Paljonko oli ensimmäinen palkkasi aikoinaan ja paljonko saat nykyään?
Kommentit (50)
7,5€ v. 2004
22 ja pari senttiä päälle nykyään.
Työpaikka on kyllä vaihtunut välissä varmaan 5 kertaa
En tiedä tuntipalkkaa. Ensimmäinen kuukausipalkkani oli noin 1500mk, nykyinen palkka on 4400e/kk.
Eka kesätyö aikanaan 5 € tunti. Nyt 15 € tunti. Oon 26 ja töitä tehny 14-vuotiaasta asti.
Iso palkka olisi kiva..
Minulla ei ole tuntipalkkaa, koska olen ylempi toimihenkilö. Mutta ensimmäinen kuukausipalkkani oli 2750€ valmistuttuani vuonna 2005. Nykyisin kk-palkka on 7100€.
Ensimmäisen oikean työn (mainostenjakoa en tähän laske) palkka oli n. 7e /h ja nyt n. 30e /h.
Noin tuhat markkaa kuussa. Nyt noin 4500 euroa kuussa.
Eka palkka oli 100mk/pvä. Työpäivä kesti n. 10 tuntia.
Nykyään on 2800€/kk.
No on se kumma jos ylempi toimihenkilö ei osaa jakaa kuukausipalkkaa jakajalla ja arvioida tuntipalkkaansa 😉
En ole koskaan saanut tuntipalkkaa. Eka palkka oli jotain 11500 mk, nyt 3600€.
Eka työ oli "tonnilla töihin", jossa sai kahdesta viikosta 1000 mk.
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma jos ylempi toimihenkilö ei osaa jakaa kuukausipalkkaa jakajalla ja arvioida tuntipalkkaansa 😉
Millä jakajalla, jos ylemmällä toimihenkilölle ei ole työaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Eka työ oli "tonnilla töihin", jossa sai kahdesta viikosta 1000 mk.
Nyt tuo sama summa tulee päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä jakajalla, jos ylemmällä toimihenkilölle ei ole työaikaa?
Totta! Eipä tullut mieleen. 🙂
Ei ollut tuntipalkkaa. Ilmaisjakelulehden ja mainosten jakoa, viisi penniä / lehti ja kaksi penniä / mainos. 520 taloutta jakoalueella. Kaksi kertaa viikossa, paitsi heinäkuussa kerran viikossa (ei lehteä, mutta silti maksoivat minimissään sen 5 penniä / lehti). Eli minimissään 26 markkaa per jakelukerta, joulun alla saattoi tulla kymmenenkin eri mainosta jakeluun, joten päivän tili nousi toiselle sadalle. Mulla oli kaveri auttamassa, jakoi kolmanneksen lehdistä ja sai multa kolmanneksen nettopalkasta.
Nykyisin kk-palkka n. 2800 euroa brutto
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole työaikaa. Palkka on 9200e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppiä ja kolmekymppiä.
Täsmennän vielä, että siis kolmekymmentä markkaa ja nyt euroa.
Ensimmäinen oli n. 6,3e huvipuistossa. Nykyään n.12e plus vuorotyölisät. Pientä nousua odotettavissa lähivuosina, mutta tuskin tulen yli 15e pääsemään ilman korkeampaa koulutusta. Tosin nykyiseenkin olen ihan tyytyväinen.
22 markkaa tunti.
29 euroa tunti.
Kolmekymppiä ja kolmekymppiä.