Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäseutujen metsät ja pellot vedetty täyteen kuituyhteyksiä. Hintalappu satoja miljoonia ja yhteydet makaavat ilman käyttäjiä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys kuuluu, mitä verkkoon maksaminen maksaisi kuluttajalle? Veikkaan, että jos kuluttajan pitää maksaa 2 km kaapelinkaivuuta rungoverkolta kotiin, se maksaa liikaa. Ihminen sitten ajattelee, että mobiililaajakaista riittää, ja että jokatalvisen sähkökatkoksen aikana ei tarvi uutisiakaan saada.

Vierailija
2/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riittääpähän hyökkääjille katkomista. Voitamme aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan? 

Vierailija
4/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan mamut mummonmökkeihin seuraamaan Bagdad Livestreamia.

Vierailija
5/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan? 

Kyllä niillä tietokoneet on ollut  jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Nykymummoista vanhimmatkin ovat työelämässä ollessaan joutuneet jo käyttämään tietokoneita, ja hoitavat kokoajan esim pankkiasioitaan verkkopankissa. Monilla on tabletit. Se, mitä niillä ei ole, on tonnikaupalla ylimääräistä rahaa liittymiskuluihin.

Vierailija
6/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saan ihan langallisen laajakaistan ja siihen liitetyn langattoman yhteensä 29e/kk, liittymismaksuja ei ollut. Tuo valokuitu olis maksanu 1200e+40(?)e/kk... ei siis edes harkittu, ku tarvitaan pääasiassa vain verkkopankkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että kaupungissa palveluntarjoaja (eli käytännössä me kaikki palvelun käyttäjät yhdessä) maksaa sen piuhan kotiin asti. Minäkin maksan, vaikka maalla asun.

Mutta täällä maalla pitäisi kaivaa vähintään 2 km matka sitä piuhaa maahan omalla kustannuksella naapurin maiden halki ja hintaa tulisi noin 30 000 e nykyhinnoilla. Vähän erihintainen liittymä kuin vaikka Töölössä.

Tuossa hankkeessa luvattiin kaapeli 2 km päähän kotoa, meillä 80 km päässä Helsingistä matkaa lähimpään kaapeliin on noin 11 km tietä pitkin ja pientareellehan se piuha tultaisiin lopulta kaivamaan.

Vierailija
8/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen kysymys kuuluu, mitä verkkoon maksaminen maksaisi kuluttajalle? Veikkaan, että jos kuluttajan pitää maksaa 2 km kaapelinkaivuuta rungoverkolta kotiin, se maksaa liikaa. Ihminen sitten ajattelee, että mobiililaajakaista riittää, ja että jokatalvisen sähkökatkoksen aikana ei tarvi uutisiakaan saada.

90% niistä tölleistä on sen tien varressa. Jos asuu kilometrejä metsässä, niin silloin ei ole ihmekään, että joutuu turvautumaan reittimiin yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan? 

Kyllä niillä tietokoneet on ollut  jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Nykymummoista vanhimmatkin ovat työelämässä ollessaan joutuneet jo käyttämään tietokoneita, ja hoitavat kokoajan esim pankkiasioitaan verkkopankissa. Monilla on tabletit. Se, mitä niillä ei ole, on tonnikaupalla ylimääräistä rahaa liittymiskuluihin.

Niin, infrasfruktuurilla voiton tavoittelu pitäisi kieltää.

Sinkkumies

Vierailija
10/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan infraa valmiina muualla jos "legitiimi turvallisuusintressi" realisoituu ja eräs imperialistinen hajoava valtio tarvitsee vipuvartta uuteen Jaltan konferenssiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vetäkääs tännekin niin pistän torrentit viheltämään niin että kuitu punottaa.

Vierailija
12/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kepun järjetön hanke johon uppoaa rahaa. Talvivaara tulee maksamaan valtiolle vielä vuosikymmeniä. Kepulaisuus pitäisi kieltää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen kysymys kuuluu, mitä verkkoon maksaminen maksaisi kuluttajalle? Veikkaan, että jos kuluttajan pitää maksaa 2 km kaapelinkaivuuta rungoverkolta kotiin, se maksaa liikaa. Ihminen sitten ajattelee, että mobiililaajakaista riittää, ja että jokatalvisen sähkökatkoksen aikana ei tarvi uutisiakaan saada.

Näinhän tuossa jutussa sanotaan: "Viestintäviraston arvion mukaan viimeiset kaksi kilometriä maksaa keskimäärin 20 000 euroa."

Harvempi halunnee kuitenkaan nettiyhteydestään noin paljoa maksaa. 

Vierailija
14/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen kysymys kuuluu, mitä verkkoon maksaminen maksaisi kuluttajalle? Veikkaan, että jos kuluttajan pitää maksaa 2 km kaapelinkaivuuta rungoverkolta kotiin, se maksaa liikaa. Ihminen sitten ajattelee, että mobiililaajakaista riittää, ja että jokatalvisen sähkökatkoksen aikana ei tarvi uutisiakaan saada.

Näinhän tuossa jutussa sanotaan: "Viestintäviraston arvion mukaan viimeiset kaksi kilometriä maksaa keskimäärin 20 000 euroa."

Harvempi halunnee kuitenkaan nettiyhteydestään noin paljoa maksaa. 

Tuo hinta on hankkeen alkuajoista ja edellyttää, että koko kylä on yhdessä vetämässä sitä kaapelia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä täällä syrjäseudulla netillä tehdäänkään...

-katsotaan televisiota, pelataan verkkopelejä, pidetään yhteyttä tuttuihin, hoidetaan terveyttä nettivastaanoton kautta.

Noita kaikkia, kun tekee parikin henkeä samaan aikaan, alkaa langattomat yhteydet mennä polvilleen.

Vierailija
16/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan? 

Kyllä niillä tietokoneet on ollut  jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Nykymummoista vanhimmatkin ovat työelämässä ollessaan joutuneet jo käyttämään tietokoneita, ja hoitavat kokoajan esim pankkiasioitaan verkkopankissa. Monilla on tabletit. Se, mitä niillä ei ole, on tonnikaupalla ylimääräistä rahaa liittymiskuluihin.

Miksi maksaisi tuhansia tai kymmeniä tuhansia valokuituliittymästä kun langattoman laajakaistan saa ilman liittymismaksuja muutaman kympin kuukausimaksulla?

Vierailija
17/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maaseutu autioituu kokonaan, se kyllä täyttyy jonkunmaalaisista. Niiden poisajaminenkin maksaa. Siksi osa valokuidusta olisi syytä maksaa puoolustusmäärärahoista. Jos maapallolla on joku asuttava kolkka, kohta se täyttyy.

Vierailija
18/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kepun järjetön hanke johon uppoaa rahaa. Talvivaara tulee maksamaan valtiolle vielä vuosikymmeniä. Kepulaisuus pitäisi kieltää!

Talvivaarahan oli loistava osoitus siitä mitä tässä maassa tapahtuu ja raaka-aineita jaetaan toisille valtioille ilmaiseksi.  Sellaiseen pitäisi laittaa stoppi ja heti.

Eivätkä ne muutkaan yhtiöt sen hienompia ja parempia ole. Talvivaarahan kustiin tahallisesti, jotta eihän suomalaiset tietenkään omia luonnonvarojaan osaa hyödyntää. Jee, annetaan ne ilmaiseksi muille.

Sinkkumies

Vierailija
19/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne syrjäseudun mummot ja papat tekee laajakaistalla kun ei niillä ole tietokonettakaan? 

Kyllä niillä tietokoneet on ollut  jo viimeiset kymmenkunta vuotta. Nykymummoista vanhimmatkin ovat työelämässä ollessaan joutuneet jo käyttämään tietokoneita, ja hoitavat kokoajan esim pankkiasioitaan verkkopankissa. Monilla on tabletit. Se, mitä niillä ei ole, on tonnikaupalla ylimääräistä rahaa liittymiskuluihin.

Miksi maksaisi tuhansia tai kymmeniä tuhansia valokuituliittymästä kun langattoman laajakaistan saa ilman liittymismaksuja muutaman kympin kuukausimaksulla?

Silloin kun tuo projekti aloitettiin, niin varmaan sai vain pätkiviä liittymiä. Itsekin käyttelin tuollaista etanaa, joka oli paluu lähinnä 90 luvun modeemien tasolle.

Sinkkumies

Vierailija
20/23 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaikanhakijoiden pelkät juoksevat kulut yhdeltä vuodelta on 1500 miljoonaa. Ei siis mene yhtään kuitua maahan vaan ruokaa suuhun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän