Missä kaikkialla olet matkustanut + ikäsi?
Itse olen ollut seuraavissa; Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Kreikka, Espanja, Portugali, Turkki
Ja olen 34-vuotias! Vähän herättää ihmetystä ne parikymppiset, jotka ovat olleet yli kymmenessä maassa. Isukin rahoilla tietysti.
Kommentit (145)
Hmm. Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro, Latvia, Tsekki, Israel, USA, Hollanti, Saksa, Ranska, Monaco, Italia, Iso-Britannia, . Osassa näistä useita kertoja (mm. Ranska, Saksa, Britannia, Venäjä, Israel, Italia, Ruotsi). Viikon päästä menen ensimmäistä kertaa Espanjaan. Olen 31 v. Haaveilen, että pääsisin käymään Australiassa ja Islannissa.
Olen 36-vuotias ja käynyt näissä valtioissa; Norja, Ruotsi, Viro, Italia ja San Marino. Suomessa olen kyllä matkustellut paljonkin.
Pohjoismaat, Venäjä, Saksa, Espanja (3x), Bulgaria, Hollanti, Kap Verde (x2), Tansania, Chile (x3), Brasilia, Argentiina, Peru, Usa (Miami)...
27v. Isin rahoilla tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaat, Venäjä, Saksa, Espanja (3x), Bulgaria, Hollanti, Kap Verde (x2), Tansania, Chile (x3), Brasilia, Argentiina, Peru, Usa (Miami)...
27v. Isin rahoilla tottakai.
Ja vielä: Kreikka ja Israel
2kk reissu Kaakkois-Aasiassa (matkat, majoitukset, ostokset, kaikki) yht alle 2000€. Eli nuoret voi reissaa vähän halvemmallakin, ei tarvii olla miljonääri ;)
Itse en ole enää tehnyt pidempiä reissuja sen jälkeen kun täytin 27. Nuorena kannattaa matkustaa, kun vielä voi ilman velvoitteita ja mahdollisia lapsia.
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Tsekkoslovakia, Itävalta, Unkari, Espanja, Italia, Yhdysvallat, Kanada, Thaimaa, Kampotsea, Irlanti, Englanti. Eli 19 maata. M47
N22 Lapsena perheen kanssa olen ollut Kreikassa x 2 ja Espanjassa.
Sitten olen ollut Ibizalla, Rodoksella, Lontoossa ja New Yorkissa. Ja nämä olen ihan itse kustantanut :)
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Saksa, Ranska, Italia, Espanja, Kreikka, Kiina, Hollanti, Usa, Brasilia, Unkari, Itävalta, Tsekki, Britannia, Neuvostoliitto ja Venäjä, Sveitsi. M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultalusikka suussa syntyneiden matkaketju.
Miten niin? Jos et osaa itse edullisesti matkailla, et käy töissä tai et saa vapaata, niin ihan oma ongelmasi.
Pitäisi käydä Alankomaissa sukuloimassa ja esimerkiksi menopaluu lippujen hinnalla voi lentää Berliiniin ja sieltä vetää bussilla Saksan läpi Alankomaihin ja lentää Pariisista takaisin. Näkee kolme maata samalla reissulla, ne bussit on tosi halpoja.
Näin on. Itse olen köyhästä perheestä, ihan vaatimattoman omankin elämän aloittanut ja silti saimme jostain aina raavittua matkarahat - jopa 90 luvun pahimmassa lamassa! Toki nyt on helpompaa kun ollaan selkeästi keskiluokkaa mutta jokainen sentti on itse työllä hankittu.
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Saksa, Sveitsi, Itävalta, Italia, Espanja, Liechtenstein, Monaco, Portugali, Ranska, Englanti, Irlanti, Vatikaani, Kroatia, Slovenia, Slovakia, Tsekki, Unkari, Puola, Kreikka, Turkki, Egypti, Thaimaa, Singapore, Indonesia, Arabiemiraatit, Montenegro. Nainen 37 vuotta.
Pohjoismaiden lisäksi saksa, tunisia ja senegal
Olen mielestäni matkustellut vähän ikäisekseni. Aina on joko liian vähän rahaa,tai liian vähän aikaa tai sitten ei löydy sopivaa matkaseuraa (en tykkää yksin matkustella.)
Ikää 25v ja olen käynyt:
-Norja
-Ruotsi
-Tanska
-Viro
-Tanska
-Espanja
-Kreikka
-Iso-Britannia
-Venäjä
-Turkki
-Bulgaria
-Puola
-Egypti
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Saksa, Iso-Britannia, Kreikka, Ranska, Kroatia, Turkki, Thaimaa.
27v ja ihan omilla rahoilla. Ensi talvena Vietnamiin.
Ruotsi, Tanska, Viro, Saksa, Iso-Britannia, Kreikka, Ranska, Italia, Slovenia, Itävalta, Kroatia, Kiina, Intia ja Thaimaa. 35 v.
Ruotsi, Viro, Latvia, Kreikka, Italia
Tunisia, Mauritius
Thaimaa
Dominikaaninen tasavalta
M30
Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Saksa, Espanja, Italia, Kreikka, Unkari ja Yhdysvallat. Nainen 37 v.
Espanja, Kreikka, Ruotsi, Norja, Tanska, Kypros, Yhdysvallat, Itävalta, Italia, Monaco, Japani
N28v
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Saksa, Espanja, Italia, Kreikka, Unkari ja Yhdysvallat. Nainen 37 v.
Ai niin, ja Englanti ja Hollanti! :D
Portugali, Espanja, Andorra, Ranska, Saksa, Monaco, San Marino, Vatikaani, Italia, Kroatia, Slovenia, Slovakia, Serbia, Montenegro, Kreikka, Kypros, Turkki, Bulgaria, Viro, Latvia, Liettua, Venäjä, Norja, Ruotsi, Suomi, Puola, Sveitsi.
Georgia, Uzbekistan, Tadzikistan, Kirgisia.
Pakistan, Intia, Bangladesh, Nepal.
Thaimaa, Laos, Vietnam, Burma, Malesia, Indonesia.
Australia, Uusi-Seelanti.
Brasilia, Chile, Argentiina, Peru, Kuuba.
Etelä-Afrikka, Namibia, Botswana, Malawi, Tansania, Kenia.
Marokko, Algeria. Egypti.
Seuraavaksi olen menossa tänä kesänä Islantiin viikoksi ja syksyllä Yhdysvaltoihin ja Kanadaan yhteensä kuukaudeksi.
m38
Marokko, Viro, Ruotsi, Tanska, Saksa, Alankomaat, Belgia, Ranska, Monaco, Espanja, Itävalta, Slovakia, Unkari, UK, Irlanti, Sveitsi.
Haaveena olisi matkustaa ainakin kuukausi USA:ssa.
41v.