Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6241/11850 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaveriporukan mökkireissua suunnitellessa osa kutsutuista ilmoitti ettei pääse koska kustannukset olisivat liian suuret (oltaisiin siis jaettu mökkivuokra jne tasan kuten aina). Tästä sitten innostuneena yksi vähävaraisemmista ehdotti että hänen osuus jyvitettäisiin muille kun taloudellinen tilanne on huono. Sinänsä ihan ymmärrettävää mutta seuraavaksi muutaman muun huonompi tuloisen kanssa liittoutuivat ja ehdottivat porukalla yhdessä että mökin kustannukset jyvitetään kunkin tulojen mukaan. Progressiivinen verotus meinasi iskeä näin mökkireissuunkin. 

Jopa on saatu idea. Olisiko tässä jyvityksessä huomioitu myös lasten määrä? Tai velkojen? 

Vierailija
6242/11850 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessani ei yleensä ole pyydetty vaan käsketty, kun on huomattu, että minun on vaikea sanoa ei.

Kaveri pyysi minua käymään tyhjentämässä hänen postilaatikkonsa sillä aikaa, kun hän miehineen oli useamman viikon ulkomailla kesälomalla. Lupauduin, mutta tietämättäni olin lupautunut myös puutarhanhoitohommiin, mikä tarkoitti rutikuivana kesänä ruohokentän, kukkapenkkien, keittiöpuutarhan ja ikkunalaatikkoistutusten kastelemista useamman kerran viikossa, eikä millään letkulla vaan kastelukannulla kantaen tontin ääripäästä. Kaveri soitti reissultaan ensimmäisenä päivänä, antoi ohjeet ja kertoi, missä olivat istutustyökalut; puutarhapöydälle oli jätetty läjä taimia istutettavaksi, ja ne kuolisivat helteeseen, jollei asiaa hoidettaisi heti. Kuivat kukkaset istutuksista oli nypittävä, jottei puutarha näyttäisi epäsiistiltä. Kaiken kukkuraksi oli luvattu myös naapurille (jota en ole koskaan edes nähnyt), että kävisin kastelemassa hänenkin tiluksensa siinä samalla vaivalla.

Olisin pyytänyt jo palkkaa tuosta hyvästä, tai kieltäytynyt suoraan simputuksesta. Kaikkiin ei tarvitse säilyttää välejä.

Entäs kun et pääse kuin vaihtamalla paikkakuntaa ja luopumalla jostain mistä ei voi luopua.

Vaihdoin sitten paikkaa kun niitä tärkeitä asioita en olisi enää jaksanut kusipäiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6243/11850 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lähdössä baariin kaverin kanssa. Kaveri ihan pokkana pyysi laittamaan rumat vaatteet, että hänkin saa miehiltä huomiota.

Ja läpällä hän ei tuota sanonut, vaikka niin aluksi ajattelinkin.

Laittoitko?

Ruma se vaatteilla koreilee. Kaunis on vaikka säkkikankaassa kaunis. 

Vierailija
6244/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintö tekee ahneeksi, isän kuoltua sisarukset järjestivät hautajaiset niin ettei lastenlapset voineet niihin osallistua.  Siitä syystä arkunkantajatkin olivat vieraita. Jotta olisivat kaiken saaneet irti, piti minun siivota toisen huusholli hautajaisia varten, etten tulisi verottamaan heidän perintöä, vaan tekisin jotain mahdollisen tarjoilun eteen.

Lakiosa kuuluu kaikille, mutta meninpä vaatimaan sitä ja sen jälkeen ei ole heistä kuulunut mitään. Perukirjoitus tilaisuudessa uskottumies oli samalla veljeni osasta huolta pitämässä, mikä oli aika kummallinen tilanne.

No jotain hyvääkin tästä episoodista on seurannut, eivät enää käy kylässä. Joskus otti päähän, että tullaan viikonlopuksi makaamaan syömään, ja valittamaan lihomisesta. Toisin päin, he eivät tarjonneet koskaan yösijaa, kun kävin siellä päin, hotellissa olen yöni viettänyt.

En niinkuin millään ymmärrä näitten lokkeilijoiden hyysäreitä! Ei sovi, on ihan lyhyt sana yhdistelmä ja sitä voi harjoitella ääneen omassa kodissaan, että korva tottuu!

Voi harjoitella myös peilin edessä, kuten jotkut sellaiset tekevät, jotka joutuu esiintymään paljon julkisuudessa. 

Joo, se saattaa aluksi tuntua tyhmältä, mutta kannattaa muistaa, että vielä tyhmemmältä tuntuu silloin, kun lokki on päässyt kusettamaan.

Vierailija
6245/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämällä pyydettiin kylään seuraavana päivänä, sitten kun päästiin perille ja sisälle istumaan alettiin kuulostella et näähän on koko porukka kipeenä. "Joo alko tossa 3pv sitten, mutta ei meillä oo tänään enää kuumetta ollu, eilen illalla viimeksi."

Lapsiperheelle tällainen on perseestä aina, mutta etenkin nyt koronan kanssa. T. Jännittävät päivät edessä ehdittiinkö saada tartunta siinä 10min aikana.

Vierailija
6246/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sukulaiseni odotti oikein härskiä juttua, että tekisin sellaisen. Tosi outo.

Ton värssyn sä muistat varmaan unissaskin?

Vierailija
6247/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin sukulainen parkkeeraa toisten parkkipaikoille (pihassamme on vain neljä paikkaa) koska hänellä on kuulemma jokin pysyvä liikuntavamma (invakorttia toki ei ole, ei sillä että pihassamme olisi edes inva-paikkaa). Jokainen meistä neljästä maksaa ruudustaan kuukausimaksua taloyhtiölle- mutta tämän naapurin sukulainen on kuulemma ilmoittanut tästä vapaudestaan pysäköidä pihassamme vapaavalintaiseen ruutuun ihan isännöitsijälle saakka. Hän kyläilee usein ja koskaan kotiin tullessa ei tiedä saanko autoa parkkiin vai onko paikka tuon toimesta varattu.

Ja te nielette kaiken pask an mitä teille tarjoillaan lautasella?

No pahoinpidelläkö se pitäis? Mitä ehdotat? Kerran parkkeerasimme oman paikkamme eteen niin ettei hän pääsisi vaivatta lähtemään, niin hän oli karauttanut istutetun nurmikon kautta pois.

Istutettu nurmikko? Mahtoi tulla kalliiksi?

-ohis

Vierailija
6248/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidimme karjatilaa ja eräs kollega oli keksinyt että luovumme elinkeinosta. Esitti: Vaihdetaan lehmiä siten että annatte hyvät meille ja meidän huonot sinne teurastukseen muiden joukossa..

Hyi hitto, mikä p...leen retale sulla on kollegana! Ei eläimiä tuollatavalla vaihdella ja viedä noinvain teuraaksi. Niitä pitää hoivata ja rakastaa, silloin lypsävät hyvin.

Sinut panisin teurasjätteeksi samantien. Yök, haiset tänne asti. 

Itse asiassa tuo olis ihan järkevää toimintaa jos se toinen tosiaan olis lopettamassa maitotilansa. Miksi pistää teuraaksi lehmää joka tuottaa hyvin. Samahan se olis tehdä vaihto ja teuraaksi menis ne lehmät jotka ei enää tuota. Teuraaksihan ne menis jossain kohtaa kuitenkin. Ikävä kyllä maitotilallisella ei ole varaa hoivata ja rakastaa lehmää joka ei tuota. Ehkä pieni väliraha vois tulla kyseeseen, varsinkin jos useampi lehmä vaihtais omistajaa.

Tässä tapauksessa vaan tais olla niin että kirjoittaja ei ollut ollut lopettamassa, naapuri oli vaan keksinyt sen tai kuullut jonkun huhun ja alkoi sen perusteella ehdotella lehmien vaihtoa. Jos oli silkka väärinkäsitys niin en pitäis tätä niin törkeänä, erehdyksiä sattuu. 

Vierailija
6249/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelly kirjoitti:

Muutin toiselta paikkakunnalta takaisin kotipaikkakunnalleni. Eräs ystäväni tuli aina välillä johonkin tapahtumaan kaupunkiin ja pyysi yösijaa. Olimme ihan hyviä kavereita ja suostuin iloisella mielellä majoittamaan hänet. Usein hänellä oli joku matkaseuranakin, deitti tai kaveri. Majoitin heidät kaikki. Minua alkoi kuitenkin ärsyttää kun huomasin että ystävä ei koskaan maksanut ruoka ostoksia, kokkasin hänelle ja kavereilleen, laitoin saunan, kannoin vedet, istuin iltaa ja olin vieraanvarainen. Ystävä ei pessyt edes omia astioitaan vaan sain tiskata ruuanlaiton jälkeen kaikkien astiat ym. Aloin todellakin kyllästyä.

löysin miehen ja muutimme yhteen. Hänellä oli omistuskaksio jonka hän halusi myydä ja ostaa kolmion tilalle. Kolmio oli samalla pihalla ja asuimme 6 kk pahvilaatikoiden keskellä väliaikais ratkaisussa kun asuntoa myytiin. Meillä ei ollut edes sänkyä koska emme viitsineet hankkia sellaista kun muutto olisi edessä kuitenkin mahdollisimman pian, heti kun asunto menisi kaupaksi. Näyttöjä olikin tiuhaan ja toivoimme kovasti asuntokauppoja. Olen yksityisyrittäjä ja minulla oli viikonlopun kestävät messut missä olin myymässä tuotteitani. Messupäivät olivat pitkiä kun edustin itseäni ihmisvilinässä. Ystäväni oli saanut idean tulla messuille vierailemaan uuden poikaystävänsä kanssa. Tuttuun tapaan hän oli majoitusta vailla. Sanoin että nyt ei valitettavasti sovi kun olen pitkää päivää myymässä messuilla ja lisäksi sunnuntaille oli sovittu jälleen asuntonäyttö eli messujen jälkeen potäisi siivota taas paikat tiptop kuntoon. Ihmisvilinän jälkeen en muutenkaan ole seurallinen enkä tuntenut edes koko poikaystävää entuudestaan. Tiesin myös että joutuisin jälleen kokkamaan ja hyysäämään heitä sekä maksamaan viulut. Eikä minulla ollut makuupaikkojakaan tarjota, meillä ei ollut vielä sohvaa eikä mitään huonekaluja, vain keittiön pöytä ja kaksi patjaa, sekä läjittäin muuttokuormaa laatikoissaan. Sanoin ystävälleni tästä johon hän totesi että he voivat aivan hyvin nukkua yhdellä patjalla eivätkä tarvitse sen enempää tilaa. Eli minä saisin ängetä yhden hengen patjalle mieheni viereen nukkumaan messuvilinästä uupuneena. Ystävä ei millään tajunnut tilannetta vaan intti ja intti että he tulevat. Kieltäydyin loppuun saakka ja ärsytti erittäin paljon hänen röyhkeytensä. Lopulta hän suuttui ja lakkasi viestittelemästä. Messuilla hän kävi myyntipöytäni äärellä moikkaamassa ja kertoi heidän menneen hotelliin yöksi. Ei tarjonnut apua että olisin esim voinut käydä vessassa ja hakemassa sämpylän kahviosta, taukoja tai tuuraajaa minulla ei ollut.. myyntipaikkaan sisältyi kaksi lippua joista toisen olin antanut hänelle, mutta hän oli liian vihainen että olisi edes kiittänyt että pääsi ilmaiseksi messuille.

ei olla enää tekemisissä, hän suuttui lopullisesti kun ei päässyt yöpymään silloin kun minulle ei ihan oikeasti sopinut.

Mun serkku tekee tätä. Olen monesti suututtanut sen ja itseni saanut raivon partaalle ku he saattaavat tyttöystävän kanssa tulla pitkästä matkasta oven taakse mitään ilmoittamatta ja odottavat että yösija järjestyy. Ja tätä on tapahtunut usein. Odottavat tietenkin että täys ylläpito, kahvit, lounaat, iltapalat mutta mitään ei ikinä tuo tullessaan. Heille mennessä täytyy sopia millon menee ja he vastavuoroisesti eivät passaa. Vieraille ei ole tarjottavia, itselleen tekevät ruokaa vasta illalla jos silloinkaan ja saattavat siitä suureen ääneen antaa pienen siivun vieraalle. Aamupala pöydän kattavat vain itselleen ja laittavat omien paikkojensa viereen ne makkarat ja juusto mitä itse syövät. Pikkusen noloa ruikuttaa liikenisikö yksi kinkkusiivu leivälle.

Heillä on myös mökki jonne kutsuvat mielellään mutta käytös samaa sielläkin.

Viimeisimmät isommat juhlat meillä mistä ilmoitin että meillä ei ole tilaa yöpyä koska appivanhempien porukka jää ainakin yöksi. Kuului valittavan sukulaiselleni että minä aijan heidät ulkiruokintaan kun en anna yösijaa. No hampaat kirskuen se oli annettava mutta sanomattakin selvää että enää en aio sietää tilannetta vaan sen takia että ollaan sukulaisia. Kaikista eniten ahdistaa ja vituttaa tuo oven taakse tulo. Välimatkaa siis meillä yli 200 kilometriä.

Vierailija
6250/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te hyysäätte näitä oven taakse yösijaa vaatimaan ilmestyviä sukulaisia? Heille voi sanoa, että menkää hotelliin, meille ei voi nyt tulla. Jos suuttuvat, niin siinähän suuttuvat. Niin kauan kuin suostutte ilmaisen majatalon pitämiseen, niin tällaisia lokkivieraita myös tulee.

Normaalit ihmiset sopivat yhdessä etukäteen, milloin sopii vierailla ja millä ehdoin. Sellaista, mistä ei ole yksissä tuumin päätetty, ei tarvitse järjestääkään. 

Vierailija
6251/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestämme vuosittain erään porukan kokoontumisen vuokrahuvilalla. Vuokrahuvilan hinta on kiinteä kuten vuokramökkien yleensäkin ja se jaetaan tasan kaikkien osallistuneiden kesken. Eräs osallistuja joutuikin lähtemään aikaisemmin ja päätti maksaa vain puolet vuokransa osuudesta, koska vietti huvilalla vain puolet suunnitellusta ajasta. Ei meinaa millään mennä perille että jos hän maksaa 60 euron sijaan vain 30€, jonkun muun pitää maksaa puuttuva 30€, koska itse huvilan vuokra ei muutu mihinkään sen mukaan montako ihmistä siellä yöpyy minäkin yönä. Se sama kokonaisvuokra on maksettava joka tapauksessa ja puuttuva osuus menee sitten lopulta järjestäjän pussista.

Mulla on kokemusta ns. tuolta toisella puolella olemisesta, eli olen se joka on joutunut lähtemään kesken kaiken pois. Meillä on ollut pitkään tapana kokoontua kaveriporukalla kerran kesässä mökille muutamaksi päiväksi. Reissu on suunniteltu aina niin, että matkataan kohteeseen yhteiskuljetuksella, ostetaan perussafkat, naposteltavat, juotavaa yms tarvikkeita yhteisesti ja jaetaan kustannukset tasan. Jos joku on halunnut jotain erikoisempaa juotavaa tai grillattavaa, niin ne on sitten jokainen hankkinut erikseen siihen lisäksi.

Pari kesää sitten oli tilanne, että tiesin jo etukäteen, että en voi olla paikalla muuta kuin yhden illan. Jouduin muutenkin himmailemaan juominkien suhteen, kun tiesin, että seuraavana päivänä pitää olla suht skarppina. Halusin joka tapauksessa lähteä mukaan tapaamaan kavereita joita ei tule muuten juurikaan nähtyä. Lähdin paikalle parin sadan kilomterin päähän omalla autolla ja ajattelin, että on helpointa ottaa mukaan omia eväitä sen verran, että pärjään yön yli. Perillä kohteessa kävi ilmi, että ruokaa ja juomaa on hankittu kolmelle päivälle myös minut huomioiden. Ruokailut eivät kuitenkaan menneet ihan nappiin sillä joku nälkäinen oli ensimmäisenä iltana syönyt minun osuuteni ruuista sillä välin, kun olin saunomassa ja jouduin tyytymään lähinnä ruuantähteisiin.

Kun sitten tuli laskun jakamisen aika, niin muu seurue oli laskenut kulut niin, että olen mukana maksamassa ihan yhtä suurta osuuttaa kuin kaikki muutkin. Laskeskelin, että mökkivuokran jälkeen noille syömilleni jämäruuille ja parille oluelle tuli hintaa n. 50 euroa. Summa ei tuntunut millään muotoa kohtuulliselta, mutta koska kyseessä on pitkään yhtä pitänyt kaveriporukka, niin maksoin sen kuitenkin.

Vierailija
6252/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä mökkireissuista ja ravintola/taksimatkojen maksamisesta olen elämäni aikana tehnyt sellaisen huomion että nämä ovat ongelmia lähes aina vain naisille. Miehillä se jotenkin menee vain luonnostaan ilman sen suurempaa vaivaa, mutta naiset laskevat kaiken sentilleen ja kivasta mökkireissusta saadaankin puolen vuoden riita. 

-ohis

Vierailija
6253/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidimme karjatilaa ja eräs kollega oli keksinyt että luovumme elinkeinosta. Esitti: Vaihdetaan lehmiä siten että annatte hyvät meille ja meidän huonot sinne teurastukseen muiden joukossa..

Hyi hitto, mikä p...leen retale sulla on kollegana! Ei eläimiä tuollatavalla vaihdella ja viedä noinvain teuraaksi. Niitä pitää hoivata ja rakastaa, silloin lypsävät hyvin.

Itse asiassa tuo olis ihan järkevää toimintaa jos se toinen tosiaan olis lopettamassa maitotilansa. Miksi pistää teuraaksi lehmää joka tuottaa hyvin. Samahan se olis tehdä vaihto ja teuraaksi menis ne lehmät jotka ei enää tuota. Teuraaksihan ne menis jossain kohtaa kuitenkin. Ikävä kyllä maitotilallisella ei ole varaa hoivata ja rakastaa lehmää joka ei tuota. Ehkä pieni väliraha vois tulla kyseeseen, varsinkin jos useampi lehmä vaihtais omistajaa.

Tässä tapauksessa vaan tais olla niin että kirjoittaja ei ollut ollut lopettamassa, naapuri oli vaan keksinyt sen tai kuullut jonkun huhun ja alkoi sen perusteella ehdotella lehmien vaihtoa. Jos oli silkka väärinkäsitys niin en pitäis tätä niin törkeänä, erehdyksiä sattuu. 

No ei niitä tuotantoeläimiä niin vain vaihdella, ne on rekisteröity omistajalleen ja numeroitu tarkkaan. Tietysti se käy niin, että toinen laittaa teuraaksi huonot ja ostaa lopettavalta tilalta hyvät itselleen, ja loput asianmukaisesti menee teuraalle siltä lopettavalta tilalta. Tätä toki tehdään koko ajan, kyllä ne eläintenpidon lopettavat tilat myyvät hyvät eläimet mieluummin eloon kuin teuraalle.

Vierailija
6254/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaa: isäni on narsisti ja minä ja jo edesmennyt äitini niitä perheen syntipukkeja - nuoremmat sisarukseni niitä kullannuppuja, joiden virheisiin minä ole syypää ja jotka ovat tehneet minun "hyvät tekoni" (en siis minä). Kasvatuksen ja kohtelun tulokset näkyvät "ikuisesti".

Juttuja olisi paljon, mutta parhaiten käytösmallia kuvaava keskustelu käytiin useita vuosia sitten meidän lapsosten ollessa  jo 40plus iässä.

Siskoni soitti minulle arkipäivänä ennen puolta päivää. Istui auton kyydissä miehensä ajaessa ja puhelin oli kajarilla. Lunta oli edellisenä yönä satanut sen puoli metriä. Kertoi soittaneensa silloin jo eläkkeellä oleille vanhemmillemme ja kuulleensa näiden olevan flunssassa. Asia oli, että minun pitäisi mennä tekemään vanhempieni luokse lumityöt, koska he ovat jo käyneet tekemässä kaksistaan miehen vanhempien lumityöt. Ilmoitin siskolleni tehneeni yksin jo kahdet lumityöt (omat ja iäkkäälle naapurille kulkureitin ovelta tielle, itse olen selkävikainen yksin asuva nainen). Siskoni totesi siihen, että mutta kun me on jo tehty yhdet lumityöt ja illalla on menoa (noilla on aina jotain kissanristiäisiä). Tuota lausetta sitten jankkasi jokaiseen kommenttiini, joita en kauan jaksanut viljellä, koska tiedän, ettei siitä mitään hyötyä olisi ollut.

Soitin vanhemmilleni ja tarjouduin töiden jälkeen menemään lumitöihin. Ei tarvinnut, kun vanhempieni mukaan se sisko on niin ihana, että tarjoutui tulemaan, jos he eivät itse jaksa. En raaskinut sanoa, ettei sillä kullannupulla ollut aikomustakaan (tälläkään kertaa ja sitäkään asiaa) tulla itse tekemään...

Vierailija
6255/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Viimeisimmät isommat juhlat meillä mistä ilmoitin että meillä ei ole tilaa yöpyä koska appivanhempien porukka jää ainakin yöksi. Kuului valittavan sukulaiselleni että minä aijan heidät ulkiruokintaan kun en anna yösijaa. No hampaat kirskuen se oli annettava mutta sanomattakin selvää että enää en aio sietää tilannetta vaan sen takia että ollaan sukulaisia. Kaikista eniten ahdistaa ja vituttaa tuo oven taakse tulo. Välimatkaa siis meillä yli 200 kilometriä.”

On vaikea uskoa, että näin törkeästi muita hyväksikäyttäviä ja kiittämättömiä ihmisiä on. Välillä epäilen, voivatko nämä tarinat olla edes tosia. Eniten ihmettelen sitä, miksi kukaan suostuu - ja kerta toisensa jälkeen - tällaiseksi kynnysmatoksi. Palkaksi riittää selän takana tapahtuvien pahojen puheiden kohteeksi joutuminen. Onko näiden vittumaisten ihmisten kanssa pakko olla tekemisissä? Onko heille koskaan edes yritetty sanoa heidän käytöksestään? Miksi heitä kutsutaan juhliin, kun he aiheuttavat näin paljon mielipahaa?

Vierailija
6256/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieras3912873 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestämme vuosittain erään porukan kokoontumisen vuokrahuvilalla. Vuokrahuvilan hinta on kiinteä kuten vuokramökkien yleensäkin ja se jaetaan tasan kaikkien osallistuneiden kesken. Eräs osallistuja joutuikin lähtemään aikaisemmin ja päätti maksaa vain puolet vuokransa osuudesta, koska vietti huvilalla vain puolet suunnitellusta ajasta. Ei meinaa millään mennä perille että jos hän maksaa 60 euron sijaan vain 30€, jonkun muun pitää maksaa puuttuva 30€, koska itse huvilan vuokra ei muutu mihinkään sen mukaan montako ihmistä siellä yöpyy minäkin yönä. Se sama kokonaisvuokra on maksettava joka tapauksessa ja puuttuva osuus menee sitten lopulta järjestäjän pussista.

Mulla on kokemusta ns. tuolta toisella puolella olemisesta, eli olen se joka on joutunut lähtemään kesken kaiken pois. Meillä on ollut pitkään tapana kokoontua kaveriporukalla kerran kesässä mökille muutamaksi päiväksi. Reissu on suunniteltu aina niin, että matkataan kohteeseen yhteiskuljetuksella, ostetaan perussafkat, naposteltavat, juotavaa yms tarvikkeita yhteisesti ja jaetaan kustannukset tasan. Jos joku on halunnut jotain erikoisempaa juotavaa tai grillattavaa, niin ne on sitten jokainen hankkinut erikseen siihen lisäksi.

Pari kesää sitten oli tilanne, että tiesin jo etukäteen, että en voi olla paikalla muuta kuin yhden illan. Jouduin muutenkin himmailemaan juominkien suhteen, kun tiesin, että seuraavana päivänä pitää olla suht skarppina. Halusin joka tapauksessa lähteä mukaan tapaamaan kavereita joita ei tule muuten juurikaan nähtyä. Lähdin paikalle parin sadan kilomterin päähän omalla autolla ja ajattelin, että on helpointa ottaa mukaan omia eväitä sen verran, että pärjään yön yli. Perillä kohteessa kävi ilmi, että ruokaa ja juomaa on hankittu kolmelle päivälle myös minut huomioiden. Ruokailut eivät kuitenkaan menneet ihan nappiin sillä joku nälkäinen oli ensimmäisenä iltana syönyt minun osuuteni ruuista sillä välin, kun olin saunomassa ja jouduin tyytymään lähinnä ruuantähteisiin.

Kun sitten tuli laskun jakamisen aika, niin muu seurue oli laskenut kulut niin, että olen mukana maksamassa ihan yhtä suurta osuuttaa kuin kaikki muutkin. Laskeskelin, että mökkivuokran jälkeen noille syömilleni jämäruuille ja parille oluelle tuli hintaa n. 50 euroa. Summa ei tuntunut millään muotoa kohtuulliselta, mutta koska kyseessä on pitkään yhtä pitänyt kaveriporukka, niin maksoin sen kuitenkin.

Jos kyseessä olisi ollut reilu kaveriporukka, olisivat he halutessaan osanneet jyvittää osutesi. Yleensä näyttää olevan niin, että ahneimmat ovat tasajaon kannalla, koska silloin he saavat rohmuta eniten. Tämä on nähty ja koettu. Osin tällaisen vuoksi ovat välit viilenneet joihinkin entisiin hyvinä pitämiin kavereihin, koska se ahneus sitten näkyy usein muussakin.

Vierailija
6257/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieras3912873 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä kuitenkin ennen lähtöä otit mukaan ne maksamasi eväät? Ai mikset ottanut?

Vierailija
6258/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-poikaystävä ehdotti kivaa koko päivän retkeä metsään. Innostuin ajatuksesta, kunnes selvisi, että retkeilisin hänen kahden lapsensa kanssa. Itse menisi sillä aikaa läheiselle kaverinsa mökille, jonne ei voinut kuulemma viedä lapsiaan.

Ei todellakaan vahvistanut tuoretta parisuhdettamme. Jäljestä päin mietin, että olisi pitänyt heti soittaa lasten äidille ja kysyä mitä mieltä on järjestelystä. Molemmat lapset siis alle kouluikäisiä eikä oltu koskaan edes tavattu.

Toivottavasti ilmoitit lasten äidille myöhemmin, että tietää millainen isä lapsilla on. Oman lapseni isä oli aika samanlainen itserakas hulttio. Lapsi oli eskari-ikäinen ja kävi isällään noin kerran viikossa. Juuri sinä ainoana päivänä kun olisi isäänsä nähnyt, tämän piti lähteä metsästysreissulle. Lapsi jäi yksin isänsä kotiin, ilman puhelinta ja ilman ilmoitusta minulle että jää sinne yksin. Siihen loppui vierailut, eihän tuollaiseen narsistiseen hulttioon voi luottaa. 

Vierailija
6259/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani parikymppinen 50v äitini olisi halunnut "vähän vain pussailla" poikaystäväni kanssa, "ihan leikillään vaan". Juu ei pussaillut. Poikkis on nykyään naimisissa kanssani mutta äitiäni emme jostain syystä tapaile.

Vierailija
6260/11850 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä tuotantoeläimiä niin vain vaihdella, ne on rekisteröity omistajalleen ja numeroitu tarkkaan. Tietysti se käy niin, että toinen laittaa teuraaksi huonot ja ostaa lopettavalta tilalta hyvät itselleen, ja loput asianmukaisesti menee teuraalle siltä lopettavalta tilalta. Tätä toki tehdään koko ajan, kyllä ne eläintenpidon lopettavat tilat myyvät hyvät eläimet mieluummin eloon kuin teuraalle.

Niin, ne myydään toiselle ihan normaalisti. Sitä tarkoitin, tehdään tietenkin paperit kuten pitääkin. Kuten sanoin, mun mielestä on vaan järkevää, ettei hyvin tuottavaa eläintä teurasteta tilan lopettamisen yhteydessä jos kerran on joku joka sen lehmän voi ostaa. Eikä minusta ole mitenkään törkeää ehdottaa tuollaista lopettavalle maitotilalliselle. Kunhan homma tehdään kaikkien sääntöjen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi