Miehet, onko nainen politiikassa epäseksikästä vai mikä siinä pelottaa?
Oon tässä vajaan vuoden ollut sinkkuna ja huomannut, että joittenkin miesten mielenkiinto lopahtaa heti, kun kerron, että olen politiikassa mukana. Nämä miehet on monesti niitä itsevarmoja miehiä, joista itse olen kiinnostunut.
Oon miettinyt, että mikä siinä tökkii? Haluuko itsevarmat miehet naisen jolla ei ole mielipiteitä ja jota pystyy pompottelemaan vai onko se politiikka niin epäseksikästä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut pitkälti samanlaisessa tilanteessa, ja ratkaisin asian niin, että jos mies ei viehäty minusta, niin miten minä voisin viehättyä hänestä? Eihän kemiat silloin pelaa, ja kumpaakaan ei enää kohta kiinnosta.
On olemassa miehiä, jotka arvostaa monipuolista ja haastavaakin keskustelukumppania. "Meissä" on se hyvä puoli, että ollaan niin omanlaisiamme, että ne kun sellainen mies löytyy, niin molemmilla tosiaan kolahtaa. Näin olen itsekin kokenut :)
Ihan on kaikista taustoista joskus tullut eteen mies, jonka kanssa voisi olla ollut hyvät mahdollisuudet, mutta se "oikea" oli loppujen lopuksi niin hankalalta akateemiselta alalta valmistunut, että hän ei ainakaan koe minua miksikään uhaksi miehuudelleen. Täydennetään toisiamme, ja hän on sellainen, että silminnähden ärsyyntyy ns. söpöilijänaisista, kun ei kestä mitään hömppäjuttuja ollenkaan. Ei ehkä ihanteellisin suhtautumistapa, mutta yritän vain tuoda ilmi, että kaikilla on mieltymyksensä, eikä ne miehilläkään ole samanlaisia.
Ihanaa kuulla, että toivoa on:) Onnittelut sulle, että olet löytänyt rakkauden! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan naisen olevan hivenen erilainen kuin itse olen analyytikkona. Lisäksi pidän siitä, että olen suhteen "aivot" ja eräänlainen johtaja.
Näin ei varmaan ole kaikilla Suomen miehillä.
Eli johtajat haluaa olla johtajia myös kotona? Onko tasa-arvoinen suhde miehille mahdottomuus? Itse, kun olen vahva nainen olen sitä mieltä, että tarvitsen myös vahvan miehen, koska en halua, että minä "otan vallan". Sen helposti teen huomaamattakin, jos mies ei omaa tervettä itsetuntoa. Eli minä haluaisin tasa-arvoisen suhteen, jossa kumpikin olisi yhtä vahvoja. Ap
En halua olla johtaja kaikissa tilanteissa, mutta en kiinnostu naisesta, joka jallittaa minua tai on itsepäinen. Tykkään kohdella naista kuin kukkaa kämmenellä ja jos se kukka onkin orkidea, se jättää huonon tunteen. Nautin sinänsä hallinnasta.
Keskustella voin kyllä - ja liiallisen arka nainen ei tähän oikein kykene - mutta vallasta taisteleminen on minulle hyvin vastenmielistä.
Vahva mies ei välttämättä ole tasa-arvon kannattaja, sillä miehen vahvuutta ei voi mitata suoraan sillä kuinka maskuliinisesta naisesta hän pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan naisen olevan hivenen erilainen kuin itse olen analyytikkona. Lisäksi pidän siitä, että olen suhteen "aivot" ja eräänlainen johtaja.
Näin ei varmaan ole kaikilla Suomen miehillä.
Eli johtajat haluaa olla johtajia myös kotona? Onko tasa-arvoinen suhde miehille mahdottomuus? Itse, kun olen vahva nainen olen sitä mieltä, että tarvitsen myös vahvan miehen, koska en halua, että minä "otan vallan". Sen helposti teen huomaamattakin, jos mies ei omaa tervettä itsetuntoa. Eli minä haluaisin tasa-arvoisen suhteen, jossa kumpikin olisi yhtä vahvoja. Ap
En halua olla johtaja kaikissa tilanteissa, mutta en kiinnostu naisesta, joka jallittaa minua tai on itsepäinen. Tykkään kohdella naista kuin kukkaa kämmenellä ja jos se kukka onkin orkidea, se jättää huonon tunteen. Nautin sinänsä hallinnasta.
Keskustella voin kyllä - ja liiallisen arka nainen ei tähän oikein kykene - mutta vallasta taisteleminen on minulle hyvin vastenmielistä.
Vahva mies ei välttämättä ole tasa-arvon kannattaja, sillä miehen vahvuutta ei voi mitata suoraan sillä kuinka maskuliinisesta naisesta hän pitää.
Jallitus, itsepäisyys ja valtataistelu kuulostaa kyllä hyvin vieraalta. Onko tuollaiset jotenkin yleisesti vahvan/älykkään naisen ominaisuuksia? Jos minun pitäisi löytää itselleni joku esikuva politiikasta, niin se olisi varmasti Elina Lepomäki. Eroamme poliittisilta näkemyksiltämme, mutta arvostan hänen asialinjaansa ja sitä, että vahvakin mielipide voi muuttua, jos saa uutta olennaista tietoa. Tutkijataustalla tämä on itsestäänselvyys. Onko muille "poliittinen nainen" joku kiukutteleva rääkyjä sitten?
t.16
Itse en voi sietää tyhmää naista. Varsinkin kun joskus havaitsee, että sellaiseksi tekeydytään huomion toivossa. Olen alkanut suoraan hiomauttamaan, että lopettaa esittämisen.
Voisin mielelläni ryhtyä Lepomäen edustusmieheksi. Se nainen pääsee pitkälle. Ite en kyllä jaksa ponnistella.
Näkemys siitä, että mies on sitä vahvempi, mitä maskuliinisempi hänen puolisonsa on, on aika outo. Ei ymmäretä lainkaan kontrasteihin perustuvaa voimaa ja draamaa. Esimerkiksi väreissä musta ja valkoinen ovat selvästi vahvempi kontrasti kuin pelkkä näiden ykseys eli harmaa, jossa musta ja valkoinen ovat tasavahvoja. Musta on mustaa - vahva sanan varsinaisessa merkityksessä - vasta silloin kun se on valkoista vasten. Harmaa on draamallisesti selkeästi "heikompi" väri ollessaan mustan ja valkoisen "pelkkä" sekoite.
Jos et ole keskinkertainen nainen, niin ei kannata tuhlata aikaansa keskinkertaisiin miehiin.
Tyhmä nainen on vähän kuin tyhmä koira; kivoja videoita niistä saa mutta ei sellasta kukaan vaivoikseen halua.
Oletettavasti suhde tyssää pikemminkin siihen, että olet joku punavihreä poliittinen broileri, joka kritiikittömästi toitottaa puoluekoneiston päähäsi istuttamia ajatuksia. Vastenmielisintä on, että todennäköisesti kuvittelet itse loogisesti ajattelemalla valinneesi mielipiteesi. Aivopesty ei tajua olevansa aivopesty.
Mies haluaa kumppanin, joka ajattelee omilla aivoillaan ja realistisesti.
Ok, saatat sinä olla joku keskustaoikeistolainenkin poliittinen broileri, mutta se ei myöskään nosta pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Suurimmalla osalla kansanedustajista ja ministereistä on mies.Hei, mullakin on ollut mies! Ja miehet on kiinnostuneita musta, mutta ei semmoiset miehet joista itse olisin kiinnostunut. Ap
Miehet kiinnostuvat, mutta alotusviestin mukaan eivät kiinnostu? Siis mitä ihmettä nyt
No mä olen mukana politiikassa ja tapasin silti mahtavan ja itsevarman miehen. Kaikilla muillakin tutuilla poliitikkonaisilla on mies, yleensä itsekin menestynyt, paitsi yhdellä naisella. Hän on vähän kummallinen muutenkin ja vaikuttaa epätadspainoiselta ja haukkuu kaikki miehet narsisteiksi. Eli joku muu syy siinä on, että hän on ikisinkku, eikä se ole politiikka.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee samaan kategoriaan, kun kysytään, miksi akateemiset naiset "pelottaa" miehiä.
Olen miettynyt asian niin, että en pelkää vahvoja mielipiteitä, mutta haluan naisen olevan enemmän tunteellinen ja jossain määrin herkkä. Ne tuntuvat minusta naisellisilta piirteiltä ja viehättävät siksi minua. Jos taas nainen on liian analyyttinen ja järkevä, ne voivat tuntua miehisiltä piirteiltä, ja alkaa siksi tökkimään.
Oma ajatusmaailmani naisten suhteen on erittäin samantyylinen. Onneksi löysin erittäin feminiinisen kumppanin rinnalleni! On ihanaa, kun nainen saa olla se tunteileva osapuoli ja minä voin olla suhteen kylmä järki.
On seksikästä, että naisellakin on valtaa. Yhdessä ollaan superkombo, Brad ja Turbohuuli, eikä mikään keskinkertainen Selänne ja kotisirpa.
Poliitikoissa ovat pyrkyryys yms. epämiellyttävät piirteet ylikorostettuina. Nuo piirteet kuitenkin tuottavat menestystä, rahaa ja valtaa, joka nostaa miehen haluttavuutta naisten silmissä. Mutta se ei juuri vaikuta naisen haluttavuuteen miesten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse miettinyt että miehet eivät halua naista joka nolaa heitä? Vaikkapa liian vahvoilla mielipiteillä jossain illanistujaisissa. Miehiäkin kiinnostaa mitä muut ajattelevat heidän parisuhteestaan yllättävän paljon, ja tämä lisääntyy mitä enemmän taloudellista tai sosiaalista asemaa on.
Minusta on naurettavaa, jos parisuhteessa pitäisi omaisuuden lisäksi jakaa myös myös mielipiteet, sillä ei se nyt oikein nykymaailmaan istu, jossa kukin yksilö - mies tai nainen - on itsestään ja mielipiteistään vastuussa. Mutta ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Poliittinen korrektius on liiketoiminnan edellytys tietyissä konservatiivisissa piireissä, ja minullekin on joskus sanottu että "sinäkään et koskaan sano mitään" - vaikka varmasti tiedetään että mielipiteen saa täältä jopa pyytämättäkin. Se on sitä ns. huumoria.
Miehiä pelottaa itseään älykkäämpi nainen. Mulla myös ystävä joka vahvasti mukana politiikassa ja suurin osa miehistä joita tapaa, kauha tarve voittaa joka keskustelu😂
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pelottaa itseään älykkäämpi nainen. Mulla myös ystävä joka vahvasti mukana politiikassa ja suurin osa miehistä joita tapaa, kauha tarve voittaa joka keskustelu😂
On iso turn-off, jos nainen näkee keskustelun kilpailuna, jonka voi voittaa tai joka pitää voittaa.
Pitääkö näihin aina vetää se että kyse olisi pelosta? "Itsenäinen nainen pelottaa", "kaunis nainen pelottaa", "menestynyt nainen pelottaa"... Kannattaako sitä ihan oikeasti hengata joidenkin pelokkaiden "miesten" kanssa?
Ja niin, en tosiaan oikein jaksaisi ihmistä, jonka itsetunto on kiinni siitä, onko fiksumpi kuin naisensa, ja siksi pitää hankkia "tyhmempi" nainen. Vahva mies kestää/haluaa/tarvitsee vahvan naisen.