Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanutkaan kutsua, musertavaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.

Kommentit (255)

Vierailija
141/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin harvoin suhde esim. lääkärin ja kaupan myyjän kanssa toimii. Kumppani on haettava samoista piireistä. Maailmat ovat niin erilaiset.

Tähän on pakko kommentoida. Olen itse naimisissa erikoislääkärin kanssa, joka on arvostettu alallaan. Itse olen "pelkkä" sosionomi. Ollaan oltu naimisissa jo 15 vuotta ja hyvin menee edelleen. Totta on, että varsinkin lääkäreiden kesken on yleistä, että puoliso löytyy samasta ammattikunnasta, usein opiskeluaikoina jo pariudutaan. Mutta eipä se takaa liiton kestävyyttä, mieheni ystävistä (jotka lääkäreitä kaikki) hyvin moni on eronnut lääkäripuolisostaan ja jotkut menneet uusiin naimisiinkin ja taitaa siellä olla kumppaneissa niin lähihoitajaa kuin putkimiestäkin. Ihminen voi olla sivistynyt ja fiksu vaikkei olisi koskaan missään "kunnon" koulussa opiskellutkaan.

ap:lle tsemppiä. 

Vierailija
142/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoaan tai tyttöystäväänsä häpeävä tekee itsensä naurunalaiseksi. Totta kai jokainen ymmärtää, että on kyse huonosta itsetunnosta, jos ei rakastaan halua esitellä muille. Tässä maailmassa on aika vähän asioita joita oikeasti kannattaa hävetä, koulutus, työ tai työttömyys, ulkonäkö tai suku eivät sellaisia asioita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin.. jos olet hänen puolisonsa, sulla on siellä karonkassa ihan oma rooli. Sä pidät viimeisen onnittelupuheen, kuuluu ko juhlan etikettiin. Eli eiköhän mies katsonut sua tyhmästi sen takia, että ei voinut kuvitellakkaan, että sä et tulisi. 

Vierailija
144/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin.. jos olet hänen puolisonsa, sulla on siellä karonkassa ihan oma rooli. Sä pidät viimeisen onnittelupuheen, kuuluu ko juhlan etikettiin. Eli eiköhän mies katsonut sua tyhmästi sen takia, että ei voinut kuvitellakkaan, että sä et tulisi. 

Oikeastiko on ihan oma rooli? Koskeeko avopuolisoa vai vain vaimoa? Koska ihan oikeasti katsoi tyhmästi( en mielestäni tätä sanaa käyttänyt) koska minä tyhmä olin luullut että minut kutsuttaisiin, ei voinut kuvitellakaan että tulisin akateemiseen tapahtumaan nolaan itseni. Ei halunnut minua sinne, piste. Mutta hän haukkui minua ja sanoin että tämä oli tässä. Jos kiinnostaa niin nyt mies katuu ja pyytelee anteeksi, on itse muka v*tun idiootti ja tietenkin voin tulla karonkkaan jos haluan jne.

Ei kiinnosta, en halua karonkkaan enkä halua häntä enää. Voin jotain vielä vastailla kun pääsen töistä. Toivon että lukisitte koko ketjun ettei niin moni vieläkin luulisi että harmistuin vain kun en saanut jotain sähköpostikutsua.

Ap

Vierailija
145/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä komppaan sitä ajatusta, että ei enää sanaakaan. Rauhallisesti menköön miten menee. Ja juhlailtana, viileä veto ja katoaminen. Häivy jonnekin viikoksi pariksi tai kokonaan. Jos oma puoliso kohtelee väheksyen, välttäen, häveten niin vastaus on, että jääköön tuuleen huutelemaan.

Mikä ihmeen häipyminen viikoksi? Mitä hyötyä siitä on? Mieluummin niin, että antaa miehen palata karonkasta tyhjään asuntoon ja ap alkaa katselemaan itselleen miestä joka häntä arvostaa.

Vierailija
146/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap purkaa tuntoja ettet jää yksin asioiden kanssa. Ero on aina tai yleensä pieni kriisin paikka. Hae apua läheisiltä tai sitten tarvittaessa julkisista palveluista.

Vierailija
147/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Miehesi on käyttäytynyt uskomattoman törkeästi. Pakkaa kamat ja lähde. Tuohon ei tarvi mitään kostoa alkaa miettimään, paska paskan korjaa, usko mua. Älä selittele, vaihda numerosi, piilota osoitteesi ja lähde. Aloita samantien uuden elämän ja unohda tämä. Kahden vuoden päästä jo naurat tälle asialle.

Olen jo päälle nelikymppinen ja monessa vesissä uiskennellut. Muistan kuinka parikymppisenä minulla oli suhde mieheen, joka häpesi minua. Meillä oli melkein samanlainen tilanne. Kun sain selville, ettei minusta tietänyt kukaan, ei edes miehen äiti, pakkasin kimpsuni ja kampsuni. Seurustella kerkesimme kuusi vuotta.

Vaikka silloin häpesin itseäni, duunarin asemaani ja pidin itseäni liian tyhmänä ja junttina esiteltäväksi, nyt melkein 15 vuotta jälkeenpäin nauran asialle. 

Pää pystyyn ja uusiin haasteisiin, elämä on elettäväksi tarkoitettu ja sinäkin tapaat vielä uusia ihmisiä jotka arvostavat sinua sellaisena kuin olet.

Näin, juuri näin!

Vierailija
148/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tapaa ei ole joka yliopistossa, itse asiassa en ole tästä kuullut koskaan ennen.

Vierailija
149/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tapaa ei ole joka yliopistossa, itse asiassa en ole tästä kuullut koskaan ennen.

Ei ole mitään roolia, virallisen etiketin mukaan siis.

Vierailija
150/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko on ihan oma rooli? Koskeeko avopuolisoa vai vain vaimoa? Koska ihan oikeasti katsoi tyhmästi( en mielestäni tätä sanaa käyttänyt) koska minä tyhmä olin luullut että minut kutsuttaisiin, ei voinut kuvitellakaan että tulisin akateemiseen tapahtumaan nolaan itseni. Ei halunnut minua sinne, piste. Mutta hän haukkui minua ja sanoin että tämä oli tässä. Jos kiinnostaa niin nyt mies katuu ja pyytelee anteeksi, on itse muka v*tun idiootti ja tietenkin voin tulla karonkkaan jos haluan jne.

Ei kiinnosta, en halua karonkkaan enkä halua häntä enää. Voin jotain vielä vastailla kun pääsen töistä. Toivon että lukisitte koko ketjun ettei niin moni vieläkin luulisi että harmistuin vain kun en saanut jotain sähköpostikutsua.

Ap

Ei ole oikeasti roolia.

Mutta minusta teidän pitäisi puhua tämä asia (ja kenties muutakin?) nyt perusteellisesti läpi. Vaikka ammattilaisen avulla tarvittaessa.

Vierailija
151/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi vaikea palata entiseen, uskotella että on tässä meidän välillä kunnioitusta ja luottamusta jos ensin mies on ohittanut täysin ja sitten tuijottanut kuin tyhmää että miksi sinä sinä sinne tulisit. Aika vaikea enää uskottavasti selittää miksi on muuttanut mieltään. Kysy ap alkoiko miestä pelottaa, että talouden vastuunkantaja ja elättäjä ottaa ritolat. Onkohan kyseessä rakkauden vai rahan menetyksen pelko miehen osalta. Surkea esitys mieheltä.

Vierailija
152/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään roolia, virallisen etiketin mukaan siis.

VIRALLINEN karonkkaetiketti ei oikeastaan sano mistään mitään, muuta kuin että vastaväittäjää on kiitettävä ja kunnioitettava.  Vanhimman perinteen mukaan sukulaisia tai edes puolisoa ei kutsuta ollenkaan, mutta en ole viimeisen 20 vuoden aikana ollut yhdessäkään karonkassa, jossa puoliso tai muu elämänkumppani ei olisi ollut mukana. (Olen yliopistolla töissä, joten karonkkoja tulee nähtyä useampia vuodessa). Viimeisenä karonkkapuheessa väittelijä kiittää AINA puolisoaan, silloinkin kun tämä ei ole paikalla. Nyt sitten on kahta eri perinnettä. Toisen mukaan puoliso ei vastaa puheeseen. Toisen mukaan puoliso vastaa, eli pitää oman puheen illan viimeisenä puhujana. Olen nähnyt molempia käytäntöjä, useammin sen, että puoliso vastaa (useimmiten tunteellisella ja henkilökohtaisella puheella, mutta olen nähnyt tässä kohdassa myös musiikkiesityksiä ja kerran suudelmaan päättyneen pantomiimin). Oma mieheni ei halunnut vastata puheeseen millään lailla, hän ei pidä julkisestä esiintymisestä ja halusi istua vain rauhassa. Sekin on ok. Juhlan tarkoitus on, että kaikki nauttivat. mikä aapeen tapauksessa lienee jo mahdotonta. Mutta omatpa juhlansa on ukko pilannut.

Vierailija
153/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää ei ole provo, niin miehesi todellakin häpeää sinua eikä arvosta sinua. Eli eroaisin väittömästi.

