Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanutkaan kutsua, musertavaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Kommentit (255)

Vierailija
101/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tyttöystävääni kutsu karonkaani sitten aikanaan. Ei naisten paikka ole karonkassa. M20

Osoitathan naisellesi paikan ajoissa, jotta hän saa itse miettiä riittääkö se hänelle. N30

Vierailija
102/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ap ostamassa paria numeroa liian pienet puvunhousut ja vaihda ne ed. iltana äijän pukuun. Muut housut jemmaan, ainoat sopivat saa olla pyjamahousut. Kun äijä menee nukkumaan niin leikkaa saksilla käyttöhousuistakin lahkeet poikki. Voithan jättää ne sopivat puvunhousut siihen vaihtoehdoksi, tosin shortsimallisina. Pieni nöyryytys taitaa olla paikallaan, ottaako tohtori pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan välillä sopivissa hormonihöyryissä olla "vähän" dramaattinen.

Lopputulos siis saattaisi olla se, että oisin jostain syystä odottanut sitä kutsua ja marttyyrina mieheltä sitä kysynyt. Koska mies pitäis mua siinä kohtaa täytenä nuijana, se toteaisi, että ei kutsukaan mua ja mä vetäisin lisää herneitä nenään. Mies olisi tietty alunperin tarkoittanut, että ei kutsu, koska on itsestäänselvää, että tulen mukaan, mutta tossa kohtaa mun marttyrointi alkaisi sapettaa sitä niin paljon, että se ilmottaisi ettei halua mua lainkaan mukaan ja painuisi ovesta ulos.

Kun se tulisi kotiin, riita joko jatkuisi ja saattaisi paisua entisestään tai sitten jossain vaiheessa mä tulisin pois hormonipilveltä ja mieskin rauhottuisi.

Onneksi näitä hormonihetkiä on todella, todella, todella harvoin.

Oletko Ap siis varma, että teillä ei vain käynyt samalla tavalla?

Vierailija
104/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin mitään sanomatta.

Jos mies kyselisi perään, kysyisin, että mitä, ollaanko me muka joskus oltu jossain väleissä, mulla taitaa olla 4 vuoden muistinmenetys. Sori siitä, mutta en muista, kuka sä oot.

Vierailija
105/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suuret rauhassa ja alat järjestelemään elämääsi ilman miestä. Väitös/karonkata et kommentoi mitään.

Viikon tai kahden päästä mietit jaksatko jonkun kostotoimenpiteet tehdä. Mitenkä olisi, että peruisit/ muuttaisit radikaalisti karonkata osanottajamäärää ravintolaan?

Tai noi housu jutut kuulostavat myös hyviltä... ;-) entäs jos tohtorin lakki ei pääse perille/vahingoittuu kuljetuksessa.

Vierailija
106/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sinun ap pitäisi huolehtia siitä, mitä esim. miehesi äiti ajattelee? Jos hän kysyy, oletko jo löytänyt iltapuvun, sano että poikasi ei halua minua paikalle joten en ole tulossa tilaisuuteen. Jos anoppi alkaa kysellä, sano että voitko soittaa pojallesi ja kysyä häneltä, että sä et tiedä syytä eikä tämä suhdekaan enää tämän jälkeen toimi.

Vierailija
107/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt miksi sinua ei kutsuta. Tiedän että joissain tutkimusryhmissä puolison tai perheen kutsuminen ei ole tapana (jokin historiallinen asenne) vaan karonkka on puhdas työtilaisuus, toisissa taas voidaan juhlia isollakin porukalla. Esimerkiksi työkaverini karonkassa hänen vaimonsa (ja lastensa äiti) ei ollut mukana vaikka yhdessä ovat vielä vuosienkin kuluttua, minun karonkassani mieheni oli paikalla. Erään ystäväni karonkassa oli hänen miehensä ja lapsensa ja iäkäs professori oli vähän jopa hapan asiasta. Ekä miehesi ei tajua tätä asiaa.

Vierailija
108/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo peli selvä, suhde ohi. Nyt vaan omaa kämppää äkkiä, ja väliajaksi kaverille tai vanhemmille asumaan. Oma nimi heti pois vuokrasopimuksesta (toivon ettei ole yhteinen omistusasunto!).

Nopeasti miehen nurkista pois. Nöyryytti sua törkeästi.

Vierailija
109/255 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan häpee sua jollain tavalla. Ammatti, käytös, ulkonäkö mitä näitä nyt onkaan. Mun eksä sano suoraan häpevänsä mun duunia, hän itse oli maisteri minä siis duunarin työssä. Ei siis kertonut työtäni työkavereilleen, sanoi vain alan millä työskentelen ja sanoi siis mulle ettei viitsi kertoa.

Vierailija
110/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Ap:n mies on saanut harvinaisen tyhmän naisen. Ehkä olisi vaihdon paikka. Ei tohtorismies kehtaa tuollaista tampiota esitellä kenellekään.

Vierailija
111/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu teko. Hän ajatteli vain sinun parastasi. Jos olet kouluttamaton niin sinulle olisi tullut vain kiusallisia tilanteita juhlissa ja muutenkin niissä akateemisissa piireissä olisi ollut sinulla varmasti tylsää. Itse en ainakaan viihdy pippaloissa, joissa minulla ei ole mitään yhteistä muiden kanssa. Turha loukkaantua tuollaisesta.

Vierailija
112/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisin miehen kamat jätesäkkiin oven ulkopuolelle ja sarjoittaisin lukon uudelleen. Etsiköön mies uuden kämpän itselleen tai menköön uuden naisensa luokse, sillä toinen nainen tuolla miehellä ihan selvästi on. Ei se muuten noin jyrkästi kieltäisi karonkkaan tuloa.

Vierailija
113/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin suhde esim. lääkärin ja kaupan myyjän kanssa toimii. Kumppani on haettava samoista piireistä. Maailmat ovat niin erilaiset.

Vierailija
114/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt miksi sinua ei kutsuta. Tiedän että joissain tutkimusryhmissä puolison tai perheen kutsuminen ei ole tapana (jokin historiallinen asenne) vaan karonkka on puhdas työtilaisuus, toisissa taas voidaan juhlia isollakin porukalla. Esimerkiksi työkaverini karonkassa hänen vaimonsa (ja lastensa äiti) ei ollut mukana vaikka yhdessä ovat vielä vuosienkin kuluttua, minun karonkassani mieheni oli paikalla. Erään ystäväni karonkassa oli hänen miehensä ja lapsensa ja iäkäs professori oli vähän jopa hapan asiasta. Ekä miehesi ei tajua tätä asiaa.

Missä näin? En ole tällaiseen vielä törmännytkään. Omassa ja ystävien karonkoissa on kyllä kaikilla, joilla puoliso vaan on ollut, puoliso osallistunut sekä väitöstilaisuuteen että karonkaan.

Vierailija
115/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap mitään lapsellisia kostofantasioita. Loppupeleissä osaat joku päivä olla kiitollinen että pääsit eroon tuollaisesta kusipäästä. Sitä päivää odotellessa päätä juttu tyylikkäästi. Nyt sulla on vain tilaisuus olla miehen hullu wt naisystävä jonka tempauksille väitöstilaisuudessa tai karonkassa nauretaan yliopistolla seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
116/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, AP on joku puliakka tms. puoliso ei halua, että pilaat tämänkin juhlan juomisellasi.

Vierailija
117/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin? En ole tällaiseen vielä törmännytkään. Omassa ja ystävien karonkoissa on kyllä kaikilla, joilla puoliso vaan on ollut, puoliso osallistunut sekä väitöstilaisuuteen että karonkaan.

Se on ikivanha akateeminen perinne, joka on väistynyt jo lähes kaikkialla Suomessa. Jossain vaiheessa perhe sai tulla mukaan, mutta istui salissa perimmäisessä nurkassa eikä tosiaankaan pitänyt puheita. Nykyään perhe osallistuu tapahtumaan hyvin monessa paikassa, voi tietenkin olla että jossain vielä noudatetaan vanhoillisia perinteitä.

Toinen mahdollisuus on tilanne, jossa väittelijä ei halua isoa karonkkaa. Tuolloin karonkan virkaa toimittaa pienimuotoinen illallinen, jossa on vain tärkeimmät akateemiset ihmiset paikalla.

Ap:n tapauksessa kyse ei kuitenkaan ole tällaisista asioista, koska väittelijän sukulaiset ja kaverit on kutsuttu mukaan.

Vierailija
118/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää ap vaatteesi ja henkilökohtaiset tavarasi ja lähde, haet sitten myöhemmin huonekaluja ym, vaikka silloin väitöspäivänä, kun tiedät että miehen kuvatus ei ole kotona. Vuokrasopimuksen purku ym.

Vierailija
119/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää. Otan osaa! Nyt tämä ei lohduta, mutta sinäkin löydät kivan miehen ja olet onnellinen, että pääsit tuosta nykyisestä eroon. Veikkaan, että sinäkin olet maksanut palkastasi leijonan osan kuluistanne. Olettanut, että sitten tilanne helpottaa, kun toinen valmistuu ja työllistyy. Surun ja sen jälkeisin vihan jälkeen tulee ikävä hyväksikäytetty olo, mutta sekin menee ohi. 

Tsemppiä! 

Vierailija
120/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää että en siis suuttunut kun en saanut virallista kutsua s-postiini, vaan siitä että avopuolisoni ei kutsu minua ollenkaan karonkkaan. Eikä aio kutsua vieläkään. Vaikka olisi jotenkin unohtanut minut niin vielä voisi korjata tilanteen mutta ei aio. Ei siis pidä minua tärkeänä tai ei halua juhlistavaa rakkaimpansa kanssa tärkeää päivää. En tiedä. Kun tivasin syytä niin hän lähti ulos.

Ap

Ei siis HALUA kutsua sinua?

Ei siis ole joku hajamielinen professori tai tieteeseen keskittyvä käytöstapoja tajuamaton tyyppi.

Älä nyt anna periksi vaan selvität tämän juurta jaksain, kävi miten kävi.

Rauhallisesti mutta peräänantamattomasti.

En tiedä miksi hän on koko ajan olettanut että en tule karonkkaan tai edes väitökseen (mihin antoi sittemmin 'luvan') ja selitti jotain ympäripyöreää kun kysyin miksen saanut kutsua. Eli jotain ettei ravintolaan ilmoitettua henkilömäärää voi muuttaa. Mutta jos tärkeään päivään on vielä 3viikkoa niin kai sinne voi ilmoittaa kun vasta kutsutkin lähti. Voi ei! Olen tyhmä! Juuri tajusin ettei mitään ravintolan kanssa voi olla lyöty lukkoon kun kaikki kutsutut eivät mitenkään voi olla jo vastanneet. Valehteli ja häipyi vaikka en edes tajunnut hänen puhuneen itseään pussiin.

Ap

Eiköhän ole aika selvää käytöksen perusteella, että hänellä on toinen nainen, jonka on sinne kutsunut. Eihän nyt jumalauta omaa aviopuolisoa kielletä tulemasta tuollaiseen juhlaan mukaan. Jätä tuommoinen kusipäänarsisti.

Ei hän kehtaisi jotain rakastajatarta marssittaa äitinsä eteen.

Ap

Miehelläsi on vispilänkauppaa jonkun työkaverinsa kanssa, joka on tulossa juhlaan. Haluaa juhlia tämän kanssa ja luultavasti koko työporukka tietää suhteesta, sorry vaan :(