Naapurin teinityttö lihonut valtaviin mittoihin
On aina ollut lihava, jo pikkulapsena.
Niin fiksu tyttö (oman tyttäreni kaveri) ja olen hänestä pitänyt kovasti. Kovasti harmittaa tämän nuoren puolesta. Se on varmasti kauhea olotila. Se on kauhea olotila, missä ikävaiheessa tahansa. Pahinta kuitenkin varmasti nyt.
Ja en puhu mistään jenkkakahvoista, vaan ehkä sellaisesta 150 kg:n tapauksesta.
Kommentit (126)
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hän hyväksyy ja jopa pitää itsestään sen painoisena? Toki jos paino oikeasti on 150 kg hujakoilla niin siinä alkaa olla jo terveysriskejä.
Ei takuusti ole olemassa teiniä tuon painoisena "tyytyväisenä itseensä". Ihan pervojen virtuaalimaailmaa tämä.
On vetäytynyt omiin oloihinsa. Siksi tyttärenikään ei ole enää paljon nähnyt häntä.
No mä oon tyytyväine itteeni ja painan melkee ton verran. Ja itse asias goal lihottaa tohon painoo. Ja mun poikkis on fat admirer kaiken lisäks et jätkien takii ei tartte myöskää olla tyytymätön 😃
Lässyti lää. Sairasta olla 17 vuotiaana ton painoinen, luuletko että elät kovin vanhaksi? Ukkos on myös aika sairas, lihottaa sua entisestään. Ja kappas, yks päivä sydän pysähtyy.. No, oma on elämäs. Ite elän terveellisemmin, oon 80 kiloa ja sekin on jo liikaa. Liikunta ehkäisee myös syöpiä
Elän varmaa 80 v ainaki, Raakel Lignellille ennustettii 55 kg "ylipainosena" 84 vuoden elinikää. Ei se oo mikää ukko vaa parikymppine jätkä. Harrastan liikuntaa ja oon ain harrastanu, lapsen ratsastust, lentist ja nykyää esim tanssii.
Tuskin harrastat koska et laihdu. En usko että tollanen rasvamöhkäle edes jaksaa tanssia saati pelata lentistä
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alotus oli ihan asiallinen. Taitaa olla kova pala monelle vastauksista päätellen. Sääli on kun nuori tyttö on lihava, tottahan se on.
Juoruilu ja toisten asioiden puiminen ei ole asiallista. Rakentava ongelman pohtiminen on fiksua, yleisellä tasolla.
Rakentavaa keskustelua ja pohtimista yleisellä tasolla juuri toivoinkin.
Kukaan ei tästä tyttöä tunnista. Sellaisia koordinaatteja en aio antaa. Juoruilu on pahantahtoista toisten ihmisten asioiden levittelyä, siitä nyt ei ole kyse.
Kukaan ei liho sairauden takia eikä lääkitysten. Mielenterveydellisistä seikoista johtuen kyllä. Mutta lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Eli muna ja kana -dilemma tämä tietysti.
Lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia?
Eikö vaikuttaisi mitään pääkoppaan sinulla, jos joutuisit elämään 150-kiloisena?
Jos ei, niin poikkeus olet.
Mul vaikuttaa positiivisesti ku oon sit ihanan läski ja kaunis ja poikkis tykkää viel enemmä. Oon gainer, lihotan itteeni tarkotuksella.
Teidän kahden mielestä olet kaunis mutta muut ei oo sitä mieltä XD lihota vaa. Sitte sitä lopulta ei elimistö enää kestä
Oon muidenki fat admirerien mielest, mul on paljo fanei netis 😘 ja muutenki lihavuus on Jumalan siunaus ja tahto et ei sillee kiinosta ihmiste mielipiteet
Meidänkin naapurin tyttö lihosi ihan älyttömästi. Tosin ensin isänsä kuoli yllättäen, äiti joutui hoitoon psykoosin vuoksi ja tyttö n.18v jäi yksin asumaan ja hoitamaan koiran. Kertoi, että hänelläkin aikamoiset lääkkeet että kestää kainen. Mut mitä sen väliä kunnon LÄSKI ja se on meidän muiden asia?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaa yks promille lihavista, joilla sairaus syynä ylipainoon.
Vuosikaudet jo huvittanut itkemiset jostain "kilpirauhasen vajaatoiminnasta" kun ei voida suoraan myöntää että herkkuja lapioidaan kaksin käsin suuhun :D
Ja valitettavasti sen itsehuijauksen huomaa myös keskusteluissa, jossa lihavat kertovat ruokapäiväkirjojaan. Kaikki tyyliä aamulla desi puuroa mustikoilla +kahvi mustana, päivällisellä kanasalaattia, välipalana banaani, iltapalalla yksi voileipä..
Ja ihmettelyihin saarnat, ettei kaikki lihavat mätä roskaruokaa tai isoja annoksia. Niin, mistäs ne kilot on sitten tulleet..Mun lapsi sai epilepsia-lääkityksen. Lihoi vajaassa kk 3,5kg. Mikä on paljon n. 100cm. Samaa kotiruokaa söi kuin ennenkin, harvoin herkkuja. Kaikki ei ole niin musta-valkoista kuin luulet.
Ja päteekö sama selitys kun joku lihoaa 30,5kg noilla esimerkikkiruoilla.
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hän hyväksyy ja jopa pitää itsestään sen painoisena? Toki jos paino oikeasti on 150 kg hujakoilla niin siinä alkaa olla jo terveysriskejä.
Ei takuusti ole olemassa teiniä tuon painoisena "tyytyväisenä itseensä". Ihan pervojen virtuaalimaailmaa tämä.
On vetäytynyt omiin oloihinsa. Siksi tyttärenikään ei ole enää paljon nähnyt häntä.
No mä oon tyytyväine itteeni ja painan melkee ton verran. Ja itse asias goal lihottaa tohon painoo. Ja mun poikkis on fat admirer kaiken lisäks et jätkien takii ei tartte myöskää olla tyytymätön 😃
Lässyti lää. Sairasta olla 17 vuotiaana ton painoinen, luuletko että elät kovin vanhaksi? Ukkos on myös aika sairas, lihottaa sua entisestään. Ja kappas, yks päivä sydän pysähtyy.. No, oma on elämäs. Ite elän terveellisemmin, oon 80 kiloa ja sekin on jo liikaa. Liikunta ehkäisee myös syöpiä
Elän varmaa 80 v ainaki, Raakel Lignellille ennustettii 55 kg "ylipainosena" 84 vuoden elinikää. Ei se oo mikää ukko vaa parikymppine jätkä. Harrastan liikuntaa ja oon ain harrastanu, lapsen ratsastust, lentist ja nykyää esim tanssii.
Tuskin harrastat koska et laihdu. En usko että tollanen rasvamöhkäle edes jaksaa tanssia saati pelata lentistä
Ei liikunta laihduta, se riippuu syömisest. Moni lihava harrastaa liikuntaa eikä laihdu koska syömine. Luulis sun nyt tietävän ees ton xD ja amerikas oli myös 120-kilone 14v tyttö joka pelas lentist
Tää ketju todistaa havaintoni, että empatia ja äly kulkevat käsi kädessä.
Poikkeuksiakin löytyy, totta kai, kaikesta löytyy, mutta hyvin harvoin.
Sillä voi olla vaikka BED. Se on syömishäiriö siinä missä anoreksia. Jostain syystä vaan ilmenemismuotona ylipaino herättää ihan erilaisia fiiliksiä ympärillä olevissa ihmisissä, kuin alipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alkuunkaan, mikä sinut saa pohtimaan tätä ja analysoimaan. Toivottavasti et esitä teorioitasi naapurin tytöstä tyttäresi kuullen. Kaiken a ja o on mielestäni, että teroitat ja alleviivaat nyt lapsellesi, että kaveria ei jätetä yksin sen takia, että on lihonut. Samalla tavalla häntä pyydetään mukaan tyttöjen menoihin kuin aikaisemminkin vai mitä? Itsekin olin teini-ikäisenä huomattavan ylipainoinen (n. 40 kg ylipainoa) ja voin sanoa, että kavereiden muka hyväntahtoiset kommentit ja ulkopuolelle jättäminen sai minut syömään vain lisää. Lopulta äitini pakotti minut lääkärille ja toimi käsittämätön määrätietoisesti, jotta homma saatiin pikkuhiljaa suitsittua aina normaalipainoon asti. Koko projektin ajan mukana oli lastenlääkäri ja kouluterveydenhoitaja ja äitini sinnikäs hoidon vaatiminen ja oikean ruuan tekeminen koko perheelle. Propsit vaan mutsille, yo-kuvissa kameraan katsoi ei vieläkään hoikka, mutta normaalipainoinen onnellinen nuori nainen. Toivottavasti pystyn tekemään saman omalle lapselleni, jos tarve vaatii.
No voi veetu varmaan ap meneekin tuon tytön kuullen sanomaan omalleen esim "katopa tota, jos syöt ihan helvetisti niin sustakin tulee tollanen tynnyri!". Ja aidan yli huutelee naapurille, että onko heille perustettu merimuseo kun valaskin löytyy -.-
Sullahan on hauskoja heittoja varastossa. Löytyykö lisää?
No hemmetti tyhmään juttuun tyhmä vastaus, jos joku nyt oikeasti ajattelee että tehdessään tänne keskustelin varmasti myös arvostelee tyttöä päin naamaa -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaa yks promille lihavista, joilla sairaus syynä ylipainoon.
Vuosikaudet jo huvittanut itkemiset jostain "kilpirauhasen vajaatoiminnasta" kun ei voida suoraan myöntää että herkkuja lapioidaan kaksin käsin suuhun :D
Ja valitettavasti sen itsehuijauksen huomaa myös keskusteluissa, jossa lihavat kertovat ruokapäiväkirjojaan. Kaikki tyyliä aamulla desi puuroa mustikoilla +kahvi mustana, päivällisellä kanasalaattia, välipalana banaani, iltapalalla yksi voileipä..
Ja ihmettelyihin saarnat, ettei kaikki lihavat mätä roskaruokaa tai isoja annoksia. Niin, mistäs ne kilot on sitten tulleet..Mun lapsi sai epilepsia-lääkityksen. Lihoi vajaassa kk 3,5kg. Mikä on paljon n. 100cm. Samaa kotiruokaa söi kuin ennenkin, harvoin herkkuja. Kaikki ei ole niin musta-valkoista kuin luulet.
Ja päteekö sama selitys kun joku lihoaa 30,5kg noilla esimerkikkiruoilla.
Tuskin hän on lihonut tuolla ruokamäärällä. Sitähän tässä ei juuri mainittu miten kilot ovat alunperin tulleet, vaan se että yrittää nyt painoa pois tuolla ruoka määrällä. Eikös? Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Kaikilla lihavilla ei tokikaan ole sairautta taustalla. Minua ärsyttää tämä oletus että kaikki lihavat ovat syöneet itsensä sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, ja tyttösi kaveri. Ettei vaan tarttuisi.
Kyllä voi tarttua. Todellakin kannattaa välttää. Kaverit jakavat keskenään monasti herkkuja, ottavat mallia syömisestä ja tekemisestä ja fyysisestä liikkumattomuudesta = sillä se läski tulee. Ei muulla.
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alotus oli ihan asiallinen. Taitaa olla kova pala monelle vastauksista päätellen. Sääli on kun nuori tyttö on lihava, tottahan se on.
Juoruilu ja toisten asioiden puiminen ei ole asiallista. Rakentava ongelman pohtiminen on fiksua, yleisellä tasolla.
Kukaan ei tästä tyttöä tunnista. Sellaisia koordinaatteja en aio antaa. Juoruilu on pahantahtoista toisten ihmisten asioiden levittelyä, siitä nyt ei ole kyse.
Kukaan ei liho sairauden takia eikä lääkitysten. Mielenterveydellisistä seikoista johtuen kyllä. Mutta lihavuus aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Eikö vaikuttaisi mitään pääkoppaan sinulla, jos joutuisit elämään 150-kiloisena?
Mul vaikuttaa positiivisesti ku oon sit ihanan läski ja kaunis ja poikkis tykkää viel enemmä. Oon gainer, lihotan itteeni tarkotuksella.
Teidän kahden mielestä olet kaunis mutta muut ei oo sitä mieltä XD lihota vaa. Sitte sitä lopulta ei elimistö enää kestä
Oon muidenki fat admirerien mielest, mul on paljo fanei netis 😘 ja muutenki lihavuus on Jumalan siunaus ja tahto et ei sillee kiinosta ihmiste mielipiteet
Sä olet tosi nuori, ja veikkaan että tulet vielä katumaan sitä, kun lihotat itsesi tahallaan, ja pahempaa:annat toisen ihmisen lihottaa sinua fetissinsä takia! Se ei ole oikeaa rakkautta, vaan oman intressin toteuttamista toisen elämän ja terveyden kustannuksella. Mitäs sitten, kun oikeasti alkaakin terveys prakaamaan jo nuorena? Ihmiset on yksilöitä, vaikka jollekin Rakel Lignelille olisi "luvattu" tiettyä ikää, niin sinä aloit lihoa jo noin nuorena, hyvin todennäköistä on sairastua 2-tyypin diabetekseen, verenpainetautiin, rasvamaksaan, refluksiin, ja esim. Lapsettomuus tai lisääntymisvaikeudet ovat hyvin todennäköisesti edessä. Sitäkö sinä nuori ihminen haluat? Tiedän mistä puhun, mulla oli nuo kaikki muut, paitsi verenpainetauti, kun painoin sen minkä sinä, ja ikää oli 23v! Olisin ehkä viisikymppisenä ollut samaa tahtia haudassa, hyvä jos elänyt sinnekään asti. Esim. Diabetes vie herkästi huonossa tasapainossa mm. Näön ja vaurioittaa hermoja ja verisuonia jne.
Mieti nyt äärimmäisen tarkkaan, onko joittenkin äijien ihailu ja sun poikaystävän mielihalujen toteuttaminen se, mitä elämältä haluat. Voi tuntua nyt helpolta, saa syödä mitä vaan ja lihoa ihan rauhassa, mutta mitäs sitten kun se poikkis löytääkin uuden kohteen, tai tosiaan mitä jos haluaisit lapsia? Haluatko saman kohtalon lapsillesikin, jos edes pystyt lapsia saamaan? Älä hyvä ihminen heitä arvokkaintasi, elämääsi tuolla tavoin hukkaan. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oma tyttösi painaa?
En nyt ymmärrä, mitä tämä tähän kuuluu.
On normaalipainoinen, se riittäköön sinulle tiedoksi.
Lihavuus voi tarttua uusimpien tutkimusten mukaan. Lihavalla on poikkeava suolistomikrobisto, joten en suosittele ko kaveruksille esim. saman jätskituutin syömistä tai lusikan lainaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus voi tarttua uusimpien tutkimusten mukaan. Lihavalla on poikkeava suolistomikrobisto, joten en suosittele ko kaveruksille esim. saman jätskituutin syömistä tai lusikan lainaamista.
Ai jaa, nytkö me saadaan luvan kanssa olla sairaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ja taas ulostesiirteen siirtäminen hoikalta lihavalle voisi auttaa painonhallinnassa, mutta siinä on riskinsä, kun mukana voi tulla muita ongelmia, jopa masennus kuulemma voi mahdollisesti "tarttua" suolistobakteeriston kautta. Tämä on todella mielenkiintoista tiedettä, ja toivottavasti voi tuoda apua tulevaisuudessa monenlaisiin ongelmatilanteisiin. Esim. Lihavuusleikkaushan muuttaa mm. Nälkä- ja kylläisyyshormonien erittymistä ja myös suolistomikrobistoa varmastikin, laihtuminen ei perustu pelkästään mekaanisiin muutoksiin.
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet tosi nuori, ja veikkaan että tulet vielä katumaan sitä, kun lihotat itsesi tahallaan, ja pahempaa:annat toisen ihmisen lihottaa sinua fetissinsä takia! Se ei ole oikeaa rakkautta, vaan oman intressin toteuttamista toisen elämän ja terveyden kustannuksella. Mitäs sitten, kun oikeasti alkaakin terveys prakaamaan jo nuorena? Ihmiset on yksilöitä, vaikka jollekin Rakel Lignelille olisi "luvattu" tiettyä ikää, niin sinä aloit lihoa jo noin nuorena, hyvin todennäköistä on sairastua 2-tyypin diabetekseen, verenpainetautiin, rasvamaksaan, refluksiin, ja esim. Lapsettomuus tai lisääntymisvaikeudet ovat hyvin todennäköisesti edessä. Sitäkö sinä nuori ihminen haluat? Tiedän mistä puhun, mulla oli nuo kaikki muut, paitsi verenpainetauti, kun painoin sen minkä sinä, ja ikää oli 23v! Olisin ehkä viisikymppisenä ollut samaa tahtia haudassa, hyvä jos elänyt sinnekään asti. Esim. Diabetes vie herkästi huonossa tasapainossa mm. Näön ja vaurioittaa hermoja ja verisuonia jne.
