Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikki ärsyttäviä/ihmeellisiä neuvoja sait vauva arkeesi?

Vierailija
27.05.2016 |

.
Kyllä se vain välillä ärsyttää kun neuvotaan... Mutta tietty jotkut vinkit ja niksit käteviä olleet varsinkin esikoisen kanssa, vaikkakin jokaiselle loppujen lopuksi muodostuu ne omat rutiinit ja tavat vauvan hoidossa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin ne kaikenlaiset neuvot mitä et tilannut!

Vierailija
2/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se rauhottuu kun laitat vaunuihin"

"Kaikki vauvat itkee, sellasta se on"

Huuto oli 19h/vrk ja lapsella silent refluksi. Joo ei ihan kaikki vauvat ole noin itkeneet, nyt kun niitä on siunaantunut vielä kaksi lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ne vauvat vielä mitään aurinkorasvoja tarvitse"

Vierailija
4/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo "kyllä se nukahtaa kun laittaa vaunuihin" neuvo on kyllä niin ärsyttävä. Ja neuvojat ei millään usko, ettei nukahda vaan alkaa hirveä huuto. Kun sitten haluavat näyttää miten vauva kumminkin nukahtaa vaunuihin, ovat ihan ihmeissään kun ei nukahda. :D

Toinen mikä on ärsyttävä on neuvot tutin suhteen. Kaikki vauvat kuulemma syövät tuttia, mutta meidän vauvalle ei se kelpaa. Ja kyllä olemme koittaneet antaa sitä eri tilanteissa, eri mallisia yms.

Vierailija
5/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on nälkä! Aina joka itkuun sama virsi. Itsellä kyllä tulee kanssa olo että vauvalla on nälkä jos itkee, mutta ehkä vauvan äiti sitten itse tietää paremmin.

Vierailija
6/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi perhetyöntekijä koska sain lapseni nuorena ja lastensuojelua kiinnosti siksi perheemme. Suostuin perhetyöntekijään, koska se oli ainoa keino päästä eroon lastensuojelun "huolista". Perhetyöntekijä löysi kaikesta pientä valittamista ja vittuili ihan avoimesti hymyn kera. Yksi neuvo, joka jäi mieleen, oli että minun pitäisi lähteä aamulla vauvan kanssa puistoon TUNTIA AIEMMIN kuin mitä tein nyt. Mitään todellista syytä tälle kellonajalle en saanut, mutta pitihän akan päteä tässäkin asiassa. Muistutteli asiasta äidillisesti moneen kertaan.

Vierailija
7/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite oppinu vähän tunnistamaan mikä on sitä nälkäitkua ja mikä jotain muuta. Ärsyttää kun aina joku rupeaa keksimään mikähän vauvalla voisi olla kun itkee..

Vierailija
8/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo "kyllä se nukahtaa kun laittaa vaunuihin" neuvo on kyllä niin ärsyttävä. Ja neuvojat ei millään usko, ettei nukahda vaan alkaa hirveä huuto. Kun sitten haluavat näyttää miten vauva kumminkin nukahtaa vaunuihin, ovat ihan ihmeissään kun ei nukahda. :D

Toinen mikä on ärsyttävä on neuvot tutin suhteen. Kaikki vauvat kuulemma syövät tuttia, mutta meidän vauvalle ei se kelpaa. Ja kyllä olemme koittaneet antaa sitä eri tilanteissa, eri mallisia yms.

Meillä on ihan sama ongelma tuon tutin kanssa. Jatkuvalla syötöllä tulee anopin suunnalta, että "antakaa sille tutti, kyllä se sitten rauhottuu. Kai se nyt syö tuttia. Kyllä se tutti nyt olis hyvä antaa. Tuttituttituttitutti." Argh!! Kun ei syö niin ei syö! Kerran on hiukan reilun kuukauden ikäisenä syönyt, yhden illan. Sen jälkeen ei ole kelvannut, oli malli mikä tahansa, merkki ei auta. Ei kelpaa kun ei kelpaa, mutta anoppi ei usko. "Kyllä se syö kun antaa vaan." No ei syö!

Tuntuu että ihmisillä on joku pakkomielle tutteihin :D

Vierailija
9/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat, esim. vauva-arki!

Vierailija
10/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää laittaa parvekkeelle päiväunille, se nukkuu siellä 3-4h kaikessa rauhassa. Kokeilin lukemattomia kertoja, penska alkoi huutaa suoraa huutoa heti kun vaunujen liike lakkasi.

Liikaa sylissä pitämällä vauva menee pilalle. Joka inahdukseen ei pidä reagoida. Lapsi ei nuku öitä koska palvelen sitä liikaa. Jne....

Vierailija
11/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä 2 kk ikäisen vauvan masuvaivat paranevat sokeroidulla mustikkamehulla. No enpä antanut.

Vierailija
12/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinpas muuten toisenkin typerän neuvon anopilta. "Katos, tätä vauvaa voi sitten vähän taputtaa pyllystä kun on sylissä." No enpäs itse tiennytkään :D Muutenkin tosi rasittavia "ohjeita"  saa vähän väliä, vaikka ei niitä tarvisi. Synnärillä jo kehuivat, kun kaikki tulee minulta niin luonnostaan vauvan kanssa, vaikken koskaan ollut vauvoja hoitanut :)

-8

Vierailija
13/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin mielestä 2 kk ikäisen vauvan masuvaivat paranevat sokeroidulla mustikkamehulla. No enpä antanut.

Voisi parantuakin. Omallani vauvallani auttoi järkyttäviin vatsavaivoihin mustikkamehu ja sokerivesi.

Vierailija
14/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkaan mummini ne tuhannet neuvot...mistä aloittaisinkaan..

Vierailija
15/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi parantuakin. Omallani vauvallani auttoi järkyttäviin vatsavaivoihin mustikkamehu ja sokerivesi.

En nää mitään järkeä miksi tuon ikäiselle pitäis antaa sokeria? Sokerilla ainakaa mikään vatsavaiva parane..:D

Vierailija
16/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitaja "nuhteli", kun vein alle viikon ikäisen esikoiseni ensinnäiseen terveystarkastukseen, että totutan vauvan nukkumaan liikkeellä olevissa vaunuissa, kun vauva nukkui neuvolaan tullessani.

Mitenhän minä vauvan paikallaan olevissa vaunuissa olisin neuvolaan kuljettanut...

Ei kyllä ollut mikään järjenjätti tämä äitiysneuvolan th muutenkaan.

Vierailija
17/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokema "kun vauvavuodesta selviää". Vauvavuosi oli lomaa parhaimmillaan. 

Vierailija
19/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt koko ajan tartte imettää.. oli tiheän imun kausi menossa ja kyllä piti jos ei halunnut että vauva huutaa naama punaisena puolikin tuntia putkeen.

Vierailija
20/37 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo saanut juurikaan huonoja neuvoja, tai ei ainakaan tule yhtään mieleen. Eräs neuvolan th (ei meidän oma th, hän on kultaakin kalliimpi) kyllä kerran jankkasi todella kummallisista ja epäolennaisista asioista (perunan syöminen, satunnainen tuttipullosta juominen), mutta mä lähinnä nauroin niille. Mulla on aika fiksu lähipiiri, harvoin kukaan tuputtaa mitään ääliömäistä. Paljon hyviä neuvoja olen kyllä saanut!