Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Intiimitsrvikjeita ja vessapaperia. Oli ihan trash tyyppi. Pukeutui johonkin lakanaan ja tuli ovelle selittelemään asioita. (Antoi ymmärtää juuri seksin jälkeen) vtu mitä roskaa olit naapureina.Kun en ollut kotona kirjoitti jonkun viestin että tarvitsisi hygienia tarvikkeita. Mitä roskaa jotkut on!
Sen verran ymmärsin, että sinua harmittaa, mutta saisiko saman selvin päin ja suomeksi?
Olin yhen kaverin kans kahvilassa. Kysyi haluanko jäätelöä, hän voi tarjota. Tää kaveri pyysi myyjää laittamaan sen yhden annoksen kahteen kippoon puoliksi. Rahasta ei ollut kiinni, vaan taisi olla päässä vikaa. Kyllä hävetti. Olisin siis voinut kyllä ostaa itse jäätelöannoksen itselleni, mutta olin niin tyrmistynyt tuosta moukkamaisuudesta.
Saman tyypin kans käytiin kerran jossain naistenillassa, kuuntelemassa jotain puhujaa. Yleensä en mennyt hänen kyytiin, kun kerrankin meinasi keskellä kaupunkia ajaa liikenteenjakajaan. Ajotyyli on vähän sellanen, että ihmiset tööttäili. Ja se oli tietysti minun syy. Joo näytin keskisormea ohikulkijoille.
Silloin ei vielä ollut mitään navigaattoreita autossa eikä oltu varmoja, ollaanko oikeassa paikassa. Kaveri pysähtyi kysymään ohikulkijalta neuvoa. Joku ystävällinen henkilö selitti reitin. Kaveri lykkäs sille ohikulkijalle setelin käteen ja lähti. Ilme oli varmasti näkemisen arvoinen. Muuten ei kyseinen kaveri koskaan antanut kellekään rahaa eikä mitään muutakaan. Yritti maksaa esim. auttamisen sillä, että voi ottaa vaikka hänen jääkaapista jotain. Jotain ruuanjämiä. Ei olla enää tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
naapurin muija pyysi minua tulla naimaan häntä kun hänen ukko oli töissä
Haaveissas toki
Meiltä kuoli äiti keväällä. Eräs sukulaistäti asiasta kuultuaan lähetti kukkakaupan kautta siskplleni oikein kauniin kukka-asetelman osanottoineen mutta minä en saanut häneltä edes tekstiviestiä että ottaisi osaa myös minun suruuni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Hermes Birkinin-laukku. Aito vintage, jonka kummitätini on saanut rakastajaltaan 90-luvulla ja lahjoitti muutama vuosi sitten minulle erään saavutukseni kunniaksi. Laukku ei ole yhtään mun tyyliseni, olen lähinnä farkut&villapaita-ihminen mutta toki tiedän tuon laukun arvon ja säilytän sitä sen mukaisesti. Tätini käytti laukkua aikanaan, joten ihan uudenveroinen se ei ole, ja itse olen käyttänyt sitä kahdesti.
Toisella kerralla minusta otettiin kuva, jossa se laukku näkyy. Veljeni naisystävä oli nähnyt tämän kuvan, ja tuli kysymään onko laukku aito. Sanoin että on, mihin hän ehdotti, että koska en sitä käytä, lahjottaisin sen hänelle. Suuttui, kun kieltäydyin ja nyt levittää huhua että se on feikki.
Minulla tulee aina tuosta Birkin-laukusta mieleen Birkenstock ja niiden terveyssandaalit. Ei ihan ylellisyystuotemainonta ole uponnut kohdallani otolliseen maaperään. //OT
Tähän samaan kategoriaan ehkä menee myös Tori.fi-ostajat.
Möimme kirjoituspöydän. Täyttä puuta, painava. Ilmoituksessa luki ihan sekvästi että pitää kantaa alas portaikossa, omat kantajat. Vielä kun ostajan kanssa sovittiin noutoaika niin teroitettiin että omat kantajat, tarvii useamman ihmisen. "Joo, kyllä"
Ja kuinka ollakaan paikalle saapui pikkuinen teinityttö äitinsä kanssa jolla käsi kipsissä.
Toinen samanlainen kun annoimme pois kiukaan. Taas teroitettiin että kannettava itse. Ja paikalle tuli pariskunta jonka nainen heti "mulla käsi leikattu, en voi nostella mitään". Voi luoja että ärsytti. Älkää tehkö noin!!
Nyt varmaan vaan lähettäisin ostajat pois, mutta silloin halusi vaan tavaroista eroon niin eikun kantohommiin omalla kipeällä kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä kuoli äiti keväällä. Eräs sukulaistäti asiasta kuultuaan lähetti kukkakaupan kautta siskplleni oikein kauniin kukka-asetelman osanottoineen mutta minä en saanut häneltä edes tekstiviestiä että ottaisi osaa myös minun suruuni.
Munkin täti vois tehdä noin, on aina suosinut isosiskoani, kun tulin toisen pikkusiskoni kanssa häntä sairaalaan katsomaan kun oli leikkauksessa hääti meidät pois jotta olisi voinut "puhua" Lääkärille joitakin asioita mitkä kyllä oltiin kerrottu isosiskolleni. Sit saatiin 30 minuutin päästä tulla "vierailulle". En tiedä miksi on aina ollut mulle ynseä ja kylmä ja isosiskolleni ylenpalttisen kiltti j mukava, lapsuudessa tämä tuntui pahalle vaikka isompana totuin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen täytti 50 ja kutsui synttäreille. Sanoi, ettei tarvi tuoda mitää. Hän tiesi huonon rahatilanteeni. Hänen vaimonsa olikin eri mieltä. Ne, jotka ei tuo lahjaa, ei saa kakkuakaan.
Aina voi viedä jotain aineetonta lahjaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin täti vois tehdä noin, on aina suosinut isosiskoani, kun tulin toisen pikkusiskoni kanssa häntä sairaalaan katsomaan kun oli leikkauksessa hääti meidät pois jotta olisi voinut "puhua" Lääkärille joitakin asioita mitkä kyllä oltiin kerrottu isosiskolleni. Sit saatiin 30 minuutin päästä tulla "vierailulle". En tiedä miksi on aina ollut mulle ynseä ja kylmä ja isosiskolleni ylenpalttisen kiltti j mukava, lapsuudessa tämä tuntui pahalle vaikka isompana totuin.
Miksi edes käyt? Voit jo varautua siihen, että siskosi hänet perii.
Ei todellakaan ole pakko tapailla ihmistä vain saadakseen mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti voi olla kiltti ja mukava kenelle haluaa. Minullakin täti suosi nuorinta veljeäni. Hän oli tädille se lapsi, jota tämä ei koskaan saanut ja se näkyi testamentissakin, tosin veljeni kieroilun jälkeen.
Koulut ja esikoulut ovat alkaneet, joten on käynyt selväksi, että lähellä asuva perhe käytti meitä hyväkseen kesän aikana ilmaisina lapsenvahteina.
Perheessä on monta lasta ja taatusti vilinää. Meillä on koululainen ja eskarilainen ja kumpikin rauhallista sorttia. Nuorempi on samaa ikäluokkaa kuin yksi lähellä asuvan perheen lapsista, joten hän ilahtui, kun sai seuraa - aluksi. Tuossa perheessä on pari lasta koulussa, pari eskari/noin eskarilaista, pieni ja uusi tulossa. Varmaan tästä johtuen noin nuorimpani ikäiset alkoivat ilmestymään meidän taloyhtiömme pihalle leikkimään harva se päivä ja kun siellä selvisi, että meillä vahditaan, mitä lapset puuhaavat, niin sieltä ei vanhempia enää näkynyt.
Lapseni alkoi ahdistumaan jatkuvasta leikkiseurasta, sillä kaipaa tilaa omille jutuilleen, joten aloimme käydä muualla leikkimässä ja keksimme muuta ohjelmaa, jottei lapseni joutunut koko ajan viihdyttämään kaksikkoa tai kolmikkoa, joka ei ilmeisesti viihtynyt/saanut olla kotona, jos me olimme ulkoilemassa.
Kun arki alkoi, kummasti nuo lapset ovat kadonneet leikkipaikalta. Sitä äitiä näkee välillä vauvan kanssa kävelyllä, silloin hyvä kun tervehtii. Lapset ilmeisesti ovat koulussa, päiväkerhossa, esikoulussa ja päivähoidossa nyt tarpeeksi pitkään, joten eivät enää tarvitse ilmaista hoitoa meidän pihallamme. Oikein hyvä, sillä oman eskarilaisen kanssa leikkiminen on aivan tarpeeksi työpäivän jälkeen.
Minua ärsyttää se, että rahalainoja ei makseta takaisin. Vedotaan siihen että kun on omia menoja ja pitää päästä bilettämään. Ymmärtäisin, jos oikeasti tulisi sellainen tilanne, että ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole, mutta kun alkoholiin ja baareissa istumiseen näyttää rahaa olevan, niin en ihan ymmärrä. Olen päättänyt nyt saada entiset velat pois ja sitten en lainaa enää kenellekään. Onneksi kyse ei ole kovin isoista summista, mutta periaatteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulut ja esikoulut ovat alkaneet, joten on käynyt selväksi, että lähellä asuva perhe käytti meitä hyväkseen kesän aikana ilmaisina lapsenvahteina.
Perheessä on monta lasta ja taatusti vilinää. Meillä on koululainen ja eskarilainen ja kumpikin rauhallista sorttia. Nuorempi on samaa ikäluokkaa kuin yksi lähellä asuvan perheen lapsista, joten hän ilahtui, kun sai seuraa - aluksi. Tuossa perheessä on pari lasta koulussa, pari eskari/noin eskarilaista, pieni ja uusi tulossa. Varmaan tästä johtuen noin nuorimpani ikäiset alkoivat ilmestymään meidän taloyhtiömme pihalle leikkimään harva se päivä ja kun siellä selvisi, että meillä vahditaan, mitä lapset puuhaavat, niin sieltä ei vanhempia enää näkynyt.
Lapseni alkoi ahdistumaan jatkuvasta leikkiseurasta, sillä kaipaa tilaa omille jutuilleen, joten aloimme käydä muualla leikkimässä ja keksimme muuta ohjelmaa, jottei lapseni joutunut koko ajan viihdyttämään kaksikkoa tai kolmik
En näe tästä kenenkään esittäneen mitään vaatimusta, saati härskiä sellaista.
No kyllä on härskiä jättää oma pentu muiden kaitsettavaksi ilman että edes ilmoittaa niille pihan vanhemmille, että hei käydään hetki tuolla sisällä ja voitteko katsoa meidän X:ää. Aivan perseestä tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni alkoi ahdistumaan jatkuvasta leikkiseurasta, sillä kaipaa tilaa omille jutuilleen, joten aloimme käydä muualla leikkimässä ja keksimme muuta ohjelmaa, jottei lapseni jout
"En näe tästä kenenkään esittäneen mitään vaatimusta, saati härskiä sellaista."
Oli varmaan sellainen "sanaton sopimus" - tosin yksipuolinen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se, että rahalainoja ei makseta takaisin. Vedotaan siihen että kun on omia menoja ja pitää päästä bilettämään. Ymmärtäisin, jos oikeasti tulisi sellainen tilanne, että ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole, mutta kun alkoholiin ja baareissa istumiseen näyttää rahaa olevan, niin en ihan ymmärrä. Olen päättänyt nyt saada entiset velat pois ja sitten en lainaa enää kenellekään. Onneksi kyse ei ole kovin isoista summista, mutta periaatteen vuoksi.
Tyypillistä pummipaskoille, vihjaise käyttäväsi voimakeinoja ellei maksua tule välittömästi, _toimii! t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Outoa? Voisit kysyä syytä? t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mistä kälyni myös veti herneen nenäänsä oli kun hänelle selvisi, että minä, veljeni ja vanhempamme olimme yksissätuumin päättäneet, että kun sen aika joskus on niin minusta tulee vanhempiemme asioidenhoitaja/edunvalvoja. Minulla on siis päätäntävalta hoitolinjauksiin, talousasioihin ym., veljilläni on tiedonsaantioikeus mutta lopulliset päätökset teen minä. Tileihin veljilläni tulee olemaan rajoitettu tiedonsaantioikeus, että pääsevät näkemään tilitapahtumat niin halutessaan mutta tilisiirtoja, maksuja yms. he eivät voi tehdä. Tilien käyttöoikeus tulee olemaan vain minulla, vain minä maksan laskut, siirrän rahoja ym. ja tästä asiasta on tehty viralliset paperit lakimiehen kanssa. Meistä kolmesta minulla on tehtävään parhaat edellytykset, tämän veljeni sanoivat siis suoraan kun vanhemmat asian puheeksi ottivat, että olisiko meistä joku jonka voisi nimetä tehtävään. Kälyn omast
Tottakai, kun itse on sössinyt raha-asiansa niin pitäisi olla oikeus muitten rahoihin, t: mies 61 vee
Miten luulet ihmisten toimineen ennen kännyköitä?
Sitä vaan mentiin kylään katsoon onko ketään kotona. Nykyään pitää varata aika vähintään kuukautta aikasemmin.