Mieti nyt äärimmäisen tarkkaan, onko joittenkin äijien ihailu ja sun poikaystävän mielihalujen toteuttaminen se, mitä elämältä haluat. Voi tuntua nyt helpolta, saa syödä mitä vaan ja lihoa ihan rauhassa, mutta mitäs sitten kun se poikkis löytääkin uuden kohteen, tai tosiaan mitä jos haluaisit lapsia? Haluatko saman kohtalon lapsillesikin, jos edes pystyt lapsia saamaan? Älä hyvä ihminen heitä arvokkaintasi, elämääsi tuolla tavoin hukkaan. :(
Oon ollu lihava jo pienest pitäen, ku tapasin mun poikkiksen olin jo 120 kg. Ei se oo mikää feeder, ei lihota mua, vaa tykkää ku oon lihava ja jos lihon _vähän_ lisää. Mun elämäntavat on jatkunu samanlaisina myös meijä suhtees, ja pari viime vuot oon itseasias lihonu hitaammin samaa aikaa ku oon ollu suhtees siihe ja 150 kg on se yläraja.
Läskifetissii ei oo olemaskaa, se on vaa hatereiden tapaa yrittää leimaa lihavuudest tykkäävii. Meil on tosi hyvä suhde ja aito rakkaus, meit yhdistää monet asiat. Viel kerra mun poikkis ei oo feeder joka lihottaa muijii vaa tykkää jo valmiiks lihavist. Se inhoo feederismii. En usko et se "vaihtais" mua kehenkää ku matchaan 100% sen kauneusihannetta. Tottakai haluun lapsii sit joskus :) kyl mun tyttäret vois mielellää olla lihavii jos niit on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu lihava jo pienest pitäen, ku tapasin mun poikkiksen olin jo 120 kg. Ei se oo mikää feeder, ei lihota mua, vaa tykkää ku oon lihava ja jos lihon _vähän_ lisää. Mun elämäntavat on jatkunu samanlaisina myös meijä suhtees, ja pari viime vuot oon itseasias lihonu hitaammin samaa aikaa ku oon ollu suhtees siihe ja 150 kg on se yläraja.
Läskifetissii ei oo olemaskaa, se on vaa hatereiden tapaa yrittää leimaa lihavuudest tykkäävii. Meil on tosi hyvä suhde ja aito rakkaus, meit yhdistää monet asiat. Viel kerra mun poikkis ei oo feeder joka lihottaa muijii vaa tykkää jo valmiiks lihavist. Se inhoo feederismii. En usko et se "vaihtais" mua kehenkää ku matchaan 100% sen kauneusihannetta. Tottakai haluun lapsii sit joskus :) kyl mun tyttäret vois mielellää olla lihavii jos niit on :)
Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä sun vanhemmat ajattelee tuosta kaikesta? Yrittääkö puhua, että jos vähän laihduttaisit tms? Siinä ei paljoa kauneusihanteiden mätsääminen ikävä kyllä auta, kun elämän realiteetit puskee edelle, ja ne elintapasairaudet myös. Kai diabeteksen aiheuttaman neuropatian runtelemat säärihaavaiset jalat tai sokeus mätsää sitten myös ihanteisiin? Sydänkohtaus? Veritulppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N17 135 kg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskifetissii ei oo olemaskaa, se on vaa hatereiden tapaa yrittää leimaa lihavuudest tykkäävii. Meil on tosi hyvä suhde ja aito rakkaus, meit yhdistää monet asiat. Viel kerra mun poikkis ei oo feeder joka lihottaa muijii vaa tykkää jo valmiiks lihavist. Se inhoo feederismii. En usko et se "vaihtais" mua kehenkää ku matchaan 100% sen kauneusihannetta. Tottakai haluun lapsii sit joskus :) kyl mun tyttäret vois mielellää olla lihavii jos niit on :)Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä sun vanhemmat ajattelee tuosta kaikesta? Yrittääkö puhua, että jos vähän laihduttaisit tms? Siinä ei paljoa kauneusihanteiden mätsääminen ikävä kyllä auta, kun elämän realiteetit puskee edelle, ja ne elintapasairaudet myös. Kai diabeteksen aiheuttaman neuropatian runtelemat säärihaavaiset jalat tai sokeus mätsää sitten myös ihanteisiin? Sydänkohtaus? Veritulppa?
Ei yritä. Mun äiti ja pikkusisko on kans tosi lihavii ja mun isän kotimaan kulttuurissa on erilaine suhtautumine lihavuutee. Onha noi sairaudet joo inhottavii, mut eiks esim diabetes liity muuhunki ku painoo esim sokerin saantii? Ja onha terveit lihavii tutkimustenki mukaa ja sit on HAES, eks usko siihe yhtää? Eiks se auta et liikkuu ja lihottaa enemmä ei nii epäterveellisillä ruuilla?
Sullahan on hauskoja heittoja varastossa. Löytyykö lisää?