Koululuokka meni naapuritaloyhtiön rivarin pihalle grillaamaan makkaraa
Alakouluikäisiä (4. lk ?) lapsia ja opettajan kanssa olivat liikenteessä.
Edullisia noi keväiset luokkaretket ja naapuritkin tykkäävät, jos kotona sattuvat tuon luokkaretken aikana olemaan. Meteliä meinaan lähti ihan kiitettävästi noista lapsista. Musiikkia kuuntelivat kännykästä ja kaiuttimista ja jonkun koreografian mukaan tanssivat. Ihan hieno se tanssi oli, mutta ei noi sitä kenellekään esittänyt. Itsekin kävelin sattumalta heidän ohi.
Kommentit (49)
Mekin olemme olleet eskari ryhmän kanssa yhden ryhmämme lapsen kotona (rivitalo) vierailulla, joten ei mitenkään ainutlaatuista.
Toihan on kuin että lääkäri veisi potilaansa pihallensa grillaamaan, kauppias tai pankkivirkailija asiakkaansa jne.
Olen mä töitä kotiin tuonnut mutta en herranen aika sentään mun asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on kuin että lääkäri veisi potilaansa pihallensa grillaamaan, kauppias tai pankkivirkailija asiakkaansa jne.
Aijaa, no, meillä on kyllä ollut kotona miehen asiakkaita, vieläpä kiinalaisia ja intialaisiakin- kuvittele! Hyvin viihtyivät ja grillattiin.
Meillä on omakotitalo, mutta toi olis voinu olla meillä viime kesänä: palattiin ulkomailta Suomeen just näihin aikoihin ja järkättiin "avoimet ovet" -juhlat kotiinpaluun kunniaksi ja lasten entiset luokkakaverit tulivat suoraan koulusta eli klo 13 jälkeen. Kahden lapsen luokista tuli aikalailla porukkaa vaikkei läheskään kaikki päässeetkään ja esikoisen opettajakin tuli. Pizzaa ja naposteltavaa kului ja ääntä varmasti lähti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, no, meillä on kyllä ollut kotona miehen asiakkaita, vieläpä kiinalaisia ja intialaisiakin- kuvittele! Hyvin viihtyivät ja grillattiin.
Meillä on omakotitalo, mutta toi olis voinu olla meillä viime kesänä: palattiin ulkomailta Suomeen just näihin aikoihin ja järkättiin "avoimet ovet" -juhlat kotiinpaluun kunniaksi ja lasten entiset luokkakaverit tulivat suoraan koulusta eli klo 13 jälkeen. Kahden lapsen luokista tuli aikalailla porukkaa vaikkei läheskään kaikki päässeetkään ja esikoisen opettajakin tuli. Pizzaa ja naposteltavaa kului ja ääntä varmasti lähti...
Meillä lapsen opettaja järjesti viime kesänä lomanaloitusjuhlat omalla pihallaan! Kutsui siis koko luokan (kakkosluokkalaisia), tarjolla oli mehua ja keksejä ja leikkivät jotain piilosta sun muuta siinä pihalla. Mun mielestä oli ihana juttu, en oikein ymmärtänyt tuota aikaisempaa epäsopivasta puhujaa...
Nykyään kun luokkaretket eivät saisi maksaa mitään, tuollainen kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta.
Omina kouluaikoinani 2000-luvun alussa neljännen luokan luokkaretki oli yöreissu opettajan kesämökille. Seiskaluokalla teimme päiväretken luokanvalvojan kotiin. Kyseessä oli siis kaksi eri opettajaa kahdesta eri helsinkiläiskoulusta. Ehkä sen takia en osaa pitää tuollaista grillausretkeä mitenkään erityisen omituisena.
Me käytiin kutosten ja perheiden kanssa eilen piknikillä joen rannalla. Olisi voinut ihan hyvin olla jonkun kotonakin.
Meidän koulussa on ihan yleinen käytäntö, että jonkun open mökillä piipahtaa päivän tai lähimaastossa. Myös yökoulu on suosittu luokkaretki paikka.
Pienillä kustannuksilla saa kivaa aikaiseksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hämmästeleekö ap että joku on kutsunut ihmisiä kotiinsa grillaamaan? Menepäs kuule ap juhannuksena kävelemään jonkun mökkikylän ympäristöön. Siellä sulla vasta onkin ihmeteltävää.
Koululuokka ja heidän opettajansa on eri juttu kuin juhannus ja perhe-/kaveripiiri. Ehkä sulla on tapana kutsua opettajana oppilaasi juhannuksena mökillesi tai muina ajankohtina kotiisi, meillä taas tällainen toiminta ei ole suotavaa. -ope
Mikä tässä on ei suotavaa? meilläkin ope piti keväällä luokalle picnicin omakotitalonsa pihalla. Ihan omalla vapaa-ajallaan. Oli nyyttärit, mutta tarjosi itsekin mm. jätskiä. Ihana ope muuten olikin! harmi kun opettaa vaan 1.-2. luokkia.
Meidän ekaluokkalaisen "luokkaretki" käsitti piipahduksen jokaisen kotona. Joo, lähialueeseen tutustutaan, ymmärrän, mutta jommankumman vanhemman olisi pitänyt olla kotona. Keskellä viikkoa, koko päivän. En suostunut, olivat sitten kurkkineet sisään ikkunoista ja mennessään kaataneet pari kukkaruukkua. Jonkun luokse oltiin menty ekaluokkalaisen omalla avaimella ilman vanhemman suostumusta, sadepäivä ja lattiat ihan kurassa. :D Sitä sotaa sitten setvittiin koko luokan vanhempien voimin Wilmassa...
En vain käsitä.
Joo ei saa juhlia. Ei saa kuulua koskaan mitään ääntä vaikka olisi kuinka hyvä syy ja satunnainen tapahtuma.