Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yhteydenpito lapsensa äitiin

mietteliäs11
01.06.2016 |

Olen tosiaan itse lapseton nainen ja seurustelen miehen kanssa jolla aikaisemmasta liitosta lapsi. Olen hieman hämilläni näistä kuvioista, miten tulisi suhtautua ex puolison ja mieheni yhteydenpitoon.

Mies pitää useita kertoja viikossa yhteyttä eksäänsä omien sanojensa mukaan "lapseen liittyvissä asioissa", mutta itse en ole koskaan saanut nähdä ainuttakaan heidän välistä keskustelua. Ennenkuin kukaan ehtii väliin sanomaan ettei heidän kahdenkeskeinen keskustelu minulle kuulu, niin mielestäni tälläisessä tapauksessa se kuuluu. En ole koskaan pyytänyt keskusteluja näyttämään, mutta aina kun eksälleen viestittelee, tekee sen vessassa ollessaan tai kun minä en ole paikalla tai olen töissä. Tämän asian olen pistänyt merkille nähtyäni silloin tällöin sivusilmällä miehen viestivalikkoa.

Mieheni puhelin on pääsykoodilla suojattu ja jos joskus olen pyytänyt puhelinta lainaan soittaakseni siitä omaani tai lainatakseni esim kameraa, hän hermostuu eikä yleensä suostu vaan haluaa itse lähettää viestin/ soittaa yhteisille tuttavillemme jotten pääse puhelimeen koskemaan. Yhden kerran muistan yli puolitoista vuotta kestäneen suhteen aikana lainanneeni puhelinta ja mies kyttäsi vieressä tarkkaan mitä teen.

Toisekseen esimerkiksi joulut ja synttärit ja yms on mennyt exän kotiin viettämään useiksi tunneiksi. Näistä minulle on kerrottu jälkeenpäin, vaikka ensin on ollut "töissä pitkään" tai selitys etukäteen on ollut epämääräinen. Olen kysynyt asiasta useasti ja mies toteaa minun olevan lapsellinen ja vannovansa että ex on ex ja ainoastaan lapsen takia ollaan tekemisissä. Minun ollessani ulkomailla, mies oli taas minulle etukäteen kertomatta käynyt exän ja lapsen ja lapsen isovanhempien (miehen vanhempien) kanssa huvipuistossa, koska lapsi ei muka suostunut ilman äitiään tulemaan.

Onko minulla syytä huoleen vai miltä tämä kuvio teistä kuulostaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap voit voittaa skitsoilemalla miehen käytöksestä? Hän lakkaa pitämästä yhteyttä eksäänsä ja poistaa puhelimestaan koodin, kertoo että voit koska tahansa käydä läpi kaikki hänen puhelunsa ja viestinsä? Hän tapaa lapsiaan vain valvovan silmäsi alla niin ettei eksä ole varmasti mukana? Itse asiassa ottaa mieluiten kokonaan etäisyyttä lapsiinsa, koska nämähän voivat puhua äidistään?

Oikeasti sinulla on vain ja ainoastaan hävittävää. Jos joku tuosta kuviosta joutuu turhan skitsoilun takia poistumaan, se olet sinä.

Mies yrittää tasapainoilla, olla loukkaamatta sinua, koska haluaisi pitää sinut elämässään. Jos laitat hänet valinnan eteen niin en usko, että olet se, jonka hän laittaa lastensa edelle. Mitäpä jos lakkaisit kyyläämästä hänen puhelinkäytöstään ja olisit hänelle jälleen se ihana nainen, johon hän rakastui? Se huoleton, nauravainen, seksikäs, iloinen nainen, jonka kanssa oli hyvä ja mukava olla?

Niin mutta jos se panee exää kun vanha suola janottaa?

Entä jos ei pane?

Vierailija
42/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap voit voittaa skitsoilemalla miehen käytöksestä? Hän lakkaa pitämästä yhteyttä eksäänsä ja poistaa puhelimestaan koodin, kertoo että voit koska tahansa käydä läpi kaikki hänen puhelunsa ja viestinsä? Hän tapaa lapsiaan vain valvovan silmäsi alla niin ettei eksä ole varmasti mukana? Itse asiassa ottaa mieluiten kokonaan etäisyyttä lapsiinsa, koska nämähän voivat puhua äidistään?

Oikeasti sinulla on vain ja ainoastaan hävittävää. Jos joku tuosta kuviosta joutuu turhan skitsoilun takia poistumaan, se olet sinä.

Mies yrittää tasapainoilla, olla loukkaamatta sinua, koska haluaisi pitää sinut elämässään. Jos laitat hänet valinnan eteen niin en usko, että olet se, jonka hän laittaa lastensa edelle. Mitäpä jos lakkaisit kyyläämästä hänen puhelinkäytöstään ja olisit hänelle jälleen se ihana nainen, johon hän rakastui? Se huoleton, nauravainen, seksikäs, iloinen nainen, jonka kanssa oli hyvä ja mukava olla?

Linnanmäellä? Lasten juhlissa ja muissa tilaisuuksissa, joissa on mukana isovanhempia ja muita läheisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnanmäellä? Lasten juhlissa ja muissa tilaisuuksissa, joissa on mukana isovanhempia ja muita läheisiä?

Saanen heittää villimmän veikkauksen: Ap:n mies on oikeasti yhä yhdessä exänsä kanssa ap:n selän takana tai haluaa lämmitellä välejään. 

Ei olisi ensimmäinen tuuliviirimies, joka eronnut ensin hetken mielijohteesta ja sit myöhemmin tullut toisiin ajatuksiin. Näitäkin kultakimpaleita on.

Vierailija
44/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos miehen ex on niin hirveä ettei mies haluais olla siihen missään yhteydessä mutta tietenkin lapsen takia on välillä pakko. Ja koska tätä naista ei äitinä olo kiinnosta voi mennä kuukausia ettei kuulu mitään. Lapsen takia tietenkin erittäin harmi. Mutta joo, ei kyllä miehelle tulis mieleenkään lähteä mihkään yhteisille huvipuistoretkille tai joulua viettämään. Lapsen synttäreille tämä ex voisi periaatteessa tulla ja on joskus kutsuttukin mutta ei ole tullut.

Vierailija
45/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos miehen ex on niin hirveä ettei mies haluais olla siihen missään yhteydessä mutta tietenkin lapsen takia on välillä pakko. Ja koska tätä naista ei äitinä olo kiinnosta voi mennä kuukausia ettei kuulu mitään. Lapsen takia tietenkin erittäin harmi. Mutta joo, ei kyllä miehelle tulis mieleenkään lähteä mihkään yhteisille huvipuistoretkille tai joulua viettämään. Lapsen synttäreille tämä ex voisi periaatteessa tulla ja on joskus kutsuttukin mutta ei ole tullut.

Olet niin tyypillinen miehen suttura joka haukkuu exää. On se exä ollut kiva jopa äidiksi asti. Taitaa vituttaa sua?

Vierailija
46/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex with the ex is best

Vierailija
47/58 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapselliset" typerästi käyttäytyvät miehet, jotka eivät osaa arvostaa uutta kumppaniaan avoimesti vaan roikkuvat exässään, kannattaa heivata alta aikayksikön. On kyllä pakko valita entinen tai nykyinen, vaikka lapsi olisikin. Aina näitä äitipuolia syytetään, vaikka useimmiten syy on juuri miehessä , joka roikkuu siinä välissä eikä osaa ottaa vastuuta uudesta suhteestaan. Kahdessa perheessä ei voi elää yhtä aikaa, ei edes lapsen takia. Siis lähde!

Vierailija
48/58 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen itse eroperheestä jossa olimme vielä alakouluikäisiä vanhempien erotessa. Tunnen tulevani hyvätuloisesta ja rakastavasta perheestä, jossa vanhemmat vain asuivat eri osoitteissa.

Äidillä ja isällä on kummallakin uudet puolisot ollut jo pitkään eikä vanhempani ole olleet missään tekemisissä eron jälkeen. He eivät eronneet riitaisasti mutta tästä olen heidän kanssaan samaa mieltä: Miksi olet tekemisissä exän kanssa "ystävänä" jos hänestä olet halunnut erota? Miksi aiheuttaa kitkaa uusiin suhteisiin pitämällä yhteyttä, mitä he siitä hyötyisivät? Elämä jatkuu ja yhteys lapsiin säilytetään, mutta ei kumppaniin. Eri asia jos lapsi on hyvin pieni, mutta jo 10-vuotias osaa hyvin sopia koska on äitillä ja koska isillä ja koska tulet hakemaan tai viemään.

Vierailija
49/58 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muijandeer kirjoitti:

Tulen itse eroperheestä jossa olimme vielä alakouluikäisiä vanhempien erotessa. Tunnen tulevani hyvätuloisesta ja rakastavasta perheestä, jossa vanhemmat vain asuivat eri osoitteissa.

Äidillä ja isällä on kummallakin uudet puolisot ollut jo pitkään eikä vanhempani ole olleet missään tekemisissä eron jälkeen. He eivät eronneet riitaisasti mutta tästä olen heidän kanssaan samaa mieltä: Miksi olet tekemisissä exän kanssa "ystävänä" jos hänestä olet halunnut erota? Miksi aiheuttaa kitkaa uusiin suhteisiin pitämällä yhteyttä, mitä he siitä hyötyisivät? Elämä jatkuu ja yhteys lapsiin säilytetään, mutta ei kumppaniin. Eri asia jos lapsi on hyvin pieni, mutta jo 10-vuotias osaa hyvin sopia koska on äitillä ja koska isillä ja koska tulet hakemaan tai viemään.

Lapse ei kuulu KOSKAAN olla viestinviejä. Aikuiset sopivat aikataulut ei lapsi eikä teini.

Mitä ihmeen kitkaa muka tulee aikataulujen sopimisesta?

Vierailija
50/58 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka Linnanmäen jälkeen menevät hotelliin tai jonnekin?

Vierailija
51/58 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:ta kiukuttaa kun miehellä on lapsia joiden äitiin haluaa pitää välit. Kummallinen suttura. Se lapsi menee sun edelle nyt ja aina ja samoiten sen lapsen äiti. Toivottavasti mies tajuaa ottaa kontrollifriikistä, lapsen kanssa vietetystä ajasta mustasukkaisuuskohtauksia vetävästä hullusta eron.

Vierailija
52/58 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapselliset" typerästi käyttäytyvät miehet, jotka eivät osaa arvostaa uutta kumppaniaan avoimesti vaan roikkuvat exässään, kannattaa heivata alta aikayksikön. On kyllä pakko valita entinen tai nykyinen, vaikka lapsi olisikin. Aina näitä äitipuolia syytetään, vaikka useimmiten syy on juuri miehessä , joka roikkuu siinä välissä eikä osaa ottaa vastuuta uudesta suhteestaan. Kahdessa perheessä ei voi elää yhtä aikaa, ei edes lapsen takia. Siis lähde!

Miksi todella monelta lapselta vaaditaan elämistä kahdessa perheessä viikko-viikko -systeemillä? Jos niin ei kerran voi elää.

Vierailija
53/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden naisen täytyy tottua siihen että lapset on kuvioissa paljon ainakin täysi-ikäisyyteen asti. Jos vanhemmilla on hyvät välit saattavat palata yhteenkin tai ainakin sekstailla uuden naisen selän takana.

Vierailija
54/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos on jotain salattavaa, koska jokainen ymmärtää, että lapsen vanhemmat ovat yhteydessä keskenään eron jälkeen. Vaikuttaa, että miehellä on virityksiä exän kanssa vielä.

Tulee mieleen se, kun kysyin mieheltäni, mikä on hänen ex-ex-vaimonsa nimi, jonka kanssa on yhteinen lapsi. (Olisin halunnut katsoa facebookista, miltä hän näyttää, kun olen tavannut vain viimeisimmän exänsä.) Sanoi, ettei tiedä. Just. Piti siitä kiinni loppuun asti, että aidosti ei tiedä mikä hänen lapsensa äidin nimi on.

Nyt kun mietin, niim sama mies jätti tosiaan senkin kertomatta, että hänellä on vielä kolmaskin ex-vaimo ollut, kertoo vasta kun mentiin hakemaan kuulutuksia. Sittemmin olen huomannut muissakin asioossa taipumuksen valehdella, jos selviää sillä pinteestä.

Vierailija
55/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos on jotain salattavaa, koska jokainen ymmärtää, että lapsen vanhemmat ovat yhteydessä keskenään eron jälkeen. Vaikuttaa, että miehellä on virityksiä exän kanssa vielä.

Tulee mieleen se, kun kysyin mieheltäni, mikä on hänen ex-ex-vaimonsa nimi, jonka kanssa on yhteinen lapsi. (Olisin halunnut katsoa facebookista, miltä hän näyttää, kun olen tavannut vain viimeisimmän exänsä.) Sanoi, ettei tiedä. Just. Piti siitä kiinni loppuun asti, että aidosti ei tiedä mikä hänen lapsensa äidin nimi on.

Nyt kun mietin, niim sama mies jätti tosiaan senkin kertomatta, että hänellä on vielä kolmaskin ex-vaimo ollut, kertoo vasta kun mentiin hakemaan kuulutuksia. Sittemmin olen huomannut muissakin asioossa taipumuksen valehdella, jos selviää sillä pinteestä.

Kohta olet ex sinäkin kun mies toistaa samaa kuviota. Voit laskea vuosia että yhtä kauan on sun kanssa kuin noiden edellisten.

Vierailija
56/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta olet ex sinäkin kun mies toistaa samaa kuviota. Voit laskea vuosia että yhtä kauan on sun kanssa kuin noiden edellisten.

Joo ne exät olivat kuulemma kivoja aluksi ja muuttuivat sitten kiukkuisiksi. Pian naimisiinmenon jälkeen mies alkoi valittaa, että musta on tullut kiukkuinen. Omasta mielestäni en ollut muuttunut mitenkään muuten kuin että muutaman kerran pyysin tiskaamaan, kun mies oli aivan täysin lopettanut tekemästä kotitöitä.

Vierailija
57/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähes päivittäin yhteydessä exän kanssa. Me vietetään tietenkin lasten synttärit yhdessä, samoin muut juhlat, mennään lasten peleihin kannustamaan jne. Niin ja jouluna ollaan myös yhdessä. Lasten toive ja se on meille tärkeintä.

Molemmilla on uudet kumppanit (ja ollaan tavattu puolin ja toisin). Eikä todellakaan mitään yhteenpaluuta ole tiedossa. Mutta meillä on YHTEISET lapset, joista YHTEINEN vastuu. Ei niin, että ex hoitaa omaa isyyttään irrallaan mun äitiydestä.... Ei. Meillä on yhteinen vanhemmuus, halutaan olla koko ajan kartalla lasten touhuista ja sopia pelisääntöjä.

Mun nykyiselle tämä on ok. Mutta tietenkään en kirjoittele exälle salaa, nyxä sais milloin tahansa ratsata mun puhelimen. Saa surffata netissä sillö ja ottaa/katsoa kuvia jne eikä pelota, että vahingossa näkisi jotain salaista.

Olette fiksuja ja aikuisia. Tosi kiva kuulla, että tällaisia järkeviä järjestelyitä löytyy muiltakin. Meillä pitkälti samanlainen kuvio, kaksi pientä lasta ja kaikki voivat hyvin. Jenkeissä tällainen on ihan yleistä, siellä kuviota kutsutaan termeillä "modern family" tai "expanded family".

Vierailija
58/58 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähes päivittäin yhteydessä exän kanssa. Me vietetään tietenkin lasten synttärit yhdessä, samoin muut juhlat, mennään lasten peleihin kannustamaan jne. Niin ja jouluna ollaan myös yhdessä. Lasten toive ja se on meille tärkeintä.

Molemmilla on uudet kumppanit (ja ollaan tavattu puolin ja toisin). Eikä todellakaan mitään yhteenpaluuta ole tiedossa. Mutta meillä on YHTEISET lapset, joista YHTEINEN vastuu. Ei niin, että ex hoitaa omaa isyyttään irrallaan mun äitiydestä.... Ei. Meillä on yhteinen vanhemmuus, halutaan olla koko ajan kartalla lasten touhuista ja sopia pelisääntöjä.

Mun nykyiselle tämä on ok. Mutta tietenkään en kirjoittele exälle salaa, nyxä sais milloin tahansa ratsata mun puhelimen. Saa surffata netissä sillö ja ottaa/katsoa kuvia jne eikä pelota, että vahingossa näkisi jotain salaista.

Olette fiksuja ja aikuisia. Tosi kiva kuulla, että tällaisia järkeviä järjestelyitä löytyy muiltakin. Meillä pitkälti samanlainen kuvio, kaksi pientä lasta ja kaikki voivat hyvin. Jenkeissä tällainen on ihan yleistä, siellä kuviota kutsutaan termeillä "modern family" tai "expanded family".

Luulet vaan että lapset voi hyvin. Kerron sinulle ei ne voi. Jos olet ystävällismielisessä suhteessa exään niin ero on ollut turha. Sen sijaan himosi tähden vaihdoit lasten äidin toiseen ja rikoit perheen. Mikään laajennettu "sutturat mukaan" perhe ei ole oikea perhe vaan se on pienten lasten kiusaamista. Ja juu meillä on hyvä perhe ja se pitää sisällään äidin ja lapset ei kuuna päivänä perheenrikkoja sutturoita jotka siipeilee miehen asunnossa ja kittaa kaljaa. Tai vaikka eläisivät normaalisti niin lasten elämään heillä ei ole mitään asiaa. Isä voi halutessaan tavata lapset yksin mutta eipä usein tunnu kiinnostavan kun menee sutturan perässä ja kantaa kaljaa kotiin.