Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
2661/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni ei ole lapsia eikä minulla ole sisaruksia. Serkkuni tuli lapsineen kylään, ja ilta meni ihan iloisesti kunnes yksi muksuista kysyi että "koska te täti kuolette?". Aloimme ihmetellä ja lapsi iloissaan selitti että äiti sanoi että kun minä ja mies kuolemme niin heidän perheensä saa muuttaa meidän ihanaan isoon taloon periessään sen. Vanhemmat noloudesta punaisina. Vierailu päättyi suunnilleen siihen. Ei ole oltu yhteyksissä ja päätimme että testamentti tehdään muualle ensi tilassa. Ja ei, emme todellakaan ole vanhoja, eikä minun ja serkun välillä ole kovin montaa vuotta ikäeroakaan. Sellaisia perinnönkärkkyjiä... 

Nolointa on, että suomen lain mukaan serkut eivät peri.:D 

ilmeisesti osottivatt että jätämme heille, koska ei muitakaan läheisiä sukulaisia ole. Paitsi että onhan minulla vanhempan, samoin miehellä, ja miehelläni ON sisar. Mutta se porukka ei järjellä ylpeile, ahneudella kyllä. Mutta onneksi muistimme, niin teimme testamentin ja sillä  varmistimme oikean saajan. Joka EI ole serkku. Eniten loukkaa se, että yritämme edelleen lasta ja käymme hoidoissa ja ilmeisesti serkku oli päättänyt miehineen ettei mitään kuitenkaan tule :(

Voihan myös adoptoida. :-)

Vierailija
2662/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yhdeltä ja samalta ihmiseltä: 1. Tyrkytt ää omaa panoansa sanomalla 'ota sinä se te sopisitte hyin yhteen', ja samalla itse sopinut treffit itse miehen kanssa illaksi, johon mies siis häntä tulossa tapaamaan, tätä ei minulle kuitenkaan suoraan kerro. Kun kysyn häneltä yllättyneenä, että oletteko puuhastelleet muuta yhdessä, neitokainen kieltäytyy ja kertoo heidän olevan vain ystävyysuhteessa. Yllättyneenä, ja hämmentyneenä ihmettelen koko tilannetta, koska olinhan ilmoittanut hänelle, että en etsi seuraa edes tällä hetkellä, samaan epäilen hänen valehtelevan. Myöhemmin illanvietossa paljastuukin, että mies on umpirakastunut tähän naiseen, ja häntä tulossa tapaamaan ja naisella tämä tiedossa. Rohkeana tyttönä utelenkin parilta hänen ystävältään heidän mahdollisesta suhteen laadusta, paljastuu seksisuhde heidän välillään. Jäi hieman outo tunnelma kyseisen neitokaisen käytöksestä. Ps. Kannattaa luottaa omaan vaistoon, jos epäilee jonkun valehtelevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tarina, mutta minua pyydettiin muuttoavuksi, joka käytännössä tarkoitti sitä, että muutan yksin ilman tätä avun pyytäjää hänet pois asunnostaan. No way!

Vierailija
2664/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelän serkku kirjoitti:

Pohjoisen sukulaiset olivat pyytäneet  17v tyttöni  tulemaan lentokentälle,  kun on niin kiva nähdä pitkästä aikaa.. vaikka hetken kentällä. Tyttö meni tunnin matkan bussilla kentälle innoissaan tapaamaan serkkuja.

Kuinka ollakkaan tädit ja serkut riisuivat talvivaatteensa ja raskaat talvikenkänsä muovikasseihin, vaihtoivat kesävaatteet kentän aulassa ja antoivat raskaat muovikassit tytön käteen ja pyysivät tuomaan viikon päästä talvivarusteet kentälle.. ei mitään pyyntöä tai etukäteistietoa asiasta. No, ajateltiin että tulee varmaan hyvät tuliaiset vaivanpalkaksi.

Siinäpä sitten odotettiin paluulentoa kotona seuraava sunnuntai, tyttö vei muovikassit kentälle bussilla pakkasessa, ei kiitosta, ei tuliaisia. Nopea halaus ja heippa. Tyttöä itketti kotona ja äitiä ottaa vieläkin päähän vuosien jälkeen. EX-suku..

Äitinä et sitten saanut puolustettua tyttöä ja pantua pohjoisen sukulaisille viestiä, että olipa törkeää hyväksikäyttöä.

Tyttö olisi ollut varmaan onnellinen, jos aikuinen olisi häntä puolustanut, kun häntä käytettiin hyväksi, eikä jupistu ja harmiteltu kotona.

Vierailija
2665/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni omistaa suloisen lapsekkaan luonteen, joka herättää ihmisissä sympatiaa ja hoivaviettiä. On aika käsi käytännön asioiden kanssa ja elelee omassa kuplassaan. Ihan söpöä, mutta harmi kyllä tällä on hyvin ikävä puolensa. Maksattaa yleensä kaiken mahdollisen muilla, kerran jopa matkustanut ulkomaille ilman rahaa koska tottunut siihen, ettei sitä tarvi. Mikä tahansa ongelma elämässä eteen tulee, pillahtaa itkuun, räpsyttelee silmiään ja odottelee kuka ehtii ensimmäisenä apuun. Kun hän on kylässä, stressitasoni nousee nollasta sataan sekunnin murto-osissa, sillä on huolehdittava kuin lapsesta. Meillä on vuosi ikäeroa.

Kerran hän oli lähdössä puoleksi vuodeksi ulkomaille, ja oli tätä ennen käymässä mun luonani. Tavaraa oli valtava määrä mukana. Ihmettelin hänen tavaramääräänsä, että miten aikoo kulkea niin monen laukun kanssa ulkomailla. No, ei aikonutkaan, tarvitsi tavaroille säilytyspaikkaa ja oli ajatellut jättää ne siihen keskelle pienen yksiöni lattiaa. :D Ilmoitin ystävällisesti, ettei käy, enkä aio ottaa tästä itselleni minkäänlaista stressiä, saa itse keksiä tavaroilleen säilytyspaikan. (Yleensä olisin hoitanut tälläiset asiat  puolestaan, mutta nyt opettelen näkemään hänet aikuisena ihmisenä.) Itkua vääntäen hän sitten oli hoitanut ne johonkin sillä välin kun kävin asioilla - löysin myöhemmin piilotettuna kaappeihini, joista oli muut tavarat sullottu ties mihin. :D

No, välillä otan asian puheeksi, diplomaattisesti ja lempeästi. Että on raskasta kaikille muille, jos hän ei ota itse vastuuta omasta elämästään ja voisi edes pikkuhiljaa, pienin askelin vähän yritää ja opetella. Hän ei ymmärrä yhtään mistä puhun, on vain ylpeä siitä ettei ole taipunut yhteiskunnan ikeen alle, toisin kuin muut ihmislampaat. Hän on oppinut elämään ilman huolia, vapaana ja onnellisena, on huolissaan siitä että suoritan liikaa elämääni. (Tiedoksi: en todellakaan ole suorittajatyyppiä.)

Voi jessus, mitä tuollaisen kanssa voi edes tehdä. :D Itse lopetin passaamisen, mutta näitä passaajia tunkee joka ovesta ja ikkunasta. (Miehiä varsinkin, kun kyseessä hyvin kaunis nainen.) Välillä kyllä joutuu riitoihin jonkun kaverin kanssa, koska eivät enää jaksa tätä kuviota. Käsittämätöntä.

Voi helvetti! :D Kuulostaa minun ystävältä, tämä siis vielä pesettää oman autonsakin muilla ja oma auto on hankittu panemalla jotain vanhaa äijää! Kun kerta halvalla sai :D

Vierailija
2666/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etelän serkku kirjoitti:

Pohjoisen sukulaiset olivat pyytäneet  17v tyttöni  tulemaan lentokentälle,  kun on niin kiva nähdä pitkästä aikaa.. vaikka hetken kentällä. Tyttö meni tunnin matkan bussilla kentälle innoissaan tapaamaan serkkuja.

Kuinka ollakkaan tädit ja serkut riisuivat talvivaatteensa ja raskaat talvikenkänsä muovikasseihin, vaihtoivat kesävaatteet kentän aulassa ja antoivat raskaat muovikassit tytön käteen ja pyysivät tuomaan viikon päästä talvivarusteet kentälle.. ei mitään pyyntöä tai etukäteistietoa asiasta. No, ajateltiin että tulee varmaan hyvät tuliaiset vaivanpalkaksi.

Siinäpä sitten odotettiin paluulentoa kotona seuraava sunnuntai, tyttö vei muovikassit kentälle bussilla pakkasessa, ei kiitosta, ei tuliaisia. Nopea halaus ja heippa. Tyttöä itketti kotona ja äitiä ottaa vieläkin päähän vuosien jälkeen. EX-suku..

Äitinä et sitten saanut puolustettua tyttöä ja pantua pohjoisen sukulaisille viestiä, että olipa törkeää hyväksikäyttöä.

Tyttö olisi ollut varmaan onnellinen, jos aikuinen olisi häntä puolustanut, kun häntä käytettiin hyväksi, eikä jupistu ja harmiteltu kotona.

Niin no eikö se jo kerro paljon ihmisistä, jos eivät näe omassa käytöksessääm mitään väärää. Vastaavassa tilanteessa olen ottanut vastaan törkeän käytöksen, ja suunnannut energian muualle. Yksi tuttu, vaikka hänelle olen maininnut, huom, maininnut huonosta käytöksestä, asia on otettu toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ehkä tyttöä ei tarvits enempää nolata kokemuksen jälkeen enää, hyväksikäyttö tuli kuitenkin toiselta suunnalta, mutta ehkä äiti olisi voinut vaatia anteeksipyyntöä selittäen tietysti mistä on kyse tälle sukulaisperheelle.

Vierailija
2667/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kaverit ovat verkostomarkkinoinnissa. Epäilyttää mikään kyläilypyyntö tai muu heiltä, kun joutuu kuuntelemaan ne mainospuheet samalla. Olen tehnyt tosi selväksi, että mulle ei kannata myydä mitään, joten läheisemmät kaverit sen tietää, mutta muille tutuille en jaksa oikeen enää edes vastata. Ärsyttää tosi paljon tuollainen ystävyyden hyväksikäyttö.

Onko joku Zinzinossa mukana?

Tai peräti Onecoin-huijauksessa?

Vierailija
2668/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pari vuotta sitten tutustuin koulussa luokkakaveriini. Alkuun pidinkin hänestä ja vietimme aikaa koulun ulkopuolellakin. Jonkun ajan päästä kuitenkin alkoi paljastua hänen todellinen luonteensa.

En muista edes kaikkia "tempauksia" mutta listataan nyt pari..

Hän yritti kovasti manipuloida minua muita luokkalaisia vastaan että minusta ja hänestä tulisi "tiimi" sillä "olimmehan jo paita ja peppu"

Joka aamu (arkena ja vklp) hän soitti minulle milloin mistäkin turhasta asiasta. Hän itse heräsi aina kukonlaulun aikaan ja tiesi etten minä ole aamuihmisiä. Yhdessä vaiheessa en jaksanut enää hänelle vastata joten hän tuli aamuisin oveni taakse pimpottamaan ovikelloa. Jos olin kipeä (eli olin poissa koulusta) hän tuli taas oveni taakse katsomaan "olenko muka niin kipeä".

Lapsia ja koiraa piti olla kokoajan passaamassa. Milloin piti viedä mäkkäristä lapsille ruokaa "kun eivät ole syöneet koko päivänä" tai käydä hänen puolestaan kaupassa. Muuten olisin toki auttanut mutta hän ei vaan laiskuuttaan jaksanut itse. Koiran kanssa oli kokoajan tulossa luokseni kylään, vaikka tiesi että olen allerginen.

Monesti olin hänen mukanaan hakemassa lapsia hoidosta koska "he lähtevät paremmin sieltä kotiin kun sinä olet mukana".

Viimeisiä kertoja ennekuin pinnani paloi, kutsui hän luokseen kylään ja ilmoitin tulevani piipahtamaan nopeasti kahville. En voinut siis koiraallergian takia montaa tuntia aikaa siellä viettää. Kahvit juotuamme hän ilmoittaa että "nyt kun sopivasti olet kylässä niin voisin tuossa kaupassa käydä jos katsot näitä lapsia sen aikaa". Eli perimmäinen syy tähän kyläilyyni oli tämä.

Näitä kyllä riittäisi vielä lisää mutta tulisi aika romaani :D en onneksi kauaa ehtinyt hänen kanssaan kaveeraamaan ennenkuin tajusin vetäytyä..

Vierailija
2669/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pari vuotta sitten tutustuin koulussa luokkakaveriini. Alkuun pidinkin hänestä ja vietimme aikaa koulun ulkopuolellakin. Jonkun ajan päästä kuitenkin alkoi paljastua hänen todellinen luonteensa.

En muista edes kaikkia "tempauksia" mutta listataan nyt pari..

Hän yritti kovasti manipuloida minua muita luokkalaisia vastaan että minusta ja hänestä tulisi "tiimi" sillä "olimmehan jo paita ja peppu"

Joka aamu (arkena ja vklp) hän soitti minulle milloin mistäkin turhasta asiasta. Hän itse heräsi aina kukonlaulun aikaan ja tiesi etten minä ole aamuihmisiä. Yhdessä vaiheessa en jaksanut enää hänelle vastata joten hän tuli aamuisin oveni taakse pimpottamaan ovikelloa. Jos olin kipeä (eli olin poissa koulusta) hän tuli taas oveni taakse katsomaan "olenko muka niin kipeä".

Lapsia ja koiraa piti olla kokoajan passaamassa. Milloin piti viedä mäkkäristä lapsille ruokaa "kun eivät ole syöneet koko päivänä" tai käydä hänen puolestaan kaupassa. Muuten olisin toki auttanut mutta hän ei vaan laiskuuttaan jaksanut itse. Koiran kanssa oli kokoajan tulossa luokseni kylään, vaikka tiesi että olen allerginen.

Monesti olin hänen mukanaan hakemassa lapsia hoidosta koska "he lähtevät paremmin sieltä kotiin kun sinä olet mukana".

Viimeisiä kertoja ennekuin pinnani paloi, kutsui hän luokseen kylään ja ilmoitin tulevani piipahtamaan nopeasti kahville. En voinut siis koiraallergian takia montaa tuntia aikaa siellä viettää. Kahvit juotuamme hän ilmoittaa että "nyt kun sopivasti olet kylässä niin voisin tuossa kaupassa käydä jos katsot näitä lapsia sen aikaa". Eli perimmäinen syy tähän kyläilyyni oli tämä.

Näitä kyllä riittäisi vielä lisää mutta tulisi aika romaani :D en onneksi kauaa ehtinyt hänen kanssaan kaveeraamaan ennenkuin tajusin vetäytyä..

Minut ystävänä kutsuu 'tuu äkkiä kahville, ennenku lähdetään tästä liikkuun' siis noilla saatesanoilla! Äkkiä pitäis mennä hänen luo, lähteä kotoa heti, laittaa vaatteet päälle, että ehdin sinne, ennenkuin he kiireellä sieltä lähtevät jonnekkin! Ei voi kuin ihmetellä. Surullisen tutulta kuulostaa myös nuo, hei katsotko poikaani sen aikaa, kun käyn kaupassa, otatko roskat samalla kun lähdet.. Mutta missä menee hyväksikäytön raja? En ole itse tulkinnut tuota kaupassa käyntiä sun muuta mitenkään hyväksikäyttönä, tai roskiem vientiäkään..kieltämättä nyt ajattelen toisin, koska tämä tyyppi sattumoisin palveluttaa muissakin asioissa.

Vierailija
2670/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syntymäpäiväni, päätän lähteä juhlimaan vaikka yksin jos muuta seuraa ei löydy. Saankin ystävältä juuri ennen kauppojen sulkemisaikaa puhelun, klo oli 20.50, että hänellä väriaine päässä, mennään yhdessä tänään ulos!Käy hakeen juotavaa hälle kaupasta, tullessa maksaa sitten takaisin. Mietin kyllä miksi hän ei ollut hakenut juomiaan jo aikaisemmin. Olin juuri tullut juoksulenkiltä, ja vaatteet olivat päällä, joten lähdin juostenkusten kauppaan, olin siellä jo 20.55. Juomat ostettu. Ystävää saapuu, odotan rahaa juomista, eipä näy! Lähdetään sitten baariin, edelleen odotan velkaa rahana takaisin. Baarissa ystävä haluaa tarjota minulle synttäridrinkin, ja onkin jo valinnut sen minulle etukäteen...Sanon hänelle, että mieluummin pelkkä lonkero, mutta ei, drinkki on paljon herkullisempi vaihtoehto. Esitetäämpä asiat niinkuin ne oikeasti menivät...Saan siis hänen valitseman drinkin, velasta ei kuulunut koko iltana mitään. Maksoin siis hänen valitsemansa synttäridrinkin minulle itse, jonka tienasin juoksemalla kauppaan juuri ennen kuin klo käy yhdeksän ostamaan hänelle juomia, joita hän voi rauhassa nauttia omana syntymäpäivänäni luobani. Velasta en kuullut mitään koko aikana. Synttäreilläkään ei niin väliä, mutta tuo tapa miten kaveri toimi. En itse ikinä kuuna päivänä kehtaisi toimia ystävää kohtaan noin.

Vierailija
2671/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syntymäpäiväni, päätän lähteä juhlimaan vaikka yksin jos muuta seuraa ei löydy. Saankin ystävältä juuri ennen kauppojen sulkemisaikaa puhelun, klo oli 20.50, että hänellä väriaine päässä, mennään yhdessä tänään ulos!Käy hakeen juotavaa hälle kaupasta, tullessa maksaa sitten takaisin. Mietin kyllä miksi hän ei ollut hakenut juomiaan jo aikaisemmin. Olin juuri tullut juoksulenkiltä, ja vaatteet olivat päällä, joten lähdin juostenkusten kauppaan, olin siellä jo 20.55. Juomat ostettu. Ystävää saapuu, odotan rahaa juomista, eipä näy! Lähdetään sitten baariin, edelleen odotan velkaa rahana takaisin. Baarissa ystävä haluaa tarjota minulle synttäridrinkin, ja onkin jo valinnut sen minulle etukäteen...Sanon hänelle, että mieluummin pelkkä lonkero, mutta ei, drinkki on paljon herkullisempi vaihtoehto. Esitetäämpä asiat niinkuin ne oikeasti menivät...Saan siis hänen valitseman drinkin, velasta ei kuulunut koko iltana mitään. Maksoin siis hänen valitsemansa synttäridrinkin minulle itse, jonka tienasin juoksemalla kauppaan juuri ennen kuin klo käy yhdeksän ostamaan hänelle juomia, joita hän voi rauhassa nauttia omana syntymäpäivänäni luobani. Velasta en kuullut mitään koko aikana. Synttäreilläkään ei niin väliä, mutta tuo tapa miten kaveri toimi. En itse ikinä kuuna päivänä kehtaisi toimia ystävää kohtaan noin.

Törkeää touhua kaverilta! Itsekästä!

Vierailija
2672/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevana lääkärinä vähän hirvitti tää ketju

Tämä ketju vain vahvistaa sen vanhan faktan, että lääkäri ei tee mitään ilmaiseksi.

Monen muun alan ihmiset voivat auttaa toisia (järjen rajoissa toki) mutta lääkäri on ainoa joka ei suostu tekemään yhtään mitään ilman maksua.

Ei siis mikään ihme, että niin moni lääkäri esittää lentokoneessakin nukkuvaa, kun kuulutellaan ja kysellään onko lääkäriä koneessa.

Aika harva haluaa ottaa niin isoa vastuuta, kun käytettävissä ei ole edes alkeellisia tutkimusmenetelmiä. Jos menet vastaanotolle valittamaan polvikipua, niin siitä otetaan röntgenkuva, mutta puolituttujen vaivat pitäisi osata hoitaa pelkän kristallipallon kanssa. Usein kysymykset ei edes koske omaa erikoisalaa, vaan jotain alaa jonka vaivoja olen hoitanut korkeintaan yhtenä kandikesänä 20 vuotta sitten. Toki vastaan kysymyksiin jos osaan, mutta turha nyrpistellä kun vastaus on useimmiten että mene lääkäriin.

Ja lentokoneessa auttaminen on etenkin kansainvälisessä liikenteessä juridinen riski. Sen lisäksi, että ongelma voi koskea itselle täysin vierasta erikoisalaa, lisätutkimuksia ei saa ja käytettävissä olevat hoitomenetelmät ovat lähinnä kivikautiset, niin lääkäri voi olla aikaeron väsyttämä tai jopa humalassa. Eipä se juopunut psykiatri juuri maallikosta eroa, kun pitää tehdä sydänsairausdiagnostiikkaa ilman verikokeita tai edes sydänkäyrää.

En ole todellakaan lääkäri, enkä hoitoalan ihminen. Silti olen auttanut läheisiäni, jos ovat loukanneet itsensä. Laastaroinut ja sitonut nilkkaa pakettiin ja polvitukea lainannut. Onnettomuuspaikalla olen ollut antamassa ensiapua.

Lääkärikö ei tähän suostu, vaikka osaisi homman hoitaa paremmin, kuin tällainen "konttorirotta". Sehän voidaan laskea jo heitteillejätöksi, jos vai kylmästi ohittaa lääkärinä loukkaantuneen onnettomuuspaikalla. Auttaisi ehkä, jos loukkaantuneella olisi viisisatanen kaivaa taskustaan, ennen kuin taju menee.

Vierailija
2673/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan paljon on ihmisiä, jotka unohtavat sopivasti nuo velat ja lainaamiset. Siksi kai vanhemmat opettivat jo lapsena meille, että jos lainaat vaikka edes kynää kaverille, varaudu menettämään se.

Tuolle lomalaisperheelle, joka käyttikin kysymättä tyttöä vaatekuriirina. Paras oppi olisi ollut, että tulkaa hakemaan ihan itse. Satoi tai paistoi. Taksissa on lämmintä. Matka toki olisi mennyt heidän pussistaan.

Vierailija
2674/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uppo-outo naapurimme (molemmilla suht isot tontit ja jaoimme takimmaisen tontin rajan) kyseli, että tulisinko vahtimaan heidän muksujaan. Olin varmaan lukioikäinen silloin. Sanoin, että toki voin tulla jos maksetaan. Otin sitten selvää siitä mitä esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton lapsenvahdeille maksetaan ja sanoin, että voin pikkuisen halvemmalla tuntipalkalla tehdä. Naapurit sanoivat häkeltyneenä, että olivat ajatelleet jotain könttäsummaa, vaikka 20 euroa ja voisin kattoa telkkaria sitten ku lapset nukkuu. Siitä että vahtisin kahta alle kouluikäistä iltapäivästä yöhön. Eipä kuulunut heistä enää sen jälkeen ku sanoin, että tuntipalkalla mennään. Jos olisivat olleet hyviä tuttuja niin sitten oisin voinut suostua, mutta tämä oli suurin piirtein ensimmäinen kerta kun edes puhuin näille ihmisille.

Vierailija
2675/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni ei ole lapsia eikä minulla ole sisaruksia. Serkkuni tuli lapsineen kylään, ja ilta meni ihan iloisesti kunnes yksi muksuista kysyi että "koska te täti kuolette?". Aloimme ihmetellä ja lapsi iloissaan selitti että äiti sanoi että kun minä ja mies kuolemme niin heidän perheensä saa muuttaa meidän ihanaan isoon taloon periessään sen. Vanhemmat noloudesta punaisina. Vierailu päättyi suunnilleen siihen. Ei ole oltu yhteyksissä ja päätimme että testamentti tehdään muualle ensi tilassa. Ja ei, emme todellakaan ole vanhoja, eikä minun ja serkun välillä ole kovin montaa vuotta ikäeroakaan. Sellaisia perinnönkärkkyjiä... 

Nolointa on, että suomen lain mukaan serkut eivät peri.:D 

ilmeisesti osottivatt että jätämme heille, koska ei muitakaan läheisiä sukulaisia ole. Paitsi että onhan minulla vanhempan, samoin miehellä, ja miehelläni ON sisar. Mutta se porukka ei järjellä ylpeile, ahneudella kyllä. Mutta onneksi muistimme, niin teimme testamentin ja sillä  varmistimme oikean saajan. Joka EI ole serkku. Eniten loukkaa se, että yritämme edelleen lasta ja käymme hoidoissa ja ilmeisesti serkku oli päättänyt miehineen ettei mitään kuitenkaan tule :(

Voi v..n törpöt! :( Voimia! - sama edellinen vastaaja

Vierailija
2676/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti! :D Kuulostaa minun ystävältä, tämä siis vielä pesettää oman autonsakin muilla ja oma auto on hankittu panemalla jotain vanhaa äijää! Kun kerta halvalla sai :D

Eikä! :D Ei kuitenkaan sitten sama mimmi kyseessä. Mielessä kyllä käynyt, olisko siskoni jonkun palstalaisen tarinan sankaritar. :D Ehkä heistä voisi tulla ystävät.

Vierailija
2677/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen mainita, että kaikki (huom: kaikki) tälläiset hyväksikäyttäjät eivät suinkaan ole pahoja luonteeltaan. Esimerkiksi maksunsa muilla maksattava saattaa olla vastapainoisesti todella ihana lasten tai eläinten kanssa / kuunteleva ystävä / tms..

Kuitenki jokin puuttuu: taju siitä, miltä asiat näyttävät toisen näkökulmasta. Kenties on heikko sosiaalinen silmä, ei ymmärrä, miten ihmissuhteiden monimutkaisen dynamiikat ja sanattoman säännöt toimivat. Kenties on onnekkaasti tottunut aina saamaan mitä haluaa - ei huomaa että muilla maailma ei toimi näin, kenties pohjimmiltaan ei vain luota omaan kykyynsä selviytyä elämästä, näkee itsensä heikompana kuin muut.  

Varsinkin tälläiselle hyväntahtoiselle pölvästille olisi todella hienoa kyetä sanomaan suoraan se "Ei", ja mielellään vieläpä syyn kanssa. "Ei, tämä on kohtuuton pyyntö, koska..." Ihminen saattaa olla tästä jopa kiitollinen, on miettinyt että miksi ihmiset suuttuvat hänelle, eikä ole ymmärtänyt olevansa törkeä. Tämähän olisi ollut vanhempien tehtävä, mutta jostain syystä oppi on ollut väärä, tai ei ole mennyt perille, tai unohtunut matkan varrella.

Varsinkin sinä, joka uskallat sanoa suoraan, sano rohkeasti! Ehkä joku arempi vastaansanoja säästyy hyväksykäytöltä ansiostasi, ehkä tämä pölvästikin ottaa opikseen ja jopa kiittää sinua. Ehkä ei. Mutta olet silti tehnyt päivän hyvän työn. :)

Vierailija
2678/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa näitä lueskellessa mieleen, että hei, onhan minutkin oikein kutsumalla kutsuttu käymään ystävän luona, kun "ei olla pitkään aikaan nähty ja voitais vaihtaa vähän kuulumisia". Kun soitan ovikelloa, on ystävä koiran kanssa vastassa, koira laitettu jo hihnaan ja ystävällä yöpaita päällä. "Kun sulla kerran on valmiiksi kengät jalassa niin voitko kakattaa Viivin?" No...okei. "Hei, ota samalla tää roskapussi mukaan, jätekatos on tuolla toisella puolella mistä sä tulit!".

Just joo. Siinä sitä sitten seisoo sateessa kun liian vähän ulkoilutettu hupikoira yrittää päkistää kuivaa kikkaretta, jota ei tule, ja tuliaisleivoksesi sulavat kassissa. Kaikki ne asiat, joista olet odottanut pääseväsi ystäväsi kanssa keskustelemaan, haihtuvat mielestäsi ja mietit vain, miksi helvetissä seisot sateessa roskapussin ja koiran kanssa ulkona. Mikä on roolisi ja miksi kutsuttiin.

Vierailija
2679/11850 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten saanut suutasi auki?  Tässä nää sun tilaamat juomat 22,50. Tai oisit lyöny kuitin käteen ja varannut vaihtorahan valmiiksi. Jos hän kerran sanoi "maksan sitten tullessa".

Vierailija
2680/11850 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen kauppatieteitä ja spesiaalialaani on verotus ja tiedän yhden jos toisenkin seikan, kuinka saada verovähennyksiä sijoitustoiminnasta. Nyt sit pitäisi ennen veroilmoitusten jättödeadlinea "auttaa" (ilmaiseksi) eräitä henkilöitä. En auta, en edes rahasta, koska lain mukaan joutuisin itse maksamaan siitä verot.

Olen vain ilmaissut, että jokainen opiskelee verosuunnittelun salat itse, jos haluaa sitä harrastaa. Virtuaalisia itkupotkuraivaireita odottelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi