Koululuokka meni naapuritaloyhtiön rivarin pihalle grillaamaan makkaraa
Alakouluikäisiä (4. lk ?) lapsia ja opettajan kanssa olivat liikenteessä.
Edullisia noi keväiset luokkaretket ja naapuritkin tykkäävät, jos kotona sattuvat tuon luokkaretken aikana olemaan. Meteliä meinaan lähti ihan kiitettävästi noista lapsista. Musiikkia kuuntelivat kännykästä ja kaiuttimista ja jonkun koreografian mukaan tanssivat. Ihan hieno se tanssi oli, mutta ei noi sitä kenellekään esittänyt. Itsekin kävelin sattumalta heidän ohi.
Kommentit (49)
Että keskellä päivää, ja vielä arkipäivänä, oli lapsia jossain pihalla?! Ai kauheeta, kai soitit poliisin paikalle?
Jos grillipaikka on yleisessä käytössä, niin mikäs siinä. Jos se puolestaan on tarkoitettu vain taloyhtiön asukkaille, niin sitten tietenkin eri homma.
no hei, retki kesti varmaan 2 tuntia. Söivät eväät ja tanssivat. Mitä pahaa jos jollain luokkalaisela on kiva piha mihin kutsua luokka, sattoi olla samalla jonkun synttärit tai läksiäiset jos vaihtaa koulua yms. Meillä pidetty koko luokan/pk-ryhmän kanssa arkipäivänä päivällä molempia.
On se rankkaa olla opettaja. Jos opettaja ei vie lapsia minnekään, opettaja on sieltä jostakin. Jos opettaja vie lapset jonnekkin ulos, opettaja on sieltä jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos grillipaikka on yleisessä käytössä, niin mikäs siinä. Jos se puolestaan on tarkoitettu vain taloyhtiön asukkaille, niin sitten tietenkin eri homma.
Opettaja taloyhtiön asukas tai joku oppilaista?
Vierailija kirjoitti:
Jos oli open oma asunto, jonkun oppilaan? Lupa saatu?
Vierailija kirjoitti:
Voisin veikata, että taloyhtiöltä on lupa kuitenkin lupa molemmissa tarkoituksessa. Tai että esim. opettaja asuu siinä talossa, tai jotain.
En mä tuosta herneitä nenään kisko enkä tosiaankaan voi tietää, oliko toi luokkaretki vai miksi koululaiset olivat jonkun pihalla grillaamassa opettajan kanssa ja oliko se opettajan oma piha missä olivat?
Näin ulkopuolisena ja sattumalta paikalle sattuneena tilanne näytti omituiselta, kun en tosiaan niitä taustoja tiedä, miksi grillaavat rivarin pihalla. Siis asunnnon omalla pihalla, ei taloyhtiön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on motiivisi aloitukselle?
Arvaus: kauna. Meluavia ja tanssivia lapsia ja vielä opettaja!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on motiivisi aloitukselle?
Kunhan ihmettelen, kun ei taida kovinkaan tavallista olla että opettaja vie oppilaansa pihallensa(?), tai kenen piha toi sitten onkaan, grillaamaan ja musiikkia kuuntelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
En mä tuosta herneitä nenään kisko enkä tosiaankaan voi tietää, oliko toi luokkaretki vai miksi koululaiset olivat jonkun pihalla grillaamassa opettajan kanssa ja oliko se opettajan oma piha missä olivat?
Näin ulkopuolisena ja sattumalta paikalle sattuneena tilanne näytti omituiselta, kun en tosiaan niitä taustoja tiedä, miksi grillaavat rivarin pihalla. Siis asunnnon omalla pihalla, ei taloyhtiön. Ap
No jos on vielä asunnon oma piha, ei voi edes valittaa, että luvatta olisi.
No huh.
Juuri tällaisten takia opettajat ei nykyään saa järjestää enää mitään retkiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on vielä asunnon oma piha, ei voi edes valittaa, että luvatta olisi.
No huh.Juuri tällaisten takia opettajat ei nykyään saa järjestää enää mitään retkiä..
Taitaa siis olla yleinen käytäntö toi, että oppilaat retkeilevät tuohon malliin. Mulle toi oli vain ihan uutta ja siksi hämmästyin. Mun puolesta grillatkoot ja tanssikoot. Ap
Alapeukuista päätellen tällainen retkeily asunto-osakeyhtiöiden pihoille on tavallista. Voin vain kuvitella, kuinka meidän taloyhtiön ammattivalittajamummeleilla nousisi savua päästä, jos joku keksisi tuoda oppilaansa grillibileisiin omalle pihalle. Noi mummot tosin valittavat kaikesta. :D
Vierailija kirjoitti:
Että keskellä päivää, ja vielä arkipäivänä, oli lapsia jossain pihalla?! Ai kauheeta, kai soitit poliisin paikalle?
Miksi mun olisi pitänyt poliisit soittaa paikalle? Ei kaikki menettele samalla tavalla kuin sinä ja menetä moisesta malttia. Ap
Ei kyllä tulisi mieleenkään viedä oppilaitani omalle pihalle tai omaan kotiin missään tapauksessa. Jossain se yksityisyyden raja mulla ainakin menee. Meillä löytyy kaupungin leikkipuistoja ja muita ilmaisia ulkoilualueita viettää viimeisiä koulupäiviä vapaamman opetuksen merkeissä. Koulullamme on jopa kaasugrillikin, jos makkaraa on tarvis grillata.
Rivitalo - asunnon oma piha - taloyhtiön piha?
En ole tiennytkään, että rivitaloasunnossa asuvat omistavat pihalänttinsä.
kai kesällä saa pihalla olla?