Miehen yhteydenpito lapsensa äitiin
Olen tosiaan itse lapseton nainen ja seurustelen miehen kanssa jolla aikaisemmasta liitosta lapsi. Olen hieman hämilläni näistä kuvioista, miten tulisi suhtautua ex puolison ja mieheni yhteydenpitoon.
Mies pitää useita kertoja viikossa yhteyttä eksäänsä omien sanojensa mukaan "lapseen liittyvissä asioissa", mutta itse en ole koskaan saanut nähdä ainuttakaan heidän välistä keskustelua. Ennenkuin kukaan ehtii väliin sanomaan ettei heidän kahdenkeskeinen keskustelu minulle kuulu, niin mielestäni tälläisessä tapauksessa se kuuluu. En ole koskaan pyytänyt keskusteluja näyttämään, mutta aina kun eksälleen viestittelee, tekee sen vessassa ollessaan tai kun minä en ole paikalla tai olen töissä. Tämän asian olen pistänyt merkille nähtyäni silloin tällöin sivusilmällä miehen viestivalikkoa.
Mieheni puhelin on pääsykoodilla suojattu ja jos joskus olen pyytänyt puhelinta lainaan soittaakseni siitä omaani tai lainatakseni esim kameraa, hän hermostuu eikä yleensä suostu vaan haluaa itse lähettää viestin/ soittaa yhteisille tuttavillemme jotten pääse puhelimeen koskemaan. Yhden kerran muistan yli puolitoista vuotta kestäneen suhteen aikana lainanneeni puhelinta ja mies kyttäsi vieressä tarkkaan mitä teen.
Toisekseen esimerkiksi joulut ja synttärit ja yms on mennyt exän kotiin viettämään useiksi tunneiksi. Näistä minulle on kerrottu jälkeenpäin, vaikka ensin on ollut "töissä pitkään" tai selitys etukäteen on ollut epämääräinen. Olen kysynyt asiasta useasti ja mies toteaa minun olevan lapsellinen ja vannovansa että ex on ex ja ainoastaan lapsen takia ollaan tekemisissä. Minun ollessani ulkomailla, mies oli taas minulle etukäteen kertomatta käynyt exän ja lapsen ja lapsen isovanhempien (miehen vanhempien) kanssa huvipuistossa, koska lapsi ei muka suostunut ilman äitiään tulemaan.
Onko minulla syytä huoleen vai miltä tämä kuvio teistä kuulostaa?
Kommentit (58)
Kuulostaa siltä että miehesi on edelleen kiinni exässään. Kerro hänelle että asetelma on epämiellyttävä ja haluat hänen kertovan tekemisistään exänsä kanssa etukäteen.
Mielestäni yhteisiä jouluja/ synttäreitä ei vietetä eron jälkeen eksän kanssa vaikka kuinka olisi yhteinen lapsi. Miehesi voi pitää lapselleen omat synttärit ja jouluisin vuorovuosin äidillään ja isällään.
Oma mieheni on pystynyt puhumaan lapsiin liittyvät asiat minun kuulteni. Kyllähän tuo vaikuttaa siltä, että salattavaa on.
Jos ei ole provo,
Minusta sinun käytöksesi on outoa,epötasapainoista ja mustasukkaista. Ex on yleensä ex ihan hyvästä syystä ja mies piilottelee yhteydenpitoaan koska tietää sinun olevan sairaalloisen mustasukkainen.
On lasta kohtaan oikein että vanhemmat edes yrittävät tulla juttuun eronkin jälkeen. Jos minun uusi mieheni oli käyttäytynyt mustasukkaisesti yhteydenpidosta tyttäreni isään niin olisi nyt ex sekin.
Meillä vietetään aina joulut, synttärit ja äitien ja isänpäivät yhdessä. Ex on lapseni isä ja tulee olemaan minulle aina tärkeimpiä ihmisiä elämässäni. Nyksät ovat aina tervetulleita toki mukaan.
Älä puutu lapsen ja isänsä väleihin, äläkä hankaloita lapsen vanhempien suhteita toisiinsa.
Mesi kirjoitti:
Jos ei ole provo,
Minusta sinun käytöksesi on outoa,epötasapainoista ja mustasukkaista. Ex on yleensä ex ihan hyvästä syystä ja mies piilottelee yhteydenpitoaan koska tietää sinun olevan sairaalloisen mustasukkainen.
On lasta kohtaan oikein että vanhemmat edes yrittävät tulla juttuun eronkin jälkeen. Jos minun uusi mieheni oli käyttäytynyt mustasukkaisesti yhteydenpidosta tyttäreni isään niin olisi nyt ex sekin.
Meillä vietetään aina joulut, synttärit ja äitien ja isänpäivät yhdessä. Ex on lapseni isä ja tulee olemaan minulle aina tärkeimpiä ihmisiä elämässäni. Nyksät ovat aina tervetulleita toki mukaan.
Älä puutu lapsen ja isänsä väleihin, äläkä hankaloita lapsen vanhempien suhteita toisiinsa.
Minusta tuo on hyvin kummallinen suhtautumistapa asioihin. Ei kukaan halua tulla kohdelluksi tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Jos lapsi on syntynyt maailmaan, on täysin selvää että lapsi on ja pysyy vanhempiensa elämässä hamaan loppuun saakka.
Exän ei todellakaan kuulu olla "ykkösenä" ennen uutta puolisoa. Jos ex on ykkönen niin mitä ihmettä sitä lähteä eroamaankaan. Exään ei ole mitään syytä pitää tiiviisti yhteyttä ellei jotain erikoista ole sattunut. Sinunkin miehesi tulee tämän varmasti ymmärtämään ja etsii itselleen naisen joka osaa häntä arvostaa.
Se että lapsi on tärkeä, ei tarkoita että hän olisi maailman napa. Ei rakkaimpia ihmisiä voi asettaa tärkeysjärjestykseen. Et kai sisaruksistasikaan ajattele kuka on "ykkösenä" tai ystävistäsi kuka on vähemmän tärkeä ja kenen ehdoilla mennään. Aikuistu hyvä ihminen.
Kuulostaa siltä, että olet mustasukkainen kyylä ja olisit valmis penkomaan miehen viestihistorian, jos hän jättäisi puhelimen ulottuvillesi. En siis ihmettele yhtään, että on koodin takana.
Miehen ja hänen eksänsä välinen keskustelu ei kuulu sinulle.
Etsi itsellesi lapseton mies. Niin minäkin tein harharetken jälkeen, en halunnut enää mihinkään uusperhekuvioon tai äitipuoleksi.
Jätä mies ihmeessä äläkä sotkeudu soppaan. Kaikki uusperheet on vaan niin rasittavia ihan jokaiselle osapuolelle.
Mä olen lähes päivittäin yhteydessä exän kanssa. Me vietetään tietenkin lasten synttärit yhdessä, samoin muut juhlat, mennään lasten peleihin kannustamaan jne. Niin ja jouluna ollaan myös yhdessä. Lasten toive ja se on meille tärkeintä.
Molemmilla on uudet kumppanit (ja ollaan tavattu puolin ja toisin). Eikä todellakaan mitään yhteenpaluuta ole tiedossa. Mutta meillä on YHTEISET lapset, joista YHTEINEN vastuu. Ei niin, että ex hoitaa omaa isyyttään irrallaan mun äitiydestä.... Ei. Meillä on yhteinen vanhemmuus, halutaan olla koko ajan kartalla lasten touhuista ja sopia pelisääntöjä.
Mun nykyiselle tämä on ok. Mutta tietenkään en kirjoittele exälle salaa, nyxä sais milloin tahansa ratsata mun puhelimen. Saa surffata netissä sillö ja ottaa/katsoa kuvia jne eikä pelota, että vahingossa näkisi jotain salaista.
juurinäin123 kirjoitti:
Mesi kirjoitti:
Jos ei ole provo,
Minusta tuo on hyvin kummallinen suhtautumistapa asioihin. Ei kukaan halua tulla kohdelluksi tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Jos lapsi on syntynyt maailmaan, on täysin selvää että lapsi on ja pysyy vanhempiensa elämässä hamaan loppuun saakka.
Exän ei todellakaan kuulu olla "ykkösenä" ennen uutta puolisoa. Jos ex on ykkönen niin mitä ihmettä sitä lähteä eroamaankaan. Exään ei ole mitään syytä pitää tiiviisti yhteyttä ellei jotain erikoista ole sattunut. Sinunkin miehesi tulee tämän varmasti ymmärtämään ja etsii itselleen naisen joka osaa häntä arvostaa.
Se että lapsi on tärkeä, ei tarkoita että hän olisi maailman napa. Ei rakkaimpia ihmisiä voi asettaa tärkeysjärjestykseen. Et kai sisaruksistasikaan ajattele kuka on "ykkösenä" tai ystävistäsi kuka on vähemmän tärkeä ja kenen ehdoilla mennään. Aikuistu hyvä ihminen.
Huomaatko edes itse, miten epälooginen olet?
Exä ei saa olla maailman tärkein, lapsi ei ole maailman napa, rakkaita ei voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja silti olet sitä mieltä, että puoliso on eka. Miten se voi olla, kun niitä rakkaita ei voi listata järjestykseen?
Niin ja siis lasten synttäreille kutsutaan myös nyxät, moniin muihinkin juttuihin. Joulusta vietetään exän ja lasten kanssa yhdessä aatto. Ja kaikesta jutellaan ja sovitaan avoimesti. Avoimuus on se avainsana. Ei synny turhia epäilyjä.
T.11
Miksi miehen ja exän keskustelut kuuluu sinulle? Oikeastiko haluat tietää, että exä vie lapsen lauantaina hakemaan todistuksen, menevät sieltä suoraa mummolaan. Exä ottaa todistuksesta kuvan ja lähettää sen miehelle, näkee heti, kannattaako lasta palkita. Sunnuntaina on lapsen harkat, siihen mennessä pitäisi korjata fillarin jarrut. Mahtaako mummi ostaa uuden pyöräilykypärän, josta oli puhetta. Mies menee maanantaina hakemaan lapsen kotoa klo 7.30 ja vie leirille, pitää muistaa varmistaa, että ottaa vesipullon mukaan jne.
Oikeastiko haluat kuunnella tuollaista keskustelua? Ja olla siitä jotain mieltä?
juurinäin123 kirjoitti:
Mesi kirjoitti:
Jos ei ole provo,
Eihän se että exä on läheinen tarkoita sitä ettei arvosta uutta kumppania, vai voiko sun päähän mahtua vaan yksi arvostettu ihminen kerrallaan? Minulla on myös lapsi uuden kumppanin kanssa hän ja minun exäni ovat ystäviä keskenään, miten pikkusieluista touhua sinun maailmassa on jos aikuisetihmiset muka tule toimeen keskenään. Kaiken toimivuuden a ja o on se että AIKUISET KESKUSTELEVAT RAUHALLISESTI KESKENÄÄN. Miten se on mun uudelta mieheltä pois että tulen vanhan kanssa juttuun?
Mesi kirjoitti:
Jos ei ole provo,
Ap:n kuvaama on hieman erilainen kuin sinulla. Vai salailitko sinäkin asioita tahallaan uudelta mieheltäsi? Valehtelit olevasi töissä, kun oikeasti olitkin eksäsi kanssa?
Mut on vaan silti niin rasittavia nuo exätja nyxät ja toisten lapset, jotka ei omiksi muutu vaikka uusperheessä eletään. Hae ihan uusi lapseton kumppani jos vaan vielä voit!
Oletko varma, että viestittelee exälle? Voihan sillä olla uusi nainen kierroksessa.
Jaaa.. Hmm. Kyllä mä soittelen tuolle eksälle aika usein, ja laitellaan viestiä. Ei niissä ole mitään salattavaa, mutta en silti haluaisi näyttää nykyiselle keskustelujani - ne on mun yksityisiä juttuja. Oltiin eksän kanssa kuitenkin vuosia yhdessä, ei enää mitään tunteita, mutta ystäviä ollaan. Minä jätin. JA vaikka eroaisin nykyisen kanssa, en alkaisi mihinkään suhteeseen eksän kanssa.
Moikka!
Täällä on monta henkilöä jotka ovat sitä mieltä, että mieheni toiminta on täysin ok. Minulla ei ole mitään mieheni lasta kohtaan, hän on söpö ja sympaattinen lapsi ja tulemme hyvin toimeen.
Pointtini meni ilmeisesti monelta täysin ohi. En ole sanonut ettei mies ja ex saisi olla yhteydessä toisiinsa. Pakkohan se on jossain määrin niin kauan kun lapsi on suhteellisen nuori. Ihmetyttää vaan ylipäätään se, kuinka usein tätä tapahtuu ja miksi sitä tarvitsee piilotella. Myöskin "selkäni takana" tapahtuvat näkemiset kaihertavat eivätkä ole mielestäni oikein.
En ymmärrä, miksei linnanmäelle voi mennä ilman exää, ja jos lapsi ei linnanmäelle suostu ilman äitiään niin silloin jätetään menemättä ja keksitään jotain muuta?
Ei kuulosta normaalilta. Miehesi on vielä kiinni exsässään. Ehkä jopa suhteessa hänen kanssaan.