Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RUNSAAT KUUKAUTISET

31.05.2016 |

Olen tänä vuonna 16 vuotias tyttö ja kuukautiseni alkoivat vähän ennen kun täytin 15.siitä asti ollut todella epäsäännölliset ja joskus oli jopa 3 kuukauden tauko.Tauon jälkeen olikin menkat kaksi viikkoa putkeen,jä tästä helvetti alkoikin.siitä asti kuukautiseni ovat olleet niin runsaat että normaali siivellinen side menee 20 minuutissa.tamponit 40 min.ja Alwaysin isoin side riittää hädintuskin 2 tunniksi.tätä viestiä kirjoittaessani käännyin just koulumatkalta kotiin ku en vaan voinu mennä kouluun.Kipui ei erityisemmin ole.Ja öisin joudun heräämään 2-3 kertaa.Ja kysynkin teiltä.MITÄ VOIN TEHDÄ!?Äiti kyllä tietää asiasta mutta ei osaa oikein auttaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onpas sinulla hankala tilanne. Käytätkö yösiteitä? Ne ovat parempia runsaina päivinä.

Hyvä, että äitisi tietää ;)

Onko ruokavaliossasi runsaasti viljoja, maitotuotteita ja niukasti kasviksia, marjoja, hedelmiä? Sokeria?

Omalla kohdalla olen huomannut niukentuneen monipuolisella ja runsaalla kasvisten syönnillä. Samoin kipuja ei nykyisin ole juuri koskaan :)

Esim. kaaleja, porkkanaa, punajuurta, lanttua, varsiselleriä, paprikaa, versoja, oraita, ituja, vihermehuja, manteleleita, siemeniä, pähkinöitä, avokadoa, marjoja ja hedelmiä. Kylmäpuristettuja öljyjä teollisesti prosessoitujen rasvojen ja margariinin sijaan.

Viljoja, perunaa, pastaa... syön tosi harvoin. Lihaa en syö lainkaan. Suurimman osan ravinnosta syön raakana.

On haastavaa tehdä isoja muutoksia ruokavaliossa. Pienillä muutoksilla voi aloittaa,

kuten kasvisten, marjojen ja hedelmien lisäämisellä.

Tsemppiä, ihanaa kesää ja toivottavasti saat helpotusta tilanteeseesi rakas muru 💛

Vierailija
2/5 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä Cyklocapron-resepti ja apteekista Tena-housuvaippoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat Kärcherin vesi-imurin ja aina menkkojen alkaessa imaiset sillä kaikki verilillingit helvettiin vitustasi. 

Vierailija
4/5 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuollaiseenkin on löydettävissä syy tai ainakin hoito. Itsellä oli ihan samanlaista nuoruudessa, joten tiedän miten tympeää. Itselle määrättiin e-pillerit hoidoksi ja auttoivat hyvin :). Kuitenkin lopulta syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Myös on muitakin sairauksia kuten lupus, jotka voivat aiheuttaa kyseisen asian. Puolelta myöskin löytyy limakalvon tai lihaskerroksen poikkeumia.

Suosittelen menemään lääkärin juttusille, että löydettäisiin syy tai ainakin hoito. En suosittele tyytymään suorilta pelkkään e-reseptiin kuten itse tein. Itsellä nyt kun saatu sairauksien hoito kuntoon ovat kuukautisetkin normaalit ja pärjään niiden kanssa hyvin. Ennen kestivät keskimäärin 11 päivää ja vuosivat runsaasti kuten sinulla, sekä tulivat noin kahden kuukauden välein. Nykyään tulevat täsmälleen kuukauden välein, kestävät 4-5 päivää ja vuotomäärä on täysin normaali. Kovasti voimia sinne ja toivottavasti syy löytyisi :).

Vierailija
5/5 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta teki teiniajan menkoista aloittajan kuvailemat runsaudeltaan, mutta minulla oli myös kovat kivut... Mene gynekologille keskustelemaan lääkkeistä joilla vuotoa voi vähentää, yöside + isoin tamponi kouluun, joutuu kyllä joka välitunti vaihtamaan mutta tuolla yhdistelmällä pärjäsin itse oppitunnin verran. Tsemppiä ap, V:mäinen vaiva, jota niukoista kuukautisista kärsivät eivät ikinä ymmärrä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi