IL: Kuusihenkinen perhe ja kaksi koiraa 70 neliössä, hirveän näköistä
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016052921634024_an.shtml
Voi jummijammi! Mistä tämä juttu on esimerkki? Siitäkö että mahtuuhan sitä asumaan, jos ei välitä pätkääkään miltä kotona näyttää? Minkä takia joku lähettää kuvia siivottomasta kodistaan lehteen? Eikö nyt voi edes sänkyjä pedata. Mahtuuhan sitä noin vaikka 20 ihmistä yksiöön, mutta kyllä nämä kuvat hyvin kertoo että painajaista tuo on.
Kommentit (248)
Hyi helvetti. Ja saksanpaimenkoira tollasessa asunnossa, vittu joo.
Vierailija kirjoitti:
Vanhin poika saanut oman huoneen ja kolme nuorinta samassa. Mielestäni outo järjestely
Meillä esikoinen on ollut luonteeltaan haastava ja kaivannut eniten omaa tilaa ja rauhaa. Jos olisimme asuneet tosi ahtaasti, hänelle olisi ehdottomasti annettu oma huone. Ihan hänen itsensä että muiden sisarusten hyvinvoinnin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kyseenalaista "journalismia" Iltalehdeltä. Tehdä tuollainen juttu todennäköisesti jollakin tavalla ongelmaisesta (tai ainakin köyhästä) perheestä vain siksi, jotta luonnehäiriöiset kusipäät (te kaikki arvon kommentoijat) voisivat pilkata.
Näitkö miten juttu alkaa? Perhe on melko varmasti itse ottanut toimittajaan yhteyttä ja itse ovat myös kuvat ottaneet. Ilmeisesti tyytyväisiä kotiinsa, hyvä juttu. Muut saavat olla asunnosta mitä mieltä tahansa ja myös keskustella lehdessä näkemästään.
Varmasti ovatkin, mutta se ei tarkoita, että on hyvä idea julkaista tuollainen juttu. No, paskalehdet nyt ovat paskalehtiä, ja niillä on myös arvoisensa lukijat. Juttuhan on tämän palstan kommentoinnin perusteella tavoittanut varsin hyvin kohdeyleisönsä.
No ketään ei ehkä vahingoiteta. Perhe todennäköisesti halusi että juttua luetaan kun lähettivät kuvat lehteen. Heidän mielestään heillä on sisustusratkaisuja joita voi suositella muillekkin.
Onhan niitä tuon näköisiä kuvia asuntomyynti-ilmoituksissakin.
Muhun teki suurimman vaikutuksen tumppipurkit terassin pöydällä ja ikkunalaudalla. Näkee missä perheen vanhemmat viettävät aikaa, kun sisällä alkaa ahdistaa.
Mä oisin halunnu kyllä nähdä vielä keittiön. Ehkä IL on oikeasti jättänyt pois osan kuvista koska ovat olleet liian jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kyseenalaista "journalismia" Iltalehdeltä. Tehdä tuollainen juttu todennäköisesti jollakin tavalla ongelmaisesta (tai ainakin köyhästä) perheestä vain siksi, jotta luonnehäiriöiset kusipäät (te kaikki arvon kommentoijat) voisivat pilkata.
Näitkö miten juttu alkaa? Perhe on melko varmasti itse ottanut toimittajaan yhteyttä ja itse ovat myös kuvat ottaneet. Ilmeisesti tyytyväisiä kotiinsa, hyvä juttu. Muut saavat olla asunnosta mitä mieltä tahansa ja myös keskustella lehdessä näkemästään.
Varmasti ovatkin, mutta se ei tarkoita, että on hyvä idea julkaista tuollainen juttu. No, paskalehdet nyt ovat paskalehtiä, ja niillä on myös arvoisensa lukijat. Juttuhan on tämän palstan kommentoinnin perusteella tavoittanut varsin hyvin kohdeyleisönsä.
No ketään ei ehkä vahingoiteta. Perhe todennäköisesti halusi että juttua luetaan kun lähettivät kuvat lehteen. Heidän mielestään heillä on sisustusratkaisuja joita voi suositella muillekkin.
Niin, eihän esim. koulukiusaaminenkaan ketään vahingoita (jota muuten näiden pilkkaajien lapset aivan varmasti harrastavat jos ovat yhtään vanhempiinsa tulleet)?
Siis ymmärsinkö oikein, että noi koirat ovat Bichon-Frise -rotuisia? Nehän oli keritty ihan puliksi. Ajettu siis koneella kaljuksi. Bichon-Frisellä on valkoinen pehmeä turkki. Onko toikin jotain vaivan säästöä.
Mutta nää aina jaksaa ihmetyttää...Että millaisia kuvia ihmiset antaa julkaistavaksi. Kaikki aivan levällään ja nauratti toi "turha roina lentää roskikseen". Kun kämppä oli pullollaan roinaa.
Muistan, kun oli juttua varmaan just Vauva -lehdessä siitä, kuinka äiti harrasti lastenvaatteita ja maksoi satoja ja satoja euroja niistä vaatteista. Kuvat oli otettu perheen olohuoneessa, jossa telkkari oli jonkun ihme hökötyksen päällä kallellaan, kuivausteline keskellä olkkaria, joka oli kuin olis pommi räjähtänyt ja pahvilaatikoita seinän vieressä, olohuoneen katseenvangitsijana tahrainen karmea sohva. Siinä äiti esitteli niitä Molohaalareita ja vauvan Gant -kauluspaitoja kaikissa sateenkaaren väreissä.
Ymmärrän, ettei kaikille sisustaminen tosiaan ole se juttu, mutta jos mun perheestä julkaistais kuvia jossain lehdessä, niin kyllä mä nyt heranen aika pyykkitelineen ja pahvilaatikot raivaisin pois kuvista.
Sama monissa kiinteistönvälittäjien kuvissa. Karsea sotku ja kaaos, kun "eihän sitä sisustusta myydä". Kyllä mulle syntyy epämiellyttävä kuva asunnosta, jossa kaikki on aivan levällään ja sekaisin ja likaista. Tulee mieleen, että onko siitä kiinteistöstäkään pidetty mitään huolta jos ei edes välittäjän käynnille viitsi siivota edes vähän.
Voi että mulla alkaa aina sormet syyhyämään kun näen tommosia kotikuvia! Tuosta kodista saisi oikeasti ihan kivan, viihtyisän ja toimivankin, tuollakin asukasmäärällä, jos vähän osaisi laittaa. Tuommoisenaan aika loukko.
Eipä yllättänyt, että tuo Erika on tänä vuonna 31 ja esikoinen 14v...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän esim. koulukiusaaminenkaan ketään vahingoita (jota muuten näiden pilkkaajien lapset aivan varmasti harrastavat jos ovat yhtään vanhempiinsa tulleet)?
Mä en koskaan morkkaa ketään lasten kuullen. Mutta tämä nyt vaan oli aika hulvaton juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä on ratkaisusi? Vain tietynlaiset ihmiset, joilla on tietynlaiset kodit saavat lähettää kuvia lehteen? Ihmisillä ihan oikeasti on erilaisia tapoja elää. Tämän asunnon haltijat ovat tyytyväisiä kotiinsa omien sanojensa mukaan. Miksi en uskoisi? Siksikö, että se ei näytä minun makuni mukaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan morkkaa ketään lasten kuullen. Mutta tämä nyt vaan oli aika hulvaton juttu.
Joopajoo, ei lapset tyhmiä ole. Kyllä ne oppivat sinun asenteesi ja suhtautumisesi "huonompiin" ihmisiin väistämättä. Ovat varmasti jo oppineetkin.
Kyllä täällä palstalla on aika wt-meininki kun kommentteja lukee. Kyllä te niin saatanan tyhmiä olette. Ja niin kuin joku kirjoitti edellä, koulukiusaajien vanhempia. Haukkua nyt lapsen ulkonäköä ja selittää se huumoriksi.
Ei tuo kämppä nyt niin kamala ole. Tottakai siellä on ahdasta kun on porukkaa ja eläintä kuin pipoa.
Kyllä pienessä kodissa isokin perhe voi elää mukavasti! Meillä on 65neliötä ja kuusihenkinen perhe. Yksi koira vaan tosin, ei kahta. Mutta paljon kodikkaampaa ja mä kyllä tykkään, kun huonekalut, tekstiilit ym sopii yhteen. Kyllä lapset tekee läksynsä. Osa tekee kirjastossa tai koulun läksykerhossa. Mutta kotonakin saa rauhassa tehdä esim keittiössä tai olohuoneessa. Isommat lapset auttaa pieniä. LastenKaveritkin täällä viihtyy kyllä. Kesällä ollaan paljon ulkona niin lasten kuin vieraittenkin kanssa. Ja talvisin harrastuksissa. Ei nyhjötetä kotona kaiken aikaa. Matkustellaankin.
Miksi piti tuohon juttuun ottaa tuommoinen esimerkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo, ei lapset tyhmiä ole. Kyllä ne oppivat sinun asenteesi ja suhtautumisesi "huonompiin" ihmisiin väistämättä. Ovat varmasti jo oppineetkin.
No joo, olen kyllä ihan yrittänytkin opettaa että sängyt pitää pedata ja jos ei ole pedattu niin sanon että ei ole kivan näköistä. Toivon että oppivat suhtautumaan siisteyteen normaalina olotilana, eikä noin kuin noissa kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä palstalla on aika wt-meininki kun kommentteja lukee. Kyllä te niin saatanan tyhmiä olette. Ja niin kuin joku kirjoitti edellä, koulukiusaajien vanhempia. Haukkua nyt lapsen ulkonäköä ja selittää se huumoriksi.
Ei tuo kämppä nyt niin kamala ole. Tottakai siellä on ahdasta kun on porukkaa ja eläintä kuin pipoa.
Tuo kämppä on ihan oksat pois kamala. Älä nyt viitsi.
Ahdistava sisustus. Kaikki eriparia, valkoroskaa ja kaikkea turhaa krääsää jokapuolella vaikka muuta väitetään. Sängyt olisi edes voinut pedata, jättää lapset pois kuvista ja kuvata kameralla eikä perunalla. Kirsikkana kakun päällä nuo jumbokokoiset purkit tupakantumpeille.
Iha niinku joku nistien kimppakämppä keskellä Neuvostoliittoa.
Huvitti miten artikkelissa puhuttiin että he ovat oikein sisustaneet kotiaan. Miksei se sitten näy missään? Tuo läävähän on arkkiesimerkki asunnosta, jota nimenomaan ei ole sisustettu yhtään. Se että heittelee vanhoja ja kuluneita halpishuonekaluja seinän vierelle, täyttää kirjahyllyn rumilla "koristeilla", eikä vaivaudu edes vaatteita ja kenkiä raivaamaan omille paikoilleen ennen kuvaamista, ei ole sisustamista.
Tuosta huomaa, että ajatustakaan ei ole uhrattu sellaisille seikoille, joita sisustaessa ajatellaan. Ei olla mietitty huonekalujen sopivuutta itse tilaan saatika toisiinsa. Värimaailma on kuin oksennus, siihen ei selvästi ole uhrattu ajatuksen poikastakaan. Tuonne on vaan haalittu tarpeelliset huonekalut välittämättä tippaakaan siitä, miltä ne näyttävät ja kuinka ne sopivat mihinkään. Tekstiilit ovat mitä sattuu, nukkaista, virttynyttä ja rumaa ilman mitään punaista lankaa. Miten kukaan kehtaa puhua sisustamisesta, kun lopputulos on tuollainen esimerkki siitä, että perhe ei yksinkertaisesti välitä miltä heidän kotinsa näyttää? Kuka tahansa sisustuksesta kiinnostunut amatöörikin saisi tuosta asunnosta huomattavasti viihtyisämmän.