samaan penkkiin. Yleensä kysyttiin että "voinko tehdä sarjan välissä" ja kun siihen saatiin myöntävä vastaus, vaihdettiin painot ja tehtiin, sitten vaihdettiin painot takaisin. Jne.
En ymmärrä minkälaisia tyyppejä noilla kaupallisilla saleilla pyörii, jos siellä naureskellaan muille. Olen toki mies, että en tiedä onko naisilla sitten eri asia. Mutta naiset saivat treenata ihan rauhassa siellä kunnallisella aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt aktiivisesti salilla 12 vuotta ja tuona aikana siis kymmenillä saleilla. Minua ei ole kiusattu missään, enkä ole todistanut, että ketään muutakaan olisi kertaakaan kiusattu.
Salietiketti on seuraava:
- jos olet vaaraksi muille, siihen puututaan
- jos olet vaaraksi itsellesi, on makuasia, meneekö auttamaan. Minä en koskaan mene, ellei apua pyydetä. Siellä on jengiä niin haurailla itsetunnoilla, että ei maksa vaivaa.
- small talkia saa heittää, ei ole pakko.
- laitteita ei varailla turhan päiten
- omat jäljet siivotaanMuiden tekemistä seuraillaan enemmän tai vähemmän. En ole kuitenkaan koskaan todistanut mitään kiusaamiskommentointia enkä kummallisuuksiin menevää tuijottelua.
Juuri näin.
t. se joka kommentoi tuohon alas.
kun mies tekee asiansa kuitenkin rauhassa, tarvitsee ilmeisesti olla daniel.defense tai vastaava mukana,
Kerrohan salin nimi kuulostaa niin tutulta. Kuopion Lady Linessä oli sietämätön ilmapiiri, porukkaa siirtyi putkessa muuanne.
teinejä ilmestyi peilin kautta hihittelemään ja osoittelemaan, huomautettiin asiattomasti kamppeista, kaikki on koettu
Ainakin ennen Helsingin kisahallissa oli ihan kiva treenata, vaikka olikin tällainen löysä tavis. Ne kovakuntoiset tyypit oli asiallisia, koskaan ei ollut mitään ongelmia. Pyysin monesti varmistamaan penkissä ja aina tulivat, lisäksi vielä tsemppasivat siinä että "vielä yksi" jne. Hyvät muistot. Eikä siellä kukaan itseään kuvannut, eikä jauhanut paskaa. Kaikki keskittyivät kovaan treeniin.
Varsinaista kiusaamista en ole kokenut tai todistanut. Mutta paikkakunta on pieni ja sisäänpäin lämpiävä, minä tänne aikuisiällä muuttanut. Muut enemmän tai vähemmän tuntevat toisensa lapsuudesta, on sellaista in-porukkaa. Katsovat sitten pitkin nenänvartta. Sellaista hienovaraista ulos savustamista. Olen ollut ja aion olla jatkossakin autuaan tietämätön siitä, minä treenaan just siellä missä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Sais ne kiusaajat joutuu itse kokemaan samaa, mitä toisille aiheuttavat. Oppisivat ainankin.
Silmä silmästa, hammas hampaasta. Joopa joo.
Saisivat mielummin vaan tajuta kuinka typerää ja vastenmielistä tuollainen käytös on. Kaikki järkevät kanssatreenaajat saisi tuomita näkyvästi. Ja ilkkumisesta sekä kuvaamisesta ihan porttikielto kuten Sofia ansaitusti sai.
Aika moni luulee että kaikki tuijottavat heitä vaikka ympärillä olevia ei kiinnosta paskaakaan mitä teet tai miltä näytät.
Minua ei haittaa salilla ne peilin edessä kuvaajatkaan. Se on heidän tyyli niin siitä vaan. Ja jos joku haluaa meikata salille niin ei haittaa minun treeniä. Antakaamme kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Koettu on sormilla osoittelut ja nauramiset ja tuijottelut ja kämmenten takana kuiskailut. Johtunee siitä, että minä en meikkaa salille, hikoilen TODELLA paljon enkä pelkää irvistää tai äännellä treenin parantamiseksi. Erotun siis joukosta. Niin joo ja olen vielä ainakin toistaiseksi läski. Salilla, jossa käyn, joillakin naisilla on tapana LISÄTÄ meikkiä ennen treeniä. Sitten tehdään pari kyykkyä ja sen jälkeen otetaan selfieitä peilin kautta ja ollaan puhelimella netissä 15 min. Hohhoijaa. Näin Helsingissä.
Noi ääntelijät ja huutelijat on oikeesti tosi rasittavia ja haittaavia. Ei kukaan halua sellaista kuunnella! Ja jos vielä jatkuvasti sitä tekee, niin ei tarvii kyl ihmetellä muljaisuja tms. Ihan itse niitä kerjäävät.
Toinen tää ryhmä, yleensä äijiä, jotka nostelevat niitä painoja, maastaavetoa ym, ja sitten EIVÄT JAKSA LASKEA NIITÄ MAAHAN! Pudottavat ne painot niin, että koko sali ryskyy ja kaikuu ja lattiat tärisee. Kiva siinä yrittää seinän takana rauhottua vaikka piltekseen, kun kuulostaa siltä, että joku on tosissaan tulossa sieltä seinän läpi.
Eli vähän niitä käytöstapoja ja toisten huomiointia sinne salille kiitos!
Salilla ne katsojat tai tuijottelijat voivat arvioida koska käyttämäsi laite/suorituspaikka vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Salilla ne katsojat tai tuijottelijat voivat arvioida koska käyttämäsi laite/suorituspaikka vapautuu.
Itse teen tätä. Varsinkin, jos sen laitteen varaaja on keskittynyt enemmän kännykkään kuin laitteeseen, ja palautumistauko venähtää monen minuutin pituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koettu on sormilla osoittelut ja nauramiset ja tuijottelut ja kämmenten takana kuiskailut. Johtunee siitä, että minä en meikkaa salille, hikoilen TODELLA paljon enkä pelkää irvistää tai äännellä treenin parantamiseksi. Erotun siis joukosta. Niin joo ja olen vielä ainakin toistaiseksi läski. Salilla, jossa käyn, joillakin naisilla on tapana LISÄTÄ meikkiä ennen treeniä. Sitten tehdään pari kyykkyä ja sen jälkeen otetaan selfieitä peilin kautta ja ollaan puhelimella netissä 15 min. Hohhoijaa. Näin Helsingissä.
Noi ääntelijät ja huutelijat on oikeesti tosi rasittavia ja haittaavia. Ei kukaan halua sellaista kuunnella! Ja jos vielä jatkuvasti sitä tekee, niin ei tarvii kyl ihmetellä muljaisuja tms. Ihan itse niitä kerjäävät.
Toinen tää ryhmä, yleensä äijiä, jotka nostelevat niitä painoja, maastaavetoa ym, ja sitten EIVÄT JAKSA LASKEA NIITÄ MAAHAN! Pudottavat ne painot niin, että koko sali ryskyy ja kaikuu ja lattiat tärisee. Kiva siinä yrittää seinän takana rauhottua vaikka piltekseen, kun kuulostaa siltä, että joku on tosissaan tulossa sieltä seinän läpi.Eli vähän niitä käytöstapoja ja toisten huomiointia sinne salille kiitos!
On eri liike tehdä vaikka nyt tuota maastavetoa negatiivisen vaiheen pidon kanssa ja ilman negatiivisen vaiheen pitoa. Molemmille on oma tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tää ryhmä, yleensä äijiä, jotka nostelevat niitä painoja, maastaavetoa ym, ja sitten EIVÄT JAKSA LASKEA NIITÄ MAAHAN! Pudottavat ne painot niin, että koko sali ryskyy ja kaikuu ja lattiat tärisee. Kiva siinä yrittää seinän takana rauhottua vaikka piltekseen, kun kuulostaa siltä, että joku on tosissaan tulossa sieltä seinän läpi.Eli vähän niitä käytöstapoja ja toisten huomiointia sinne salille kiitos!
On eri liike tehdä vaikka nyt tuota maastavetoa negatiivisen vaiheen pidon kanssa ja ilman negatiivisen vaiheen pitoa. Molemmille on oma tarpeensa.
Seliseli. Varmasti löytyy muitakin tekniikoita ja tapoja harjoittaa sitä tarvettaan.
Kyllä nyt jokaisen pitäisi tajuta, että se jumalaton ryskääminen haittaa toisia. Varsinkin, kun samaan aikaan seinän takana on menossa ohjattu tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Jonkun julkista nöyryyttämistä,että kaikki varmasti kuulee, ei neuvota mitenkään laitteiden käytöstä ap
Minun käyttämällä salilla voi ostaa personal trainerin tekemän kuntosaliohjelman ja neuvonnan laitteiden käyttöön. Se toki maksaa, mutta suosittelen.
Kahdella salilla ollut jäsen. Molemmissa maksuun on sisältynyt yksi ilmainen neuvontakerta. Toisella salilla oli kerran viikossa ohjelmassa opastettu neuvonta, johon toki piti ilmoittautua ja kolme kertaa sai tähän ilmoittautua.
Mä taidan olla sellainen tuijottelija... Mutta en tee sitä mitenkään pahalla tai kiusallani, mä vaan tykkään katsella ihmisiä vaikka usein olen kuitenkin ihan ajatuksissani. Saattaa olla myös, että ihan omissa mietteissäni, jotka eivät edes mitenkään liity siihen ihmiseen, jota katson, silmät on vaan "lukkiutunut" siihen vaikka en edes näe tai huomaa mitä se tekee tai miten. Kyllähän sitä silmät muutenkin kohdistuu helpommin liikkuvaan objektiin kuin elottomaan laitteeseen tai seiniin. Joskus kyllä mietin sitä ihmistäkin tai jotain seikkaa hänestä, ehkä elämäänsä millaists se on tai on ollut tms. Mutta en kiusallani tuijottele.
Siellä semmoiset pienellä munalla varustetut Bully Mentulat kiusaavat ja egoilevat.
Onhan tuota olemassa, valitettavasti.