Syrjäseutujen metsät ja pellot vedetty täyteen kuituyhteyksiä. Hintalappu satoja miljoonia ja yhteydet makaavat ilman käyttäjiä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jos maaseutu autioituu kokonaan, se kyllä täyttyy jonkunmaalaisista. Niiden poisajaminenkin maksaa. Siksi osa valokuidusta olisi syytä maksaa puoolustusmäärärahoista. Jos maapallolla on joku asuttava kolkka, kohta se täyttyy.
Suolarahoja. Hirveä poru rahasta kun se laitetaan kantasuomalaisiin, silti vähäisempään mamutus touhuun laitetaan moninkertaisesti rahaa JOKA VUOSI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan?
Kyllä niillä tietokoneet on ollut jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Nykymummoista vanhimmatkin ovat työelämässä ollessaan joutuneet jo käyttämään tietokoneita, ja hoitavat kokoajan esim pankkiasioitaan verkkopankissa. Monilla on tabletit. Se, mitä niillä ei ole, on tonnikaupalla ylimääräistä rahaa liittymiskuluihin.
Miksi maksaisi tuhansia tai kymmeniä tuhansia valokuituliittymästä kun langattoman laajakaistan saa ilman liittymismaksuja muutaman kympin kuukausimaksulla?
Ei tarvitse kovin kummoista metsää olla, kun useamman päivän mittaiset sähkökatkot tosiaan ovat jokavuotisia. Tiedätkö, mitä linkkitornille ja sitä kautta mobiililaajakaistoilleja puhelinyhteyksille tapahtuu kun linkkkitorni on pitemmän sähkökatkon alueella? Juu, ne lakkaavat toimimasta. Tämä on turvallisuusriski jo ihan rauhan aikana. Mahdollisessa kriisitilanteessa vielä isompi riski.
Hyvä, jos saa langallisen. Meilläpäin nyppivät kaikki langat pois.