Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää kommentoiko tuolle mummo-trollille, ei kukaan voi oikeasti olla noin pipi päästään, että ajattelee kaksiviikkoisella vauvalla olevan omia toiveita "päästä mummin yökylään". Kunhan trollailee ja pilaa hyvän ketjun.
Olen samaa mieltä että ei kannata heittää tolle bensaa liekkeihin ja pysyny muutenkin niin hyvin asiassa tää ketju. Mutta se pitää sanoa että noita on, siis vauvakuumeisia sekomummoja jotka oikeasti luulee että se vauva tyyliin itkee ikävää mummon syliin alle 2kk ikäisestä ja vauvan äitiä mitätöidään ja puhutaan vauvalle äidistä etunimeä käyttäen tyyliin "et sinä tarvitse tuota Annaa, mummo on tässä". Meillä oli millin päässä avioero kunnes mies heräsi ja näki mitä äitinsä meidän perheelle tekee. Mutta joo, siihen toiseen ketjuun nää.
Joo, kultamummihan se taas löysi paikalle :D
Mikä tää kultamummi juttu on? Tullu vastaan parikin kertaa kun jutut sivunneet isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää kommentoiko tuolle mummo-trollille, ei kukaan voi oikeasti olla noin pipi päästään, että ajattelee kaksiviikkoisella vauvalla olevan omia toiveita "päästä mummin yökylään". Kunhan trollailee ja pilaa hyvän ketjun.
Olen samaa mieltä että ei kannata heittää tolle bensaa liekkeihin ja pysyny muutenkin niin hyvin asiassa tää ketju. Mutta se pitää sanoa että noita on, siis vauvakuumeisia sekomummoja jotka oikeasti luulee että se vauva tyyliin itkee ikävää mummon syliin alle 2kk ikäisestä ja vauvan äitiä mitätöidään ja puhutaan vauvalle äidistä etunimeä käyttäen tyyliin "et sinä tarvitse tuota Annaa, mummo on tässä". Meillä oli millin päässä avioero kunnes mies heräsi ja näki mitä äitinsä meidän perheelle tekee. Mutta joo, siihen toiseen ketjuun nää.
Mikä tää kultamummi juttu on? Tullu vastaan parikin kertaa kun jutut sivunneet isovanhempia.
Kultamummi on aina uhri. Kultamummi on täynnä rakkautta eikä halua mitään muuta kuin saada rakastaa lapsenlapsiaan jotka puolestaan myös rakastavat häntä eniten koko maailmassa. Äiti on tietenkin kylmä hirviö joka estää tämän ilman mitään syytä, kultamummi vain rakasti ja äiti vei lapsenlapset häneltä pois.. Lapsenlapset kärsivät tästä myös suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, olisit nähnyt minun anoppini kun lapset olivat pieniä. Tämä hörhö vaikuttaa suorastaan mukavalta häneen verrattuna. Anoppi jo edesmennyt mutta ehti pilata paljon.
Minun anoppi ilmoitti, kun esikoinen oli pariviikkoinen, että "siehä et oo mikkää etkä kukkaa tälle lapselle". Mummi on tärkein ihminen, ja mummille pitäisi muuttaa, kun kotona vaan huudetaan. Siis vauvalle vain huudetaan!!
Samainen mummi väitti vielä pojan ollessa täysi-ikäinen, että minä en ole ollut lapseni huoltaja! Tämä nyt aikuinen poika on pistänyt mummin puhelinnumeron estoon. Suostuu käymään pikaisesti mummolassa jouluna.
Äidin halveksunta mummin puolelta kääntyi itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni äiti löysi muutama vuosi sitten uuden miehen johon rakastui heti tulisesti ja mies muutti nopeasti anoppilaan. Tämä uusi mies päätti minuun ja mieheeni tutustuessaan etten ole miehelleni tarpeeksi hyvä ja yritti saada hänet jättämään minut. Mieheni suhtautui tähän kampanjaan lähinnä huumorilla ja anoppi oli hölmistynyt (anopillani ja minulla on ollut aina erinomaiset välit).