Kaikissa karonkoissa joissa olen ollut, on väittelijän kumppani ollut mukana ja hänen tukeansa on puheessa aina erikseen vielä kiitelty. Samoin kiitokset kumppanille on joka kerta olleet myös itse väitöskirjassa.

Näin. En ole vielä yhdessäkään karonkassa ollut tai väikkäriä lukenut jossa ei olisi kiitetty puolisoa.

Ja kun joku sanoi saaneensa kutsu miehensä karonkkaan, niin ei ole kyllä meillä päin ollut tapana. Itse en ainakaan kutsunut miestäni karonkkaani eikä mies minua omaansa (tavattiin samassa tutkimuspiirissä) vaan siellä vieraslistalla oltiin automaattisesti. Ei väitöskaronkkaan kutsuminen todellakaan ole mikään ylivirallinen tapahtuma, siskoni väitökseen sain kutsun tekstiviestinä.

Vierailija
154/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??

On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?

Ap

Siis missä karonkka on. Sori kirjoitusvirhe, itken. Väitöstilaisuus on avoin kaikille että sinne voin kuulemma tulla jos haluan.

Ap

Älä mene. Ota houst pois ja soita putkimies..

Vierailija
155/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi mies sitten pitää sinua "tyhmänä"? Ei sillä, että suhdetta pitäisi missään nimessä jatkaa, mutta mielenkiinnosta? Ja onko hän sinusta taloudellisesti riippuvainen? Mikä on oma koulutustasosi?

Et ole kertonut itsestäsi mitään muuta kuin sen, että olette olleet niin-ja-niin kauan yhdessä ja avoliitossa. Emme tiedä muusta kuin avopuolisosi koulutustaustasta. Näillä tiedoilla tässä on ikävä kyllä porvoolaistarinan makua.

Ap, jätät meidät tilkkimään tarinan jättämiä aukkoja. Et ole esimerkiksi kertonut edeltävistä yhteisistä vuosistannekaan yhtään mitään. Millainen mies oli silloin?

Juu, ja jos olet provo niin voin kertoa, että eilen illalla kävelylenkillä mietin koko lenkin ajan mitä tekisin sijassasi. Siinä sinulle mielihyvää. Toivottavasti tyydytyit siitä, että minulle tuli puolestasi todella paha olo jos tarinasi on totta.

Vierailija
156/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet arvosi ansainnut, sinulla on selkärankaa, kun jätät tuollaisen itserakkaan paskakasan. Olet kelvannut pesemään pyykit, tekemään ruoat, tienamaan elantonne ja sänkykamariin kaveriksi. Juhlaan et kelpaa, mutta hämmästys on ukolla nyt suuri, kun  HÄN EI KELPAA SINUN ELÄMÄÄSI!

Vierailija
157/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet arvosi ansainnut, sinulla on selkärankaa, kun jätät tuollaisen itserakkaan paskakasan. Olet kelvannut pesemään pyykit, tekemään ruoat, tienamaan elantonne ja sänkykamariin kaveriksi. Juhlaan et kelpaa, mutta hämmästys on ukolla nyt suuri, kun  HÄN EI KELPAA SINUN ELÄMÄÄSI!

Maanpinta kutsuu huru-ukkoa :D

Vierailija
158/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun Kauniit ja Rohkeat oli kuumimmillaan hypetettynä niin mammat tohisivat ja pohtivat mitä se Brooke nyt ajattelee ja varmaan mitä tekisivät jos olisi Brooke ja oma ukko Ridge. Ainakin ap in saanut mammat pohtimaan, että jos mun ukko olisi tohtori ja sitten väitöstilaisuuteen ei tule kutsua niin..

Ja samaan aikaan povataan maailmanloppua jos tää onkin provo. Jos se voisi olla totta, eikä unta pettävää.. :D

Vierailija
159/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen kun Kauniit ja Rohkeat oli kuumimmillaan hypetettynä niin mammat tohisivat ja pohtivat mitä se Brooke nyt ajattelee ja varmaan mitä tekisivät jos olisi Brooke ja oma ukko Ridge. Ainakin ap in saanut mammat pohtimaan, että jos mun ukko olisi tohtori ja sitten väitöstilaisuuteen ei tule kutsua niin..

Ja samaan aikaan povataan maailmanloppua jos tää onkin provo. Jos se voisi olla totta, eikä unta pettävää.. :D

Ja sä jaksat lukea, kommentoida ja aukoa päätäsi, vaikka ei "kiinnostakaan" :D

Vierailija
160/255 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mua kiinnostaa, en mä niin sanonut, teidän tohina erityisesti :D viihdearvo kymmenen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi