Onko miehettömän ja lapsettoman järkeä asua kaksiossa?
Kommentit (48)
Öh? Kai sitä saa asua vaikka 8 makkarin luukussa, jos vaan on varaa ja niin haluaa.
Kaksio on monellakin tavalla mukavampi. Olohuoneesta saa mukavan edustustilan kavereita varten tai mitä tahtookaan. Asuu jotkut jopa isommassakin vierashuoneella, työhuoneella tms. Hintaeroa ei välttämättä juurikaan ole.
Aikuinen ihminen saa asua halutessaan yksin vaikka kartanossa, jos rahat riittävät sen ylläpitämiseen.
Minä en ihan vähällä luopuisi ihanasta kaksiostani. Omakotitalossa asuisin kaikkein mieluiten, mutta rahani eivät riitä sellaisen ostamiseen täältä pääkaupunkiseudulta, jossa minun on pakko asua työni vuoksi.
Asuin nuorempana parissakin yksiössä, mutten kauheasti viihtynyt. Pitää olla huone oleskeluun ja toinen nukkumiseen, koska silloin säilyy päiväjärjestys. Keittiö ja sauna ovat itsestäänselvyyksiä. Ja iso parveke. Autolla saa olla yksiö. :)
Itse ainakin tykkäisin, että makuuhuone on erikseen.
Ensin hankin kaksion, sitten kissan, sitten tänne ilmaantui mies ja kohta tulee lapsi. Saa nähdä miten kauan mahdutaan vielä kaksioon. Mutta joo suosittelen. Oli ihanaa kun oli paljon omaa tilaa ja keittiö, makuuhuone ja olkkari erikseen yksiössä asuttujen vuosien jälkeen.
On toi kyllä liikaa miehettömälle ja lapsettomalle!
Parasta ois nyt ottaa lusikka kauniiseen käteen, tunnustaa tappios ja muuttaa jonkun ruotsinkielisen vanhan rouvan luokse keittiökammariin alivuokralaiseksi.
Olisit jotenkin edes hyödyksi auttelemalla vanhusta huushollin pidossa.
Jos olisin lapseton sinkku ja rahatilanne riittävän hyvä, asuisin mieluiten noin 70 neliön kerros- tai rivitalokolmioissa. Tällöin tilaa olisi riittävästi mahdollisia yökyläilijöitäkin varten. Toisin sanoen sisustaisin toisen makuuhuoneen itselleni ( sinne 120 cm leveä sänky) ja toisesta tekisin työ- / vierashuoneen, jonne hankkisin vuodesohvan.
Rivi- tai kerrostalossa huoltoyhtiön vuoksi mieluummin kuin mummonmökissä eli pienessä omakotitalossa.
No ainakaan pk-seudulla ei ole riittävästi yksiöitä kaikille lapsettomille sinkuille, joten sikäli kaksio on oikein järkevä ratkaisu.
Teen just muuttoa vuokrayksiöstä ikiomaan kolmioon. Ihanaa, kun ei ole lapsia, ei miestä eikä eläimiä. Koko asunto on minun! t. nainen25v
Asuisin itse jos olisi varaa. Yksiöön on vaikea järjestellä sillä lailla tilaa kuin tarvitsisin.
Missä mielessä järkeä? Taloudellisesti? Mukavuuden kannalta?
Saako tällainen lapseton pari asua saunallisessa ja parvekkeellisessa (2kpl) 4h+keittiö asunnossa?
Pitäisikö vaihtaa asuntovaunuun Rastilan leirintäalueelle?
Onpa erikoisesti alapeukutettuja viestejä...
Olen asunut yksiössä niin kauan kun kotoa olen lähtenyt eli kymmenisen vuotta. Olen myös ollut kaksiossa asumassa epävirallisesti exän kanssa useamman vuoden ja toisen exän kanssa vuoden yksiössä. Rahaahan ei iknä ole tarpeeksi mutta uskoisin että saisin maksettua kasion vuokran ihan yhtälailla kuin yksiönkin , en elä leveästi.Oma olisi tietysti aina parempi mutta se on liian iso askel ainakin nyt. Nyt elän ja nukun samassa huoneessa ei ole ruokapöytää eikä kaappitilaa. Parveke ja sauna on mutta eipä niitä paljon tule käytettyä mutta onhan ne hyvä olla. Aina kuitenkin vain tässä yhdessä tilassa.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoisesti alapeukutettuja viestejä...
Tässähän on selkeä logiikka taustalla: lapseton sinkku (sinkku on aina lapseton:single income no kids) on alhaisin olento maan päällä. Se ei saa asua väljästi, ei vaikka olisi vara. Se asunto on suoraan pois lapsilta ja lapsiperheiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisikö tyytyä yksiöön?
Älä vaan sano, että sulla on oma vessakin? Pröystäilijä :(
Mulla on velaton rivitaloasunto pääkaupunkiseudulla, 4 h + k. Neliöitä on 98. En ole edes harkinnut muuttavani pienempään. En kyllä osaa sanoa, onko mitään järkeä asua tässä, mutta joko laiskuuttani, saamattomuuttani ja/tai mukavuudenhaluani en aio poiskaan tästä muuttaa. Pari satasta ehkä säästäisi yhtiövastikkeessa, mutta kun ei ole pakko, niin en pidä tarpeellisenakaan.
Minä en kestäisi asua yksiössä. Haluan, että asunnossa voi kuljeksia (vaikka yhdestä) huoneesta toiseen, niin tuntuu, että on tilaa hengittää.
? saahan sitä asua vaikka linnassa