Sitten meille syntyi vauva joka on miehen äidin ensimmäinen lapsenlapsi ja sellaisena tietenkin hyvin tärkeä. Kun vauva oli kolmen kuukauden ikäinen ja luonnollisesti täysimetyksellä miehen äidin mies esitti vaatimuksen. Vauva oli annettava siitä lähtien säännöllisesti heidän luokseen hoitoon sillä tuoreella mummulla oli oikeus lapsenlapseensa ja hän oli jopa laittanut heidän vierashuoneensa vauvaa varten valmiiksi. Jopa pinnasänky ja mummulavaunut oli hankittu näitä vierailuja varten. Vauvan ruokinta olisi hoidettu mummulassa aluksi korvikkeella sillä minä en vastenmielisenä naikkosena tietenkään olisi tervetullut näille yökyläilyille sadan kilometrin päähän lapseni kanssa. Mies olisi saanut tulla mukaan mutta minun olisi pitänyt jäädä maitoineni kotiin.
En suostunut. Eniten loukkaa mieheni suhtautuminen asiaan sillä hänen olisi kuulunut viimeistään tuossa tilanteessa alkaa puolustamaan minua ja myös vauvaa. Miehen äiti on valitettavasti uuden miehensä johdateltavissa vaikka minusta edelleen pitääkin.
Tajuaakohan anoppisi, millaiseen ihmiseen hän on törmännyt? Kuulostaa joltain narsistilta tai psykopaatilta, jonka elämäntehtävä on manipuloida muita ihmisiä.
Kuulostaa hirveältä. Onko teidän lapsi tyttö? Tulee huonoja asioita mieleen vanhemmasta miehestä joka haluaa lapsen sinne vauvasta saakka yökylään ilman äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni äiti löysi muutama vuosi sitten uuden miehen johon rakastui heti tulisesti ja mies muutti nopeasti anoppilaan. Tämä uusi mies päätti minuun ja mieheeni tutustuessaan etten ole miehelleni tarpeeksi hyvä ja yritti saada hänet jättämään minut. Mieheni suhtautui tähän kampanjaan lähinnä huumorilla ja anoppi oli hölmistynyt (anopillani ja minulla on ollut aina erinomaiset välit).
Sitten meille syntyi vauva joka on miehen äidin ensimmäinen lapsenlapsi ja sellaisena tietenkin hyvin tärkeä. Kun vauva oli kolmen kuukauden ikäinen ja luonnollisesti täysimetyksellä miehen äidin mies esitti vaatimuksen. Vauva oli annettava siitä lähtien säännöllisesti heidän luokseen hoitoon sillä tuoreella mummulla oli oikeus lapsenlapseensa ja hän oli jopa laittanut heidän vierashuoneensa vauvaa varten valmiiksi. Jopa pinnasänky ja mummulavaunut oli hankittu näitä vierailuja varten. Vauvan ruokinta olisi hoidettu mummulassa aluksi korvikkeella sillä minä en vastenmielisenä naikkosena tietenkään olisi tervetullut näille yökyläilyille sadan kilometrin päähän lapseni kanssa. Mies olisi saanut tulla mukaan mutta minun olisi pitänyt jäädä maitoineni kotiin.
En suostunut. Eniten loukkaa mieheni suhtautuminen asiaan sillä hänen olisi kuulunut viimeistään tuossa tilanteessa alkaa puolustamaan minua ja myös vauvaa. Miehen äiti on valitettavasti uuden miehensä johdateltavissa vaikka minusta edelleen pitääkin.
Tajuaakohan anoppisi, millaiseen ihmiseen hän on törmännyt? Kuulostaa joltain narsistilta tai psykopaatilta, jonka elämäntehtävä on manipuloida muita ihmisiä.
Kuulostaa hirveältä. Onko teidän lapsi tyttö? Tulee huonoja asioita mieleen vanhemmasta miehestä joka haluaa lapsen sinne vauvasta saakka yökylään ilman äitiä.
Ottattamatta kantaa tähän itse tarinaan, mutta:
Jotenkin typeriä ja miehiä halventavia tällaiset kommentit. Koska mieshän ei voi haluta hoitaa lasta tai viettää aikaa hänen kanssaan ilman, että on "pahat mielessä". Sehän on aivan luonnon vastaista. Nainen taas saa, ja pitää, haluta hoitaa lapsia. Se on normaalia ja luonnollista.
Lisäksi naiset ampuvat itseäänkin jalkaan viljelemällä tällaisia tympeitä heittoja. Älkää, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemansairas himohamstraaja haluaa diagnoosinsa jälkeen väkisin tunkea suurta tavaramääräänsä kotiini. Himohamstraus ollut niin pahaa ettei hänen yli 90 neliön asunnossa ole kävelytilaa saati istumatilaa ja tavaramäärät kattoon saakka. Ovat ns. ennakkoperintää ja välit tulehtuu jos en suostu tekemään asunnostani hänen krääsänsä varastoa. En kaipaa mitään perintöä häneltä jos joku miettii että haluan valikoida rusinat pullasta[/
Meillä ei ole kuolemansairas, vaan appivanhempani ovat ihan kunnossa ja aivan ihania.
Pari v meni ja saatiin asunto tyhjäksi krääsästä.
Rahaa tuli yhteensä n 20 000 e, eli voi vaan kuvitella paljonko siihen on euroja mennyt.Koska meillä oli rahalle tilaa ja löytyi hyvä kirppis, josta saatiin paikka provikkasopimuksella, saatiin tavarat eteenpäin kivuttomasti .
Otan kaiken roinan vastaan oikein mielelläni. Aikaa kierrättämiseen menee aikaa, mutta nytkin puolessa vuodessa oon tienannut yli tonnin toisten roinilla.
Puolesta vuodesta tonni, eipä ole kovin ihmeellinen tuntipalkka. Hyväntekeväisyydestä menee melkein.
Ketjun otsikko on ” Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?”
Nyt ne kommentit mummo/vauva/äiti/isä/vaari/anoppi/appi/miniä/vävy hittoon. Tarinoita, odotuksia ja vaatimuksia luen mielelläni mutta tämä ketju ei ole se ”Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?” Siinäkään ketjussa ei kenenkään mielipiteet kiinnostaneet vaan ne tarinat.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun otsikko on ” Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?”
Nyt ne kommentit mummo/vauva/äiti/isä/vaari/anoppi/appi/miniä/vävy hittoon. Tarinoita, odotuksia ja vaatimuksia luen mielelläni mutta tämä ketju ei ole se ”Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?” Siinäkään ketjussa ei kenenkään mielipiteet kiinnostaneet vaan ne tarinat.
Mitenhän niitä kommentteja saisi "hittoon" nyt näin jälkikäteen? Mua taas ei kiinnosta hirveesti lukea mitä toisia kiinnostaa tai puolestaan ei kiinnosta lukea.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet, nämä mummot kuuluisi sinne toiseen ketjuun.
Mutta onhan se härskiä vaatia toisen lasta itselleen!
Ei niinkään härskejä mutta outoja kylläkin. Uusi tuttavuus oli vähän hyötyjätyyppiä, varaton sekä hassu ajatuksenkulku hänellä.
1) Tyypillä ei ollut varaa 3 euron kirppisostokseen, joten lainasin sen hänelle hyvää hyvyyttäni. Ajattelin myöskin, että tuon summan nyt varmasti pystyy maksamaan takaisin. Sitä ei kuulunut vaikka nähtiin muutamia kertoja. Lopulta sain roposet, kun asiasta muistutin.
2) Tyyppi kysyi voisinko lainata hänelle imuria. Joo en voinut. Tarvin itse. Ymmärsin että olis ollut kyse pidemmästä lainasta. Kehotin ostamaan harja/kihvelisetin siksi aikaa kunnes saa hankittua oman imurin.
3) Sitten tyyppi hankki kissan, ja kysyi multa (mulla myös kissa) että saako hän sitten aina puolet ostamastani kissanhiekasta. No et saa! Käytän aina yhden pussin kerralla!
4) Tyyppi muutti uuteen asuntoon, ja siihen liittyen lupasin kuskata häntä (en muista enää asiaa, joku tavaranhaku tms.). Päivää ennen tulee viestiä tyyliin "sovittiin Jennin kans että voidaan hakea samalla myös kukkapöytä tämän vaarilta". Jenni on autoton, molempien tuttu (mulle ei kuitenkaan läheinen). Hänet olis pitäny hakea mukaan tähän "kukkapöydän" hakureissulle toiselta puolen kaupunkia, koska vaarinsa ei tietenkään ollu meille tuttu, ja palauttaa kotiinsa. Juu ei käy. Risoo tuollainen, että sovitaan selkäni takana asioita, eikä yhtään KYSYTÄ käykö tämä mulle! Ilmotetaan vaan..! Ihan periaatteesta kieltäydyin. Jos hän olis ensin kysyny sopiiko mulle, niin olisin varmaan suostunut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämäkään niin härski, laitan silti tänne, kun joku mainitsi nuista piirtelyistä. Satun itse maalaamaan myös, ja suvussa on taiteilijoita, ja tarinaan. Eksyimme äitini kanssa erääseen kauppakeskukseen, siellä kaksi neitokaista maalamassa ihmisistä kasvokuvia ja olo kyllä hienon näköisiä ne mitä oli laitettu esille. Noh, äitini sitten ehdotti minulle, että menisit sinä myös tuohon että sinun kasvoista kuva maalataan, hän haluaa maksaa ja ilostuttaa minua näin. Mietin aluksi jaksanko istua pitkää aikaa istaalleen liikkumatta, ja no mikä ettei totesin itselleni, eikun penkkiin liikkumatta. Siinä taiteilija ahersi ja puhersi työsssään, ja itsekkin innoissani odotin kuvan valmistumista. Ylpeänä kerroin ääneen ukistani ja hänen tekemistä töistänsä. Kuva valmistui ja maksunkin aika tuli. Sain käteeni vanhan mummon 'sinne päin' näyttävän kasvokuvan, joka ei todellakaan näyttänyt minulta. Taiteilija näki varmasti ilmeestäni 'lievän' pettymyksen, ja kun tiesin, että kuvasta täytyy maksaa vielä. Kuvaa myös katsoivat kaksi rouvaa taustalla ja samoin ajatuksin olimme, että kuka tuo on. 10 euroa maksoi lysti. Odotin, että taiteilija antaisi pienen alen, mutta sitä ei kuulunut. Ajattelin tämän jälkeen, tulinko huijatuksi?! Hinnan väärti se ei silti ollut. :)
Rembrandtinko oletit kympillä saavasi?
Vierailija kirjoitti:
No nyt lukijat tietävät, että kaikissa talouksissa esillä oleva ruoka ei ole vapaasti syötävää kysymättä. Silloinkin voi tulla nihkeä vastaus, että ota vaan, vaikka oikeasti toivotaan, että älä ota.
Älä nyt hyvä ihme sano, että ota vaan, jos et halua, että otetaan! Tässä ketjussa monessa kommentissa käy ilmi tämä sama oletus siitä, että osataan lukea rivien välistä mitä tarkoitetaan. Ei ihmiset ole ajatusten lukijoita, ja jos sanot muuta kuin tarkoitat, on ihan oma vikasi jos sinua ei ymmärretä, etkä voi silloin loukkaantua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdimme yhteiselle etelänmatkalle miehen veljen perheen kanssa, vierekkäiset lomahuoneistot. Heillä 1 tuolloin 12 v. poika, meillä 10 v. poika ja 13 v. tyttö, ehdotus reissusta heidän. Pian perille päästyä ilmeni, että suurin syy pyynnölle se, että heidän hemmoteltu ainokaisensa kaipasi lomaseuraa. Meidän lapset leikkineet ja uineet reissuilla aina kaksin vaikka ikäeroa onkin - nyt kävi niin, että tyttöparkamme jäi aivan sivustakatsojaksi koko lomalla. Poikaserkku tavallaan nappasi poikamme viihdyttäjäkseen, heillä poikien jutut joihin sisko ei kelvannutkaan mukaan. Lisäksi tämä pikkuprinssi otti asiakseen pyörittää koko lomaseuruetta... jatkuu
Etkö pidä verbeistä?
Sivuhuomautuksena, dysgrafiassa verbit jäävät puuttumaan, myös muita lukihäiriön muotoja on, joissa samaa. Ei kannata aukoa päätä toisten kirjoitusvirheille, siis.
nimim. yliopistossa dysgrafia-diagnoosin saanut
Onnea
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani valokuvaaja ja jokaikisiin sukujuhliin (häät, ylioppilasjuhlat, rippijuhlat, synttärit jne.) tulee pyyntö, että "ottaisitko sitten samalla juhlista muutaman valokuvan, kun olet siinä niin hyvä ja sulla on se hyvä kamerakin". Ja "muutama kuva" tarkoittaa tietenkin aina ns. virallisia potretteja plus kattavasti tilannekuvia juhlasta. Ja juhlien jälkeen pitäisi noin viikon parin sisällä toimittaa sitten juhlakaluille muistikortilla kiva runsas lajitelma kuvia käsiteltyinä. Tähän syyllistyvät sekä omat sukulaiseni, mutta myös puolisoni sukulaiset tuntuvat innostuneen kovasti ajatuksesta, että heillä on nyt suvussa näppärästi ilmainen valokuvaaja. Eli kaikki mahdolliset kissanristiäiset sukulaistytön yo-juhlista ja vanhojentansseista appiukon syntymäpäiväjuhliin on pitänyt kuvata. Ihmiset eivät ilmeisesti mitenkään käsitä, että kun otan juhlista kattavasti kuvia, olen siellä juhlissa töissä ja niiden kuvien käsittelykin jälkikäteen vie ihan mukavasti työtunteja. Harvassa ovat olleet ne ihanat juhlat, joissa kutsun saaminen on tarkoittanut sitä, että olen saanut nauttia juhlista ihan vaan vieraana ilman "työvelvoitetta".
Olen myös valokuvaaja, enkä lähde yksiinkään juhliin kameran kanssa. Kerran on pyydetty, ja kieltäydyin kutsusta (joskin olin niin nössö, että tekosyyn varjolla). Jos mut kutsutaan juhliin, menen juhlimaan. Jos mut kutsutaan kuvaamaan, mulle maksetaan palkkaa. Kuvaan vain itselleni tuntemattomien ihmisten juhlia, ja veloitan niistä oikean palkan. Onneksi mulle ei juuri tule edes näitä "ota sitten kamera mukaan" -kutsuja. Johtuuko siitä, että mulla on fiksuja sukulaisia ja tuttuja vai siitä, että olen heidän mielestään huono kuvaaja, sitä en osaa sanoa :-D Mutta iloinen olen, jos ovat palkanneet kuvaajan paikalle (enkä koskaan myöskään mene millään tavalla puuttumaan palkatun kuvaajan työhön - tätäkin joskus sattuu).
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Kaliforniassa. Teen 70-80 tuntia töitä viikossa. Koko ajan pitäisi majoittaa kavereita heidän lomalla, tehdä heille ruokaa, ajeluttaa nähtävyyksiä katselemassa ym.
Mä asun vain Tampereella ja sama juttu! Tosin olen tullut jämptimmäksi viime aikoina. Kaveripiiristä pudonneet pummit pois, helmet jääneet tilalle.
Kaveri ja miehensä teki sitä, että lähtivät kesälomalla etelä-Suomeen kaverien nurkkiin. Ilmoittivat, että ovat tulossa jossain sillä viikolla. Puolta tuntia aiemmin sitten soittivat tien päältä jonain iltana, että olisivat kohta meillä, ja lapset kovin nälkäisiä ja tarvitsevat iltapalaa.
Tein heille sitten iltapalat ja pedit, tulivat, söivät ja menivät nukkumaan. Hänen miehensä aina murjotti ja hädin tuskin tervehti, kun ei pitänyt minusta. Aamulla söivät aamupalan ja lähtivät eteenpäin kohti Helsinkiä, kaverin miehen oikeita kavereita ja Linnanmäkeä.
Opiskelukaveri ehdotti että pitäisi pukeutua vaippaan ja piirtää tällä itsestä kuva: https://bit.ly/sumoapps
Olisi ilmeisesti halunnut kuvata samalla minua.
Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta en tehnyt sitä koska pidän enemmän GIMP:istä.
Itse olen pahimmilta säästynyt, mutta tieto - ja viestintätekniikan opiskelijana minulta pyydetään usein teknistä tukea tietokoneisiin ja kerran eräs tuttu oli saanut tietokoneensa sellaiseen kuntoon, että korjaaminen oli työlästä ja olisi pitänyt ostaa pari uutta komponenttia koska ne olivat hajoamassa. Ilmaiseksi usean päivän työ luonnollisesti. Siinnä vaiheessa totesin, että voivat palkata tai sitten viedä korjaamoon. Ei siis mikään paha vielä, mutta jäi sellainen tunne, ettei heillä ole käsitystä miten työläitä tietokoneetkin voivat olla.
Olen huomannut, että on helpointa vaan uskotella naapureille, sukulaisille jne. ettei tiedä mistään mitään eikä mitään osaakaan- eipähän kukaan tule ehdottelemaan mitään! :) Mieheni on leipuri, ja häneltä vaaditaan usein näyttäviä täytekakkuja. Eivät meinaa ymmärtää, kun kerrotaan, että leipurit eivät leivo tuollaisia kakkuja, se on kondiittoreiden hommaa. Sitten vielä pitäisi saada suunnilleen ainesten hinnalla + ehkä kymppi tai kaksi siihen päälle!