Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11848)

Vierailija
11401/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen oli tosi ahtaalla rahallisesti ja lupasin auttaa kauppareissun verran. Kävimme Prismassa ja maksoin ihan järkevät perusostokset tälle ihmiselle. Hiukan myöhemmin tuli lasku, sukulainen oli laskenut, että hyödyin hänelle suunnatuista ostoksista bonusten verran ja näin ollen olin ne hänelle velkaa. Tuli ihan tarkka summa mikä olisi pitänyt maksaa. En maksanut, enkä kyllä enää auttanut muutenkaan.

Sukulaisesi on selvästi vasemmistolainen. Maksoit hänelle ensin ostokset ja menetit rahaasi. Se, että saat murto-osan omista rahoistasi takaisin ei mahdu hänen paksuun kalloonsa. Vasemmiston mielestä tällaiset tulonsiirrot ovat heidän perusoikeus eivätkä sitten millään tajua että joku muu on ensin ansainnut sen rahan työtä tekemällä.

Vierailija
11402/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä lokakuun lopulla kesämökillä räntäsateen ulkona kiihtyessä ja lumeksi muuttuessa saunan jälkeen ruokapöydässä appiukko loihe lausumaan..

"Sähän Matti, voisit käydä ens viikonloppuna puhistamassa noi rännit!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11403/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kun jättää paskapuheen pois, ei jää kuin avonainen suu...

Vierailija
11404/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä lokakuun lopulla kesämökillä räntäsateen ulkona kiihtyessä ja lumeksi muuttuessa saunan jälkeen ruokapöydässä appiukko loihe lausumaan..

"Sähän Matti, voisit käydä ens viikonloppuna puhistamassa noi rännit!"

Jos mökki on appiukon ja te käytte siellä niin luulisi olevan itsestään selvää että teette jotain siellä ja nuoremmuuttas rännien puhdistus on ihan sopivaa hommaa. Olisit tarjoitunut itse tekemään.

Vierailija
11405/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee näitä juttuja lukiessa mieleen että miten kauheita ihmisiä sitä asuukaan Suomessakin. En muuten uskoisi puoliakaan, mutta kun muistelen mitä kaikkea ihan järjetöntä muutamat sukulaiseni ja jotkut naapuritkin ovat pokkana vaatineet (ja jos ei suostu niin selän takana keksitään juoruja ja levitellään kostoksi olemattomia), niin täytyy sittenkin uskoa kirjoittajia.

En edes viitsi kauheimpia omia kokemuksiani kertoa, kun niistä tunnistaisi liian helposti keistä on kyse. Mahtaisko kukaan lukija niitäkään uskoa, tuskin.

Vierailija
11406/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen (19v) uusi tyttökaveri (18v) ekaa kertaa meillä käymässä, söimme jotain pientä yhdessä ja juttellimme ja sittten alkoi "voi kun teillä on kaikkea ihanaa, voinka saada tuon.... lisää mikä tahansa nätti esine tai vaate tms." Tuli huoneeseeni, ihasteli taaroitani ja otti pokkana hajuveden, suihkutti kaulaansa ja työnsi pullon laukkuunsa, todeten vain että kyllä sun isi ostaa uuden.  Nostin metelin, äitini laittoi tytön tyhjentämään laukkunsa ja taskunsa keittiön pöydälle. Yritti pölliä yhden koruni, aurinkolasini, myös äitini hajuveden ja burana-paketin, veljeni ranneketjun ja pienen koristelautasen. Selitys, "Kun teillä on niin paljon kaikkea, eihän noiden puuttumista edes huomaa ja voitte osaa uudet tilalle."

Muuttui veljen exäksi samantien. Olisi pitänyt soittaa poliisille.

hyi helvetti mikä loinen! Potku perseelle, t: mies 61 vee

Vierailija
11407/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset ovat tulossa 300 km päästä viikoksi kylään ja oli sovittu että yöpyvät mökillämme, jonne on matkaa kotoamme vain 25 km. Mutta yllätys oli kun he ilmoittivat että tulevat junalla, eivätkä autolla niinkuin aina ennen ja olettivat että kuskaamme heitä meille, mökille ja kaupungille kuin paraskin taksi palvelu ajaen joka päivä useamman kerran edes takaisin.

Asumme Helsingissä, kantakaupungissa. Tänne pääsee julkisilla tosi hyvin.

Silti näitä piisaa, jotka pyytää yöllä hakemaan kentältä. Sanon näille jos et osaa junaa käyttää, kannattaa jäädä kotiin

Vierailija
11408/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen pyysi maksua käytetyistä lastenvaatteista.. Kyseessä oli suunnilleen 2 jätesäkillistä 52-86cm vaatetta eli aikalailla ekalle vuodelle kaikki sisävaatteet, mitä tarvii.. Rahaa pyysi 70e.

Ei siinä mitään, mutta olivat tasan samat vaatteet, jotka me oltiin hänelle annettu ILMAISEKSI pari vuotta aiemmin, kun kuviteltiin lapsiluvun olevan täynnä... ja vielä itse myönsi, ettei siellä ole kuin pari bodyä, jotka ei ole meiltä peräisin! Rahaa vaati, koska joku hänen oma kaveri olisi niistä vaatteista ollut valmis maksamaan satasen eikä siksi halunnut ilmaiseksi kellekään antaa...

Ja tuo meni vielä silleen,että soitettiin tälle sukulaiselle,että onko hällä enää vaatteille käyttöä.. vastasi, että ei ole, tulkaa vaan hakemaan..sit vasta mainitsi maksusta, kun oltiin saatu säkit nakattua takakonttiin.. vähän tuli yllärinä :D

Mä en missään nimessä olisi maksanut. Olisin sanonut, että kuule tuedät hyvin että olen nämä kertaalleen maksanut enkä ala sinulle maksamaan siitä, että olet käyttänyt näitä. On tyhmää, jos ei tuon verran pysty rajoja vetämään. Tai en olisi sanonut mitään ja nostanut säkin maahan ja kaasutellut tieheni.

Vierailija
11409/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen oli tosi ahtaalla rahallisesti ja lupasin auttaa kauppareissun verran. Kävimme Prismassa ja maksoin ihan järkevät perusostokset tälle ihmiselle. Hiukan myöhemmin tuli lasku, sukulainen oli laskenut, että hyödyin hänelle suunnatuista ostoksista bonusten verran ja näin ollen olin ne hänelle velkaa. Tuli ihan tarkka summa mikä olisi pitänyt maksaa. En maksanut, enkä kyllä enää auttanut muutenkaan.

Sukulaisesi on selvästi vasemmistolainen. Maksoit hänelle ensin ostokset ja menetit rahaasi. Se, että saat murto-osan omista rahoistasi takaisin ei mahdu hänen paksuun kalloonsa. Vasemmiston mielestä tällaiset tulonsiirrot ovat heidän perusoikeus eivätkä sitten millään tajua että joku muu on ensin ansainnut sen rahan työtä tekemällä.

Ei vaan kokkare. "Sinun raha on minun raha, minun raha on minun raha."

Vierailija
11410/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vasemmistolainen, oli vasta Perussuomalaisten ehdokkaana vaaleissa.

Vierailija
11411/11848 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen omat valmistujaiseni. Kutsuun oli laitettu juhlien alkavan klo 12 ja k

Kyllä ylioppilasjuhlat on meillä aina olleet koko päivän vastaanotto iltaan saakka. Ylioppilas itse lähtee yöhön jossain vaiheessa, mutta monet vieraat istuivat iltaa vanhempieni kanssa sen jälkeenkin.

Monilla vierailla on monet eri ylioppilaat juhlittavana hienan eri puolilla kaupunkia tai seutua, aikaa siihen menee. 

Illalla ehkä vain tutumpia vieraita ja isäntäväki saattaa jo vähän aiemminkin löysätä solmiota ja poistaa korkokenkiä jne.

Mutta joka tapauksrssa ylioppilasjuhla on vastaanotto eli seisovan pöydän juhla, jossa väkeä tulee ja menee. Jotkut on pidempään, jotkut lyhempään. Ei ole kyse juhlasta, jossa yhdessä istuudutaan tiettyyn aikaan saman pöydän ääreen esim päivälliselle.

Näin kaikki meidän perheen kolmet yo-juhlat ja jokaiset joissa itse olen käynyt. 

Vierailija
11412/11848 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on ollut koko elämän kestävä uskomaton vaatimus. Sanoo sitä harvoin suoraan, koska tietää sen olevan kohtuutonta, mutta yrittää kaikin tavoin vihjailla tähän suuntaan ja toisinaan itkien raivostuu jos en suostu.

Hänen siis pitäisi saada päättää mitä muut ihmiset saavat tietää elämästäni. Hän yksin päättäisi mitä/miten kerron sukulaisille ja muille itsestäni. Esimerkiksi on hermostunut siitä kun kerroin isoäidilleni käyneeni rock konsertissa. Sitä "ei olisi pitänyt kertoa!!". Hän sitten pälpättää kaiken päivää itse keksimiään juttuja minusta, totta kai asiasta minun mielipidettäni kysymättä. Eikö MINUN pitäisi olla huolestunut omasta maineestani ja yksityisyydestäni?

Mutta eihän "Voisitko tehdä kaiken miten minä haluan aina ja piilottaa oman elämäsi ja antaa minulle täyden määräysvallan siihen, mitä muut saavat tietää sinusta" ole hyvä juttu sanoa ääneen. Pitää hoitaa kiertoteitse. Odottaa että tajuan tämän. Olen tajunnut mutta en suostu. Pitäisi totella mutta hän ei toisaalta myönnä vaativansa tätä. Kuitenkin vihainen siitä kun en suostu. Itkeskellyt ja uhriutunut, valehdellut, rääkynyt ja riehunut, mököttänyt tätä asiaa siitä lähtien kun olen ollut ekaluokalla. On edelleen katkera joistain 20 vuotta vanhoista asioista jotka "päätin väärin" häneltä kysymättä. "Ei jaksa" elämääni mutta silti on kuin takiainen. Kaikki olisi ok jos hän vaan saisi sepittää kuka minä olen ja minä olisin hiljaa, hän saisi päättää mitä puen päälle ja miltä näytän, mitä sanon ja mitä minulle kuuluu. 

Miten tästä hullusta pääsee eroon?

Vierailija
11413/11848 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää, Lisäää !

Vierailija
11414/11848 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkamu lupasi omasta firmastaan pari ylimääräistä käytettyä tuolia(omisti firman). Varmistin monesti onko varma että haluaa niistä luopua, mitä maksaa?? Ei maksa mitään vie pois vaan oli vastaus. Meni vuosi ja toinen työkaveri käski palauttaa ne tuolit. En tiedä syytä mitä hyötyi tempusta, en halua karkkiakaa tuolta tyypiltä

Antaja, ottaja; katinpaskan kantaja.

Vierailija
11415/11848 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on ollut koko elämän kestävä uskomaton vaatimus. Sanoo sitä harvoin suoraan, koska tietää sen olevan kohtuutonta, mutta yrittää kaikin tavoin vihjailla tähän suuntaan ja toisinaan itkien raivostuu jos en suostu.

Hänen siis pitäisi saada päättää mitä muut ihmiset saavat tietää elämästäni. Hän yksin päättäisi mitä/miten kerron sukulaisille ja muille itsestäni. Esimerkiksi on hermostunut siitä kun kerroin isoäidilleni käyneeni rock konsertissa. Sitä "ei olisi pitänyt kertoa!!". Hän sitten pälpättää kaiken päivää itse keksimiään juttuja minusta, totta kai asiasta minun mielipidettäni kysymättä. Eikö MINUN pitäisi olla huolestunut omasta maineestani ja yksityisyydestäni?

Mutta eihän "Voisitko tehdä kaiken miten minä haluan aina ja piilottaa oman elämäsi ja antaa minulle täyden määräysvallan siihen, mitä muut saavat tietää sinusta" ole hyvä juttu sanoa ääneen. Pitää hoitaa kiertoteitse. 

Odottaa että tajuan tämän. Olen tajunnut mutta en suostu. Pitäisi totella mutta hän ei toisaalta myönnä vaativansa tätä. Kuitenkin vihainen siitä kun en suostu. Itkeskellyt ja uhriutunut, valehdellut, rääkynyt ja riehunut, mököttänyt tätä asiaa siitä lähtien kun olen ollut ekaluokalla. On edelleen katkera joistain 20 vuotta vanhoista asioista jotka "päätin väärin" häneltä kysymättä. "Ei jaksa" elämääni mutta silti on kuin takiainen. Kaikki olisi ok jos hän vaan saisi sepittää kuka minä olen ja minä olisin hiljaa, hän saisi päättää mitä puen päälle ja miltä näytän, mitä sanon ja mitä minulle kuuluu. 

Miten tästä hullusta pääsee eroon?

Pitää ottaa etäisyyttä, sekä fyysisesti että henkisesti.

Muuta kauemmas asumaan, äläkä vastaa joka puheluun.

Älä uskoudu hänelle itsellesi tärkeistä asioistasi, mutta hämää häntä olemalla samaa mieltä ei-tärkeistä asioista, esim. kuka voittaa euroviisut tai onko hyvä vai huono sää.

Tukeudu ihmisiin, joihin voit koet voivasi luottaa, kuten ehkä tuo isoäitisi.

Vierailija
11416/11848 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloomme muutti lääkäri. Kun talon uteliain ihminen sai sen tietoonsa, hän meni soittamaan tämän perheen asunnon ovikelloa, ja kun ovi avattiin, niin tämä naikkonen kysyi heti, että mikä mun jalassa on vikana, kun sitä särkee.

Onko tuo nyt sitten härskiä vai säälittävää vai lapsellista toimintaa?

Vierailija
11417/11848 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi lainaan tuotteen viikoksi, ei kerennyt paljoo käyttämään, mutta halusin takas, ettei "unohdu" heille omaksi..

Sitten kokoajan kyseli että Käytänkö itse sitä sitten ja taivasteli, että hyvinhän se sit ois voinu heillä olla kun et sitä käytä. 

Vierailija
11418/11848 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen (19v) uusi tyttökaveri (18v) ekaa kertaa meillä käymässä, söimme jotain pientä yhdessä ja juttellimme ja sittten alkoi "voi kun teillä on kaikkea ihanaa, voinka saada tuon.... lisää mikä tahansa nätti esine tai vaate tms." Tuli huoneeseeni, ihasteli taaroitani ja otti pokkana hajuveden, suihkutti kaulaansa ja työnsi pullon laukkuunsa, todeten vain että kyllä sun isi ostaa uuden.  Nostin metelin, äitini laittoi tytön tyhjentämään laukkunsa ja taskunsa keittiön pöydälle. Yritti pölliä yhden koruni, aurinkolasini, myös äitini hajuveden ja burana-paketin, veljeni ranneketjun ja pienen koristelautasen. Selitys, "Kun teillä on niin paljon kaikkea, eihän noiden puuttumista edes huomaa ja voitte osaa uudet tilalle."

Muuttui veljen exäksi samantien. Olisi pitänyt soittaa poliisille.

Höpö höpö. Keksi parempia tarinoita. 

Näille Varkaille On Oma Nimikin.

Vierailija
11419/11848 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suunnitteli ulkomaanmatkaa, johon siskoni osallistuisi. Kysyi, että käviskö sellainen, että maksaisin sikoni matkasta puolet, kun heillä on niin huono rahatilanne. Sanoin, että en lähde kummankaan kanssa yhtään mihinkään.

Naisilla on aina mielessä kaksi asiaa, 1) hyöty 2) hyöty

Vierailija
11420/11848 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kokkar

Kunnallisvaaleissa perussuomalaisten ehdokkaana ollut mies erosi vaimostaan, kun ei päässyt valtuustoon. Ja nyt hänellä on vaimon tilalla miesystävä.