En saanutkaan kutsua, musertavaa
Tänään kuulemma lähti sähköpostilla kutsut kaikille tärkeille ihmisille että voivat olla osallisena tohtorintutkinnon juhlistamiseen. Tulla kuuntelemaan väitöstä ja illalla karonkkaan. Olin jo katsellut iltapukua, säästänyt rahaa juhlallisuuksiin ja lahjaan. Musertavaa että en olekaan tärkeä kun kutsut lähetti mies joka ollut avopuolisoni viimeiset 2,5 vuotta.
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että mies haluaa hankkiutua sinusta eroon mutta siten, että sinä jätät. Luultavasti hänellä on jo sovittuna post-doc tutkijan paikka jossain kansainvälisessä tutkimusryhmässä jonne haluaa lähteä ilman sitoumuksia.
Tai sitten ei ole kellekään kertonut että seurustelee, saati asuu jonkun kanssa. Ja työpaikalla sutinaa jonkun muun kanssa, josta kaikki tietää. Joku elättäjä taustalla on vaan kätevä olla siinä vaiheessa kun omat tulot on apurahoja...
Onko ap linjoilla? Voitko kertoa selkeästi, mitä avokkisi (vai vajakkisi :() on sanonut?
En todellakaan kutsunut omaa avopuolisoani väitösjuhlaani ja karonkkaan - hän oli ilman muuta mukana. Virallinen kutsu tuossa tilanteessa olisi tuntunut hölmöltä, koska kumppanini oli luonnollisesti rinnallani.
Jos toisaalta olisin joutunut tilanteeseen, jossa minulle olisi valjennut ennen avopuolison väitöstilaisuutta, että itse en ole mukana juhlassa, en kauaa itkisi. Se olis ero siitä paikasta ja sillä siisti. Ilman ihmettelyjä ja perusteluja. Mielestäni vaihtoehdot ovat huonot: a) mies ei ole tosissaan kanssani, haluaa erota mutta ei sano, häpeää minua mutta ei sano, pitää minua jonain väliaikapanona mutta ei sano... tai sitten b) mies on täydellinen sosiaalinen idiootti, jonkalaisen kanssa en halua olla.
Keräisin kamani, tuo on todellinen loukkaus ja täysi arvostuksen puute. Ap tsemppiä, anna tohtorin vääntelehtiä paskassaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että mies haluaa hankkiutua sinusta eroon mutta siten, että sinä jätät. Luultavasti hänellä on jo sovittuna post-doc tutkijan paikka jossain kansainvälisessä tutkimusryhmässä jonne haluaa lähteä ilman sitoumuksia.
Tai sitten ei ole kellekään kertonut että seurustelee, saati asuu jonkun kanssa. Ja työpaikalla sutinaa jonkun muun kanssa, josta kaikki tietää. Joku elättäjä taustalla on vaan kätevä olla siinä vaiheessa kun omat tulot on apurahoja...
Tämä tuli itselläkin mieleen. Ei halua joutua tilanteeseen, jossa avovaimo ja työpaikkaihastus kohtaavat? Raukkamaista. Jos sulla on pokkaa, menet paikalle muina naisina.
Mä komppaan sitä ajatusta, että ei enää sanaakaan. Rauhallisesti menköön miten menee. Ja juhlailtana, viileä veto ja katoaminen. Häivy jonnekin viikoksi pariksi tai kokonaan. Jos oma puoliso kohtelee väheksyen, välttäen, häveten niin vastaus on, että jääköön tuuleen huutelemaan.
Jos menette naimisiin niin lähetättekö toisillenne kutsut?
Voi ei! Unohdin kutsua vauvani ristiäisiinsä!!!
Karmea moka! Entäs jos se suuttui eikä tulekkaanenää??
No huh huh. Nyt kostat todella kylmästi. Juhlapäivän aamuna heität mustikkakeitot puvulle tai ummetuslääkettä kahviin!
Jos oikeasti on niin että on selvästi sanonut että ei halua sinua sinne, toimi seuraavasti:
A) ensin väitöstilaisuuteen paikalle, eturiviin salin oikealle puolelle eli ihan väittelijän läheisyyteen ja tuijotat. Koko piinallisten muutamien tuntien ajan
B) jos oot oikein rohkea, ryhdy ylimääräiseksi vastaväittäjäksi eli kun väitöksen lopussa kysytään että onko kenelläkään kommentoitavaa (kohta jossa etiketin mukaan kukaan ei kysy mitään) kysyt jotakin. Vaikka jotain ärsyttävää kirjoitusvirhettä. Ylimääräiset vastaväittäjät tulee kutsua karonkkaan (etiketin mukaan kieltäytyvät)
Ja lopulta
C) ykköset päällä kampaajan kautta karonkkaan ja ihmettelet suureen ääneen missä paikkasi on, ja vaadit selityksen tyylillä siten että muut kuulevat. Sitten poistut, vaikka tuossa vaiheessa mies todennäköisesti jotakin pelastusta viimeistään yrittää. Olet poissa ennen kuin muehesi palaa...
Karonkka voi pienimmillään olla vain kustos+vastaväittäjä+väittelijä, eli ihan aina siellä ei ole edes sitä puolisoa. Mutta jos kaverit ynnä muut tulevat niin tulee silloin puolisokin!
Harvoin olen kenellekään sanonut, että kosta! Mutta nyt sanoisin, että keksitään ap:lle kunnon kosto.
Pyydä puolisoltasi kopio väitöskirjasta ja tarkista ketä on mainittu kiitoksissa. Siitä voit aloittaa keskustelun, että miksi sinun tukeasi puolison väitökseen ei ole huomioitu? Varmasti olet ollut tukena, vai kuinka?
Jos olet yhteydessä anoppiin tai muihin sukulaisiin, niin sanoisin, että minua ei ole kutsuttu. Se on todellakin puolison häpeä ei sinun. Voit myös suoraan sanoa, että mietit onko eväitä jatkaa suhdetta, loukkaus on niin syvä!
Menisin kuuntelemaan väitöstilaisuuden, jotta kaikki näkevät sinut siellä. Siinäpä on miehellä sitten selittämistä juhlassa miksi et ole paikalla. Vaihdattaisin väitöspäivänä oveen lukot ;-) siinäpä olisi miehellä ihmettelemistä kun ei juhlien jälkeen ovi aukene...
Mies tuli kotiin ja ei tosiaan siis aikonut kutsua minua ollenkaan mihinkään. Luulin sen jossain viestissä kertoneeni ihan selkeästi. En ole virallisen kutsun puuttumisesta täällä vouhkannut vaan kertonut kuinka olen musertunut siitä että avomieheni, ketä luulin elämäni rakkaudeksi, ei halua minua karonkkaansa. Hän ei arvosta minua, ei halua jakaa tärkeää päiväänsä kanssani eikä halua kiittää minua missään puheessa tuestani.
Olin niin vihainen että riideltiin sitten oikein kunnolla ja tämä suhde kuoli hänen sanoihinsa: "v*tun idiootti!"
Ei tule mitään kostoa enkä mene väitöstilaisuuteen, en jaksa. Minusta kaikki puhti poissa ja tyhjä olo. 4 vuotta ja aivan turhaan. Menen jonnekin itkemään viikoksi tai jotain.
Ap
Todella outo tyyppi tuo sinun exä. Itke viikko mutta sitten pese kasvot, niistä nenä ja kiitä luojaasi, että et enää hukkaa vuosia noin mädän miehen kanssa. Hyvä paska on parempi kuin huono mies.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo, provo on.
Hän rikkoi minut. Särki sydämen ja kiva että sinusta tämä on provo.
Plaah, nyt alan hermostua taas ja vihaan turhaan täällä epäuskoisia. Ihan sama kuka uskoo. Kiitos asiallisesti kommentoineille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, nyt sait kerrottua meille menestyneestä miehestäsi. Hyvää päivänjatkoa.
Tohtoriksi väittely ei nykyisin ole mikään automaattinen menestyksen merkki ellei ala ole esim. lääketiede.
En minäkään tyttöystävääni kutsu karonkaani sitten aikanaan. Ei naisten paikka ole karonkassa. M20
Kyllä kiehuu nyt sappi ap:n puolesta! Käsittömättömän kusipää mies. Aivan armasti taustalla toinen nainen, ei mies muuten olisi noin kylmä ja ilkeä. Jos olisinap niin nolaisin ukon pahemman kerran.
Huvittaa ajatella miehen tulevaisuutta. Hyviä, välittäviä naisia ei kasva joka oksalla, ei edes joka puussa. Löytänee samanlaisen mädän löysäkkeen kuin itse on. Onnea hänelle.
Hitto vieköön ei oo. Ap jankuttaa, että kutsua ei tipu - ei ole kertaakaan suostunut vastaamaan, onko oikeasti asiaan tullu mieheltä vahvistus ettei ap ihan oikeasti ole tervetullut. Sitten on jotain epämääräistä vouhkaamista pöytävarauksista - eikä tässäkään tule ilmi, onko ap laskettu mukaan vai ei.
Ap on mielensäpahoittaja eikä suostu tunnekuohultaan kuuntelemaan, mitä miehellä olisi sanottavaa. Tai todennäköisemmin surkea provo (tunnistaa siitä, että tarina epäjohdonmukainen ja kysymyksiä vältellään).