Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Ottaa aivoon toisten törkeydet kirjoitti:
Sain toisen keskenmenon puolen vuoden sisään, rv 12 kesäkuun lopussa 2012. Sain lääkäristä lääkkeet, joilla kohdussa oleva materiaali, vauvan alku, tulisi itse ulos. Kaksi viikkoa myöhemmin alkoi kova kuume ja valtava verenvuoto. Olo oli aivan kauhea. Menin takaisin lääkäriin, joka totesi kohtutulehduksen ja sanoi että minun pitäisi tulla pikimmiten kaavintaan jotta kohtuun jäänyt matsku saataisiin pois. Oli huolissaan kovasta vuodosta. Oli perjantaipäivä ja heinäkuu. Vapaita aikoja oli sairaalassa vasta ensi viikolle kaksi, joko tiistaina tai keskiviikkona. Tiesin, että keskiviikkona olisi isoäitini 80- vuotisjuhlat. Soitin ensin ajan vahvistamista äidilleni, että voisiko olla meidän 2,5-vuotiaan esikoisemme kanssa ensi viikon tiistaina kun menisin kaavintaan. Kaavinta vaatii siis nukutuksen ja päivän sairaalassa. Äitini alkoi huutamaan, että no voi just, kun on ne juhlat ja hänen pitäisi kiillottaa hopeat ja että enkö voisi siirtää vielä seuraavalle viikolle. Löin luurin korvaan että no voivoi mulla on kuollut vauva mahassa. Soitin miehelleni, että hänen pitäisi olla tiistaina kotona lapsen kanssa. Mieheni alkoi valittamaan, että perkele kun ei saa ikinä tehdä töitä kun juuri tiistaina olisi hieno ja tärkeä työjuttu. Löin luurin korvaan hänellekin, että kiitos tuesta. Menin takaisin varaamaan aikaa ja päätin ottaa sen isoäidin juhlapäivän kun tiesin että lapseni voi olla mieheni ja sukulaisten kanssa siellä juhlissa. Sain siitä kamalat syyttelyt että mites mä kehtaan varata kaavinnan isoäidin juhlan ajaksi, kyllä tämä loukkaa mummoa. Syyksi sanoin että mä pyysin apua lapsen kanssa ja sä päätit kiillottaa hopeat.
Sitten kun mieheni haki minut kaavinnan jälkeen illalla sairaalasta, hän oli tulossa mummoni juhlista. Äitini oli kuulemma kiertänyt kaikki vieraat läpi ja kertonut mun olevan keskenmenon takia kaavinnassa (asia mitä en halunnut kerrottavan muille kuin mummilleni) ja esitti surevaa isoäitiä ja sai jaksuhaleja. Kukaan ei kyllä mulle laittanu surunvalitteluja.
Äitini kanssa ei olla kauheen lempeissä väleissä. Mies katuu edelleen tätä kommenttiaan.
Anteeksi, mutta aivan kamalia perheenjäseniä sinulla. Mukaan lukien miehesi. =(
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lapsuudenystävä on elämäntapatyötön ja hyvin laiska. Sanoo lähtevänsä töihin heti, kun joku tarjoaa jotakin tarpeeksi "hyvää". Alle kolmen tonnin hän ei kuulemman edes harkitse sohvalta nousemista. Millä hän sitten rahoittaa elämänsä? Hänen mummonsa on yksin asuva, hieman dementoitunut ihminen. Tajusin jokin aika sitten, että niinä päivinä kun tällä ihmisellä on rahaa, hän on käynyt mummollaan kylässä. Seteleitä on useita satasia. Mieheni kerran kysyi, mistä ystävä jatkuvasti saa semmmoisia setelitukkoja niin tämä mutisi tekevänsä keikkatöitä. Olemme monesti miettineet, millä ystävä selittää kadonneet rahat kun perinnönjako koittaa tai mitä tapahtuu, jos mummon poika (ystävän isä) tarkastaa tilit.
Tämä sama mies ajaa isänsä ostamalla autolla. Auto on ostettu, että ystävä pääsee "hoitamaan mummoa". Ystävän vaimo taas kulkee töihin ja takaisin kävellen, koska heillä ei ole varaa kahteen autoon.
I smell bullshit.
Esimerkiksi tuo auton käyttö. Jos ystävä kerran on työtön, hänellä on joka päivä aikaa kuljettaa vaimo töihin ja takaisin.
Toisekseen kirjoitit aiemmin, että ystävällä on nippu seteleitä niiden päivien jälkeen, kun on käynyt mummon luona kylässä. Eli ei siis käy joka päivä, joten niinä päivinä vaimo voisi ajaa itse töihin.
Milläkö hän rahoittaa elämänsä? Vaimo on töissä ja itse saa päivärahaa.
Jos otetaan lainausmerkit pois mummon hoitamisesta, niin miehellä ja isällään saattaa olla sopimus, että mies oikeasti hoitaa mummoaan joka päivä ja saa palkan pimeästi.
Koska palkkaa ei kuitenkaan makseta joka päivä, sitä kertyy satasia ja kun mies palkkapäivän jälkeen levittelee rahojaan, te oletatte, että mies on käynyt vain sinä päivänä mummon luona rahaa kinuamassa.
Koska mies saa palkan pimeästi mummonsa hoitamisesta, niin onko se mikään ihme, jos siitä ei kauheasti tee mieli huudella ja hän puhuu epämääräisistä keikoista.
lapsiperheen harha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Mökkilomasta vielä: Yhtenä iltana miehen kanssa mentiin yöllä seksin jälkeen vielä naku-uinnille ja saunaan lämmittelemään, saunassa ei ollut enää tulta mutta kiuas oli sen verran lämmin ja lämmintä vettä padassa, että peseydyttiin siellä kynttilänvalossa. Saunarakennuksen yhteydessä on pieni tupa ja makuuhuone missä me siis majoituimme ja siskon perhe viereisessä isossa mökissä.
Aamulla nukuimme pitkään ja päivällä siskon mies kysyi, että olikohan lapsilla jäänyt saunaan pyyhkeet vaikka hän mielestään keräsi ne kaikki mökkiin kuivumaan. Mieheni kertoi että taitaa olla meidän pyyhkeet kun kävimme vielä yöuinnilla ja saunassa lämmittelemässä. Sisko veti tästä kilarit että ei yöllä saa enää mennä saunomaan kun he ja lapset herää! No eivät olleet heränneet. Tivasi vielä minulta myöhemmin kahden että olimmeko naineet vai miksi valvoimme niin myöhään, miksi emme voineet mennä ajoissa nukkumaan että emme olisi nukkuneetkaan "koko päivää" sitten. Perheenäidille selvästi vieras käsitys, että lomalla on kiva myös lempiä ja nauttia kesäyöstä. 😂 Tai jos hänellä on tylsää perhe-elämää niin muillakaan ei saa olla romantiikkaa ainakaan samalla tontilla!
No huh, saitko ekaa kertaa kun jaksat noin vouhottaa 😄🤣
Jaha, taisi sisko tai joku muu tylsän lapsiperhe elämän omaava tuntea jonkinlaisen piston sydämessään.
Pisto sydämeen, kun jotkut panee. Ei voi olla totta.
Niin, tuo on hyvin tyypillinen lapsettomien harha.
Että seksi loppuu kun saa lapsen.
Tai se huononee.
Näin ei käy tai voi käydä vaikka ei olisi lapsiakaan, se käy ilmi tällä palstallakin.
Mielikuvitusta kyllä täytyy käyttää ettei ihan lasten silmien edessä hommia hoida.
Minä tiedän että ei lopu. Ne kaikki isukit käy mun luona harrastamassa mahtavaa seksiä. Kaikki valittaa että kun kotona on niin kuivaa ja tylsää. :D
Voi sinua kun joudut tyytymään toisten jämiin.
Etkö saa omaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Mökkilomasta vielä: Yhtenä iltana miehen kanssa mentiin yöllä seksin jälkeen vielä naku-uinnille ja saunaan lämmittelemään, saunassa ei ollut enää tulta mutta kiuas oli sen verran lämmin ja lämmintä vettä padassa, että peseydyttiin siellä kynttilänvalossa. Saunarakennuksen yhteydessä on pieni tupa ja makuuhuone missä me siis majoituimme ja siskon perhe viereisessä isossa mökissä.
