Miehen yhteydenpito lapsensa äitiin
Olen tosiaan itse lapseton nainen ja seurustelen miehen kanssa jolla aikaisemmasta liitosta lapsi. Olen hieman hämilläni näistä kuvioista, miten tulisi suhtautua ex puolison ja mieheni yhteydenpitoon.
Mies pitää useita kertoja viikossa yhteyttä eksäänsä omien sanojensa mukaan "lapseen liittyvissä asioissa", mutta itse en ole koskaan saanut nähdä ainuttakaan heidän välistä keskustelua. Ennenkuin kukaan ehtii väliin sanomaan ettei heidän kahdenkeskeinen keskustelu minulle kuulu, niin mielestäni tälläisessä tapauksessa se kuuluu. En ole koskaan pyytänyt keskusteluja näyttämään, mutta aina kun eksälleen viestittelee, tekee sen vessassa ollessaan tai kun minä en ole paikalla tai olen töissä. Tämän asian olen pistänyt merkille nähtyäni silloin tällöin sivusilmällä miehen viestivalikkoa.
Mieheni puhelin on pääsykoodilla suojattu ja jos joskus olen pyytänyt puhelinta lainaan soittaakseni siitä omaani tai lainatakseni esim kameraa, hän hermostuu eikä yleensä suostu vaan haluaa itse lähettää viestin/ soittaa yhteisille tuttavillemme jotten pääse puhelimeen koskemaan. Yhden kerran muistan yli puolitoista vuotta kestäneen suhteen aikana lainanneeni puhelinta ja mies kyttäsi vieressä tarkkaan mitä teen.
Toisekseen esimerkiksi joulut ja synttärit ja yms on mennyt exän kotiin viettämään useiksi tunneiksi. Näistä minulle on kerrottu jälkeenpäin, vaikka ensin on ollut "töissä pitkään" tai selitys etukäteen on ollut epämääräinen. Olen kysynyt asiasta useasti ja mies toteaa minun olevan lapsellinen ja vannovansa että ex on ex ja ainoastaan lapsen takia ollaan tekemisissä. Minun ollessani ulkomailla, mies oli taas minulle etukäteen kertomatta käynyt exän ja lapsen ja lapsen isovanhempien (miehen vanhempien) kanssa huvipuistossa, koska lapsi ei muka suostunut ilman äitiään tulemaan.
Onko minulla syytä huoleen vai miltä tämä kuvio teistä kuulostaa?
Kommentit (58)
Miehen toiminta ei ole ok, on törkeää sinua kohtaan. Jos ei itse sitä ymmärrä, kannattaa jättää. Raskaaksi tulee elämäsi tuossa kuviossa ikään kuin ulkopuolisena. Ja kyllä ne lapsen asiat kuuluvat sinullekin, kun teidän kotonanne on ja milloin on. Lähde ihmeessä. Exien kanssa viestittely salaa on outoa!!! Rupea itsekin salaa nyxältäsi viestittelemään exäsi kanssa ja vihjaa nyxällesi.
Hyvät välit exään on ok ja viestit sinänsä yksityisasia, mutta jos pitää salailla ja valehdella yhteydenpidosta, jotain on pielessä. Oletko ap tavannut miehesi exän? Tietääkö hän sinun olemassa olostasi?
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on pystynyt puhumaan lapsiin liittyvät asiat minun kuulteni. Kyllähän tuo vaikuttaa siltä, että salattavaa on.
Toisaalta onko ap sairaalloisen mustasukkainen henkilö? Sellaisen kuullen keskustelu on painajaista.
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Täällä on monta henkilöä jotka ovat sitä mieltä, että mieheni toiminta on täysin ok. Minulla ei ole mitään mieheni lasta kohtaan, hän on söpö ja sympaattinen lapsi ja tulemme hyvin toimeen.
Pointtini meni ilmeisesti monelta täysin ohi. En ole sanonut ettei mies ja ex saisi olla yhteydessä toisiinsa. Pakkohan se on jossain määrin niin kauan kun lapsi on suhteellisen nuori. Ihmetyttää vaan ylipäätään se, kuinka usein tätä tapahtuu ja miksi sitä tarvitsee piilotella. Myöskin "selkäni takana" tapahtuvat näkemiset kaihertavat eivätkä ole mielestäni oikein.
En ymmärrä, miksei linnanmäelle voi mennä ilman exää, ja jos lapsi ei linnanmäelle suostu ilman äitiään niin silloin jätetään menemättä ja keksitään jotain muuta?
Isäni ja äitini erosivat 28 vuotta sitten. He soittelevat edelleen toisilleen 2-3 kertaa viikossa, vaikka me lapset olemme jo aikuisia. Nyt puheenaiheena ovat lastenlapset.
Minulla on hyvät välit isän uuteen vaimoon ja äidin uuteen mieheen. Näin ei olisi, jos jompikumpi olisi ollut ap:n tavoin järkyttävän omistushaluinen ja mustasukkainen. Vain siltä piilotellaan asioita, joka saattaa ne asiat sotkea. Siksi ap on pakko jättää sivuun, koska muuten sen lapsen elämästä ei tulisi yhtään mitään! Vanhemmat suojelevat lastaan ja siksi viestivät salassa. Jos uusi kumppani ei ole uhka, ei ole tarvetta salailuun.
Vierailija kirjoitti:
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Täällä on monta henkilöä jotka ovat sitä mieltä, että mieheni toiminta on täysin ok. Minulla ei ole mitään mieheni lasta kohtaan, hän on söpö ja sympaattinen lapsi ja tulemme hyvin toimeen.
Pointtini meni ilmeisesti monelta täysin ohi. En ole sanonut ettei mies ja ex saisi olla yhteydessä toisiinsa. Pakkohan se on jossain määrin niin kauan kun lapsi on suhteellisen nuori. Ihmetyttää vaan ylipäätään se, kuinka usein tätä tapahtuu ja miksi sitä tarvitsee piilotella. Myöskin "selkäni takana" tapahtuvat näkemiset kaihertavat eivätkä ole mielestäni oikein.
En ymmärrä, miksei linnanmäelle voi mennä ilman exää, ja jos lapsi ei linnanmäelle suostu ilman äitiään niin silloin jätetään menemättä ja keksitään jotain muuta?
Isäni ja äitini erosivat 28 vuotta sitten. He soittelevat edelleen toisilleen 2-3 kertaa viikossa, vaikka me lapset olemme jo aikuisia. Nyt puheenaiheena ovat lastenlapset.
Minulla on hyvät välit isän uuteen vaimoon ja äidin uuteen mieheen. Näin ei olisi, jos jompikumpi olisi ollut ap:n tavoin järkyttävän omistushaluinen ja mustasukkainen. Vain siltä piilotellaan asioita, joka saattaa ne asiat sotkea. Siksi ap on pakko jättää sivuun, koska muuten sen lapsen elämästä ei tulisi yhtään mitään! Vanhemmat suojelevat lastaan ja siksi viestivät salassa. Jos uusi kumppani ei ole uhka, ei ole tarvetta salailuun.
Wau, sähän olet oikea ihmisasiantuntija kun pystyt ap:n muutamasta viestistä diagnosoimaan järkyttävän omistushalun ja mustasukkaisuuden! Ja maailmassahan ei voi olla yhtään varattua ihmistä, joka harrastaa seksiä eksänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Wau, sähän olet oikea ihmisasiantuntija kun pystyt ap:n muutamasta viestistä diagnosoimaan järkyttävän omistushalun ja mustasukkaisuuden! Ja maailmassahan ei voi olla yhtään varattua ihmistä, joka harrastaa seksiä eksänsä kanssa?
Varmasti on moniakin, mutta jos ap on suoraa ajamassa miestä exän kanssa sänkyyn epäilyillään, niin kyse on minusta suunnilleen kannustamisesta. Jos joka päivä epäilee ja urkkiin, ei luota mieheensä, niin lopulta tämä kyllästyy siihen perusteettomaan epäilyyn ja käy vieraissa. Jos exä ei anna.
Meillä on lasten isän kanssa aika lailla kuvailemasi kaltaista. Viikossa viestejä kertyy ja isä käy tosiaan juhlat viettämässä meidän kotonamme. Näin on toimittu jo monta vuotta. Tähän ei kuitenkaan meillä liity mitään muuta suhdetta kuin kaverisuhde, kaikki viestit koskee lasten asioita ja lapsen takia tulee meille. Exällä on oma kumppaninsa, joka onneksi on sen verran hyväitsetuntoinen, ettei kuviosta tunnu häiriintyneen. Hänkin on ollut toki meille tervetullut, mutta mieluummin puuhailee sinä aikana omia juttujaan (lastenkutsut ei ehkä lapsettoman ihmisen mielestä ole mikään mahtava kokemus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Varmasti on moniakin, mutta jos ap on suoraa ajamassa miestä exän kanssa sänkyyn epäilyillään, niin kyse on minusta suunnilleen kannustamisesta. Jos joka päivä epäilee ja urkkiin, ei luota mieheensä, niin lopulta tämä kyllästyy siihen perusteettomaan epäilyyn ja käy vieraissa. Jos exä ei anna.
Sinäkö tiedät tämän kupletin juonen aukottomasti? Mitäpä jos ap ei ole alkuun epäilyt, kysellyt, urkkinut tai tehnyt mitään mikä ajaisi miehen eksänsä syliin vaan ap on vaan huomannut jonkun harmittoman keskustelun yhteydessä, että mies valehtelikin x päivän olinpaikastansa tai jostain muusta asiasta, johon eksäkin liittyy? Jos näitä valheita, kertomatta jättämisiä etc on alkanut tulla enemmänkin esiin, niin syyllinen on siis ap?
Se, jolla on exä, exän kanssa lapsi ja nyxä, on ihan itse ja yksin vastuussa siitä, että osaa pitää oikealla tavalla yhteyttä lapseen ja äitiin loukkaamatta nyxäänsä! Jos nimittäin sen nyxänsä haluaa pitää. Turha syyttää nyxää mustasukkaisuudesta, jos mies käyttäytyy noin typerästi ja salaillen.
juurinäin123 kirjoitti:
Mesi kirjoitti:
Jos ei ole provo,
Minusta sinun käytöksesi on outoa,epötasapainoista ja mustasukkaista. Ex on yleensä ex ihan hyvästä syystä ja mies piilottelee yhteydenpitoaan koska tietää sinun olevan sairaalloisen mustasukkainen.
On lasta kohtaan oikein että vanhemmat edes yrittävät tulla juttuun eronkin jälkeen. Jos minun uusi mieheni oli käyttäytynyt mustasukkaisesti yhteydenpidosta tyttäreni isään niin olisi nyt ex sekin.
Meillä vietetään aina joulut, synttärit ja äitien ja isänpäivät yhdessä. Ex on lapseni isä ja tulee olemaan minulle aina tärkeimpiä ihmisiä elämässäni. Nyksät ovat aina tervetulleita toki mukaan.
Älä puutu lapsen ja isänsä väleihin, äläkä hankaloita lapsen vanhempien suhteita toisiinsa.
Minusta tuo on hyvin kummallinen suhtautumistapa asioihin. Ei kukaan halua tulla kohdelluksi tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Jos lapsi on syntynyt maailmaan, on täysin selvää että lapsi on ja pysyy vanhempiensa elämässä hamaan loppuun saakka.
Exän ei todellakaan kuulu olla "ykkösenä" ennen uutta puolisoa. Jos ex on ykkönen niin mitä ihmettä sitä lähteä eroamaankaan. Exään ei ole mitään syytä pitää tiiviisti yhteyttä ellei jotain erikoista ole sattunut. Sinunkin miehesi tulee tämän varmasti ymmärtämään ja etsii itselleen naisen joka osaa häntä arvostaa.
Se että lapsi on tärkeä, ei tarkoita että hän olisi maailman napa. Ei rakkaimpia ihmisiä voi asettaa tärkeysjärjestykseen. Et kai sisaruksistasikaan ajattele kuka on "ykkösenä" tai ystävistäsi kuka on vähemmän tärkeä ja kenen ehdoilla mennään. Aikuistu hyvä ihminen.
Millä tavalla ex-vaimo on ap:n tapauksessa ykkönen? Vaikuttaa siltä, että lapsi on ykkönen, mikä on isältä äärimmäisen kunnioitettavaa. Ei lapsi ymmärrä semmoisia, että "ei isä nyt voi tulla sun synttäreille", varsinkin, kun aikuinenkin tajuaa, että ainoa syy miksei isä voisi sinne synttäreille tulla on uuden kumppanin mustasukkaisuus.
Tuossa kuviossa ainoa asia mikä ihmetyttää, on salailu, pitäisi tietenkin avoimesti kertoa minne on menossa. Siitä tulee kuitenkin mieleen, että ehkä mies tietää uuden kumppaninsa luonteen ja yrittää välttää turhaa draamaa (ei kovin viisasta mutta ymmärrettävää). En muista itse ikinä milloinkaan vaatineeni ketään miestä näyttämään viestejään, vaikka joskus on ollut aihettakin pieneen mustasukkaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Sinäkö tiedät tämän kupletin juonen aukottomasti? Mitäpä jos ap ei ole alkuun epäilyt, kysellyt, urkkinut tai tehnyt mitään mikä ajaisi miehen eksänsä syliin vaan ap on vaan huomannut jonkun harmittoman keskustelun yhteydessä, että mies valehtelikin x päivän olinpaikastansa tai jostain muusta asiasta, johon eksäkin liittyy? Jos näitä valheita, kertomatta jättämisiä etc on alkanut tulla enemmänkin esiin, niin syyllinen on siis ap?
Ottaen huomioon, millaisen numeron ap tekee yhdestä Linnanmäellä käynnistä, ymmärrän hyvin ettei mies halua tehdä tiliä kaikista tapaamisistaan. Linnanmäellä käynnistä! Luultavasti ap olisi kieltänyt sen, jos häneltä olisi etukäteen kysytty. Mitä muita vaihtoehtoja silloin jää (jos haluaa kuitenkin yrittää säilyttää nykyisen suhteen) kuin vähätellä eksän kanssa vietettyä aikaa ja kommunikoida salassa?
Minusta tuntuu, ettei ap ole riittävän aikuinen seurustellakseen "lapsellisen" miehen kanssa.
Mekin viestitellään lasten asioista harva se päivä ja muustakin. Ollaan erottu ja miehellä uusi kumppani. Mies käy välillä sillä paikkakunnalla missä asun lasten kanssa. Tänään iltapäivällä nähtiin ja harrastettiin seksiä kun lapset oli vielä koulussa. Yöksi mies ei yleensä jää ettei uusi tule mustasukkaiseksi.
Mä olen paljon yhteydessä exään.. ja varmaankin sen nyxältä salaa. Faktahan on kuitenki se, et me oltiin 20 v yhdessä ja tunnen hänet ja hän minut paremmin kuin kukaan muu. Lapset on yhdessä tehty ja haluttu kasvattaa yhdessä loppuun asti.
Niin paljon koettu yhdessä, nähty maailmaa ja tehty paljon ja kaikkea. Sitä ei uudet suhteet muuksi muuta.
Itse ainakin toivon, että exäni nyxä haluttuaan parisuhteen aikuisen kokeneen miehen kanssa ymmärtää myös tämän. Mies ainakin arvostaa kumppaniaan ja puhuu hänestä nätisti. Mutta toisinaan me tykätään muistella nauraen menneitä ja elettyä elämää ja se ei vaan kuulu muille.
Mun exällä oli nainen, joka alkoi ap:n tapaan skitsoilemaan yhteydenpidosta ja tapaamisista. Varmaan exä just joutui laittamaan viestiä vessasta tms. kun vastauksissa aina välillä kesti, eikä ikinä vastannut soittoihin kuin työaikana (ei edes lasten). Siitä naisesta tulikin sitten ex ja hyvä niin, mies löysi paljon mukavamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1234567654 kirjoitti:
Moikka!
Ottaen huomioon, millaisen numeron ap tekee yhdestä Linnanmäellä käynnistä, ymmärrän hyvin ettei mies halua tehdä tiliä kaikista tapaamisistaan. Linnanmäellä käynnistä! Luultavasti ap olisi kieltänyt sen, jos häneltä olisi etukäteen kysytty. Mitä muita vaihtoehtoja silloin jää (jos haluaa kuitenkin yrittää säilyttää nykyisen suhteen) kuin vähätellä eksän kanssa vietettyä aikaa ja kommunikoida salassa?
Minusta tuntuu, ettei ap ole riittävän aikuinen seurustellakseen "lapsellisen" miehen kanssa.
Sinäkö ajattelet, että tässä on nyt kyse vaan yhdestä Linnanmäki reissusta, siis Linnanmäki reissusta! Ehkä ap käytti sitä vain yhtenä esimerkkinä, tiedä häntä!
Muita vaihtoehtoja on. Jos nykyisen naisen silmien edessä ei voi hoitaa suhdetta lapseensa, joko naisen mustasukkaisuuden tai oman typerän salailukäytöksen takia, niin oikea asia on erota. En minä ainakaan henkilökohtaisesti jatkaisi suhdetta, jossa toinen osapuoli vaikeuttaisi minun yhteydenpitoani lapsiini. Mutta jos itse olisin niin tyhmä, etten osaisi olla avoin ja rehellinen, niin minut saisikin potkaista pihalle.
Mitä ap voit voittaa skitsoilemalla miehen käytöksestä? Hän lakkaa pitämästä yhteyttä eksäänsä ja poistaa puhelimestaan koodin, kertoo että voit koska tahansa käydä läpi kaikki hänen puhelunsa ja viestinsä? Hän tapaa lapsiaan vain valvovan silmäsi alla niin ettei eksä ole varmasti mukana? Itse asiassa ottaa mieluiten kokonaan etäisyyttä lapsiinsa, koska nämähän voivat puhua äidistään?
Oikeasti sinulla on vain ja ainoastaan hävittävää. Jos joku tuosta kuviosta joutuu turhan skitsoilun takia poistumaan, se olet sinä.
Mies yrittää tasapainoilla, olla loukkaamatta sinua, koska haluaisi pitää sinut elämässään. Jos laitat hänet valinnan eteen niin en usko, että olet se, jonka hän laittaa lastensa edelle. Mitäpä jos lakkaisit kyyläämästä hänen puhelinkäytöstään ja olisit hänelle jälleen se ihana nainen, johon hän rakastui? Se huoleton, nauravainen, seksikäs, iloinen nainen, jonka kanssa oli hyvä ja mukava olla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap voit voittaa skitsoilemalla miehen käytöksestä? Hän lakkaa pitämästä yhteyttä eksäänsä ja poistaa puhelimestaan koodin, kertoo että voit koska tahansa käydä läpi kaikki hänen puhelunsa ja viestinsä? Hän tapaa lapsiaan vain valvovan silmäsi alla niin ettei eksä ole varmasti mukana? Itse asiassa ottaa mieluiten kokonaan etäisyyttä lapsiinsa, koska nämähän voivat puhua äidistään?
Oikeasti sinulla on vain ja ainoastaan hävittävää. Jos joku tuosta kuviosta joutuu turhan skitsoilun takia poistumaan, se olet sinä.
Mies yrittää tasapainoilla, olla loukkaamatta sinua, koska haluaisi pitää sinut elämässään. Jos laitat hänet valinnan eteen niin en usko, että olet se, jonka hän laittaa lastensa edelle. Mitäpä jos lakkaisit kyyläämästä hänen puhelinkäytöstään ja olisit hänelle jälleen se ihana nainen, johon hän rakastui? Se huoleton, nauravainen, seksikäs, iloinen nainen, jonka kanssa oli hyvä ja mukava olla?
Niin mutta jos se panee exää kun vanha suola janottaa?
Kuinkas vanha ap olet? Kauan olette yhdessä olleet? Onko sinulla mitään muuta elämää kuin miehen kautta tapahtuva elämä? Tekstisi ovat naurettavan typeriä ja en tiedä mitä ihmettä mies sinussa näkee. Oletko ikinä hyvällä tuulella? Kaikki aikasi menee nyt miehen, tälle ilmeisesti erittäin rakkaan lapsen ja lapsen äidin kyyläämiseen ja miettimiseen, miten saisit tietää enemmän heistä. Olet varmasti tutkinut kaikkia mahdollisia väyliä käyttäen naisen asiat, tutkinut hänen kuvansa, vertaillut itseesi ja nyt vihamielisesti haluat tietää enemmän.
Sahaat omaa oksaasi, mutta se on sinun ongelmasi. Kannattaa hoitaa pää kuntoon ennen kuin alkaa edes yrittää uutta suhdetta, olet jo hävinnyt tämän taistelun idiootin käytöksesi takia. :D
-AP viestiin 20