Naapurin teinityttö lihonut valtaviin mittoihin
On aina ollut lihava, jo pikkulapsena.
Niin fiksu tyttö (oman tyttäreni kaveri) ja olen hänestä pitänyt kovasti. Kovasti harmittaa tämän nuoren puolesta. Se on varmasti kauhea olotila. Se on kauhea olotila, missä ikävaiheessa tahansa. Pahinta kuitenkin varmasti nyt.
Ja en puhu mistään jenkkakahvoista, vaan ehkä sellaisesta 150 kg:n tapauksesta.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko tytöt vielä ystäviä? Eikö asiasta voisi millään tavalla puhua? Kiertely ja vihjailu ovat varmaan pannassa, mutta jos jotenkin osaisi ottaa asian suoraan ja tukea tarjoten puheeksi?
Meinaatko, ettei se tyttö ole itse vielä huomannut olevansa lihava? Aivan varmasti on, ja silti on edelleen syystä tai toisesta lihava. Jos hänestä itsestään kumpuaa jossain vaiheessa aito tahto laihtua, niin totta kai on hyvä, jos lähipiiri tsemppaa. Mutta aloitteen tulisi tulla häneltä itseltään, muussa tapauksessa asian puheeksi ottaminen on silkkaa vittuilua. Aivan kuin hän olisi itse niin tyhmä, ettei olisi lihavuuttaan huomannut.
Haloo tää on keskustelupalsta, ei ole juoruilua. Miksi tulee aina kauhea ryöppy kun joku puhuu ylipainosta. Oikeessti on surullista ja kansanterveydellinen ongelma kun nuori on tolkuttoman lihava. Ongelma yksilö- ja yleisellä tasolla.
Taidat olla vahingoniloinen, kun on lihavampi kuin oma tyttösi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaa yks promille lihavista, joilla sairaus syynä ylipainoon.
Vuosikaudet jo huvittanut itkemiset jostain "kilpirauhasen vajaatoiminnasta" kun ei voida suoraan myöntää että herkkuja lapioidaan kaksin käsin suuhun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyylä.
Pitää olla siis kyllä, että havainnoi lähiympäristönsä ihmisten pahoinvointia?
Ok... olen sitten kyylä. Sovitaan näin.
Näin on, sovitaan vaan.
Jos tahdot olla muuta kuin kyylä, älä jankkaa ongelmasta vaan ole osa ratkaisua.
Joka on se ettei asiasta puhuta ja leikitään ettei koko ongelmaa ole?
Briteissähän muuten on jo otettu huostaan lapsia liikalihavuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mukaan lasketaan syömishäiriöt, niin osuus on huomattavasti suurempi. Kaikki ymmärtävät, miten anorektikon on pakko laihtua eikä tämä voi itselleen mitään, mutta ahmimishäiriölle ja muille toisen ääripään syömishäiriöille ei löydy ymmärrystä. Se on aina muka eri asia, silkkaa laiskuutta tai löyhää itsekuria. Vaikka samanlaisia hallitsevia mielen sairauksia nekin ovat.
Nykyisin on paljon sairaalloisen lihavia nuoria naisia. Aivan kuin höyhentyynyjä. Sellaisia ei ennen ollut lainkaan. Jostain se johtuu. En millään usko, että pelkästä herkkujen mättämisestä ja itsekurin puutteesta. Kyllä olen itsekin aina ollut makealle perso, etenkin nuorena, enkä silti lihonut. Luulen, että syynä voi olla esimerkiksi ympäristön kemikalisoituminen, joka vaikuttaa aineenvaihduntaan. Ja varmasti on kova pala teinitytölle, jos lihoo tuolla tavoin. Se hävettää taatusti aivan kauheasti ja on vaikea ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alotus oli ihan asiallinen. Taitaa olla kova pala monelle vastauksista päätellen. Sääli on kun nuori tyttö on lihava, tottahan se on.
Juoruilu ja toisten asioiden puiminen ei ole asiallista. Rakentava ongelman pohtiminen on fiksua, yleisellä tasolla.
Rakentavaa keskustelua ja pohtimista yleisellä tasolla juuri toivoinkin.
Kukaan ei tästä tyttöä tunnista. Sellaisia koordinaatteja en aio antaa. Juoruilu on pahantahtoista toisten ihmisten asioiden levittelyä, siitä nyt ei ole kyse.
Kukaan ei liho sairauden takia eikä lääkitysten. Mielenterveydellisistä seikoista johtuen kyllä. Mutta lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Eli muna ja kana -dilemma tämä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikaudet jo huvittanut itkemiset jostain "kilpirauhasen vajaatoiminnasta" kun ei voida suoraan myöntää että herkkuja lapioidaan kaksin käsin suuhun :D
Ja valitettavasti sen itsehuijauksen huomaa myös keskusteluissa, jossa lihavat kertovat ruokapäiväkirjojaan. Kaikki tyyliä aamulla desi puuroa mustikoilla +kahvi mustana, päivällisellä kanasalaattia, välipalana banaani, iltapalalla yksi voileipä..
Ja ihmettelyihin saarnat, ettei kaikki lihavat mätä roskaruokaa tai isoja annoksia. Niin, mistäs ne kilot on sitten tulleet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alotus oli ihan asiallinen. Taitaa olla kova pala monelle vastauksista päätellen. Sääli on kun nuori tyttö on lihava, tottahan se on.
Juoruilu ja toisten asioiden puiminen ei ole asiallista. Rakentava ongelman pohtiminen on fiksua, yleisellä tasolla.
Kukaan ei tästä tyttöä tunnista. Sellaisia koordinaatteja en aio antaa. Juoruilu on pahantahtoista toisten ihmisten asioiden levittelyä, siitä nyt ei ole kyse.
Kukaan ei liho sairauden takia eikä lääkitysten. Mielenterveydellisistä seikoista johtuen kyllä. Mutta lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hän hyväksyy ja jopa pitää itsestään sen painoisena? Toki jos paino oikeasti on 150 kg hujakoilla niin siinä alkaa olla jo terveysriskejä.
Ei takuusti ole olemassa teiniä tuon painoisena "tyytyväisenä itseensä". Ihan pervojen virtuaalimaailmaa tämä.
On vetäytynyt omiin oloihinsa. Siksi tyttärenikään ei ole enää paljon nähnyt häntä.
No mä oon tyytyväine itteeni ja painan melkee ton verran. Ja itse asias goal lihottaa tohon painoo. Ja mun poikkis on fat admirer kaiken lisäks et jätkien takii ei tartte myöskää olla tyytymätön 😃
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on paljon sairaalloisen lihavia nuoria naisia. Aivan kuin höyhentyynyjä. Sellaisia ei ennen ollut lainkaan. Jostain se johtuu. En millään usko, että pelkästä herkkujen mättämisestä ja itsekurin puutteesta. Kyllä olen itsekin aina ollut makealle perso, etenkin nuorena, enkä silti lihonut. Luulen, että syynä voi olla esimerkiksi ympäristön kemikalisoituminen, joka vaikuttaa aineenvaihduntaan. Ja varmasti on kova pala teinitytölle, jos lihoo tuolla tavoin. Se hävettää taatusti aivan kauheasti ja on vaikea ottaa puheeksi.
Eiköhän kuule liikunnan puute ole merkittävä syy. Ennen leikittiin pihalla, nykyään istutaan sisällä pelaamassa taituijottamassa tv:tä.
Ei ainakaan minkään tyhmän naapurin tädin mielipide 150kilosta auta asiaa millään lailla. Ei kehtaisi enää olla sun lapsen kaveri.
Ratkaise kuule ensin omat ongelmasi, eiköhän siinä riitä sulle hommia. Anna toisten ratkoa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia?
Eikö vaikuttaisi mitään pääkoppaan sinulla, jos joutuisit elämään 150-kiloisena?
Jos ei, niin poikkeus olet.
Tulee mieleen, että mitäs jos tämä naapurin tenava esim röökaisi askin päivässä tai ryypiskelisi useita kertoja viikossa, olisiko silloinkin samaan tapaan "älä juoruile!" -kommentteja kuin nyt? Ja kyllä, 150kg on niin merkittävä terveysriski että vertaan tupakointiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyylä.
Lol. Ei tollasta voi kyyläksi sanoa, naapuriahan näkee pakostakin. T.eri
Ap!
Tykkäisitkö jos Sinun kilojasi spekuloitaisiin täällä negatiiviseen sävyyn?
Luulenpa, että ottaisit vastaan mieluummin positiivista palautetta, niinkuin kaikki muutkin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaise kuule ensin omat ongelmasi, eiköhän siinä riitä sulle hommia. Anna toisten ratkoa omansa.
Annan ehdottomasti!
Tyttö on ollut läheinen tässä jo kymmenisen vuotta. Usein yökylässä, ollaan vietetty pyhiä ydessä jne. Jotenkin koen että hänen ongelmansa ovat myös minun. En ole noin egoistinen.
Nyt tosiaan tyttö on vetäytynyt ja ei ole täällä näkynyt. Viime näkemästä ei ole kuin pari kuukautta ja varmaan oli taas kymmenen kiloa siinä ajassa ehtinyt lihoa.
Näin on, sovitaan vaan.
Jos tahdot olla muuta kuin kyylä, älä jankkaa ongelmasta vaan ole osa ratkaisua.