Missä kaikkialla olet matkustanut + ikäsi?
Itse olen ollut seuraavissa; Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Kreikka, Espanja, Portugali, Turkki
Ja olen 34-vuotias! Vähän herättää ihmetystä ne parikymppiset, jotka ovat olleet yli kymmenessä maassa. Isukin rahoilla tietysti.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Kultalusikka suussa syntyneiden matkaketju.
Miten niin? Jos et osaa itse edullisesti matkailla, et käy töissä tai et saa vapaata, niin ihan oma ongelmasi.
Pitäisi käydä Alankomaissa sukuloimassa ja esimerkiksi menopaluu lippujen hinnalla voi lentää Berliiniin ja sieltä vetää bussilla Saksan läpi Alankomaihin ja lentää Pariisista takaisin. Näkee kolme maata samalla reissulla, ne bussit on tosi halpoja.
Matkakohteita ovat olleet:
Ruotsi, Viro, Latvia, Saksa (useita kertoja), Ranska (useita kertoja), Sveitsi, Itävalta, Italia, Vatikaani, Kreikka, Espanja, Alankomaat, Iso-Britannia (useita kertoja), Irlanti, Yhdysvallat, Kiina, Tanska (useita kertoja).
Suuri osa reissuista omilla rahoilla, osa vanhempien rahoilla ja yksi reissu myös anoppilan rahoilla. Rakastan matkustelua ja reissaan pari kertaa vuodessa vähintään!
Juuri laskin että 30+ maata. Australia ja etelä-amerikka mantereista kokematta. Asunut ja työskennellyt 4 maassa kolmella eri maanosassa. 31v
Vierailija kirjoitti:
Juuri laskin että 30+ maata. Australia ja etelä-amerikka mantereista kokematta. Asunut ja työskennellyt 4 maassa kolmella eri maanosassa. 31v
Tänä vuonna 7 eri maata jo. Ainakin Yhdysvallat tulossa vielä tänä vuonna.
Ruotsi, Viro, Saksa, Turkki, Italia ja Belgia. Vielä ei ole tullut käytyä monessa maassa mutta onhan tässä koko elämä aikaa, 19.
Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Venäjällä (Viipuri) olen käynyt. Ikää 27 v ja nainen. En uskalla yksin kauemmas lähteä eikä ketään kiinnosta matkustaa miun kaa :/
Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Turkki, Espanja, Bulgaria, Englanti, Thaimaa, Vietnam, Kambodza, Malesia, Kiina ja Sri Lanka. Ikä 24 v.
Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Ranska ja Iso-Britannia. Lapsena nuo, toki virossa ja ruotsissa juossut aikuisenakin useemman kerran.
Tänä kesänä edessä Venäjän reissu.
Täytän 25v kohta.
Ikää 35v, osassa maista käyty moneen kertaan.
Pohjois-Amerikka: Yhdysvallat, länsirannikko
Aasia: Turkki (päiväretkiä Kreikan saarilta), Japani
Eurooppa: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro (Tallinna juuri itsenäistymisen jälkeen oli ihan eri näköinen kuin tuoreimmalla reissulla pari vuotta sitten :)), Latvia, Liettua, Puola, Saksa (voin ylpeänä kertoa, että olen ala-asteikäisenä tehnyt osuuteni ja hakannut juuri kaatunutta Berliinin muuria sorkkaraudalla monien muiden joukossa, ja saanut jopa palasia irti :)), Belgia, Alankomaat, Luxemburg (läpiajo), Ranska, Italia, Unkari, Itävalta, Tsekkoslovakia (ennen hajoamista, kävin kyllä sekä nykyisen Tsekin että Slovakian puolella), Sveitsi, Portugali (manner+saaria (Azorit)), Espanja (vain Kanarian saaret), Romania, Bulgaria, Iso-Britannia, Irlanti, Jugoslavia (ennen hajoamista, en ole varma minkä nykyisten maiden alueilla), Kreikka (saaria useampi) ja Unkari. Huomautettakoon, että kun olin ala-asteikäinen, niin perheen kanssa kierrettiin kesät Eurooppaa, siitä noin monta maata.
Maiseman vaihdos kolmeks päiväks tekee terää.saa unohdettuu kaikki ikävät tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut seuraavissa; Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Kreikka, Espanja, Portugali, Turkki
Ja olen 34-vuotias! Vähän herättää ihmetystä ne parikymppiset, jotka ovat olleet yli kymmenessä maassa. Isukin rahoilla tietysti.
Mun tytär on vasta 14v mutta tehnyt yli 20 matkaa ja käynyt 19 maassa. Aloitti reissaamisen 3kk ikäisenä. Tietty isukin ja äidin rahoilla. Seuraava matka edessä 2 viikon kuluttua, Espanjaan ja Ranskaan
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Venäjä, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstein, Italia, Kreikka, Espanja, Ranska, Iso-Britannia, Yhdysvallat, Kiina
Ikää 36v
Kaikki euroopan maat ja monessa aasian maista, ja myös lännessä... Yhteensä 42-45 maata.
Olen nyt 47. Suurin osa maista tuli koettua 28-38-vuotiaana, kun asuin euroopassa sekä aasiassa.
Ei meillä ikinä matkustettu, kun olin pieni tai kun asuin kotona. Jos jossain käytiin, niin risteilyllä. Siispä oon 26v ja käynyt Tallinnan risteilyllä ja Indonesiassa. Jälkimmäinen oli luonnollisesti paljon kotoa muuttamisen jälkeen :) Paljon on nähtävää ja matkakuume kova. Noh, ensi talvena ajattelin viettää pari kuukautta aasiassa.
Ruotsi, Viro, USA, Meksiko, Thaimaa, Kypros, Espanja, Saksa, Turkki, Domininkaaninen tasavalta, Bulgaria, Kreikka. N27
Egypti, Ranska x2, Kreikka x2, Kypros x3, Espanja, Ruotsi xn.20, Viro xn.10
ikä 25.
Viro, Ruotsi, Norja, Tanska, Kreikka, Bulgaria, Portugali, Ranska. Ikää 28-vuotta.
Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Italia, Sveitsi, Luxemburg, Espanja, Unkari, Romania, Bulgaria, Viro, Latvia, Venäjä, Turkki, Egypti, Marokko, Yhdysvallat ja Kanada.
Lapsena en ikinä päässyt minnekään matkoille (yksinhuoltajaperheestä, jossa äitiä ei paljon kiinnostanut), joten olen nyt aikuisiällä heittänyt oikeastaan kaikki nämä reissut. Ja juu, ihan omilla rahoillani. Olen myös opiskellut kolmessa yllä olevista maista, ja nykyään myös asun pysyvästi yhdessä noista maista. :)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Italia, Sveitsi, Luxemburg, Espanja, Unkari, Romania, Bulgaria, Viro, Latvia, Venäjä, Turkki, Egypti, Marokko, Yhdysvallat ja Kanada.
Lapsena en ikinä päässyt minnekään matkoille (yksinhuoltajaperheestä, jossa äitiä ei paljon kiinnostanut), joten olen nyt aikuisiällä heittänyt oikeastaan kaikki nämä reissut. Ja juu, ihan omilla rahoillani. Olen myös opiskellut kolmessa yllä olevista maista, ja nykyään myös asun pysyvästi yhdessä noista maista. :)
...ja N27
Ruotsi, Viro, Venäjä, Tanska, Ranska, Saksa, Alankomaat, Unkari, Englanti, Belgia, Brasilia, Italia ja Espanja.
Olen 23 ja tämä on aika vähän moneen kaveriin verrattuna, koska olen useamman kerran käynyt osassa näistä kohteista ja en ole reilannut tai Aasiassa pyörinyt vielä.
Ja tosiaan vain Brasilia lapsena isin rahoilla. Kun tulot n. 1000 opiskelijana ja vuokra 450 e, niin säästöillä ja lomarahoilla olen reissannut, välillä opintolaina auttaa.