Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maitotuotteita käytät? Raejuusto, maito, piimä?

Vierailija
25.08.2026 |

Saa kertoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto, piimä, kreikkalainen jogurtti, juusto, kermaa kahviin. 

Vierailija
2/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurinpiirtein kaikkia, mitä on olemassa. Olen vuosia ollut pienen kahvimaitolorauksen varassa, kunnes tajusin, etten saa kalsiumia likikään tarpeeksi päivässä. Sen jälkeen aloin käyttää monenlaisia maitovalmisteita. Aluksi se oli tosi työlästä ja tuntui hirveän isolta määrältä, mutta nyt on jo aika tottunut. Vointikin on parantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakamaito, josta teen itse loput maitotuotteet joita käytän. Joskus ostan kaupasta smetanan tai viilin siemeneksi uusille smetanoille ja viileille.

Teen siis itse kermaa, voita, jugurttia, smetanaa, viiliä, kefiiriä, raejuustoa ja muita kotijuustoja joita ei kypsytetä. Jäätelön teen myös itse.

Vierailija
4/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan raejuusto ja proteiinivanukkaat ja bulgarian jugurtti.

Vierailija
5/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja maitotuotteita. Ei ole allergioita. Ruoan kanssa en juo maitoa, vaikka se omituinen tapa on vieläkin monella suomalaisella. Ei siinä sen kummemmin mitään vikaa ole.

Vierailija
6/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min 20% pitää olla rasvaa että maistuu. Esim Port salut, oltermanni.

Vierailija
7/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suurinpiirtein kaikkia, mitä on olemassa. Olen vuosia ollut pienen kahvimaitolorauksen varassa, kunnes tajusin, etten saa kalsiumia likikään tarpeeksi päivässä. Sen jälkeen aloin käyttää monenlaisia maitovalmisteita. Aluksi se oli tosi työlästä ja tuntui hirveän isolta määrältä, mutta nyt on jo aika tottunut. Vointikin on parantunut.

Maito D vitamiinilla höystettynä on helpoin tapa saada kalsiumia. Kalsiumin imeytyminen vaatii D vitamiinia kaverikseen. Muita hyviä lähteitä ovat:

Kasvikset ja vihreät: Lehtikaali, parsakaali, kaalit ja tummat lehtivihannekset.

Siemenet ja pähkinät: Seesaminsiemenet, tahini (seesamtahna), chia-siemenet ja mantelit.

Kala: Pienet kalat, kuten sardiinit, joita syödään ruotoineen. 

Vierailija
8/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa, rahkaa, kreikkalaista jugurttia ja juustoja pääasiassa. Juustoja vähemmän kuin muita.

Vierailija
9/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mitä tarjolla on paitsi kauramaito tuotteita. Mihin AP tarvitset tätä tietoa?

Vierailija
10/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt tulla sanomaan että en mitään :D En ole vegaani vaan maitoallergikko.

Vierailija
11/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ternimaidosta, ihan 100% teen uuni juustoa. En siis ostele 5%:iin laimennettua hukkuneen ternimaito Petterinntuotteita vaan navetasta lypsettyä 100% tuotetta. Ternimaito Petteriin lupauksiin jos uskoisin en kuolisi koskaan.

Vierailija
12/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurttia jonkun verran ja aivan satunnaisesti juustoa. Pyrin pitämään eläinproteiinista saatavat kalorit enintään 10 %:ssa.

Vierailija
13/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumaitoa kahviin. Kreikkalaista jugurttia ja monenlaisia eri juustoja, esim. raejuusto, homejuustot, tuorejuustot, parmesan jne. Kermaviiliä, ranskankermaa, kuohukermaa. Joskus harvoin vaniljakastiketta. 

Vierailija
14/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mitä tarjolla on paitsi kauramaito tuotteita. Mihin AP tarvitset tätä tietoa?

Käsittääkseni tuossa tarkoitettiin eläin maitotuotteita? Niin minä sen ymmärsin.

Mutta sain minäkin kerran kaupan päälle pikkupurkin kauramaitoa. En myöskään pitänyt siitä.

Toki jollekin ihmiselle sekin voi olla vaihtoehto periaatteen, tai allergian takia. Onneksi nykyään on monenlaisia vaihtoehtoja. Aina ei ole ollut.  Se oli sitä aikaa, kun puuro ja perunat ruskealla kastikkeella oli yleisimpiä ruokia. Jopa pitsuli oli harvinaista.

Vierailija
15/15 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipersu alapeukutti heti, kun kertoi mistä kaikesta saa kalsiumia. D vitamiini ja siemenet mainittu. Persu tärisi heti vihasta, kun verta ja suolenpätkiä ei ollut listassa. Oink, oink.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi