Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sote: jatkossa gynekologin hoito maksetaan itse.

Vierailija
31.05.2016 |

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/sote_brommels-51137

Eli meillä loppuu samana päivänä pillereiden käyttö ja siirrytään kondomin käyttöön.

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyäänkin maksetaan

Vierailija
202/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tähänkään päivään asti koskaan käynyt gynellä. Enpä käy kyllä jatkossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä mietin, miten hammaslääkäri ja gyne jatkossa hoituu...

Silmälääkäristä puhumattakaan. Sitä tarvii miehetkin.

Meidän kunnassa ei ole tähänkään asti juuri ollut asiaa gynelle tai silmälääkärille. En edes tiedä, miten moinen tapahtuisi. Terkkarin väeltä ei hevin irtoa lähetettäkään. Yksityisellä vaan on käyty mukisematta.

Vierailija
204/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli meillä loppuu samana päivänä pillereiden käyttö ja siirrytään kondomin käyttöön.

Mä olen käynyt aina yksityisellä. Eihän kunnalliselle pääse kuin raskauden aikana ja jälkitarkastukseen?

Asenna kuparikierukka niin ei tarvitse syödä pillereitä.

Ei minun tietääkseni ole edes olemassa mitään kunnallisia erikoislääkäreitä kuin poikkeustapauksissa. Ehkä isommissa kaupungeissa, mutta ei täällä maakunnissa. Pillerireseptin saa aivan tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä. Eikö enää ole erikseen ehkäisyneuvoloita, jotka olisivat paremmin asiaan perehtyneen lääkärin vastuulla?

Vierailija
205/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt aina yksityisellä. Eihän kunnalliselle pääse kuin raskauden aikana ja jälkitarkastukseen?

Asenna kuparikierukka niin ei tarvitse syödä pillereitä.

Se ei ole gynekologi, vaan ihan tavallinen yleislääkäri raskauden aikana ja jälkitarkastuksessa.

Gynekologille pääsee kyllä, mutta ne on pääosin erikoissairaanhoidossa ja se vaatii erillisen lähetteen (ja sitä, että sulla on joku hankalampi vaiva).

Vierailija
206/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ne on tähän saakka maksanut?

Ainakin itse maksan aina omat lääkärikäyntini

Vierailija
207/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan nytkin yksityisellä gynellä käynnistä! Mikä muuttuu? Eihän terveyskeskuksissa edes ole gymekologeha eikä urologeja töissä vaan vasta erikoissairaanhoidossa.

Vierailija
208/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vanha

Vierailija
209/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kuitenkin vakaasti, että transsukupuolisten hoidot ovat turvatut, tarvittiinpa siinä mitä palveluja tahansa, myös gynen osalta.

Vierailija
210/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sinkkumies on tässä kuuden vuoden aikana oppinut mikä viisaudenhammas on? Näytti olevan epäselvää missä kohtaa ne sijaitsee.

Vierailija
211/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähänkin asti maksanut ite koska olen käynyt yksityisellä.

Mutta on se kiva että hallituksen naiset p*ukottaa meitä muita naisia selkään.

Kannattiko äänestää niitä, häh?

Vierailija
212/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yleislääkäri ne perusterveydenhuollon gynekologiset tutkimukset tekee nytkin, lähettää tarvittaessa erikoissairaanhoitoon. Ymmärtäisin, että se mistä ei enää jatkossa tule korvausta on terveiden oireettomien gynekologin tarkastukset, joita monet lääkärit ei pidä sen persutellumpana kuin vuosittaisia korvalääkärin tutkimuksiakaan. Jos haluaa päästä terveenä ihan varmuuden vuoksi tutkittavaksi, niin se ei ole eikä sen kuulukaan olla julkinen palvelu.

Vierailija
213/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Tähänkin asti maksanut ihan itse, niin saisi tehdä kaikki muutkin.

Ihmiset varmaan huolehtisi itsestään yleisellä tasolla paljon paremmin, jos joutuisi sitten vastaamaan kustannuksista myös ihan itse.

Mites käytkö töissä? Mä maksan veroja joka kk enemmän kun moni saa palkkaa ja mielelläni saisin siitä jotain takaisinkin yhteiskunnalta. Noh, koulutuksen olen saanut, siihen näyttää jäävän.

Vierailija
214/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni huomio. Ei julkinenkaan ole ilmaista. Tk käynti maksaa ainakin Turussa vähän päälle 20€.

Vierailija
215/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkun siis miksi? Tajuat kai, että ne pillerit saa ihan yleislääkäriltäkin? Itse en ole käynyt gynellä yli 20 vuoteen. Yleislääkärillä on hoitunut pillerit ja sisätutkimukset ja papa labrassa. Mikä näillä kaikilla gynen perään itkijöillä on ongelmana? 

No ainakin itse haluan käydä oikealla gynekologilla, joka osaa asiansa. En luottaisi tk lääkäriin tai julkiseen puoleen muutenkaan

No sitten käyt omalla rahalla, mikä tässä on ongelma? Et sinä voi veronmaksajien piikkiin vaatia päästä yksityiselle keuhkolääkärille perus astmakontrollin, sydänlääkärille verenpainetta mittauttamaan, plastiikkakirurgille kolmen millin luomea poistattamaan tai silmälääkärille silmätulehdusta näyttämään. Sama homma.

Vierailija
216/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkun siis miksi? Tajuat kai, että ne pillerit saa ihan yleislääkäriltäkin? Itse en ole käynyt gynellä yli 20 vuoteen. Yleislääkärillä on hoitunut pillerit ja sisätutkimukset ja papa labrassa. Mikä näillä kaikilla gynen perään itkijöillä on ongelmana? 

No ainakin itse haluan käydä oikealla gynekologilla, joka osaa asiansa. En luottaisi tk lääkäriin tai julkiseen puoleen muutenkaan

Saako nauraa? Samat lääkärit on monesti virassa sairaaloissa ja lisäksi tekevät yksityispuolella toiminimellä.

Vierailija
217/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei gynellä tarvitse pillereiden takia käydä.

Vierailija
218/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun nyt laitatin vasta kierukan, niin jätänkö vuosittaiset kierukantarkastukset väliin jos ei minulla ole varaa käydä gynellä? Entäs kierukan poisto?

Täällä etelässä ei gynelle pääse julkisella edes kierukka-asioissa, ne hoitaa tk-lääkäri. Minunkin on asetettu ihan tk:ssa, ja ei täällä edes mitään tarkastuksia ole.

En nyt oikein ymmärrä mikä tämä juttu on. Kaikki, mikä gyneiltä on voitu siirtää pois on jo siirretty (juuri esim. ehkäisyasiat). Jos on oikeasti gynekologista vaivaa, kyllä silloin tiettt lähetteellä pääsee. Ei kai voi tarkoittaa, että gynekologisia tauteja ei enää hoideta? Koko erikoisala lopetetaan?

Vierailija
219/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yleislääkäri ne perusterveydenhuollon gynekologiset tutkimukset tekee nytkin, lähettää tarvittaessa erikoissairaanhoitoon. Ymmärtäisin, että se mistä ei enää jatkossa tule korvausta on terveiden oireettomien gynekologin tarkastukset, joita monet lääkärit ei pidä sen persutellumpana kuin vuosittaisia korvalääkärin tutkimuksiakaan. Jos haluaa päästä terveenä ihan varmuuden vuoksi tutkittavaksi, niin se ei ole eikä sen kuulukaan olla julkinen palvelu.

Entä me, jotka menimme oireettomana tarkastukseen, ja löytyikin seurattava asia? Jos olisin jäänyt oireita odottamaan vuosien päähän, olisi ollut liian myöhäistä.

Vierailija
220/221 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä me, jotka menimme oireettomana tarkastukseen, ja löytyikin seurattava asia? Jos olisin jäänyt oireita odottamaan vuosien päähän, olisi ollut liian myöhäistä.

Ja maksoihan se nytkin melkein 400 € ultrineen ja kokeineen. Jotenkin ärsyttää kun puhutaan vain kierukoista ja pillereistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme