Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5 kk aikasemmin pitäisi ilmottaa tullaanko häihin vai ei

Vierailija
02.06.2016 |

No, ei tulla. Ihan vaan tuon vastauspyynnön takia.

Älytöntä!

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan sukulainen. Miksi kukaan muuten kutsuisi moista vajukkia.

Vierailija
2/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin en edes harkitse menemistä.

Ystävä statuksella. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei "on aina helppo vastaus

Vierailija
4/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko yhtään, mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
5/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minäminä-ihminen päättää vasta juhlapäivänä, jaksaako mennä, vai tarjoutuisko tilalle jotain kiinnostavampaa tekemistä. Vastaat tietenkin, että "katellaan", kuten tuntuu nykyään olevan tapana, kun joku kutsuu juhliin.

Vierailija
6/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa? 

Vierailija
7/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa? 

Et varmaan, kun ainoa ongelma on ap:n päässä.

Vierailija
8/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole varmaan itse ikinä järkännyt minkäänlaisia juhlia.

Vierailija
9/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin en edes harkitse menemistä.

Ystävä statuksella. :D

No oletpas kerrassaan ihana "ystävä".

Vierailija
10/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh? Miksi ihmeessä vieraiden pitää ilmoittautua jo neljännesvuotta aiemmin? Minkä ihmeen takia? Harvemmin edes kutsujakaan lähetetään niin ajoissa.

OK, jos tarkoitus on roudata vieraat ulkomaille, niin ymmärrän lentolippujen varailun. Mutta normihäihin ehtii vallan hyvin ilmoittaa syöjien määrän viikkoa, kahta aiemmin.

Minä teen vuorotyötä, ja vaikka voin esitää vuorotoiveita, ne eivät aina mene lävitse. Voin myös olla työmatkalla useamman tuhannen kilometrin päässä. En todellakaan voisi sitoutua mihinkään menoon jo noin aikaisin, parin viikon säteellä sen sijaan tiedän kyllä menoni.

En ole ainoa laatuani. Lapsiperheissä varsinkin elämä on haastavaa aikatauluttamista, kun on omat ja puolison työt ja mahdolliset lasten menotkin vielä päälle. Tietysti rakkaan ystävän juhlia pyrkii priorisoimaan, mutta ihan oikeasti siinä kahden ja puolen kuukauden aikana ehtii sattua ja tapahtua ja moni muuttuja muuttua.

Oiskohan tuossa sentään painovirhe, ap? Oletko kysynyt, onko maailmanloppu, jos et sitten mahdollisesti pääsekään yllättävän esteen osuessa kohdalle?

Ketjun "itsekäs ap mää-mää-mää" -kommentit ovat aika käsittämättömiä. Naulaatteko te muut elämänne oikeasti noin pitkälle kiinni, eikä mitään muutoksia koskaan tule? Ja mikä hitto muka vaatii ennakkoilmoittautumisia häihin 2,5 kk aiemmin? Syystä että?

Vierailija
11/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh? Miksi ihmeessä vieraiden pitää ilmoittautua jo neljännesvuotta aiemmin? Minkä ihmeen takia? Harvemmin edes kutsujakaan lähetetään niin ajoissa.

OK, jos tarkoitus on roudata vieraat ulkomaille, niin ymmärrän lentolippujen varailun. Mutta normihäihin ehtii vallan hyvin ilmoittaa syöjien määrän viikkoa, kahta aiemmin.

Minä teen vuorotyötä, ja vaikka voin esitää vuorotoiveita, ne eivät aina mene lävitse. Voin myös olla työmatkalla useamman tuhannen kilometrin päässä. En todellakaan voisi sitoutua mihinkään menoon jo noin aikaisin, parin viikon säteellä sen sijaan tiedän kyllä menoni.

En ole ainoa laatuani. Lapsiperheissä varsinkin elämä on haastavaa aikatauluttamista, kun on omat ja puolison työt ja mahdolliset lasten menotkin vielä päälle. Tietysti rakkaan ystävän juhlia pyrkii priorisoimaan, mutta ihan oikeasti siinä kahden ja puolen kuukauden aikana ehtii sattua ja tapahtua ja moni muuttuja muuttua.

Oiskohan tuossa sentään painovirhe, ap? Oletko kysynyt, onko maailmanloppu, jos et sitten mahdollisesti pääsekään yllättävän esteen osuessa kohdalle?

Ketjun "itsekäs ap mää-mää-mää" -kommentit ovat aika käsittämättömiä. Naulaatteko te muut elämänne oikeasti noin pitkälle kiinni, eikä mitään muutoksia koskaan tule? Ja mikä hitto muka vaatii ennakkoilmoittautumisia häihin 2,5 kk aiemmin? Syystä että?

Se tarkoittaa sitä, että ilmoitat, että 

1. Haluat tulla häihin

2. Et ole varannut lomaa tuolle ajankohdalle tai tule varaamaan

3. Sinulla ei ole tiedossa muuta estettä saapumiselle

Jos sairastut tai tulet pakotetuksi töihin, perut ilmoittautumisesi myöhemmin. Mitä aiemmin häät ovat tiedossa, sitä aiemmin voi myös ilmoittaa työvuorotoiveensa esimiehelle. 

Vierailija
12/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin vastaavassa tapauksessa, että ilmoituksen tulee olla sitova. Kun kerroin olevani leikkausjonossa, jossa aikaa lupailtiin tuolle ajalla, ja olin vielä lupautunut tulemaan tosi lyhyellä varoitusajallae, jos jonkun muun leikkaus peruuntuu, niin minulle sanottiin: " Siirrä leikkausta". Kieltäydyin siis hääkutsusta. 

Vierailija
13/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Haluat tulla häihin

Jos sairastut tai tulet pakotetuksi töihin, perut ilmoittautumisesi myöhemmin. Mitä aiemmin häät ovat tiedossa, sitä aiemmin voi myös ilmoittaa työvuorotoiveensa esimiehelle. 

Häiden ajankohdan voi ilmoittaa, sehän se on kutsun lähettämisen ideakin. Mutta nyt ei ollut siitä kyse, vaan sitoutumisesta TULLA juhliin. Jos kyse on vasta alustavasta ilmoittautumisesta, se pitää mainita. Ap tuskin stressaisi asialla, jos kutsussa olisi sellainen muotoilu.

Kuten sanoin, ap:n kannattaa kysyä ystävältään, miten suuri probleema on, jos ei pääsekään.

Edelleen odotan perustelua sille, miksi joku haluaa ilmoittautumiset häihinsä noin aikaisin. Juhlatilan varaus? No juu ei, kyllä ne aina varataan kutsutun määrän mukaan, ja on selvää että kaikki eivät pääse. Syömiset? Syöjien määrä tarkentuu aina vasta lähempänä juhlaa.

Jokaisen wannabee-bridezillan kannattaa nyt ottaa järkikulta käteen. Hänelle hääpäivä on elämän tärkeimpiä päiviä, muille se ei sitä ole. Muilla on muutakin elämää, ja vaikka he varmasti enimmältä osin tulevat mielellään juhliin, on utooppista ajatella, että ainakaan sitovia ilmoittautumisia saa jo 2,5 kk aiemmin. Siksi olisi järkevää laittaa kutsuun oikea muotoilu: ilmoitatko alustavasti x.x. mennessä, suunnitteletko tulevasi juhliimme.

Itse koen, että tuollaisella alustavalla ilmoittautumisella ei juurikaan ole informaatioarvoa, mutta jos sellaisen siis joku jostain ihmeen syystä haluaa, niin muotoilkaa nyt herranen aika se sitten myös niin!

Vierailija
14/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin vastaavassa tapauksessa, että ilmoituksen tulee olla sitova. Kun kerroin olevani leikkausjonossa, jossa aikaa lupailtiin tuolle ajalla, ja olin vielä lupautunut tulemaan tosi lyhyellä varoitusajallae, jos jonkun muun leikkaus peruuntuu, niin minulle sanottiin: " Siirrä leikkausta". Kieltäydyin siis hääkutsusta. 

Mulla jäisi tuollaisen kaverit ö-mappiin. Enkä tarkoita sinua, vaan itsekästä hääparia.

Vierailija
15/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit. Ärsyttävää joustamattomuutta hääparilta kun välillä on asioita joille ei vaan itse mitään voi.

Vierailija
16/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät. Käsittämätön ketju! Saatana, kyllä on häät menneet överiksi, jos ne menevät siitä pilalle, ettei jo pari kk aiemmin tiedä varmuudella vieraiden nimilistaa! Kannattaisko hiukan löyhentää pipoa ja garneerauksen tasoa, jos menee noin kireeksi? Ois kaikilla mukavampaa.

Vierailija
17/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein sitova ilmoittautuminen... Meinasivatkohan ihan poliisit soittaa hakemaan?

Vierailija
18/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Haluat tulla häihin

Häiden ajankohdan voi ilmoittaa, sehän se on kutsun lähettämisen ideakin. Mutta nyt ei ollut siitä kyse, vaan sitoutumisesta TULLA juhliin. Jos kyse on vasta alustavasta ilmoittautumisesta, se pitää mainita. Ap tuskin stressaisi asialla, jos kutsussa olisi sellainen muotoilu.

Kuten sanoin, ap:n kannattaa kysyä ystävältään, miten suuri probleema on, jos ei pääsekään.

Edelleen odotan perustelua sille, miksi joku haluaa ilmoittautumiset häihinsä noin aikaisin. Juhlatilan varaus? No juu ei, kyllä ne aina varataan kutsutun määrän mukaan, ja on selvää että kaikki eivät pääse. Syömiset? Syöjien määrä tarkentuu aina vasta lähempänä juhlaa.

Jokaisen wannabee-bridezillan kannattaa nyt ottaa järkikulta käteen. Hänelle hääpäivä on elämän tärkeimpiä päiviä, muille se ei sitä ole. Muilla on muutakin elämää, ja vaikka he varmasti enimmältä osin tulevat mielellään juhliin, on utooppista ajatella, että ainakaan sitovia ilmoittautumisia saa jo 2,5 kk aiemmin. Siksi olisi järkevää laittaa kutsuun oikea muotoilu: ilmoitatko alustavasti x.x. mennessä, suunnitteletko tulevasi juhliimme.

Itse koen, että tuollaisella alustavalla ilmoittautumisella ei juurikaan ole informaatioarvoa, mutta jos sellaisen siis joku jostain ihmeen syystä haluaa, niin muotoilkaa nyt herranen aika se sitten myös niin!

No juurkin näin. Mä olen tyrmistynyt tästä ketjusta. Onko nykyajan naisilla päävärkki pehmentynyt?

Vierailija
19/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk ennen ei kyllä varmaan vaikuta juhlatilan valintaan, sillä ne pitää monesti varata jo vuosi etukäteen, mutta jos johonkin tarvitaan joku arvio, miten paljon porukkaa on tulossa niin mikä ongelma siinä on? Itse varmaan hääjärjestelyissä stressaisin sen verran, että olisi kiva saada hommat hoidettua ajoissa eikä viimeisenä iltana.

Vierailija
20/106 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen kiinnostunut kuulemaan, miksi niihin häihin halutaan ilmoittautuminen jo pari kk aiemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi