Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Äitini suunnitteli ulkomaanmatkaa, johon siskoni osallistuisi. Kysyi, että käviskö sellainen, että maksaisin sikoni matkasta puolet, kun heillä on niin huono rahatilanne. Sanoin, että en lähde kummankaan kanssa yhtään mihinkään.
Naisilla on aina mielessä kaksi asiaa, 1) hyöty 2) hyöty
Naisilla? Siis ihan kaikilla naisillako? Sinä tunnet kaksi naista, äitisi ja siskosi ja teet siitä päätelmiä kaikista naisist.
Vierailija kirjoitti:
Äitini suunnitteli ulkomaanmatkaa, johon siskoni osallistuisi. Kysyi, että käviskö sellainen, että maksaisin sikoni matkasta puolet, kun heillä on niin huono rahatilanne. Sanoin, että en lähde kummankaan kanssa yhtään mihinkään.
Naisilla on aina mielessä kaksi asiaa, 1) hyöty 2) hyöty
Olisit sanonut että maksat molempien matkan jos siihen ei kuulu paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen oli tosi ahtaalla rahallisesti ja lupasin auttaa kauppareissun verran. Kävimme Prismassa ja maksoin ihan järkevät perusostokset tälle ihmiselle. Hiukan myöhemmin tuli lasku, sukulainen oli laskenut, että hyödyin hänelle suunnatuista ostoksista bonusten verran ja näin ollen olin ne hänelle velkaa. Tuli ihan tarkka summa mikä olisi pitänyt maksaa. En maksanut, enkä kyllä enää auttanut muutenkaan.
Sukulaisesi on selvästi vasemmistolainen. Maksoit hänelle ensin ostokset ja menetit rahaasi. Se, että saat murto-osan omista rahoistasi takaisin ei mahdu hänen paksuun kalloonsa. Vasemmiston mielestä tällaiset tulonsiirrot ovat heidän perusoikeus eivätkä sitten millään tajua että joku muu on ensin ansainnut sen rahan työtä tekemällä.
Joku "vas" kiukutteli kun ylen turvonneesta putjetista karsittiin muutama rosentti. Kuvitteliko omistavansa
Onko härski odotus, että tässä ketjussa ei lässytetä jostain vas, persu, demari yms. paskasta jos se ei liity mihinkään härskiin tapaukseen, vaan pelkästään ilmentää kirjoittajansa mielenterveyden tilaa?
Kesä tulee ja maakuntasukulaiset alkavat suunnitella reissua Helsinkiin. Ja siihenhän liittyy se, että kun sattuu asumaan pääkaupunkiseudulla, on itsestäänselvää majoittaa kaiken maailman serkunlapsia ja tätejä, kun hotellit on niin kalliita. Kaksi kyselyä on jo tullut ja molempiin liittyi oletuksena myös se, että kaikkialle mennään minun autollani ja ruokaillaan kotona, koska muuten on niin kallista. Olen neuvonut kaikille HSL-sovelluksen lataamisen puhelimeen ja kertonut, että on niin kallista pysäköidä Helsingissä ja paljon katutöitä, etten lähde sinne vapaaehtoisesti ollenkaan. Ja ruokailujen suhteen intoilen ylimitoitetusti Helsingin ravintolatarjonnasta ja lähettelen linkkejä ruokalistoihin. Jostain syystä passattavaksi tulossa olevat eivät yhtään innostu iloisista ehdotuksistani, mutta olen päättänyt etten ole hotelli. Käymään saa tulla, muttei asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen oli tosi ahtaalla rahallisesti ja lupasin auttaa kauppareissun verran. Kävimme Prismassa ja maksoin ihan järkevät perusostokset tälle ihmiselle. Hiukan myöhemmin tuli lasku, sukulainen oli laskenut, että hyödyin hänelle suunnatuista ostoksista bonusten verran ja näin ollen olin ne hänelle velkaa. Tuli ihan tarkka summa mikä olisi pitänyt maksaa. En maksanut, enkä kyllä enää auttanut muutenkaan.
Sukulaisesi on selvästi vasemmistolainen. Maksoit hänelle ensin ostokset ja menetit rahaasi. Se, että saat murto-osan omista rahoistasi takaisin ei mahdu hänen paksuun kalloonsa. Vasemmiston mielestä tällaiset tulonsiirrot ovat heidän perusoikeus eivätkä sitten millään tajua että joku muu on ensin ansainnut sen rahan työtä tekemällä.
Ei vaan kokkare. "Sinun raha on minun raha, minun raha on minun ra
Kokoomukselaisten ei tarvitse pyytää ketään maksamaan ostoksiaan. Sinun raha on minun raha. Onhan vitsi. Eihän vasemmistolaisislla ole mitään rahaa. Sossu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ylioppilasjuhlat on meillä aina olleet koko päivän vastaanotto iltaan saakka. Ylioppilas itse lähtee yöhön jossain vaiheessa, mutta monet vieraat istuivat iltaa vanhempieni kanssa sen jälkeenkin.
Monilla vierailla on monet eri ylioppilaat juhlittavana hienan eri puolilla kaupunkia tai seutua, aikaa siihen menee.
Illalla ehkä vain tutumpia vieraita ja isäntäväki saattaa jo vähän aiemminkin löysätä solmiota ja poistaa korkokenkiä jne.Mutta joka tapauksrssa ylioppilasjuhla on vastaanotto eli seisovan pöydän juhla, jossa väkeä tulee ja menee. Jotkut on pidempään, jotkut lyhempään. Ei ole kyse juhlasta, jossa yhdessä istuudutaan tiettyyn aikaan saman pöydän ääreen esim päivälliselle.
Näin kaikki meidän perheen kolmet yo-juhlat ja jokaiset joissa itse olen käynyt. "
Tämä nyt ei ole härskiä, mutta kohtuutonta minun mielestä. Meillä oli esikoisen yo-juhlat. Valmistin kaikki tarjott
Minä olisin tuossa tilanteessa sanonut, että tänään on ollut pitkä päivä ja taidanpa mennä yöpuulle. Jatkakaa te toki jos jaksatte vielä (olettaen, että mies vielä jaksaa seurustella vieraiden kanssa). Ja mennyt nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin muka-mukava mies, joka on yhteydessä kun tarvitsee jotain, lähestyi wa-viestillä. Halusi jutella yhdestä pikkujutusta eli onhan ok, jos heidän valokuitukaapelinsa vedetään meidän tonttimme kautta, kun heidän tontillaan kukkapenkki on tiellä. Kun kerroin, ettei onnistu, seurasi alfa-urosmainen tuijotus ja aggressiivinen jankkaaminen, että onko noin pienestä kiinni.
Nyt pitää kysyä että miten onnistuu tuijotus whatsappin kautta? Muuten hyvä juttu. Vilpittömästi kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin muka-mukava mies, joka on yhteydessä kun tarvitsee jotain, lähestyi wa-viestillä. Halusi jutella yhdestä pikkujutusta eli onhan ok, jos heidän valokuitukaapelinsa vedetään meidän tonttimme kautta, kun heidän tontillaan kukkapenkki on tiellä. Kun kerroin, ettei onnistu, seurasi alfa-urosmainen tuijotus ja aggressiivinen jankkaaminen, että onko noin pienestä kiinni.
Nyt pitää kysyä että miten onnistuu tuijotus whatsappin kautta? Muuten hyvä juttu. Vilpittömästi kyselen.
Oisko sitten nähneet pihalla tuon viestin laiton jälkeen? T: Eri
Onhan näitä. Olen muusikko, kansainvälisellä tasolla. Usein pyytävät ilmaiseksi esiintymään. Pyydän sitten sukulaisia ammattiensa mukaan tulemaan minulle tekemään ilmaiseksi; kirjanpitohommia, keittiöhommia, siivousta, kokkaamista, kuka mitäkin alansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko härski odotus, että tässä ketjussa ei lässytetä jostain vas, persu, demari yms. paskasta jos se ei liity mihinkään härskiin tapaukseen, vaan pelkästään ilmentää kirjoittajansa mielenterveyden tilaa?
Ah, kiitos! Tarinoita oli tosiaan tarkoitus keräillä eikä jäädä jankkaamaan epäoleellisuuksia. Uskomattomia tarinoita onkin ollut. Mutta hyvänen aika, miten kauan tämä ketju on elänyt:)
ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Olen muusikko, kansainvälisellä tasolla. Usein pyytävät ilmaiseksi esiintymään. Pyydän sitten sukulaisia ammattiensa mukaan tulemaan minulle tekemään ilmaiseksi; kirjanpitohommia, keittiöhommia, siivousta, kokkaamista, kuka mitäkin alansa mukaan.
Toimiiko vaihtokaupat?
Tuli tosta perinnönjako ketjusta mieleen. Pyysi lapsen kummiksi ja oletti, että jätän perinnön hänen lapselleen, kun minusta aika jättää. Siis sanoi suoraan että haluaa minun jättävän perinnön lapselleen. "Kristin usko on satua ja vaan typerykset uskovat". Silti halunnut liittää lapsensa kirkkoon kastettavaksi. Olin suostunut lapsen kummiksi nuorempana ja sain hävetä kirkossa näiden aikuisten (toinen yli 40 ja 35 vuotta) käytöstä, höhö höhö jessustelu höhö.. pyyntö / toteamus perinnöstä tuli myöhemmin.
Vaikka en voi omia lapsia saada, minulla on kyllä sisaruksia, joilla on lapsia. Jos minulta aikanaan perittävää jää ovat sisarusteni lapset todennäköisempiä perijöinä, kuin hänen lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ylioppilasjuhlat on meillä aina olleet koko päivän vastaanotto iltaan saakka. Ylioppilas itse lähtee yöhön jossain vaiheessa, mutta monet vieraat istuivat iltaa vanhempieni kanssa sen jälkeenkin.
Monilla vierailla on monet eri ylioppilaat juhlittavana hienan eri puolilla kaupunkia tai seutua, aikaa siihen menee.
Illalla ehkä vain tutumpia vieraita ja isäntäväki saattaa jo vähän aiemminkin löysätä solmiota ja poistaa korkokenkiä jne.Mutta joka tapauksrssa ylioppilasjuhla on vastaanotto eli seisovan pöydän juhla, jossa väkeä tulee ja menee. Jotkut on pidempään, jotkut lyhempään. Ei ole kyse juhlasta, jossa yhdessä istuudutaan tiettyyn aikaan saman pöydän ääreen esim päivälliselle.
Näin kaikki meidän perheen kolmet yo-juhlat ja jokaiset joissa itse olen käynyt. "
Tämä nyt ei ole härskiä, mutta kohtuutonta minun mielestä. Meillä oli esikoisen yo-juhlat. Valmistin kaikki tarjott
Ei oo heidän vika, että sä oot itsesi järjestelyillä väsyttänyt marttyyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sain esikoiseni ja jäin äitiyslomalle, miehen sisko oletti että minua voi käyttää päivähoitona "kun nyt joka tapauksessa olet kotona niin eihän se mitään tee jos katsot samalla 2 muunkin alle kouluikäisen perään. Mies joutui ottamaan siskonsa puhutteluun isänsä kanssa ennenkuin viesti meni perille.
Mun kuopus aloitti koulunsa. Itse olin ollut jo vuosia yksinhuoltajana kahdelle pojalle ja todella kaipasin vähän hengähdystaukoa. No eikö oven taakse tullut nainen naapuritaloyhtiöstä ehdottamaan, että hänen poikansa tulisi meille kuopukseni seuraksi. Ei ollut siis saanut omaa poikaansa mihinkään kerhoon tms. Kieltäydyin. Olisko mun pitänyt ottaa lisähälinää meille, kun omasta takaa oli jo kaksi meluisaa poikaa. Tää naine oli melko hämmästynyt etten suostunut.
Toinen tapaus oli se, kun naapuriin muutti toinen yk
Tämäpä juuri, mulla on tuttavapiirissä yksi tosi kuormittunut monen lapsen yh. Hän suuttui mulle, kun en ollut tarjoutunut hoitamaan hänen lapsiaan, mutta tarjouduin hoitamaan yhden yksilapsisen perheen lasta. No tämä yh ei koskaan auta ketään ja on tarkka siinä, ettei koskaan tee mitään ylimääräistä kenenkään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna viihtyvä velipoika tulee meille aina sillä asenteella, että hänelle pitää tarjota ruokaa. Meillä on lapsia, joiden ruokiin menee muutenkin ihan sievoinen summa rahaa. Jos ei heti tarjota, hän itse alkaa vihjailemaan että onpas nälkä. Joskus jopa suoraan kysyy että olisko hänelle antaa ruokaa.
Muuten ehkä tarjoaisinkin mielelläni, mutta hän on todella itara ja ei koskaan itse tarjoa meille mitään. Lisäksi hän on lapseton ja hyvätuloinen.
Mulla on päinvastaista kokemusta. Veli pyysi viikoksi heille, kun hänen vaimonsa laskettu aika läheni ja veljellä oli ulkomaantyömatka. Että jos tulee ennenaikainen lähtö synnyttämään, oon siellä ja hoidan vanhempia lapsia. Olin silloin opiskelija ja opinnot silleen joustavia, että pystyin tuon viikon järjestämään. Viikon aikana veljen vaimo laittoi ruokaa itselleen ja lapsille, mulle ei tarjottu mitään. Olin odotttanut, et laitettaisiin vaikka yhdessä ruokaa ja he tarjoaisivat tarvikkeet. Menin itse sitten kauppaan ja ostin omat eväät, mikä opiskelijalle tuli tosi kalliiksi, kun ei ollut kuivatuotteita ottaa omasta kaapista, kuten kotona olisi ollut. Ja huippuna vielä se, että maksoin itse junaliputkin, kun matkustin heidän avukseen. Tuon viikon jälkeen päätin, että en koskaan enää näe vaivaa ja järjestä asioitani ja mee auttamaan tuota perhettä. Ja kun lapsi synty, enkä lähettänyt lahjaa, sain sukulaisten kautta kuulla, miten veljen vaimo oli haukkunut mut tylyksi ja epäkohteliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna viihtyvä velipoika tulee meille aina sillä asenteella, että hänelle pitää tarjota ruokaa. Meillä on lapsia, joiden ruokiin menee muutenkin ihan sievoinen summa rahaa. Jos ei heti tarjota, hän itse alkaa vihjailemaan että onpas nälkä. Joskus jopa suoraan kysyy että olisko hänelle antaa ruokaa.
Muuten ehkä tarjoaisinkin mielelläni, mutta hän on todella itara ja ei koskaan itse tarjoa meille mitään. Lisäksi hän on lapseton ja hyvätuloinen.
Mulla on päinvastaista kokemusta. Veli pyysi viikoksi heille, kun hänen vaimonsa laskettu aika läheni ja veljellä oli ulkomaantyömatka. Että jos tulee ennenaikainen lähtö synnyttämään, oon siellä ja hoidan vanhempia lapsia. Olin silloin opiskelija ja opinnot silleen joustavia, että pystyin tuon viikon järjestämään. Viikon aikana veljen vaimo laittoi ruokaa itselleen ja lapsille, mulle ei tarjottu mitään. Olin od
Odotitko todella, että viimeisillään raskaana oleva pienten lasten äiti kokkaa sulle vierailusi ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastaista kokemusta. Veli pyysi viikoksi heille, kun hänen vaimonsa laskettu aika läheni ja veljellä oli ulkomaantyömatka. Että jos tulee ennenaikainen lähtö synnyttämään, oon siellä ja hoidan vanhempia lapsia. Olin silloin opiskelija ja opinnot silleen joustavia, että pystyin tuon viikon järjestämään. Viikon aikana veljen vaimo laittoi ruokaa itsell
Olin odotttanut, et laitettaisiin vaikka yhdessä ruokaa ja he tarjoaisivat tarvikkeet.
Mutta onhan tuo hassua että on päästänyt veljen vaimon kokkaamaan. -Eri
Olin odotttanut, et laitettaisiin vaikka yhdessä ruokaa ja he tarjoaisivat tarvikkeet.
Mutta onhan tuo hassua että on päästänyt veljen vaimon kokkaamaa
Ööö, tekeekö raskaus naisesta invalidin.
Illalla ehkä vain tutumpia vieraita ja isäntäväki saattaa jo vähän aiemminkin löysätä solmiota ja poistaa korkokenkiä jne.
Mutta joka tapauksrssa ylioppilasjuhla on vastaanotto eli seisovan pöydän juhla, jossa väkeä tulee ja menee. Jotkut on pidempään, jotkut lyhempään. Ei ole kyse juhlasta, jossa yhdessä istuudutaan tiettyyn aikaan saman pöydän ääreen esim päivälliselle.
Tämä nyt ei ole härskiä, mutta kohtuutonta minun mielestä. Meillä oli esikoisen yo-juhlat. Valmistin kaikki tarjottavat itse ja siivosin myös. Juhlia edeltävänä iltana silitin pöytäliinaa vielä iltakymmeneltä, jalkoja särki ja teki mieli itkeä väsymyksestä. Lakkiaispäivän aamuna jouduin heräämään jo viideltä viimeistelemään tarjottavia, koska kahdeksalta oli nuoremman lapsen 9-luokan päättäjäispäivä. Sieltä mentiin sitten suoraan lakkiaisiin.
Ensimmäiset vieraat oli jo odottamassa ovella, kun päästiin kotiin. Se oli ihan ok. He tuli kauempaa, joten tarjolla oli lämmin ruoka. Muut vieraat oli pyydetty iltapäiväksi. Illansuussa olin jo väsynyt, mutta miehen vanhempia ja miehen tätiä ei vaan näkynyt. He tuli puoli kahdeksan aikaan eivätkä tehneet lähtöä vaikka kello alkoi lähestyä iltakymmentä. Minulla silmät pyöri ympyrää enkä jaksanut edes puhua, joten sokeakin olisi nähnyt että väsyttää. Mies sitten sanoi suoraan, että oli kiva kun kävitte, näkemiin ja saatteli heidät ovelle.