Aamulla nukuimme pitkään ja päivällä siskon mies kysyi, että olikohan lapsilla jäänyt saunaan pyyhkeet vaikka hän mielestään keräsi ne kaikki mökkiin kuivumaan. Mieheni kertoi että taitaa olla meidän pyyhkeet kun kävimme vielä yöuinnilla ja saunassa lämmittelemässä. Sisko veti tästä kilarit että ei yöllä saa enää mennä saunomaan kun he ja lapset herää! No eivät olleet heränneet. Tivasi vielä minulta myöhemmin kahden että olimmeko naineet vai miksi valvoimme niin myöhään, miksi emme voineet mennä ajoissa nukkumaan että emme olisi nukkuneetkaan "koko päivää" sitten. Perheenäidille selvästi vieras käsitys, että lomalla on kiva myös lempiä ja nauttia kesäyöstä. 😂 Tai jos hänellä on tylsää perhe-elämää niin muillakaan ei saa olla romantiikkaa ainakaan samalla tontilla!
Jaha, taisi sisko tai joku muu tylsän lapsiperhe elämän omaava tuntea jonkinlaisen piston sydämessään.
Tai se huononee.
Näin ei käy tai voi käydä vaikka ei olisi lapsiakaan, se käy ilmi tällä palstallakin.
Mielikuvitusta kyllä täytyy käyttää ettei ihan lasten silmien edessä hommia hoida.
Minä tiedän että ei lopu. Ne kaikki isukit käy mun luona harrastamassa mahtavaa seksiä. Kaikki valittaa että kun kotona on niin kuivaa ja tylsää. :D
Etkö saa omaa?
Perustakaa nyt oikeasti vaikka oma ketju pienten lasten vanhempien/lapsettomien seksielämälle, menee hyvä ketju taas pilalle aivan ääliömäisen jankutuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Tai se huononee.
Etkö saa omaa?
Ei nyt pilata hauskaa ketjua tällä typerällä jankkauksella. Takaisin asiaan!
Nää on niin hauskoja😂
Pakko kirjoittaa muutama itselleni sattunut tapaus:
1. Olin aikanaan töissä leipomossa, kun kaveri alkoi kinuamaan minua hankkimaan isomman kakun henkilökunta-alennuksella omiin kekkereihinsä. Sanoin, että henkilökunta-alennus on vain 10%, mutta onnistuu kyllä. Työvuoroni olivat poikkeuksetta yöllä ja kakku olisi noudettava sieltä työvuoroni päätteeksi hyvin varhain aamulla, muistaakseni seitsemän aikaan. Kaverini koki tämän hyvin haastavaksi ajankohdaksi ja ehdotti, josko minä toisin sen hänelle. Vastasin, että tottahan toki voin tuoda sen pyörällä hänelle noin viiden kilsan päähän 9 h työvuoron päätteeksi, mutta kakku ei missään tapauksessa ole enää tarjoilukunnossa sillä kyydillä😂Hän kyllä tiesi, että minulla ei ole autoa. Yritti vielä, josko voisin jättää kakun lastauslaiturille. Minä totesin, että toki voin jättää, mutta mikään ei takaa kakun säilyvän siellä, kun kuskit raahaavat kovassa kiireessä siellä kolleja ja lavoja pitkin poikin. Kakku voi joko päätyä kuljetukseen, pudota vahingossa tai jäädä sinne pulujen ruoaksi. Päätti sitten pitkin hampain tulla itse hakemaan 10%:n alennuskakkunsa. Mahtoi olla vaivan arvoista...
2. Toinen kaverini oli tarjoutunut toistuvasti noutamaan minua yhden pitkän reissun päätteeksi lentokentältä. Estelin hieman, sillä ajomatka ei ole mikään lyhyt ja on toki vaivaksi. Hän jatkoi tätä tarjoamistaan, että voi ilman muuta hakea ja ei siitä ole vaivaa lainkaan, jos vaikka sitten tuon hänelle pienen tuliaisen, niin asia olisi täysin fine. No, tietenkin sellaisia olisin tuonutkin joka tapauksessa, koska oli hyvä kaverini. Tartuin sitten tarjoukseen siten, että ”muista, ettei todellakaan ole mikään välttämättömyys ja on ihan yhtä ok olla tulematta - kunhan ilmoitat minulle etukäteen, jotta voin tarvittaessa ostaa bussilipun lentoasemalta kotikaupunkiini. Kiitos paljon oikeasti, koska kyllähän se on iso apu”. Arvaatte varmaan loput😂Kaverista ei kuulu mitään, vaikka useampaan otteeseen yritin asiaa tiedustella matkan aikana. Päättelin, että hän sitten oman tarjouksensa perusteella on vastassa, kun ei ilmoita esteestä. Paskat. Ei näy ketään terminaalissa, matkatavaraa kolme säkkiä. Oli pakko tiedustella, josko imbesilli on väärässä terminaalissa. Eipä ollut, vaan eri maakunnassa. Minulla ei lippua ostettuna ja vietin ylimääräiset kaksi tuntia terminaalissa odotellen seuraavaa bussia, mikä oli aivan fantastista jo yli 20 h kestäneen lentorumban päätteeksi. Myöhemmin ei ymmärtänyt, mikä tässä nyt oli ollut niin typerää käyttäytymistä ja marttyroi lisäksi. Vittuillakseni pakotin hänet ottamaan kaikki ostamani tuliaiset vielä ekstrojen kera😂
3. Otos seuraavasta seurueesta... Olimme menossa porukalla konserttiin Helsinkiin. Liput maksettu ajat sitten ja hotellihuone varattuna jne. Olin kuitenkin sairastellut pahasti ja konsertin lähestyessä minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin perua osallistumiseni. Matkavakuutus kattoi jo maksetut kulut. Mutta, mutta... hotellihuoneiden osaltahan maksu tapahtuu vasta checkinin yhteydessä. Ilmoitin tästä peruuntumisesta mahdollisimman varhain seurueelle. Itseäni harmitti vietävästi jo se, että en päässyt ylipäänsä reissuun ja lisäksi takana ollut viikkojen sairastamisesta johtuva heikko kunto. Kaveri ehdotti, josko kuitenkin maksaisin oman osuuteni hotellihuoneesta, vaikka en reissuun pääsekään. Ilmoitin, että tämä on hieman kohtuuton vaatimus ja en kyllä ajatellut maksaa😂Tilanne onneksi laukesi ilman isompaa kriisiä, kun saivat huonejaon järjestymään niinkin innovatiivisella ratkaisulla kuin soitolla hotelliin. Eipä tullut edes ns. parane pian -viestiä, kun tämä muutaman kympin rahakysymys ajoi kaiken edelle. Ei sen puoleen, en odottanutkaan heiltä😂 Ollut hieman viileää sillä rintamalla sittemmin....
Mieheni veli ja hänen vaimonsa katsovat, että on ihan oikein, että he saavat rahallista tukea mieheltäni, koska häntä on elämässä niin onnistanut. Itse he eivät ole koskaan halunneet käydä töissä ja ovat siksi aina taloudellisissa vaikeuksissa. Mieheni sen sijaan on opiskellut kaksi ammattia ja tehnyt työtä itseään säästämättä vuosikymmeniä.
Ei käy kateeksi nk. kaveripiiri.
Naapuri pyysi tekemään putkiremontin heidän taloonsa. Palkaksi tarjosi kahta mökkiviikonloppua heidän mökillään. Mökki vanha 60luvulla tehty haiseva purkukuntoinen paska. Kehuskeli että samalla kun siellä sitten lomailee niin voisko sitä saunan vuotavaa kattoa tilkitä.
Naapuri ei ole saanut vielä tekijää putkiremontille. Kumma juttu kyllä😂
Ei ihme, että on vähän viileää nykyään. Mikäli jatkossa yht'äkkiä lämpiäisikin niin suosittelen illanistujaisissa tarjoiltavan aperetiiviksi nestemäistä typpeä näinkin (vapaavalintainen korni adjektiivi).
Lentokenttäepisodin kirjoittaja vielä lisää ko. tapahtumaan: kuljetuksen tarjoaja kysäisi vielä myöhemmin ”No, kui sää sillain lähdit varmistamatta?”
Tuota noin, lentoliput oli varattu tietylle päivälle, enkä kyllä edes otettuani aivan kaikki aivosoluni käyttöön keksinyt mitään järjen rajoissa olevaa tapaa, miten olisin voinut perustella työnantajalleni loman pidentämistä tai ylipäänsä jäädä maahan viisumien ja muiden asiaankuuluvien rajamuodollisuuksien asettamien rajoitteiden vuoksi🤣.
Me laitoimme talomme myyntiin kun olimme muuttamassa ruotsiin.
Sossu-pummi veljeni (37v) oli sitä mieltä että taloamme ei pitäisi myydä vaan hänen perheensä muuttaisi siihen, sossu maksaisi vuokran meille ja me maksaisimme sen sitten pimeänä takaisin veljelle. Kun ollaan perhettä kerran.
Välillä olen onnellinen että vanhempani eivät ole enää elossa ettei veljellä ole muita kupattavia kuin suomen valtio.
Itse olen ollut töissä 14-vuotiaasta saakka, opiskellut siinä samalla ja saavuttanut sillä hyvän elintason minulle ja perheelleni. Mieheni tekee välillä 10 tuntisia työpäiviä. Ja meidän pitäisi antaa 800 tonnin kämppä asuttavaksi terveelle miehelle ja tämän yhtä terveelle vaimolle jotka ovat koko elämänsä aikana tehneet yhteensä ehkä vuoden verran töitä ja alkaa elättää näiden erinäisten eksien kanssa tehtyjä lapsia.
Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Itse maksoin kerran näiden useamman tonnin vuokra-rästit pois kun olivat saamassa häädön. No tuon he ottivat niin että heidänpä ei tarvitse maksaa vuokraa enää ollenkaan koska häädön tullessa hoidan homman. Veljeni itseasiassa ilmaisi asian juuri noin. "Ei maksettu vuokria kun tiedettiin että sä maksat jos saadaan häätö etkä muuten enää anna rahaa". No en maksanut. Sossu-tädit sitten hommasivat noille luusereille jonkun kaupungin vuokra-luukun.
Veljeni sitten teatraalisesti katkaisi välit kun tuo talo-homma ei mennyt läpi. Olen siitä todella onnellinen.
Ihmiset ovat röyhkeitä, ahneita paskoja. Minulle....ilmaiseksi....kaikki. Mikä hulluus niitä sekoja vaivaa.
Jatkuvaan järsimässä, läheisiään, tuttujaan, ystäviään. Oon nähnyt näitä ja ihmetellyt.
Minä oon deletoinut nää pois läheltä. Sen kyllä näkee ihmisen käytöksestä ja puheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Tai se huononee.
Etkö saa omaa?
Se on mun duuni silloin tällöin. 150€ / 30min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Tai se huononee.
Etkö saa omaa?Akka kertoo toimivansa ukkomiesten spermaviemärinä ja vielä ylpeilee sillä?
En ylpeile tai edes puhu asiasta julkisesti kun en maksa veroja. Mutta tienaan siis 150€ / 30 min. Kuulen kaikenlaista, moni mies haluaa jotenkin ilmeisesti selittää miksi maksaa seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli ja hänen vaimonsa katsovat, että on ihan oikein, että he saavat rahallista tukea mieheltäni, koska häntä on elämässä niin onnistanut. Itse he eivät ole koskaan halunneet käydä töissä ja ovat siksi aina taloudellisissa vaikeuksissa. Mieheni sen sijaan on opiskellut kaksi ammattia ja tehnyt työtä itseään säästämättä vuosikymmeniä.
Joo se on kyllä hassua miten joku ajattelee, että joitakin vain "lykästää" työelämässä ja pääsee tuurilla hyville palkoille. Mitään tekemistähän sillähän ei tietenkään ole, että opiskelee, käy töissä, oppii ja saa työkokemusta, etenee urallaan.
Olen itsekin tuon kuullut, että "hyvähän sun on kun on hyvät duunit ja liksat" ihan kuin ne olisivat taivaalta tupsahtaneet ja heille kävi vaan paska säkä kun ei vastaava onnenkantamoinen osunut kohdalle. Kyllä töideni teen on töitä tehty ja uhrattu muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se on kyllä hassua miten joku ajattelee, että joitakin vain "lykästää" työelämässä ja pääsee tuurilla hyville palkoille. Mitään tekemistähän sillähän ei tietenkään ole, että opiskelee, käy töissä, oppii ja saa työkokemusta, etenee urallaan.
Olen itsekin tuon kuullut, että "hyvähän sun on kun on hyvät duunit ja liksat" ihan kuin ne olisivat taivaalta tupsahtaneet ja heille kävi vaan paska säkä kun ei vastaava onnenkantamoinen osunut kohdalle. Kyllä töideni teen on töitä tehty ja uhrattu muita asioita.
Tämän kirjoittajan tapaisille ei tunnu menevän ymmärrykseen, että aina ei pääse koulutukseen, ainakaan sinne minne haluaisi, kaikilla aloilla ei ole tarpeeksi, eikä uudelleenkoulutus auttanutkaan. Kaikilla aloilla työkokemus ei auta paremman palkan tai edes työpaikan saamiseen, saati oikein uralla etenemiseen, ei vaikka kuinka hankkisi vielä lisäoppia ja yrittäisi verkottua ja olla aina työnantajan käytettävissä. Työttömyyttä vaan on paljon, matalapalkka-aloja on ihan oikeasti.
Uhrauksista ja yrittämisestä huolimatta aina ei onnistu kovin vihreälle oksalle pääsemään. Sellaisessa tilanteessa ottaa todellakain päähän nämä, kyllä, onnekkaat, jotka eivät näytä kovinkaan paljon ymmärtävän nykykoulutuksesta ja työelämästä. Koittakaa nyt ymmärtää, että ei ole vain kahta ryhmää, joko laiskoja työn- ja opiskelun vieroksujia tai sitten ahkerasti kouluttautuneita ja työtä vuorotta tehneitä, uran luojia. Valitettavasti oikea elämä on paljon monimuotoisempaa!
Siihen varsinaiseen keskustelunaiheeseen: hävytömintä mitä minulle on tapahtunut, on se, että töissä esimies esitti minun toimiviksi osoittautuneet ideani ominaan. Hän sai pitää paikkansa, minä en, kun väkeä vähennettiin. Vasta myöhemmin, liian myöhään, tulin tietämään kuvion.
Harrastan käsitöitä ja saan usein lahjaksi lankoja, kankaita, kuteita tai työkaluja. Muutaman kerran lahjan antaja on sanonut lahjaa antaessaan, että voin tehdä hänelle tästä asian x. Eli minulla on syntymäpäivä, jota olen varten olen kutsunut ihmisiä syömään ja juomaan. Lahjaksi minulle tuot oman mieleistäsi lankaa, josta teen sinulle sukat. Ekalla kerralla nauratti, nyt ei enää niinkään :D
Mieheni kuoli ja se tuli tietysti muille yllätyksenä. Hyvä ystäväni oli kiukutellut, että kuinka mieheni kehtasi kuolla. Syynä kiukkuun se, että hänen lapsensa järkyttyvät. Lisäksi ystäväni mielestä olisi ollut minun velvollisuuteni kertoa asiasta hänen lapsilleen. Kun tuon kuulin, päätin että on entinen ystävä.
Mieheni lapsuudenystävä on elämäntapatyötön ja hyvin laiska. Sanoo lähtevänsä töihin heti, kun joku tarjoaa jotakin tarpeeksi "hyvää". Alle kolmen tonnin hän ei kuulemman edes harkitse sohvalta nousemista. Millä hän sitten rahoittaa elämänsä? Hänen mummonsa on yksin asuva, hieman dementoitunut ihminen. Tajusin jokin aika sitten, että niinä päivinä kun tällä ihmisellä on rahaa, hän on käynyt mummollaan kylässä. Seteleitä on useita satasia. Mieheni kerran kysyi, mistä ystävä jatkuvasti saa semmmoisia setelitukkoja niin tämä mutisi tekevänsä keikkatöitä. Olemme monesti miettineet, millä ystävä selittää kadonneet rahat kun perinnönjako koittaa tai mitä tapahtuu, jos mummon poika (ystävän isä) tarkastaa tilit.
Tämä sama mies ajaa isänsä ostamalla autolla. Auto on ostettu, että ystävä pääsee "hoitamaan mummoa". Ystävän vaimo taas kulkee töihin ja takaisin kävellen, koska heillä ei ole varaa kahteen autoon.