Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11854)

Vierailija
1341/11854 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavan kanssa aloimme viettää aikaa enemmän yhdessä ja ystävystyimme.Jotenkin vaan meillä synkkasi hyvin yhteen ja myös miehemme ja lapsetkin viihtyivät hyvin keskenään.Vietimme usein aikaa yhdessä koko perheiden voimin.Sitten yhteydenpito väheni ja väheni.Nyt emme ole pariin vuoteen käyneet kylässä puolin tai toisin.Jos ehdotin tapaamista en saanut vastausta tai hän vetosi kiireisiin.Sitten huomasin mistä oli kyse: Ystävälläni oli henkisesti vaikea elämänvaihe ja hän tarvitsi rinnallakulkijaa.Siihen rooliin näköjään sovin hyvin oman ammattini puolesta.Kun hän sai asiansa kuntoon ei ystävyydelläni ollut enää merkitystä.En enää ehdota tapaamista,enkä aio pitää yhteyttä.Silti on tuntunut pahalta kun ystävyytemme ja yhteydenpitomme näyttää loppuneen.Minua ei enää tarvita.

Vierailija
1342/11854 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus- ja nuoruusaikani yksi parhaista ystävistä erosi jokin aika sitten. Nyt kelpaan taas kun tarvitaan kuskia tai seuraa tai kuuntelijaa eksän haukkumiselle. On siis oltu aikuisiälläkin tekemisissä, mutta hän jätti yhteydenpidon yks kaks. Tai lupasi aina soittaa huomenna tms. mutta koskaan ei soittanut. Minäkin kyllästyin sitten ja ajattelin että tämä oli tässä.

Ei mua tietääkseni rahallisesti juurikaan ole hyväksikäytetty, mutta olen näköjään se joka kuuntelee kaiken sonnan kun jollakin huonosti menee. Kun menee hyvin, minua ei ole olemassa.

Pöyristytti suorastaan kun isäni menehtyi äkillisesti, niin muutama parhaimmista ystävistä (niin luulin) ilmaisi osanottonsa, mutta sitten alkoivat suoltaa omia murheitaan samantien. Onneksi se ystävistä paras antoi juuri sitä tukea mitä silloin tarvitsin.

Onneksi nykyisin osaan sanoa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/11854 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle sss /sössö Et ole niin mielenkiintoinen kohukaunotar. Olet tod näk ruma ja harmaa. Istut lytyssä ja nikamat selästä sojoittaen. Hengitys haisten oksennukselta joka on tuhonnut hampaidesi kiilteen. Jatkuva oksentelu on myös pyöristänyt suun ympäryksesi pöhöttyneeksi ja kontrasti lommolla oleviin poskiisi on huima. Rintavaon kohdalla on varjoja luista. Vaatteet roikkuvat ja hiukset hapsottavat hengettominä ja katkeillen vitamiinin puutteesta. Kynnet halkeillen, maha turvoksissa ja silmänaluiset tummana. Istut koneellasi yksin. Niin v* yksin kirjoittamassa koneelle. Sairaita fantasioitasi ja kieroutunut virtuaalimaailma ruokkii huomiollaan, säälillä ja vihalla sairauttasi. Sinä varmistat sen ajamalla kaikki läheisesi pois. Jotta voit rypeä itsesäälissä. Sinä et halua apua. Sinä haluat marttyyrin viitan ja kohtelun. Minuun ei temppusi uppoa. Minun maailmassa sinä olet lihava ruma karvainen setä mies joka on yksin kuolemaansa asti koska on niin mulk* ettei voi katsoa peiliin rehellisesti.

Pitäisikö sun hakeutua terapiaan?

Vierailija
1344/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no....yksi hyvä ystävä (nyt entinen) kerran lähetti minulle kirjeen, jossa hän ilmaisi "huolensa" miten kuntoni on huono, ja tarvitsisin mielialalääkkeitä, ja miten hänen työkaverinsa oli masentunut ja mielialalääkkeillä jaksoi jatkaa työpaikallaan.,..jne muuta sontaa. Olin aivan terve, hyvässä fyysisessä kunnossa, ikinä ei mitän masennusta eikä muuta mt-ongelmaa mulla ollut. Ihmetytti etenkin tuo kuntoni arviointi (olen aina ollut normaalipainoinen ja urheileva).

Kävi silloin mielessä lähettä hänelle vastaavanlainen kirje takaisin missä olisin kerotnut oman huoleni hänen elämäntavoistaan, jossa hän heittää pienet vauvansa pian sytymän jälkeen päiväkotiin ja vie niitä ulkomaille parin kk iässä vaikka sitä ei suositella. ja miten Unicefin mukaan vauvaa pitäisi imettää aikain 1,5 vuotta.

Vierailija
1345/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Voikukka

Voikukka on monipuolinen hyötykasvi; maukas sekä lehdiltään, että nupuiltaan (säilövät näitä mm. italiassa, ovat suuri ja kallis herkku) ja kaiken lisäksi sillä on myös lääkinnällisiä ominaisuuksia. Suomalaiset on helposti niin tyhmiä, että hävettää... https://www.pinterest.com/charlieboy68/dandelion-recipes/

Vierailija
1346/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dandeliini kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Voikukka

Voikukka on monipuolinen hyötykasvi; maukas sekä lehdiltään, että nupuiltaan (säilövät näitä mm. italiassa, ovat suuri ja kallis herkku) ja kaiken lisäksi sillä on myös lääkinnällisiä ominaisuuksia. Suomalaiset on helposti niin tyhmiä, että hävettää... https://www.pinterest.com/charlieboy68/dandelion-recipes/

Totta. Myös nokkonen on äärettömän terveellinen hyötykasvi. Suomalaiset on junttikansaa nappiverkkareineen ja crockseineen.

Vierailija
1347/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni soitti ja pyysi itselleen ja tulevalle sulholleen, minun ja edesmenneen mieheni kihlasormuksia, "kun ei sulla varmaan ole enää niille enää käyttöä." Miehen kuolemasta oli kuukausi.

Vierailija
1348/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni soitti ja pyysi itselleen ja tulevalle sulholleen, minun ja edesmenneen mieheni kihlasormuksia, "kun ei sulla varmaan ole enää niille enää käyttöä." Miehen kuolemasta oli kuukausi.

Kamalaa!! Otan osaa :(

Vierailija
1349/11854 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan törkeää.

Vierailija
1350/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko täällä se raparperi -tyyppi, miten menee?

Vierailija
1351/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä tulee mieleen kysyä jonkun kihlasormuksia, varsinkin jos puoliso on kuollut. Sormus nyt on ainakin sellainen jonka säilyttäisin aina muistona itselleni.

Vierailija
1352/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä tulee mieleen kysyä jonkun kihlasormuksia, varsinkin jos puoliso on kuollut. Sormus nyt on ainakin sellainen jonka säilyttäisin aina muistona itselleni.

Ihme etteivät ole kyttäämässä vieressä kun juo kahvin loppuun että saako nyt sen kupin itselleen omaksi kun kerran olet kahvin jo juonut etkä tarvi enää. 😠

Vierailija
1353/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mielenkään, että mentäisiin toisten sormuksia kyselemään.  Tämmöinen kyselijä on kyllä täydellinen moukka.

Vierailija
1354/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä nyt ei ole niin kauhean härski juttu, enkä tiedä kuka hyväksi käytti ketä, mutta jollekin varmaan naurut irtoaa.

Exäni soitteli mulle aina kun oli vaikeuksia auton, tietokoneen, kodinkoneiden yms. kanssa. Maksu puoli tuli siivouksena, ruuanlaittona ja sen sellaisina. En ollut kuullut exästä reiluun puoleen vuoteen kun puhelin soi ja kertoi olevansa kulmilla. Ei oikein saatu puhelua loppuun kun suhasi jo pihaan. Oli käynyt katsastus konttorilta hakemassa kuukausi sitten vikalistan ja seuraavana päivänä oli viimeinen uusintakatsastus päivä ja jarrut laittamatta. Tili tietysti tyhjä ja paniikki päällä.

No siinä juotiin kahvit ja naureskeltiin vanhoille jutuille ja myös keskusteltiin remontin hinnasta.  Sovittiin, että hän leikkaa nurmikon, poimii 30l viinimarjoja ja pesee ikkunat. Minä taas maksoin omasta pussista muutaman kympin jarrupalat ja rasvasin käsiäni pari tuntia.

No lähdin sitten Motonetin reissulle ja exä jäi puskemaan nurmikkoa. Olin just kassalla kun puhelin soi ja tyttis kyselee, että mikäs harppu nurmikkoa leikkaa. Hänen piti tulla vasta 3-4h myöhemmin. Sanoin, että olen kohta kotona ja selitän sitten. Tyttis otti onneksi homman huumorilla ja oli aika veikeää autoremontin jälkeen juoda tyttiksen kanssa olutta terassilla ja katsella kun exä poimii viinimarjoja.

Ei ole exästä kuulunut kohta vuoteen, heinäkuussa on katsastusaika. Innolla odotan soittoa vai liekö löytänyt remontti taitoisen ukon itselleen

Vierailija
1355/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin ylioppilaaksi ja juhlat oli tarkoitus järjestää äitini luona, josta olin jo jokunen vuosi aiemmin muuttanut pois. Äidin miehen tyttäret, jotka olivat samoja ikiä minun kanssa tulivat juhlia edeltäväksi yöksi äidin ja tämän miehen luo, sillä heillä oli isänsä kanssa aamulla lähtö sukulaispoikansa juhliin. Olimme äitini kanssa puunanneet taloa, laittaneet ruokaa ja hoitaneet muita järjestelyjä jo usean päivän, jotta juhla-aamuna itsessään pystyisi ottamaan vähän rauhallisemmin. Kuitenkin aamulla nämä tytöt eivät suostuneet nousemaan patjalta ylös, heitä väsytti ja he ajattelivat ettei heidän nyt ole pakko mihinkään juhliin mennä. Isänsä kuitenkin yritti laittaa tyttöjen laiskottelulle lopun ja viimein he alkoivat laittaa itseään valmiiksi. He lukittautuivat toinen talon toiseen ja toinen toiseen kylpyhuoneeseen ainakin tunniksi, ja vaikka yritin (kilttinä...) pyytää, että pääsisin itsekkin välissä meikkamaan, se ei käynyt, koska enhän minä ollut menossa sukulaisten juhliin näytille, joten miksi minun olisi tarvinnut kunnostautua. Lopulta, kun nämä siskokset viimein luovuttivat vähän tilaa minulle ja äitilleni peilin edessä olivat he saaneet aivan älyttömän sotkun aikaiseksi. Kylppärit olivat ripsari- ja meikkivoidetahroja täynnä (en ihan oikeasti tiedä miten he niin hyvin siinä onnistuivat), yksi lavuaari oli lähes tukossa hiuksista ja kaikki vaatteet, joita he olivat kokeilleet olivat ympäriinsä lattioilla koska "hyvinhän ne voi täällä iltaan asti odottaa". Äitini kanssa saatiin sitten lopulta talo takaisin kuntoon. Olin oikeastaan jo yhdessä välissä alkamassa hermostua vähän kovempaan ääneen näille siskoksille, mutta muut toppuuttelivat etten "pilaa iloisen päivän tunnelmaa". Nämä tytöt ovat edelleenkin näin todella monen vuoden jälkeen aivan samanlaisia, mutta ihan hyvin kaikki silloin toimeen tullaan kun harvoin nähdään.

Muuten tunnen myötätuntoa, mutta en voi olla ihmettelemättä, miksi meikkaamiseen tarvitaan kylpyhuone. Minä olen meikannut kolmekymmentä vuotta enkä muistaakseni vielä kertaakaan kylppärissä tai vessassa.

Vierailija
1356/11854 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko raparperi on palannut tukevasti kotimultiin mökkilomaltaan työkaverin anopin luota? ;D

Kyllä vain, raparperi palasi reissultaan hyvien tuliaisten kera :)

Vierailija
1357/11854 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on nurkan takana ja kesämökittömät lokkisukulaiset alkavat parveilla. Meillä on pieni mökki (nukkumispaikat oman perheen lisäksi kahdelle) ja eilen illalla puhelin soi. Serkkuni, johon en pidä oikeastaan mitään yhteyttä, sanoi olevansa kesälomalla ja ajatteli, että voisivat perheensä kanssa tulla käymään ensi viikon lopulla "kun ovat palaamassa Helsingistä ja lasten kanssa on pitkä ajomatka niin voisivat yöpyä". Kysyin että tarkoittaako hän siis juhannusta ja sanoin, että valitettavasti meidän nukkumapaikat on täynnä, koska saamme toisen lapsen kummit vieraaksi. Serkku kysyi, eikö meidän lapset voisi mennä vaikka telttaan yöksi kun he olivat nyt ihan laskeneet sen varaan että totta kai meille voi tulla. Ei voi. Odotan tässä äitini tai tätini soittoa, jonka sisältö tulee olemaan että olen itsekäs kun pakotan nelilapsisen perheen ajamaan pitkän matkan yötä myöden...

Vierailija
1358/11854 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun odotin ensimmäistä lastani,taisin olla toisella kuulla raskaana niin isäni kysyi että vieläkö olen raskaana vai onko mennyt kesken jo.kolmatta odottaessa kerroin isälleni että 5 kuukauden päästä saan vauvan,hän onnitteli,mutta seuraavana päivänä soitti ja kysyi oliko vahinko ja vieläkö voi abortin tehdä.saan neljännen lapseni 3kuukauden päästä ja ja isälleni en ole kertonut mitään enkä aiokaan kertoa.maha on jo näkyvissä ja isääni tapaan ehkä pari kertaa kuukaudessa pääasiassa lasteni takia,koska hyvä pappa hän on aina ollut.kaikki lapset ovat toivottuja ja saman miehen kanssa.

Vierailija
1359/11854 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun odotin ensimmäistä lastani,taisin olla toisella kuulla raskaana niin isäni kysyi että vieläkö olen raskaana vai onko mennyt kesken jo.kolmatta odottaessa kerroin isälleni että 5 kuukauden päästä saan vauvan,hän onnitteli,mutta seuraavana päivänä soitti ja kysyi oliko vahinko ja vieläkö voi abortin tehdä.saan neljännen lapseni 3kuukauden päästä ja ja isälleni en ole kertonut mitään enkä aiokaan kertoa.maha on jo näkyvissä ja isääni tapaan ehkä pari kertaa kuukaudessa pääasiassa lasteni takia,koska hyvä pappa hän on aina ollut.kaikki lapset ovat toivottuja ja saman miehen kanssa.

Surullista, mutta ei sovi tähän ketjuun.

Vierailija
1360/11854 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, mutta ei sovi tähän ketjuun.

no joo,tämä mun tarina kävis ennemminkin härskejä kysymyksiä ketjuun.