Tekosyynne, että ette pyöräile töihin
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on hienot pyörätiet ihan joka välimatkalle.
Lapsen voi laittaa istuimeen taakse. Ja pienemmät kauppaostokset hyvin laukkuun takapyörän sivulle tai reppuun. Jos pelkää hikoilua, niin ainahan voi ottaa vaihtopaidan mukaan ja pestä vessassa kainalot. Suihkukin löytyy useilta työpaikoilta.
Irvokkaan näköistä, kun saastuttaa tuprutetaan metallikehikossa ruuhka-aikaan yksi ihminen viiden hengen autossa. Jotenkin ihan sairasta. Pyörällä usein pääsee jopa nopeammin tai samassa ajassa sellaiset kymmenen kilsan matkat täällä. Eli ajankäyttö voi jopa tehostua.
Kommentit (239)
60 km suunta ja lisäksi oman auton käyttövelvollisuus töissä (ls. perhetyö)
Vierailija kirjoitti:
En hikoile pyöräillessäni, kun menen normaalia työmatkavauhtia (ei hitasti ei lujaa). Onko teillä jotenkin huono kunto? Nyt on niin hyvä sääkin, että pyöräilystä oikein nauttii.
On huono kunto. :( Auringon paahteessa varsinkin hikoilen ja valitettavasti ainakin yksi kamala mäki olisi matkalla. Mutta ehkä jonain päivänä reitti olisi helpompi ja voisi alkaa kehittää kuntoa pyöräilemällä.
En jaksa. Pitää saada ensin vointi ja kunto paremmiksi.
Harmittaa, työmatkapyöräily on kivaa ja siinä saa liikuntaa kaupan päälle. Ms -tauti nyt vaan pistää kapuloita rattaisiin.
Mutta meinaan minä tästä vielä pyöräilijäksi kuntoutua ☺
Työmatka 150 km suuntaansa. Ei ihan jaksa saati ehdi polkaista 300 km per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata omistaa pyörää koska
- meidän pyörävarastosta pöllitään pyörät
- pyörävarastoon ja verkkokellariin on hankala päästä, koska ne on puolen metrin korkeudella maasta ja erittäin täyteenahdettujaPyöräily on siis hyvin epäkäytännöllistä tässä elämäntilanteessa.
Miten nuo tekosyyt liittyy elämäntilanteeseen?
Kerran meillä oli pyörävarasto kellarissa hyvin korkeiden portaiden takana. Kyllä minä 11-vuotiaana vaan roudasin sitä pyörää ylös ja alas portaita ja voi sitä pyörää muuallakin pitää ja lukita kunnolla.
Kyllä sen lukon saa auki halutessaan. Täällä oikeasti pöllitään ihan kaikki, mitä irti saa. Onko se jotenkin hankala käsittää?
Pidä kotona? Ja miten se on täyteenahdrttu jos kaikki pöllitään?
No kun mulla on vanha jenkkirauta (1975) ja rahaa senverran lompakossa, että on varaa ajaa ja pitää sitä. V8 on se voima, jota totellaan.
Olen ahdistunut ja masentunut enkä jaksa pyöräillä. Lisäksi pyöräillessä mietin usein, että jäisinpä auton alle.
Työmatka on reilut 40 km per suunta, joten ihan aina ei jaksa fillaroida. Kerta kahdessa viikossa riittää.
Pääsen töihin kävellen 10 minuutissa, ja työkavereilta on varastettu useita lukittuja arvopyöriä työpaikan edestä, joka on kävelykatu. Polkupyörä ei mahdu vanhaan hissiimme ja kerros on kuudes.
Minäpä ajelen isolla 300 heppaisella bensamersulla töihin joka päivä ihan täällä pääkaupunkiseudulla 27km suuntaansa koska huvittaa enkä tykkää julkisista. :D
70 kilsaa yhteen suuntaan. Lähes neljä tuntia menisi pyörällä, busseilla ja kävellen pääsee noin tunnissa ja viidessätoista minuutissa. Jos pyöräilisin, kolmasosa päivästäni menisi siihen. Mulla on muutakin elämää.
Työvuoroni vaihtelee klo 6-21. Työmatka on 20 km suuntaansa.
Toisesta suunnasta, josta oli 25 km suuntaansa, mäkiä paljon, ei kevyenliikenteen väylää ja valkoinen viiva oli ~10 cm ennen hiekkaa sekä paljon rekkoja... Sieltä sentään fillaroin töihin 2-3 kertaa viikossa kesäisin, paitsi marja-aikaan.
Nyt on työkin muuttunut kiireisemmäksi. Istumista vain ruokatauolla ja nekin jää joskus kiireen jalkoihin.
Olisi kyllä ihana kulkea fillarilla edes silloin tällöin ja jättää Audi kotipihalle.
Nyt taitaa kuntokin olla aika rapainen.
Hyvä keskustelun avaus Ap 😄
Ex-mieheni paasasi pyöräilyn autuudest aniin paljon, että rupesi koko pyöräily rasittamaan. Ilman paasausta minusta ehkä olisikin saattanut tulla työmatkapyöräilijä.
Ennen pyöräilinkin lapsi tarakalla, mutta nyt lapsi alkaa olla ihan liian iso ja painava. Osaa tuo itse pyörällä ajaa mutta vaan kotipihalla/kujalla, on vielä ihan liian varomaton liikenteessä. Tää on tällainen välivaihe että autoa tarvitaan, kohta mennään pyörällä molemmat.
En viitti paikata puhjennutta rengasta, mutta mä kävelen työmatkat.
Työmatka 200 metriä. Ei oikein järkeä kaivaa fillaria vajasta moisen pätkän vuoksi.