Oletteko kuunnelleet uutta radiokanavaa Helmiradiota? Mitkä fiilikset?
Enkä ole tulossa mainostamaan :D
Mutta itse vasta tänään kuulin tästä. Samaa konsernia SuomiPopin kanssa. Onko yhtä suppeat soittolistat?
Kommentit (26)
Kuulostaa Novalta joka yrittää napata Nostalgian kuuntelijat. Vähän liian tasapaksua takuuhittiä, 'aikuisrokkia'
Tykkään ainakin musiikista. En ole tähän mennessä törmännyt puheeseen eli toivottavasti ei olekaan mitään älyttömiä alapääjuttuja, joita kaikki muut kanavat tuntuvat olevan täynnä.
Minä olen saatana väliinputoaja tässäkin (oon 50 v.). Haluaisin kuunnella Arctic Monkeysia, Radioheadia, Musea, mutta erityisesti uutta brittipoppia ja -rockia, indie-rockia myös muualta maailmalta. Mutta en halua kuunnella mitään teinilänkytystä siinä välillä. Vaan ei kyllä löydy tällaista kanavaa, Helsinki-radio oli joskus ihan OK. Nyt ei ole mitään.
YLE Puhe on OK, mut välillä tekee mieli kuunnella musiikkia. YLeX:n juontajia ei vain jaksa ja musiikkikin on ehkä liikaa listapainotteista. Kaupalliset kanavat ovat aivan hirveitä. Joko täynnä Rihanna - Beyonce-paskaa tai sitten just noita nostalgiahöttöä. Ei iske. Mä elin 70-, 80- ja 90-luvun niin täysillä, ettei niitä tarvi enää muistella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saatana väliinputoaja tässäkin (oon 50 v.). Haluaisin kuunnella Arctic Monkeysia, Radioheadia, Musea, mutta erityisesti uutta brittipoppia ja -rockia, indie-rockia myös muualta maailmalta. Mutta en halua kuunnella mitään teinilänkytystä siinä välillä. Vaan ei kyllä löydy tällaista kanavaa, Helsinki-radio oli joskus ihan OK. Nyt ei ole mitään.
YLE Puhe on OK, mut välillä tekee mieli kuunnella musiikkia. YLeX:n juontajia ei vain jaksa ja musiikkikin on ehkä liikaa listapainotteista. Kaupalliset kanavat ovat aivan hirveitä. Joko täynnä Rihanna - Beyonce-paskaa tai sitten just noita nostalgiahöttöä. Ei iske. Mä elin 70-, 80- ja 90-luvun niin täysillä, ettei niitä tarvi enää muistella.
Osta levyjä
Löysin Helmiradion sattumalta muutama päivä sitten, eikä nyt ainakaan alkufiilikset vaikuta hullummilta. On tämä kanava ainakin selkeästi eri markkinarakoon yrittävä kun muut tämän hetken radiokanavat. Jos itse saisin valita soittolistaa niin hiukan saisi olla vähemmän 70-luvun hittejä ja enemmän kasaria.
En ole vielä kuunnellut, mutta tästähän saattaa tulla mun lemppari. Ainakin juontajat ovat ihan huippuja.
http://www.helmiradio.fi/#!/ohjelma
Helmiradion Aamussa Ellen Jokikunnas ja Ari Hursti, arkisin klo 7–11
Helmiradion Päivässä Petra Kalliomaa, arkisin 11–14
Helmiradion Iltapäivässä Ile Jokinen, arkisin klo 14–18
Vierailija kirjoitti:
Ei Yle ole soittolistaton.
Ainakin YleX:llä on soittolistat, mutta miten on Yle Suomi? Mielestäni soittaa melko laajasti, välillä jotain harvinaisuuksiakin, mutta onko silti pohjana joku lista?
Samaa paskaa eri paketissa, oikeasti. En tajua, kuka jaksaa kuunnella kaupallisia radiokanavia pitkine mainoskatkoineen ja samoine biiseineen sekä juontajineen, kun tarjolla on esim. Spotify. Kohta tuokin kanava kuopataan ja vähän ajan päästä tilalle tulee joku toinen samanlainen kanava.
HELMIRADIO
Vuoden 20 soitetuinta kappaletta, soitot vuoden 2016 aikana
Thelma Houston - Don't leave me this way 67
Anita Ward - Ring my bell 65
Rod Stewart - Da ya think i'm sexy? 65
Donna Summer - I feel love 64
Cher - Dark lady 64
Gloria Gaynor - Reach out i´ll be there 64
Dionne Warwick - Heartbreaker 63
Gloria Gaynor - I will survive 62
Aretha Franklin - Think 61
Bee Gees - Night fever 61
Boston - More than a feeling 60
Men At Work - Down under 60
Tina Charles - I love to love 60
Shakin Stevens - You drive me crazy 60
Culture Club - Do you really want to hurt me 60
Bryan Adams - Summer of 69 59
Nik Kershaw - The riddle 59
Bee Gees - Tragedy 59
Irene Cara - Flashdance... (what a feeling) 59
Laura Branigan - Self control 59
Kuluvan kuukauden aikana soitettu 2829 biisiä, joista eri biisejä 324. Kuluvan vuoden aikana 11939 biisiä, joista eri biisejä 381.
Eli vain reilu kolmisensataa kappaletta pyörii sielläkin...
Nyt soi Bogart Co:n All The Best Girls; taitaa olla ensimmäinen kotimainen kappale jonka olen koskaan kuullut kanavalta. Jos on lisätty hiljattain soittolistalle, niin suunta on parempaan päin.
Töissä tuo soi ja eiii luoja. Samat biisit soi vuosikymmenestä toiseen, alkaa ärsyttää vaikka olen vasta 24.
Joo ihan ok jos I will survive, Raining men, La Isla Bonitan, Abbaa tai Toton Afrikan joskus kuulee, ei siinä mitään.
Mutta tota samaa soopaa päivästä toiseen arrrgh! Jotain vaihtelevuutta olisi kiva kuulla, ei nyt nykypoppia tai muuta, mutta vaikka Eppuja tai Juicea...
Eli rasittava kanava, God bless podcasts, ei tarvi tuota kuulla kun omat kuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa Novalta joka yrittää napata Nostalgian kuuntelijat. Vähän liian tasapaksua takuuhittiä, 'aikuisrokkia'
Rokkia? Madonna ja Abba jne. soi koko ajan, pelkkää poppia ja satunnainen Bryan Adams ja Bon Jovi.
Ihan parasta jos olet syntynyt 70 luvulla, me like,!! Tosin tiedatkos etta soittolistattomia kanavia on vain yle ja radio helsinki, laatua ja ajatusta, ei vain bimboilua hupailua ja kaverilappaa, mita ikava kylla kaupalliset taynna, ja inhoan mainoksia ite, vie aikaa sisallolta. Tosin kaipaan grooven jazz-aamiaista, mita helmi ei enaa soita, nyyh.