Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sote: jatkossa gynekologin hoito maksetaan itse.

Vierailija
31.05.2016 |

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/sote_brommels-51137

Eli meillä loppuu samana päivänä pillereiden käyttö ja siirrytään kondomin käyttöön.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, kai tämä sama koskee sitten urologin palveluja? Vai laitetaanko tässäkin naiset maksamaan?

Gyne kerran vuodessa ihan ok, tai kun on asiaa. Pitäisikö muiden veronmaksajien (miestenkin) maksaa siitä?

Nyt ihan tosissaan. Sinkkumies

Mitä tarkoitat? Kyllä se on epäreilua, jos joutuu käymään lääkärillä (gynekologilla) jonkin terveyssyyn vuoksi ja joutuu maksamaan siitä enemmän kuin mies oman terveytensä hoidosta.

Terveyssyyt ovat aivan eri asia. Sama kun menisi leikkaushoitoon joka viikkoa, vaikka tarvetta ei ole.

Sinkkumies

Mulla on varmaan ymmärryksessä jotain vikaa, kun en edelleenkään tajunnut mitä tarkoitat. Luuletko, että naiset huvikseen käyvät gynellä?

Kyllä. Ehdottomasti. Monilla on sellainen käsitys edelleen, että kerta per vuosi vaikka käynti usein on tarpeeton.

Esim. ehkäisypillereitä ei saa, mikäli ei käy gynellä kerran vuodessa. 

No kyllä todellakin saa. Minä kävin 18-vuotiaana alkutarkastuksessa ja olen sen jälkeen vain uusinut reseptin vuosittain. Pari kertaa olen ollut jossain kutsuntapapassa.

Ei täällä vaan lääkäri suostu uusimaan, jos et käy gynellä ensin. Monta kertaa yrittänyt...

Koeta uusintapyyntöä omakannan kautta. Nykysuosituksen mukaan papa-koekin on tarpeellinen vain viiden vuoden välein.

Mutta joka ikinen kerta ennen uuden reseptin myöntämistä pitäisi mitata verenpaine, koska e-pillerit lisäävät riskiä saada veritulppa.

Ei verenpaineen tarkistukseen gynekologia tarvita.

Vierailija
162/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, kai tämä sama koskee sitten urologin palveluja? Vai laitetaanko tässäkin naiset maksamaan?

Gyne kerran vuodessa ihan ok, tai kun on asiaa. Pitäisikö muiden veronmaksajien (miestenkin) maksaa siitä?

Mitä tarkoitat? Kyllä se on epäreilua, jos joutuu käymään lääkärillä (gynekologilla) jonkin terveyssyyn vuoksi ja joutuu maksamaan siitä enemmän kuin mies oman terveytensä hoidosta.

Terveyssyyt ovat aivan eri asia. Sama kun menisi leikkaushoitoon joka viikkoa, vaikka tarvetta ei ole.

Sinkkumies

Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että naiset kävisivät aina kerran viikossa gynekologilla? Se ei todellakaan ole mikään miellyttävä kokemus, johon vain huvin vuoksi mentäisiin. Hormonaalista ehkäisyä käyttävät naiset, joutuvat käymään siellä kerran vuodessa tarkastuksessa, koska ne hormonit voivat aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Ja jos sitä ehkäisyä ei ole, niin niitä perustarkistuksia on harvemmin. 

Ei pidä paikkaansa, vuositarkistukset ovat ehkäisymielessäkin tarpeettomia.

Syöpäsolujen havaitseminen ajoissa on tarpeetonta?

Kyllä papa lähetteen voi kirjoittaa muukin lääkäri kuin gynekologi. Mutta onko jossain päin Suomea siis päässyt julkisen terveydenhuollon kautta vuosittain gynelle ja  papa-kokeeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette lue sitä alkuperäistä tekstiä? Täällä on kohkattu jo kuusi sivua ihan väärästä asiasta. Kaikki perusterveydenhuoltoon kuuluvat asiat sisältyvät jatkossakin Kela-korvauksen piiriin, samoin yleislääkärin tekemät lähetetutkimukset erikoislääkärille, samoin hammashoito.

Valheita .. juuri kerroin, että hammaslääkäri sanoi viisaudenhampaan korvaamisen maksavan 2000. Miksi pitäisi vielä maksella toisten pillu"hoidoista"?

Taidat olla vähän yksinkertainen! Ei viisaudenhampaita millään korvata. Ne poistetaan ja sillä selvä. Ei niitä edes ihminen tarvitse.

Vierailija
164/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, kuka teidän gynekäynnit on tähän asti sitten maksanut? Minä olen maksanut ainakin itse, en tiennyt että sen joku maksaisi puolestanikin?

Vierailija
165/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat. Yrittäkää nyt jo tajuta. Se teidän toosa nyt ei vaan ole niin erityislaatuinen.

Vierailija
166/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan äänestänyt vasemmistoa enkä demareita. Nyt toivon vaaleja ja muutosta tähän yksityistämiseen.

Vierailija
167/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kuka teidän gynekäynnit on tähän asti sitten maksanut? Minä olen maksanut ainakin itse, en tiennyt että sen joku maksaisi puolestanikin?

Siitä poistuu sellainen pikkujuttu kuin KELA-korvaus, joka voi tuntuakin kukkarossa vaikkei sitä heti uskois.

t. pitkäaikaissairas

Vierailija
168/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkälaisista pikkusyistä urologille on päässyt? Moni mies ei kertaakaan ole saanut lähetettä urologille. Naisilla eri seulontoja ei ole edelleenkään ehdotettu lopetettavaksi.

Ei niissä seulonnoissa lääkärillä käydäkään vaan hoitajan luona. Lääkäriin pääsee, jos tuloksissa on poikkeavaa.

Kyllä minun mies sai lähetteen urologille. Miehen suvussa on eturauhassyöpää ja mies on pyytänyt työterveyslääkäriltä labralähetteen psa:n mittaamista varten. Yksi vuosi arvot oli koholla ja pääsi jatkotutkimuksiin.

Minulla on suvussa rintasyöpää ja lähisukulainen on kuollut siihen nuorella iällä, joten olen kaksi kertaa maksanut itse kalliin mammografian, koska julkisella puolella lääkäri ei katsonut tutkimusta aiheelliseksi. Ystävälle kävi samoin, ärhäkkä rintasyöpä löytyi ajoissa ja henki säästyi.

Palstalla onkin ne mammat joiden toosa on erityisen riskialtis kun kaikenmaailman karvakädet jatkuvasti räkii ja laukeaa niihin. Pelottaa että mätänee alta pois ennen kuin ehtii viikottaiselle gynekäynnille.

Vierailija
169/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manboobseja leikataan julkisella

Vierailija
170/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hoito? Joku sorkkii toosaa joka viikko kutsutaan hoidoksi?.. no jos siitä tykkää. 

E-pillerit on lääkehoitoa. Etkö ihan oikeasti tiedä sitä?

Ohis mutta suurin osa e-pillereiden käyttäjistä käyttää niitä kyllä ihan vain ehkäisyyn eikä sairauden hoitoon.

t. nainen

Vierailija
171/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran hallitus varmisti ääneni ensi vaaleissa. Viimeinkin tähän touhuun tulee jotain järkeä!

Vierailija
172/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hoito? Joku sorkkii toosaa joka viikko kutsutaan hoidoksi?.. no jos siitä tykkää. 

Ohis mutta suurin osa e-pillereiden käyttäjistä käyttää niitä kyllä ihan vain ehkäisyyn eikä sairauden hoitoon.

t. nainen

Käytetään myös endometrioosin hoitoon, joka on yleisempää kuin luullaan.

Vierailija
173/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nainen

Niin..? Ne ovat silti LÄÄKKEITÄ, oli indikaatio mikä hyvänsä.

Vierailija
174/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä käytetään monen sairauden hoitoon, kuten kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin, endometrioosiin, akneen... mutta arvatkaapa, saako niistä Kela-korvausta?

Vierailija
175/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/sote_brommels-51137

Eli meillä loppuu samana päivänä pillereiden käyttö ja siirrytään kondomin käyttöön.

Lapsen hoidon sitten joudutkin maksamaan ihan itse. Ne Kelan korvaukset ovat ihan marginaalisia.

Senhän on makasnut ihan itse tähänkin asti.

Vierailija
176/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Tähänkin asti maksanut ihan itse, niin saisi tehdä kaikki muutkin.

Ihmiset varmaan huolehtisi itsestään yleisellä tasolla paljon paremmin, jos joutuisi sitten vastaamaan kustannuksista myös ihan itse.

Vierailija
177/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikomman aineksen (WT) tyttölapset voitaisiin steriloida jo laitoksella, niin päästäisiin tästä ehkäisyongelmasta ja saataisiin Suomeen fiksumpia uusia sukupolvia kun vain hyvin toimeentulevat ja älykkäät ihmiset voisivat lisääntyä.

Vierailija
178/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä poistuu sellainen pikkujuttu kuin KELA-korvaus, joka voi tuntuakin kukkarossa vaikkei sitä heti uskois.

t. pitkäaikaissairas

Jos oot pitkäaikaissairas, niin saat sossusta sen kympin korotuksen takaisin.

Jos et saa sossussta, olet varakas, joten lopeta valitus.

Vierailija
179/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kuka käy gynellä muista kuin terveyssyistä?

Vierailija
180/221 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihan yleislääkäri voi ne pillerit kirjoittaa, pitääkö käydä gynekologilla..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi