Vierailija

Mikä hemmetin muoti se on nykyään parkkeerata auto perä edellä siihen ruutuun? Onko tällaisilla parkkeeraajilla odotettavissa kiireellä lähtö, vai mistä moinen? Sitäpaitsi aiheuttaa vaaratilanteita parkkipaikalla, kun yrität sivuuttaa ruutuun ajavaa autoa ja yhtäkkiä se koukkakin eteen ja alkaa äpästämään sitä perspuolta sinne ruutuun.

Sivut

Kommentit (81)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko sulla kiire pysäköidä?

Esimerkiksi meidän työpailla saa aamulla vekslailla autoa ihan rauahassa, mutta töistä lähtiessä parkkis kuhisee porukaa, joten on mukavampi lähteä keulaedellä liikkeelle.

Ainoa paikka jossa en ymmärrä peruutusparkkeerausta on markettien parkkipaikat, koska kaupasta tullaan kassien kanssa ja on kätevämpää että ne saa konttiin kulkuväylältä, eikä tarvi kantaa kasseja autojen välistä.

Vierailija

no onhan se nyt helpompi lähtee pois ruudusta nokka valmiiksi edellä, kun alkaa peruuttelemaan pois ahtaalla parkkipaikalla kun et näe aina kovin hyvin esim. jos joku pakettiauto parkkeerannu viereen.

Vierailija

Miksi yrität sivuuttaa ruutuun ajavaa autoa? Onko Sinulla johonkin siis kiire? Sitä paitsi vaarallisempaa on peruuttaa pois sieltä ruudusta, kun kaltaisesi "sivuuttajat" ilmestyvät talla pohjassa taakse, vaikka kuinka katselet peileistä ja käännät sitä päätä.

Vierailija

Se on just turvallisempaa niin, että peruuttaa ruutuun, koska siinä ruudussa ei ole sitä liikennettä, mutta kaupasta lähdettäessä ruudun takana voi olla. 

Vierailija

Kuten edellinenkin sanoi, ahtaaseen ruutuun on helpointa peruuttaa. Vaaratilanteita se ei aiheuta yhtään enempää kuin ruudusta pois peruuttaminenkaan, edellyttäen että käytetäään vilkkua ja muut myös tajuavat katsoa onko liikkuvalla autolla vilkku. Itselläni tämä on ihan selkäytimessä ja teen sen automaattisesti; johtuu siitä että työssäni laitan auton aina keula menosuuntaan juuriksin siksi että voi tulla nopea lähtö, olen ambulanssissa töissä.

Vierailija

Autossa on kääntyvät etupyörät. Siksi se on kätevämpi peruuttaa ruutuun kuin ruudusta pois. Kun parkkipaikka on täysi, voit ruudusta peruuttaessasi kääntää rattia vasta siinä vaiheessa, kun auto on jo kulkuväylällä ja näkyväisyys on todella huono, liikkujat on auton takana. Kun peruutat parkkiruutuun, on ne kääntyvät pyörät kulkuväylällä, samoin kuljettaja, joka voi peruuttaa peilien avulla ja samalla seurata muuta liikennettä kääntämättä päätään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on nimenomaan Liikenneturvan suositus. Peruutus ruutuun on turvallisempaa kuin peruutus sieltä pois.

Laitatko linkin tähän suositukseen, kun ei omaan silmään ainakaan tuolta liikenneturvan sivuilta löytynyt?

Vierailija

Amatöörit ne niihin ruutuihin peruuttelemaan alkaa, kun pelkäävät niin kauheasti sitä pois lähtöä, jos silloin sattuisi olemaan vaikka muitakin liikkeellä. Jättäkää ne autot himaan, jos ette ajaa osaa.

Vierailija

Just tänään oli tilanne, että olin kun olin kiireessä ajanut keula edellä parkkiin, että ehdin jumppaan. Kun olin lähdössä vieressä oli just tuollainen iso pakettiauto ja ko. parkkipaikalla, salin parkki kun on, on liikennettä iltaisin koko ajan mennen ja tullen. Siitä oli aika paha lähteä, sai kyllä hitaasti valutella. Moni jalankulkijakin oikaisee siitä parkkipaikan läpi. 

Ap aiheuttaa itse vaaratilanteita tulemalla liian lähelle ja sivuuttamisyrityksillään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin muoti se on nykyään parkkeerata auto perä edellä siihen ruutuun? Onko tällaisilla parkkeeraajilla odotettavissa kiireellä lähtö, vai mistä moinen? Sitäpaitsi aiheuttaa vaaratilanteita parkkipaikalla, kun yrität sivuuttaa ruutuun ajavaa autoa ja yhtäkkiä se koukkakin eteen ja alkaa äpästämään sitä perspuolta sinne ruutuun.
Enemmän teidän ääliöperuutuksistanne liikenteen sekaan vaaraa koituu kuin ruutuun parkkeeraavasta. Sitä paitsi: molempia pitää odottaa ihan yhtä kauan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Amatöörit ne niihin ruutuihin peruuttelemaan alkaa, kun pelkäävät niin kauheasti sitä pois lähtöä, jos silloin sattuisi olemaan vaikka muitakin liikkeellä. Jättäkää ne autot himaan, jos ette ajaa osaa.
Aika moni "amatööriksi" nimittämäsi, kuten minä, peruuttaa ruutuun peileistä. Taitaisi jäädä sinulta tekemättä. Oliko muuten sinun autosi taas jälleen kerran, kun etuperin piti hinkata eestaas, että osui ruutuun edes auttavasti ja silti jäi poikittain?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Just tänään oli tilanne, että olin kun olin kiireessä ajanut keula edellä parkkiin, että ehdin jumppaan. Kun olin lähdössä vieressä oli just tuollainen iso pakettiauto ja ko. parkkipaikalla, salin parkki kun on, on liikennettä iltaisin koko ajan mennen ja tullen. Siitä oli aika paha lähteä, sai kyllä hitaasti valutella. Moni jalankulkijakin oikaisee siitä parkkipaikan läpi. 

Ap aiheuttaa itse vaaratilanteita tulemalla liian lähelle ja sivuuttamisyrityksillään. 

No mulle sattui just tänään em. tilanne. Olin ajamassa kokoojaväylää, jonka vieressä rinnakkaisia liikkeitä ja liikkeiden edessä, väylän oikealla puolen kohtisuorat ruudut. Edellä ajava auto kääntyy erään liikkeen eteen kohti tyhjää ruutua, yritän ohittaa sen vasemmalta ja se kääntyykin suoraan eteen ja alkaa peruuttelemaan siihen ruutuun. Ei siinä mitään, on mulla jarrut, mutta  yllättävä tilanne kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mulle sattui just tänään em. tilanne. Olin ajamassa kokoojaväylää, jonka vieressä rinnakkaisia liikkeitä ja liikkeiden edessä, väylän oikealla puolen kohtisuorat ruudut. Edellä ajava auto kääntyy erään liikkeen eteen kohti tyhjää ruutua, yritän ohittaa sen vasemmalta ja se kääntyykin suoraan eteen ja alkaa peruuttelemaan siihen ruutuun. Ei siinä mitään, on mulla jarrut, mutta  yllättävä tilanne kuitenkin.

Sinä lähdet ohittamaan vasemmalta, sinä olit se tilanteen aiheuttaja, tolvana.

Vierailija

Pari vuotta sitten Liikenneturva jopa jakoi ruusuja jonkun marketin parkkipaikalla niille, jotka peruuttivat ruutuun. Minä teen aina niin. Paljon kätevämpää kun on iso auto. Tietysti jollain Peugeotilla on ihan sama miten päin sen auton ruutuun tuuppaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinä lähdet ohittamaan vasemmalta, sinä olit se tilanteen aiheuttaja, tolvana.

Oletin että se ajaa suoraan ruutuun, kun oli sen oloisena siihen menossa. Pitääkö sitä olettaa, että jokainen ruutuunkääntyjä on pontentiaalinen eteenkoukkaaja, tolvana? 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat