Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11854)
Veljeni halusi itse rakentamamme kesämökin omaan käyttöönsä aina kesiksi noin kuukaudeksi kun hän on Suomessa vaimonsa kanssa. Edellytys oli että me emme saa tulla mökille vaan vain hän ja hänen kaverit.
Mielestäni kohtuuton vaatimus koska mökki on vain kesäasuttava eli ei vesijohtoa yms mukavuuksia. Emme voi olla siellä itsekään kuin kesäisin. Olemme rakentaneet mieheni kanssa mökin itse hartiavoimin. Aika raskas homma ja sitten pitäisi antaa paikka itseriittoiselle veljelle.
Mun veli jota halveksin ehkä enemmän kuin ketään, orjuutti isääni koko lapsuuden. Idiootti isäni suostui. Kun koko suvun hallitsija veljeni 10 vuotiaana astui talvella eteiseen, huusi hän isälle, että HOP HOP JALAT PYYHKIMÄÄN! Isäni ryntäsi lumiharjalla putsaamaan veljeni jalat ja veli nöyryytti isää, jos ei tullut nopeasti. Isä passasi veljeäni murrosikään asti, ja veli esimerkiksi ratsasti meidän koiralla, vaikka veli oli reilusti ylipainoinen. Isäni mielestä veli ainoana poikana oli suvun uusi pää, mikä kuulosti minun korvissa lähinnä sketsiviihteeltä. Veljeni ei tule koskaan saamaan naista eikä ole ikinä seurustellut, sillä kukaan järjissään oleva nainen ei koske metrin tikullakaan sellaiseen sovinistiseen sikaan.
Härskein pyytäjä siis on tämä veli, joka edelleen lähes nelikymppisenä jättää kaikki laskut maksamatta ja äiti maksaa ne, ja pesettää sekä pyykkinsä että tiskinsä äidillä. Kerran kuussa hän tuo ison vasullisen astioita äidilleni, joka tiskaa astiat. Veli itse ei tee kenellekään mitään, päinvastoin. Kun asuttiin kotona ja äiti pyysi viemään roskat, nauroi veljeni paskaisesti, että hänellä ei ole asiaa roskikselle päin. Äitiäni hän pieksi lumiharjalla kun äiti erehtyi neuvomaan leivän voitelussa. Olen ikäni nalkuttanut veljelleni hyväksikäytöstä, mutta se on poikinut vain sen, että veli vihaa minua koska olen hankala kiusaaja, kuulema. En ole missään tekemisissä veljeni kanssa, sillä yksiselitteisesti vihaan häntä. En tiedä mikä meni pieleen veljellä, mutta ihan eri kasvatuksen me on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnönjaot on suoritettu asianmukaisesti. Minä ja lapseni olemme ainoat perijät. T . Leski
no sitten on joku muu asia mitä et kerro, eihän nyt kukaan tule varastamaan vainajan sormuksia , tai sinun sormuksia ruinaamaan? Ihmettelisin jos tulisi, teksin rikosilmoituksen jos asia tosiaan oli mennyt just näin. Mutta pahoittelut sinulle kuitenkin.
Voi luoja mikä jankkaaja olet. Juurihan hän kertoi miten asia meni ja sulla on otsaa laukoa näin. Ääliö.
no meidän kahden ero on se että minä en ihan kaikkea usko sellaisenaan. Oisin itte antanut avolämäriä jos joku tulisi minun muistosormuksia ruinaamaan.
jankuti jankuti
Porilaisittain: menny vittuu jo
Vierailija kirjoitti:
Mun veli jota halveksin ehkä enemmän kuin ketään, orjuutti isääni koko lapsuuden. Idiootti isäni suostui. Kun koko suvun hallitsija veljeni 10 vuotiaana astui talvella eteiseen, huusi hän isälle, että HOP HOP JALAT PYYHKIMÄÄN! Isäni ryntäsi lumiharjalla putsaamaan veljeni jalat ja veli nöyryytti isää, jos ei tullut nopeasti. Isä passasi veljeäni murrosikään asti, ja veli esimerkiksi ratsasti meidän koiralla, vaikka veli oli reilusti ylipainoinen. Isäni mielestä veli ainoana poikana oli suvun uusi pää, mikä kuulosti minun korvissa lähinnä sketsiviihteeltä. Veljeni ei tule koskaan saamaan naista eikä ole ikinä seurustellut, sillä kukaan järjissään oleva nainen ei koske metrin tikullakaan sellaiseen sovinistiseen sikaan.
Härskein pyytäjä siis on tämä veli, joka edelleen lähes nelikymppisenä jättää kaikki laskut maksamatta ja äiti maksaa ne, ja pesettää sekä pyykkinsä että tiskinsä äidillä. Kerran kuussa hän tuo ison vasullisen astioita äidilleni, joka tiskaa astiat. Veli itse ei tee kenellekään mitään, päinvastoin. Kun asuttiin kotona ja äiti pyysi viemään roskat, nauroi veljeni paskaisesti, että hänellä ei ole asiaa roskikselle päin. Äitiäni hän pieksi lumiharjalla kun äiti erehtyi neuvomaan leivän voitelussa. Olen ikäni nalkuttanut veljelleni hyväksikäytöstä, mutta se on poikinut vain sen, että veli vihaa minua koska olen hankala kiusaaja, kuulema. En ole missään tekemisissä veljeni kanssa, sillä yksiselitteisesti vihaan häntä. En tiedä mikä meni pieleen veljellä, mutta ihan eri kasvatuksen me on saatu.
Nyt oli yli 9000 auringon verran liikaa yritystä. Babby´s first troll.
Vierailija kirjoitti:
On vaan jäänyt mieleeni kun asuttiin kerrostalon toisessa kerroksessa. Ensimmäinen kerros oli maantasalla.
Meillä oli kissa ja kolmannessa kerroksessa asusti kissa.
Alakerran äiti alkoi valittamaan kuinka heillä haisee pihassa kissanpissa ja ovat allergisia sille.
Noh. Meidän kissa ei ollut parvekkeella, koska en uskaltanut sitä päästää sitä.
Meidän parvekkeelle alkoi ilmestyä kakkakasoja ja kerran näin kuinka parvekkeen etureunassa olevasta raosta tippui kakkaa alas.
Tuo alakerran emäntä jo kiihkeänä oli keksinyt syyttää meitä eli nämä olisi meidän kissan syytä.
Päästin hänet jopa tutkimaan parvekettamme onko se kissan pissassa ja ei ollut. Hän tutki paverkkeiden läpi menevät putket, joita pitkin mm.parvekkeen pesuvesi kulkee maahan. Hänen sormensa kastui kissanpissaan.
Sanoin vain, ettei meidänkään kissa kyllä ylöspäin pissaa niin hänen epäilynsä ja epäilevä ilmeensä oli valtava ja kerroin ettei hän ole ainoa vaan myös meidän parvekkeelle haitaksi ja kerroin tippuvista kakoista.Tässä oli taustaa ja loppu olikin pöyristyttävä kun yläkerrassamme asuva ukko oli saanut alakertamme emännältä kuulla kuinka heidän kissaa epäillään tästä häiriöstä!
Asukastoimikunnan kokouksessa tämä mies näytti sitten kaikille pitkät pätkät kuvaamaansa materiaalia meidän parvekkeelta! Oli siis saanut roikkua aika tuntuvasti siellä ylhäällä voidakseen kuvata parvekettamme siten. Todistusaineisto meitä vastaan oli parvekkeemme lattialla olleet kakat!! Ne mitkä sieltä ylhäältä putoili. ;D
Sehän meinas tulla silmille kun kysyin, että mitä tuo nyt todistaa? Ja toiseksi ilmoitin ettei tuollainen kuvaaminen ole laillista eikä sallittua.
Eri asia jos siinä olisi ollut meidän kissa päkistelemässä, mutta kun en edelleenkään karkaamisen pelossa sitä ulos päästänyt.
Kaiken huippu oli se miten tämä mies puolusti kattiansa ja rakensi parvekkeensa rakoset umpeen, syynä ettei meidän kissa häiritsisi enää heitä (yläkertaan?).
Tämän jälkeen saatiin olla rauhassa mikä tietty oli ihan kiva asia ja kai tuo mies sitten siivosi hiljaisuudessa niitä oman mirrinsä jätöksiä kun ne eivät enää tippuneet alaspäin (fiksu katti?). :)))
Kissaparka. Kissat ovat siistejä eläimiä mitä ulosteisiin tulee eikä yhdenkään kissan elämään saisi kuulua tarpeiden tekeminen parvekkeelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan aika iloinen, että luulet tätä trolliksi. Se vahvistaa vaan käsitystäni siitä, miten fucked up meidän perhe on, olen meinaan itse joskus miettinyt, että onko tämä todellisuus. :D
Nyt taas juhannuksen suunnittelua:
Kaveri olisi tullut vuokramökille, mutta ei voi osallistua vuokraan. Tuntui aika röyhkeältä kun totesi, että hänen palkkansa vain sen ja sen verran...Sama ihminen on tottunut siihen, että seurustellessa mies on maksanut kaiken. Nyt sinkkuna se olisi kavereiden harteilla. Hänellä on aina tapana pantata sitä, tuleeko vai ei. Odottaa mitä on tarjolla ja valitsee parhaat bileet sitten. Tietenkin niin, että valmistelut on tehty ja maksut jo maksettu. Hän tulee sitten vaan "käväisemään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin mieluummin tekisin niitä metsähommia, halonhakkuuta ja pikkuremontteja kuin olisin piikana muiden juhliessa. Alapeukutin siksi että katsot itsesi päteväksi määrittelemään suvussasi mitkä hommat kuuluu naisille ja mitkä miehille. Ja teen jo nykyään kaikkia neljää eli remontteja, metsätöitä, halkoja ja autan sukujuhlissa.
Eli pari kertaa tiskikoneen täyttö on raskaampaa, kuin puiden kaato, sahaaminen, traktoriin lastaaminen ja metsästä pois ajaminenhirvikärpästen seassa, lastin purku ja muutaman päivän halon hakkuu.
Ok.
En minä niin sanonut vaan että minun mielestä metsätyöt, halonhakkuu ja remontointi ovat hauskaa puuhaa, jota teen mielelläni vaikka nainen olenkin. Juhlissa piikana toimiminen ei ole hauskaa varsinkin kaltaistesi miesten komennellessa minua 'naisten töihin'. Jos se tiskikoneen käyttö ei ole raskasta, niin mikset sinä tee sitä muiden keskittyessä juhlintaan? Minä muuten täytän sen tiskikoneen, koska en halua jättää vain emäntää raatamaan keittiössä muiden pitäessä hauskaa. Mikä sinun syysi on olla auttamatta emäntää/isäntää?
Sinusta voi olla hauskaa. Mutta tuntemistani naisista suurin osa ei pysty edes traktoria ajamaan metsässä, saati moottorisahalla kaatamaan puita ja karsimaan ja halkomaan. Sinne metsään muutamaksi päiväksi hikoilemaan, kun ei voimat riitä edes pölkyn nostoon ja rakennekynnet menee pilalle ja pihka ja hiki pilaa hiukset.
Oikeasti en usko, että edes tiedät, mitä nuo hommat ovat, jos vertaat niitä tiskikoneen täyttöön. Se ei ole samaa, kuin pilkotaan pari klapia ja maalataan terassituoli ja kehutaan, että meidän suvussa naiset tekee miesten työt.
En ole metsäkoneilla ajellut, mutta puita käsisahalla kaatanut, tehnyt polttopuita, remontoinut kokonaisen asunnon lähes yksin ja rakentanut 10 m2 vajan (pitkästä tavarasta) + muita rakennelmia yms. miesten hommia.
Toisaalta olen myös osallistunut sukujuhlien järjestämiseen, eikä se useimmiten ole mitään pikkunäpertelyä, jos on 100+ kutsuttua vierasta.
Järjestelyt aloitetaan suvun naisten kanssa pari kuukautta etukäteen leipomalla pakkaseen ja varastoon hirveät määrät pullaa, lusikkaleipiä, herrasväen pikkuleipiä, keksitankoja. Viikkoa aiemmin hankitaan tarvikkeita juhliin, esim. maljakoita, lautasia, aterimia yms. siten, että riittää kaikille. Paria päivää ennen juhlia alkaa varsinainen rutistus. Pestään 25 kg perunoita, pyöritellään 15 kg lihapullia, salaatteja leikataan useita tunteja, lohet savustetaan, leivotaan tuoreet kakut + 5 muuta ruokalajia.
Juhlapäivänä herätään aikaisin, koristellaan ja katetaan juhlapaikka, lämmitetään ja valmistetaan loput ruoat, kerätään likaiset astiat, laitetaan kahvi ja jälkiruoka esille, serveerataan pari tuntia kahvia, kerätään likaiset astiat. Jos kyseessä on vielä iltaan asti kestävät juhlat, laitetaan iltapalaa ja alkoholit tarjolle, aletaan pesemään tiskejä ja siivoamaan keittiötä useita tunteja ja viimein kun juhlijat ovat lähteneet nukkumaan, juhlapaikkaa siivotaan yötä myöden, jos vaikka vuokra-aika loppuu aamulla.
Mukavaa puuhaa minusta, tuntuu yhteisölliseltä kun suvun kanssa touhutaan. Ikävintä tässä on se mitä alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti, että esim. serkun häät jäävät itseltä kokematta kun on itse lupautunut olemaan keittiössä. Ja siksi ne ihan omaan tahtiin ITSELLE tehtävät fyysisesti rankemmat remontointi- yms. hommat ovat minustakin mukavampia, kun ei tarvitse skipata tärkeitä juhlia sen takia.T. Nainen alle 30 v., ei rakennekynsiä.
Jäi kiinnostamaan, että tekevätkö suvun miehet mitään.
Jep, mun mies on siellä keittiössä mun kanssa. Vaikka sanoin että suvun naiset... My bad. :D Sen lisäksi suvun miehet rakentaa, korjaa autoja, hoitaa lapsia, siivoaa, ajelee niillä metsäkoneilla, laittaa arkiruokaa, käy kaupassa, tekee polttopuita, metsästää yms. Ihania miehiä, oma mies ihanin. :)
Mutta silti olen mieluummin pari päivää metsähommissa kuin skippaan serkkuni häät keittiövuoron vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan aika iloinen, että luulet tätä trolliksi. Se vahvistaa vaan käsitystäni siitä, miten fucked up meidän perhe on, olen meinaan itse joskus miettinyt, että onko tämä todellisuus. :D
En luule, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri olisi tullut vuokramökille, mutta ei voi osallistua vuokraan. Tuntui aika röyhkeältä kun totesi, että hänen palkkansa vain sen ja sen verran...Sama ihminen on tottunut siihen, että seurustellessa mies on maksanut kaiken. Nyt sinkkuna se olisi kavereiden harteilla. Hänellä on aina tapana pantata sitä, tuleeko vai ei. Odottaa mitä on tarjolla ja valitsee parhaat bileet sitten. Tietenkin niin, että valmistelut on tehty ja maksut jo maksettu. Hän tulee sitten vaan "käväisemään".
Toisille jää toi lokkeilu päälle.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2016062121770301_pr.shtm
Tää tavallaan sopii ketjun henkeen
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen vierailija löytyy jokaisesta vähänkään isommasta kaveriporukasta. Käväisee aina joka paikassa nokkimassa mitä irti saa.
naapuri vaan käveli kahden metsurin kanssa takapihallemme ja kaatoi koivun, lupaa kyselemättä. Ilmeisesti loi varjon hänen takapihalleen.
Jannika kirjoitti:
Anoppi vaati, että käyn siivoamassa perikunnan maatilan päärakennuksen, jotta mieheni veli voi sitten mennä sinne viettämään perheensä kanssa kesälomaa. Joo-o, matkaa yhteen suuntaan 140 km + siihen siivous päälle, jotta velikulta voi lääkärivaimonsa ja kolmen tenavan kanssa ryhtyä kesäloman viettoon... Ihan voivat itse siivota, jos kerran mökkeillä haluavat.
oisin käyny kyllä tilalla. Oisin tehny ison kakan keskelle olohuonetta, niin saa lääkäri-rouva ottaa uslostenäytteen. Sehän sen hommiin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette väärässä, jos luulette, ettei teitä tunnista täällä. Tunnistin erään kirjoittajan, ja itseni hänen tekstistään. Ei kannata ihmetellä, jos ei vähään aikaan kuulu meidän perheen kuulumisia. kumma juttu, miten koulutus ja ammattitaito voivatkin tehdä ihmisen ylpeäksi ja kaikki pitää sitten hinnoitella. Voin sanoa, että jos olisit minulta alkanut oikeasti maksua penäämään palveluistasi niin olisin näyttänyt närhen munat!
Arvoisa marttyyri. Osaatko tämän ketjun peukutusten perusteella päätellä, mitä ihmiset noin yleisesti ottaen ajattelevat tällaisista yksipuolisista hyötymissuhteista? Kerro ihmeessä oma näkökantasi. Miksi muiden pitäisi tehdä sinulle ilmaisia palveluksia, kun sinäkään et niitä tee heille (ainakaan samassa mittakaavassa)? Moni odottaa vastaustasi suurella mielenkiinnolla. Lisäksi olisi aivan mahtavaa jos kertoisit, mistä keissistä omalla kohdallasi on kyse?
Siis MINÄKÖ se olen marttyyri, öh?! En vain kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi ihminen ei voi tarjota osaamistaan ja apuaan toiselle, jos sitä osaamista löytyy. Pitääkö heti ajatella, että "joku hyötyy minusta". Ihan sairasta, niin nykyaikaista ajattelua. Kaikki antaminen on heti jotenkin pois. Eikö siitä saa hyvän mielen, kun voi auttaa? Vai eikö sitä lasketa, kun sitä ei voi mitata rahassa, hyvää mieltä. En näe aihetta kertoa tarkemmin, minkä täällä olevista keisseistä tunnistin. Henkilö, joka väittää minun käyttävän hyväksi hänen ammattitaitoaan. On vain niin kurja fiilis, kun saa netistä (!) lukea, miten olen muka vuosikaudet hyväksikäyttänyt tätä ihmistä. Miten se on hyväksikäyttöä, jos toisella on osaamista ja aikaa. Ikinä ei ole kieltäytynyt, ja nyt sitten lyttää täällä nettipalstalla. Kaksinaamaisuus kunniaan ja sitä rataa. Ei voi muuta kuin nauraa, ja sanonpa vaan että en tule jatkossa pitämään yhteyttä jos se nähdään vain hyväksikäyttönä.
Mielestäni tämä ketju on täynnä itsekkäitä ihmisiä, joilta sydän puuttuu. Uskomaton määrä alapeukkuja. Vastedes tosiaan hankin tarvitsemani avun tuntemattomalta ammattilaiselta, kun se tutun auttaminen on niin hyväksikäyttöä. Näin sitä menettää ihmisiä elämästään, kenties joskus vielä tämäkin ihminen ihmettelee kuinka kaikki on kaikonneet... tai sitten marttyyrina tuhisee netissä kuinka kaikki oli vain hyväksikäyttäjiä.
Kyllä terve kaveruussuhde ja tuttavuus nimenomaan sisältää auttamista ja anteliaisuutta, eikä itketä katkerana perään. Mielestäni kaveruus ei kustannuksia ynnäile. Toivon, että tälle kirjoittajalle ei koskaan tule apua kun hän jotain tarvitsee. Tietää miltä tuntuu, kun vedetään matto jalkojen alta, ja vielä netissä puukkoa selkään.
en kyllä pahastuisi jos sinut kavereistani menettäisin :)
Ostin sovitusti keikkaliput itselleni ja ystävälleni (84€/kpl), että saamme vierekkäiset paikat. Kun sanoin ystävälleni lipun hinnan, hän katsoi minua kuin idioottia ja totesi että 'sinähän maksoit ne jo'. Hämmennykseltäni sain sanottua, että niin minä maksoin. Omalla rahalla ja nyt haluan saada rahani hänen lippunsa osalta takaisin.
Kaiveli nyrpeänä rahapussiaan tovin ja sanoi, että pitää käydä nostamassa sitten, jos se siitä on kiinni. Sanoin sen olevan juuri siitä kiinni.
Sain rahani, mutta minusta on nihkeää, että tuollaisesta täytyy käydä vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu yksityinen pph kerran hoiti kahta hoitolastaan koko viikon vanhempien matkan ajan. Tämä oli todellakin sovittu yhdessä ja palkka siitä oli huomattava. Vanhemmat on varakkaita, mutta ei turvaverkkoa, johon lapset saisi viikoksi + hoitaja oli lapsille tuttu, niin oli helppo jättää. En nyt muista summaa, mutta se oli luokkaa 150-200 Euroa/vrk + normaali hoitomaksu. Ei tuo tuttu tuollaista pyytänyt vaan vanhemmat laskivat tuntipalkan työlle.
No, tästähän riemu repesi, kun kahden muun hoidokin vanhemmat keksi, että heidänkin lapsille on nyt tiedossa yöhoitopaikka reissujen, viikonloppujen ja sen semmoisten ajaksi. Olettivat, että tämä tuttu pph ottaisi esimerkiksi 30-50 Eurosta koko viikonlopuksi lapsen hoitoon. (kun kerran rutiinilla menee...) Tai pitäisi vaikka torstaina koko illan lasta ja yön samaan hintaan, jos hakevat perjantaina aamupäivällä pois, niin tavallaan hereilläolo tunnit menee yksi yhteen. :o Sitä eivät huomioineen, että toinen tekee joka tapauksessa työpäivän seuraavanakin päivänä. Sitten alkoi läyhääminen selän takana, että suosivat toisten lapsia jne. Tavallaanhan tuo tuttu suosikin siinä, että otti nuo yhdet, mutta se tapahtui pelkästä isosta rahasta hänen rahoissaan. Tiedän kyllä, että muuten on hoitotätinä tasapuolinen.
Tämä johti siihen, ettei tämä tuttu ole toista kertaa ottanut kenenkään lapsia ylimääräistä. Meni vaikeeksi ja oli ehkä virhe tuo yksikin kerta.
Mitäs jos olisi reilusti sanonut sen minkä summan tuosta hoitoviikosta sai.
Ehkä se olisi hillinnyt läyhäämistä.
Tämä ei ole härskeimmästä päästä, mutta kerron kuitenkin. Toissa keväänä naapurin lapsella oli valmistujaiset samana päivänä kuin meillä oli myös lapsen lakkiaiset. Keskusteltiin muutamaa päivää aiemmin naapurin kanssa juhlavalmisteluista, kerroin että saan sukulaiselta lainaan toisen kahvinkeittimen, koska vieraita oli tulossa runsaasti. Juhlapäivää edeltävänä iltana naapuri tuli kysymään, saisiko hän lainaan toisen meidän keittimistä, kun heillä on vaan yksi keitin. Olin vähän kummissani, kun olin kertonut hänelle, että toiselle keittimelle on todella tarvetta. Että todellakin tarvitsemme kahta keitintä. Hän siihen ehdottamaan, että saisimmeko jostain lainaan termoskannuja, johon voisimme etukäteen keittää kahvit, niin hän voisi keittää keittimellä. .... Vähän outo ajattelutapa oli mielestäni naapurilla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole härskeimmästä päästä, mutta kerron kuitenkin. Toissa keväänä naapurin lapsella oli valmistujaiset samana päivänä kuin meillä oli myös lapsen lakkiaiset. Keskusteltiin muutamaa päivää aiemmin naapurin kanssa juhlavalmisteluista, kerroin että saan sukulaiselta lainaan toisen kahvinkeittimen, koska vieraita oli tulossa runsaasti. Juhlapäivää edeltävänä iltana naapuri tuli kysymään, saisiko hän lainaan toisen meidän keittimistä, kun heillä on vaan yksi keitin. Olin vähän kummissani, kun olin kertonut hänelle, että toiselle keittimelle on todella tarvetta. Että todellakin tarvitsemme kahta keitintä. Hän siihen ehdottamaan, että saisimmeko jostain lainaan termoskannuja, johon voisimme etukäteen keittää kahvit, niin hän voisi keittää keittimellä. .... Vähän outo ajattelutapa oli mielestäni naapurilla.
No oli kyllä hullu naapuri! Mutta tuommoisiahan ne jotkut on.
jankuti jankuti