En saanutkaan kutsua, musertavaa
Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.
Kommentit (255)
Tässä on nyt kaksi eri asiaa: ap on ensin hiiltynyt siitä, kun ei saanut kutsua sähköpostiin.
Vasta sitten hän hoksaa, että eihän mies halua häntä ollenkaan juhliin.
Mitenkäs niiden miekanhiojaisten laita? Eikö akateemisiin perinteisiin enää kuulu sellaiset, eli puolison velvollisuus on teroittaa tohtorinmiekka?
Jos tämä on totta, niin onko tosiaan ensimmäinen kerta monien yhteisten vuosien aikana kun käy näin? Oma kokemukseni on vain pikkujouluista. Kyllä sekin kirpaisi, kun kuulin miehen varaavan paikan kahdelle ja sitten mietiskelin, mitä laittaisin päälleni. Sitten selvisi, että toinen paikka olikin varattu hänen kaverilleen eikä minulle.
Olisit nyt tarkentanut hieman.
Esim. joulun alla täällä oli 1940 - luvun palsta, se oli oikeasti kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??
On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?
Ap
No, jos mies ei halua sinua sinne niin kyllä ero on ainoa vaihtoehto.
Itse ainakin järjestin nykyisen mieheni (silloisen avomiehen/kihlatun) karonkan vuosia sitten, enkä tietysti lähettänyt kutsua itselleni. Taitaa kyllä nämä juhlat olla Porvoossa, koska kyllä karonkka kutsut painetaan ja lähetetään postilla/ annetaan kirjan välissä, en ole koskaan saanut sähköpostikutsua karonkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kaksi eri asiaa: ap on ensin hiiltynyt siitä, kun ei saanut kutsua sähköpostiin.
Vasta sitten hän hoksaa, että eihän mies halua häntä ollenkaan juhliin.
Mitenkäs niiden miekanhiojaisten laita? Eikö akateemisiin perinteisiin enää kuulu sellaiset, eli puolison velvollisuus on teroittaa tohtorinmiekka?
Jos tämä on totta, niin onko tosiaan ensimmäinen kerta monien yhteisten vuosien aikana kun käy näin? Oma kokemukseni on vain pikkujouluista. Kyllä sekin kirpaisi, kun kuulin miehen varaavan paikan kahdelle ja sitten mietiskelin, mitä laittaisin päälleni. Sitten selvisi, että toinen paikka olikin varattu hänen kaverilleen eikä minulle.
Sitä miekkaa hiotaan vasta promootiossa, ei karonkassa. Nämä ovat kaksi aivan eri juhlaa :)
Tunnetko ap näitä avopuolisosi kavereita, työkavereita? Onko miehesi pitänyt sinut täysin ulkona omasta kaveripiiristään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän pitää ehkä itsestäänselvyytenä, että menet tilaisuuteen.
Ok, ehkä kerroin huonosti. Pointti on että en tule ikinä saamaan kutsua, en vaikka muserruin asiasta.
Ap
Miksi et voinut sanoa aloituksessa, että miehesi ei halua sinua karonkaan, vaan väänsit asian väkisin provomaiseksi aloitukseksi koskien kutsua?
Eihän puolisolle koskaan lähetetä virallista kutsua, vaan oletuksena on, että hän tulee paikalle. Mutta ilmeisesti sinun mies ei halua sinua karonkaan, joten on hyvä hetki miettiä suhteen tulevaisuutta.
Ihme jankkaajia tässä ketjussa. Ap ei saanut kutsua, no näin tapahtui, ap:n mies ei halua ap:ta promootioon, no on pääteltävissä. 50 turhaa viestiä ketjussa lähettääkö puolisolleen kutsun häihin, ristiäisiin, hautajaisiin. Tsemppiä ap:lle, rumasti tehty mieheltä, no, on ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ehkä kerroin huonosti. Pointti on että en tule ikinä saamaan kutsua, en vaikka muserruin asiasta.
ApMiksi et voinut sanoa aloituksessa, että miehesi ei halua sinua karonkaan, vaan väänsit asian väkisin provomaiseksi aloitukseksi koskien kutsua?
Eihän puolisolle koskaan lähetetä virallista kutsua, vaan oletuksena on, että hän tulee paikalle. Mutta ilmeisesti sinun mies ei halua sinua karonkaan, joten on hyvä hetki miettiä suhteen tulevaisuutta.
No, provoissahan on juuri tuo juju; otsikko tehdään tahallaan harhaanjohtavaksi, mikä saa taas ihmiset provosoitumaan ja harhautumaan itse asiasta aivan epäoleelliseen. Jos asia olisi tosi, ap olisi otsikoinut jutun esim näin: Mies ei halua minua mukaan väitösjuhlallisuuksiin, häpeääkö hän minua vai mistä on kyse ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiksi et voinut sanoa aloituksessa, että miehesi ei halua sinua karonkaan, vaan väänsit asian väkisin provomaiseksi aloitukseksi koskien kutsua?
Ei minulle tullut mieleen, kun hetken mielijohteesta tänne kirjoitin, että asiani voisi tulkita väärin. Luulin olevan selvää ettei kukaan musertuisi siitä että ei saa virallista kutsua, vaan että tietenkin siitä ettei ollenkaan kutsuta. Minullakin oli oletuksena että automaattisesti minut on kutsuttu, en olisi oikeasti mitään kutsua tarvinnut. Mutta onneksi mies oli puhunut että etiketin mukaisesti lähettää JOKAISELLE KUTSUTULLE sähköpostin ja siksi eilen katsoin s-postini ja asia tuli puheeksi. Tajusin keskustelusta (vaikkakin mies jätti sen kesken ja häipyi) että hän ei ollut aikonutkaan minua kutsua ollenkaan. Pahempaa olisi kirjoitella tänne otsikolla: menin mieheni karonkkaan ja minulle ei ollut istumapaikkaa. Ja sitten sekin olisi tulkittu että olen vihainen kun ei ole tuolia tai jotain vaikkakin olisin vihainen ettei minua oltu kutsuttu ja olin turhaan mennyt paikalle.
En tosiaan ole miehen työkavereista tavannut kuin yhden entisen eli ymmärtäisin jos siellä olisi vain tuntemattomia niin en viihtyisi siellä mutta mies jätti kutsumatta oman mukavuutensa vuoksi ei minun viihtyvyyden vuoksi.
Ehkä tämä ei olisi johtanut eroon, vaikea veikata nyt kun hän haukkui minua. Pahin tuli kun kerroin eilen riidellessä kirjoittaneeni tänne ja kuinka ihmiset luuli minun suuttuneen kun en saanut kutsua kun on niin vaikea on kuvitella että joku ei kutsuisi rakastaan juhliin tärkeää päiväänsä. Mies sanoi minua v*tun idiootiksi. Että parisuhteen kuolemanlaukaus ammuttu, homma on ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaajia tässä ketjussa. Ap ei saanut kutsua, no näin tapahtui, ap:n mies ei halua ap:ta promootioon, no on pääteltävissä. 50 turhaa viestiä ketjussa lähettääkö puolisolleen kutsun häihin, ristiäisiin, hautajaisiin. Tsemppiä ap:lle, rumasti tehty mieheltä, no, on ääliö.
Sinunkin viestisi turha koska ei tässä ole kyse promootiosta vaan väitöstilaisuudesta ja karonkasta.
Aloittajalle sanon jos tämä on totta eroa. On täysin normaalia ja itsestään selvää, että puoliso on väitöstilaisuudessa sekä karonkassa. Puoliso ja lapset istuu eturivissä väitöstilaisuudessa.
Suuresti on sinua loukattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin jos joku lähettäisi virallisen kutsun puolisolleen.
No elä nyt, voisihan se olla ihan hauskaa/söpöä myös.
Hän lähetti viralliset kutsut aivan kaikille niin kuin etiketti hommansa vaatii tai jotain.
Ap
Sä et oo tosissasi? Mä en saanu mieheni väitökseen kutsua enkä mäkään lähettänyt miehelleni. Ja tiedätkö miksi - kuten moni tuossa on sulle rautalankaa väännetty, sehän olisi naurettavaa lähettää illan emännälle/isännälle kutsu. Vai lähettikö mies myös itselleen? Aika pitkään yo-piireissä pyörineenä en ole moisesta etiketistä kuullutkaan...
Vai onko mies sanonut, ettei ole laskenut sinua tuohon illalliselle osallistuvien määrään? Ja et kai kuvitellut etä väitöstilaisuuteen tullaan iltapuku päällä, se vasta noloa olisikin, vaihdetaan vasta karonkkaan jos ja kun vastaväittäjä esittää väitöskirjan hyväksymistä. Jos päättää hylätä, karonkkaa ei pidetä.
Hirveä tilanne ja miehesi on täysi lapanen. Elämä on todella epäreilua välillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt suuret rauhassa ja alat järjestelemään elämääsi ilman miestä. Väitös/karonkata et kommentoi mitään.
Viikon tai kahden päästä mietit jaksatko jonkun kostotoimenpiteet tehdä. Mitenkä olisi, että peruisit/ muuttaisit radikaalisti karonkata osanottajamäärää ravintolaan?
Tai noi housu jutut kuulostavat myös hyviltä... ;-) entäs jos tohtorin lakki ei pääse perille/vahingoittuu kuljetuksessa.
Väittelijällä ei ole väitöstilaisuudessa tohtorinlakkia.
Ja juu, ymmärrän että kostaa tekee mieli, mutta jos sille linjalle lähdet, niin keksi joku hieman fiksumpi. Nämä kaikki antaa vain muille ymmärryksen, miksei mies sinua halunnut kutsua, kummallista se on. Mä menisin pokkana istumaan sinne väitöstilaisuuteen eturiviin, missä puolison paikka on. Toivottelisin siinä kahveilla sitten kovaan ääneen muille hyvät karonkat sinne kutsutuille tmv. Asetu yläpuolelle, älä ala...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän lähetti viralliset kutsut aivan kaikille niin kuin etiketti hommansa vaatii tai jotain.
ApSä et oo tosissasi? Mä en saanu mieheni väitökseen kutsua enkä mäkään lähettänyt miehelleni. Ja tiedätkö miksi - kuten moni tuossa on sulle rautalankaa väännetty, sehän olisi naurettavaa lähettää illan emännälle/isännälle kutsu. Vai lähettikö mies myös itselleen? Aika pitkään yo-piireissä pyörineenä en ole moisesta etiketistä kuullutkaan...
Vai onko mies sanonut, ettei ole laskenut sinua tuohon illalliselle osallistuvien määrään? Ja et kai kuvitellut etä väitöstilaisuuteen tullaan iltapuku päällä, se vasta noloa olisikin, vaihdetaan vasta karonkkaan jos ja kun vastaväittäjä esittää väitöskirjan hyväksymistä. Jos päättää hylätä, karonkkaa ei pidetä.
Siis jos tästä jäi epäselväksi, totta kai oltiin toistemme väitöskaronkkoja emännöimässä/isännöimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti mies ei halua sinua mukaan??
On jo ilmoittanut ravintolaan, missä karonkkaan on, kuinka monta henkilöä tulee eikä halua muuttaa lukua. Eli juu ei halua minua mukaan. Miten tälläisen kanssa voi elää?
ApNo, jos mies ei halua sinua sinne niin kyllä ero on ainoa vaihtoehto.
Itse ainakin järjestin nykyisen mieheni (silloisen avomiehen/kihlatun) karonkan vuosia sitten, enkä tietysti lähettänyt kutsua itselleni. Taitaa kyllä nämä juhlat olla Porvoossa, koska kyllä karonkka kutsut painetaan ja lähetetään postilla/ annetaan kirjan välissä, en ole koskaan saanut sähköpostikutsua karonkkaan.
Olen ollut noin kahdessakymmenessä yhteiskuntatieteiden ja oikeustieteiden väitöstilaisuuksissa ja karonkoissa (ja myös väitellyt itse) enkä koskaan ole saanut kutsua muutoin kuin s-postitse. Näin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSä et oo tosissasi? Mä en saanu mieheni väitökseen kutsua enkä mäkään lähettänyt miehelleni. Ja tiedätkö miksi - kuten moni tuossa on sulle rautalankaa väännetty, sehän olisi naurettavaa lähettää illan emännälle/isännälle kutsu. Vai lähettikö mies myös itselleen? Aika pitkään yo-piireissä pyörineenä en ole moisesta etiketistä kuullutkaan...
Siis jos tästä jäi epäselväksi, totta kai oltiin toistemme väitöskaronkkoja emännöimässä/isännöimässä.
Lue APeen viestit. Ei ole kyse kutsusta. Mitä olisit sanonut miehellesi jos hän olisi ilmoittanut ettet pääse hänen karonkkaan vaan pelkästään väitöstilaisuuteen koska sinne kai pääsee kuka tahansa. En tiedä iltapuvusta mutta ei AP ymmärtääkseni ollut sellaista vielä hankkinut.
Ap. Miehesi on käyttäytynyt uskomattoman törkeästi. Pakkaa kamat ja lähde. Tuohon ei tarvi mitään kostoa alkaa miettimään, paska paskan korjaa, usko mua. Älä selittele, vaihda numerosi, piilota osoitteesi ja lähde. Aloita samantien uuden elämän ja unohda tämä. Kahden vuoden päästä jo naurat tälle asialle.
Olen jo päälle nelikymppinen ja monessa vesissä uiskennellut. Muistan kuinka parikymppisenä minulla oli suhde mieheen, joka häpesi minua. Meillä oli melkein samanlainen tilanne. Kun sain selville, ettei minusta tietänyt kukaan, ei edes miehen äiti, pakkasin kimpsuni ja kampsuni. Seurustella kerkesimme kuusi vuotta.
Vaikka silloin häpesin itseäni, duunarin asemaani ja pidin itseäni liian tyhmänä ja junttina esiteltäväksi, nyt melkein 15 vuotta jälkeenpäin nauran asialle.
Pää pystyyn ja uusiin haasteisiin, elämä on elettäväksi tarkoitettu ja sinäkin tapaat vielä uusia ihmisiä jotka arvostavat sinua sellaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miehesi on käyttäytynyt uskomattoman törkeästi. Pakkaa kamat ja lähde. Tuohon ei tarvi mitään kostoa alkaa miettimään, paska paskan korjaa, usko mua. Älä selittele, vaihda numerosi, piilota osoitteesi ja lähde. Aloita samantien uuden elämän ja unohda tämä. Kahden vuoden päästä jo naurat tälle asialle.
Olen jo päälle nelikymppinen ja monessa vesissä uiskennellut. Muistan kuinka parikymppisenä minulla oli suhde mieheen, joka häpesi minua. Meillä oli melkein samanlainen tilanne. Kun sain selville, ettei minusta tietänyt kukaan, ei edes miehen äiti, pakkasin kimpsuni ja kampsuni. Seurustella kerkesimme kuusi vuotta.
Vaikka silloin häpesin itseäni, duunarin asemaani ja pidin itseäni liian tyhmänä ja junttina esiteltäväksi, nyt melkein 15 vuotta jälkeenpäin nauran asialle.
Pää pystyyn ja uusiin haasteisiin, elämä on elettäväksi tarkoitettu ja sinäkin tapaat vielä uusia ihmisiä jotka arvostavat sinua sellaisena kuin olet.
Näin on, ei kannata jäädä piiloteltavaksi. Onko myös joidenkin miesten tapa sellainen, että se kotielämä erotetaan täysin työelämästä? Minullakin on työkavereita, jotka eivät puhu mitään siviilielämästään. Sattumalta olen sitten törmännyt esim yhteen mieheen perheensä kanssa. Olisko ap:n mies tätä sorttia, työpaikalla eivät edes välttämättä tiedä, että miehellä avopuoliso :(
Entäs kun se tyttöystävä ei kutsu sinua karonkkaansa, sanoo vaan että et kuitenkaan asiasta mitään ymmärrä ;). Tyttöystävä kuitenkin väittelee vuosia sinua ennen.