Pitikö sun olla vielä niin reilukin!?!
Älkää lynkatko heti :( Olen ollut ihastunut varattuun mieheen yli vuoden. En tiennyt, että on varattu.
Oltiin samassa opiskelupaikassa minä 27 ja se 34. Viime marraskuussa meillä oli luokan pikkujoulut ja tämä mun ihastuskin oli siellä. Juttelin sen kanssa pitkään tai oikeestaan mä juttelin sille nousuhumalassa kaikkea.. voi miten noloa, en sano mitä, mutta voitte arvata. Joku puoli tuntia siitä se oli lähtenyt jo pois. Koululla se oli sellainen ihana ja kiva, jollainen aina on, eikä jälkeenkään ollut mitenkään outo. Ihan vaan ystävällinen, ei muuta. Aina se moikkaa kun nähdään ja juttelee välillä ihan tavallisia asioita. No, meillä oli eilen viimeinen koulupäivä ja sen jälkeen jatkot. Joskus 9 maissa illalla tulin saunasta ja ajattelin, että nyt tai ei koskaan, mä meen ja kerron sille mitä siitä ajattelen ettei huomenna kaduta kun koulu on ohi, enkä varmaan sitä enää näe. Nolottaa ihan helvetisti. Tietysti nousuhumalassa tää tuntui hyvältä idealta eikä sanoja tullut säästettyä. Tänään maa voisi niellä ja toisaalta oon surullinen. Sain pakit. Ensin se meni hieman vaisuksi ja sitten sai sanottua, että sillä on vaimo! Me ollaan kyllä juteltu tässä parin vuoden aikana montakin kertaa, mutta ei koskaan silleen juteltu jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Se oli hetken aika hiljaa ja sitten sanoi, että se on tosi otettu ja että mä olen sen mielestä tosi mukava ja nätti, kiva opiskelukaveri, mutta mulla on vaimo. Selvinpäin olisin varmaan hajonnut siihen paikkaan. Selvinpäin en toisaalta olisi ehkä ihan just niitä sanoja käyttänyt, mitä just ennen olin suustani päästänyt, mutta joo.. Se siis sanoi, että sillä on vaimo, että se rakastaa vaimoaan ja että sen vaimo on hyvä tyyppi ja niillä on hyvä yhdessä, ettei se oikeen näe muita naisia "sillä tavalla" ja se on pahoillaan jos on antanut jotain muuta ymmärtää. Sitten se sanoi, että hän ei myöskään koskaan pettäisi vaimoaan, ettei sellainen ole minkään arvoista. Tuntia myöhemmin se lähti jo pois. Kävi moikkaamassa vielä ja toivottamassa hyvää jatkoa. Sanoi, ettei sen myöhempään taaskaan ole, koska niillä on huomenna, siis tänään, saunan maalaaminen.
Mä en kestä! Tekis mieli laittaa sille joku viesti, että sori ja toisaalta hävettää niin helvetisti. Mä oon niin rakastunut siihen, että kipeetä tekee ja sitten se on vielä tollanen reilu jätkä. Uskollinen ja kiva. maalaa saunaa. Kirosana.
Kommentit (63)
Yli 30 vuotiaat kunnolliset miehet ja monet kunnottomat vaan nyt on kyllä varattuja järestään.
Onnittelut rohkeudestasi, aivan turha nolostella, eihän tuossa nyt mitään noloa tapahtunut. Mies hoiti asian tyylikkäästi ja on varmasi imarreltu. Sinulle selvisi faktat ja voit nyt keskittyä pääsemään yli ihastuksesta. Ei nyt kannata kuitenkaan enää mitään viestiä laittaa, eiköhän asia ole aika selvä ilmankin.
Niinpä. Mutta hävettää ja mun ihastumiseen tää "pikku este" ei tunnu vaikuttavan mitenkään järkeä lisäävällä tavalla. Se ei pettäisi enkä mä pettäjää ottaisi enkä kenenkään liittoa haluaisi hajottaa (enkä tän voisikaan), mutta oikeasti taitaisin juosta sen syliin jos sormiaan napsauttaisi. Sellaiset fiilikset on just nyt. Mä en saa sitä pois päästäni.
Eniten mietin, miksi ap puhuu sille miehelle pääsääntöisesti nousuhumalassa ja olettaa, että siit äseuraisi jotain hyvää.
Voithan laittaa anteeksipyyntöviestin, itse pitäisin sitä ainakin mukavana eleenä jos kyseisen miehen sijassa olisin. Tosin, pidä viesti asiallisena ja lyhyenä, pahoittelut, kiitos että suhtauduit noloon tilanteeseen asiallisesti ja hyvää jatkoa vain. Pidempi avautumisviesti ja anteeksiannon anelu tapauksen jälkeen saa miehen varmasti vaan ahdistuneeksi ja pahentaa tilannetta.
Ehdottomasti ei mitään viestejä enää perään sille miehelle. Silloin menisi jo säälittäväksi, kun tilanne kerran on jo selvä. Ap:n kannattaisi nyt vaan keskittää energiansa miehestä yli pääsemiseen.
1
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut rohkeudestasi, aivan turha nolostella, eihän tuossa nyt mitään noloa tapahtunut. Mies hoiti asian tyylikkäästi ja on varmasi imarreltu. Sinulle selvisi faktat ja voit nyt keskittyä pääsemään yli ihastuksesta. Ei nyt kannata kuitenkaan enää mitään viestiä laittaa, eiköhän asia ole aika selvä ilmankin.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Eniten mietin, miksi ap puhuu sille miehelle pääsääntöisesti nousuhumalassa ja olettaa, että siit äseuraisi jotain hyvää.
Oletko ollut koskaan nousuhumalassa? Entä syvästi ihastunut? Molemmat ovat tavallaan järjettömiä tiloja, joissa todellisuudentaju hiukan hämärtyy ja monet ideat vaikuttavat hyviltä. Ja näiden kahden tilan yhdistelmä...huh. Pahemmat avautumiset tulevat kuitenkin aina laskuhumalassa, nousuhumala on kuitenkin kuorrutettu positiivisuudella.
Vierailija kirjoitti:
En pääsääntöisesti puhunut nousuhumalassa. Pääsääntöisesti ollaan puhuttu ihan normaalisti, ihan tavallisista asioista monta kymmentä kertaa koululla, ruokalassa, koulun kahvilassa jne. En mä edes ole ujokaan, mutta tää tyyppi vaan on jotenkin niin <3 Mä olin sen suhteen superujo ja kai sitten nousuhumalassa kaikki oli niin ruusunpunaista ja ihanaa, että tuli avauduttua. Voin kuvitella mitä se on miettinyt päässään. Se ei myöskään tunnu juovan paljoa (sekin vielä). Silloin marraskuussa näin sen juovan vaan saunaoluen ja eilen ei sitäkään. Oli autolla.
Mä päätin laittaa sille viestin kun muuten tää asia pyörii päässä vaan. Laitoin yksinkertaisesti, että "Onnittelut vielä kerran valmistumisen johdosta ja sori se avautuminen. Hyvää jatkoa ja kesää teille (laitoin teille, enkä vaan sille). Toivottavasti sää suosii maalauspuuhia! "
Onneksi kesäduunit alkaa maanantaina. Saa muuta ajateltavaa. Ei se viime kesänä paljoa auttanut, mutta ei ainakaan ihan koko ajan vaan mieti sitä. Ihan helvetin rasittavaa olla rakastunut yksipuolisesti :P
Ei mitään viestejä enää miehelle, tätä varten meillä on täällä tuo laita terveisiä... -ketju. Sielläkään ei kuitenkaan kannata roikkua loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä päätin laittaa sille viestin kun muuten tää asia pyörii päässä vaan. Laitoin yksinkertaisesti, että "Onnittelut vielä kerran valmistumisen johdosta ja sori se avautuminen. Hyvää jatkoa ja kesää teille (laitoin teille, enkä vaan sille). Toivottavasti sää suosii maalauspuuhia! "
Onneksi kesäduunit alkaa maanantaina. Saa muuta ajateltavaa. Ei se viime kesänä paljoa auttanut, mutta ei ainakaan ihan koko ajan vaan mieti sitä. Ihan helvetin rasittavaa olla rakastunut yksipuolisesti :P
Ok, ihan hyvä, mutta nyt ei sitten yhtään enempää viestejä miehelle, ettei homma mene oikeasti sinulle noloksi. Poista vaikka sen numero kännykästäsi jos tuntuu, ettet pysty olemaan viestittelemättä, jooko?
No tuo oli ihan ok viesti. Mutta nyt yrität päästä yli, etkä laita enää viestiä etenkään epätoivon suurimpina hetkinä. Yksipuolinen ihastuminen on raastavaa, mutta menee aikanaan ohi, kunhan et elättele toiveita teistä kahdesta. Kattavaa kokemusta on epätoivoisten, sekopäisten ja selittelevien viestien lähettelystä, eikä niistä (kas kummaa) mitään hyvää ole seurannut. Sinä hoidit asiat kuitenkin ihan tyylikkäästi, onnittelut siitä. Nyt vaan elämässä eteenpäin ja sydän avoinna uusille mahdollisuuksille.
*Huokaus* Se vastasi mun viestiin. Kirjoitti että "Ei hei mitään ja hyvää kesää sullekin. Näkyillään!"
Toi näkyillään on ehkä se, kun meidän opiskelijaporukka, johon molemmat kuulutaan, mennään heinäkuun lopussa risteilylle. Miten hitossa mä saan ton miehen päästäni pois? Ajattelen vaan sitä ihan-koko-ajan. ÄÄÄÄÄÄÄääääh. Mutta en mä sille viestiä laita. En tietenkään. Kesästä tulee pitkä ja nyt jo ahdistaa jos se ottaa vaimonsa mukaan sinne risteilylle. Se on avec -risteily. Tekis mieli soittaa opiskelukaverille, että onko se varannut yhden vai 2 lippua.. Mä en kestä ajatusta, että näen sen, enkä ainakaan jos joudun katsomaan sitä vaimonsa kanssa 2 päivää. Risteilylle oon menossa, mutta nyt jo tuntuu siltä, että pää hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut koskaan nousuhumalassa? Entä syvästi ihastunut? Molemmat ovat tavallaan järjettömiä tiloja, joissa todellisuudentaju hiukan hämärtyy ja monet ideat vaikuttavat hyviltä. Ja näiden kahden tilan yhdistelmä...huh. Pahemmat avautumiset tulevat kuitenkin aina laskuhumalassa, nousuhumala on kuitenkin kuorrutettu positiivisuudella.
Olen ollut nousuhumalassa, mutta olen ollut luokkakavereiden kanssa myös ihan selvinpäin ja rupatellut niitä näitä elämästäni. Ilman alkoholia jutustelussa ap:lle olisi aikaa sitten selvinnyt, että mies on naimisissa.
Luulenpa että et pääse yli koska luulet edelleen että sulla on mahdollisuuksia tuohon mieheen. Vaikka mies ei ole sinusta kiinnostunut. Tuo näkyillään ei tarkoita: "Oon ihastunut ja haaveilen vain seuraavasta kerrasta kun tulet humalassa juttelemaan ja tunnustamaan rakkauttasi". Sulla on joku tyhjiö elämässä mitä täytät tällä haaveilulla muka-täydellisestä miehestä. Voit tuhlata siihen toki niin monta vuotta kuin haluat mutta sitten huomaat olleesi viimeiset x vuotta rakastunut haavekuvaan ja muu elämä ja miehet jääneet elämättä. Puhun ihan kokemuksen rintaäänellä..vaikka olet miehen mielestä kiva ja nätti niin hänen vaimossaan on ominaisuuksia joita sinussa ei tuon miehen näkökulmasta ole; kenties vaimo on kauniimpi, fiksumpi, tasapainoisempi, hauskempi, mystisempi, mielenkiintoisempi jne. Sun pitää löytää mies joka suhtautuu sinuun kuin tuo mies vaimoonsa eikä pidä jotakuta muuta parempana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että puhuu. Sillä lailla asiat selkiää. Aapee tietää nyt jo paljon enemmän. Käsittelee rauhassa ja menee eteenpäin elämässään. Parempi niin kuin, että päässään pyörittää ja junnaa. Hienoa ap, että olet uskaltanut kertoa tunteistasi. Olet saanut selkeän vastauksen. Kunnioita sitä toista. Kunnioitat siten muös itseäsi.
Fiksu mies.
Vinkki jatkoa varten: anna parisuhteissa elävien olla rauhassa, tuntuipa sinusta ihan miltä tahansa.
Ikävää, mutta ei voi mitään. Huono mies se olisikin ollut jos olisi alkanut vaimoaan pettämään. Kyllä sitä ihminen saa ihastua ja kertoa tunteensa. Ja seurasihan tästä hyvääkin: Ei tarvitse harmitella enää jälkeenpäin ja miettiä mitä jos. Nyt vaan eteenpäin.