Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ystävät" jättivät kun tulin raskaaksi

Vierailija
25.05.2016 |

Onpa surullista :( olen entinen vela. Ja nyt kuitenkin kohtasin ensimmäistä kertaa elämässäni ihmisen kenen kanssa perheen perustaminen tuntuu sydämessä oikealta. Olen itse onnellinen oikeastaan ensimmäiseen kertaan moneen moneen vuoteen. Ystävät vain lopettivat yhteydenpidon.. En käsitä. Vela-aikoinani minulla ei ole ollut mitään kriteereitä että kaveeraan vain toisten lapsettomien kanssa. Ystäviini on myös kuulunut perheelliset, olen tykännyt siitä kun ympärilläni on erilaisissa elämän tilanteissa olevia ihmisiä, auttaa pitämään perspektiivin laajana. Vela "ystäväni" katosivat kuin pieru saharaan kun kuulivat raskaudestani. Paha mieli kun luulin että oltiin ystäviä :( Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla käyttäytymisesi on muuttunut sen jälkeen, kun huomasit olevasi raskaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla käyttäytymisesi on muuttunut sen jälkeen, kun huomasit olevasi raskaana?

Juon vähemmän

Vierailija
4/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pari kaveria teki saman tempun. En käsitä. Pelkkä raskaudesta kuuleminen riitti syyksi lopettaa yhteydenpito...

Vierailija
5/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vela-ystävät koki ettei teillä ole enää mitään yhteistä tuon jälkeen? Oletko yrittänyt ottaa yhteyttä ystäviisi?

Vierailija
6/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raskautuneet katoavat mammalandiaan. Poikkeuksetta. Ja tietysti se onkin lapsen parhaaksi, mutta vela ei sinne halua. Itsekin olen jättäytynyt mammaporukoista pois, sama jättäytyä, kohta jätetään.

Aika aikaa kutakin.

Vierailija
7/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo ;D

Vierailija
8/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olet kyllä loistava ja tunteisiin vetoava kirjoittaja, mutta tehtailemalla lähes päivittäin näitä kirjoituksiasi, alkaa kieltämättä olemaan jo aika läpinäkyvää ja kuivaa..ensi kerralla sitten muista revitellä oikein kunnolla.

Vierailija
9/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vela-ystävät koki ettei teillä ole enää mitään yhteistä tuon jälkeen? Oletko yrittänyt ottaa yhteyttä ystäviisi?

Todella kurja ja käsittämätöntä jos noin kokivat, että lapsettomuus on ollut ainoa sitova asia. Itsekään en ole noin kokenut niiden perheellisten kanssa kun olin laoseton. Ajatukseni oli silloin ja nyt edelleenkin että jokaisen täytyy elää haluamallaan tavalla. Itsehän sen ihminen tietää mikä hälle parhaiten sopii. Juu, juuri siitä tulikin mieleen tehdä tämä aloitus kun laitoin taas tekstiviestiä yhdelle näistä ex? ystävistä että miten olet voinut.. Kyllä hän aina viikon viiveellä vastaa ja vastaus sisältää mahdollisimman yksinkertaisesti hänen kuulumiset, eikä ole kysynyt miten minä voin. Ei sitä tietenkään tarvitse kysyä jos ei kiinnosta. Kurja olo kun noin dumppasivat. En kuitenkaan kuollut vaikka raskaaksi tulin. Voi minun kanssani muutakin tehdä kun baareissa käydä. Kävisin mielelläni heidän kanssaan vaikka kävelyllä, kirppiksillä, taidenäyttelyissä tms. Sitä samaa mitä itse lapsettomana tein lapsellisten ystävieni kanssa. Ap

Vierailija
10/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tarkoittaako tämä provoa? En kuitenkaan provoa. Ihan todellista totta aloitukseni teksti minulle :( Ap

Vierailija
11/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon vähemmän

Tuo kommentti ei ole näppiksestäni. Mutta juu, luonnollisesti, alkoholi ei kuulu raskausaikaan. Kuten kirjoitin, tekisin näiden lapsettomien ihmisten kanssa mielelläni muuta. Kyllähän sitä nyt muutakin voi ystävien kanssa tehdä kun nähdä alkoholin merkeissä. Ja teimmekin ennen kuin tulin raskaaksi. Tuntuu että he jotenkin järkyttyivät raskausuutisesta ja paras tapa reagoida oli poistaa minut elämästä :/ Ap

Vierailija
12/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä olet kyllä loistava ja tunteisiin vetoava kirjoittaja, mutta tehtailemalla lähes päivittäin näitä kirjoituksiasi, alkaa kieltämättä olemaan jo aika läpinäkyvää ja kuivaa..ensi kerralla sitten muista revitellä oikein kunnolla.

No tein nyt aiheesta ensimmäisen aloituksen kun tuli mieleeni sen laittamani tekstiviestein jälkeen. Tämä tilanne on minun elämässäni kyllä aivan todellinen. Mies lohduttaa ja sparraa että kyllä sitä tutustuu uusiin ihmisiin taas elämässä mutta ei paljoa huvita :/ Ap

Vierailija
13/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tietävät että synnytyksen jälkeen sun jutut on vauvavauvavauva ja se vauva pitää raahata joka paikkaan mukaan. Miksi siis jatkaa ystävyyttä vielä pari kuukautta, kun se kohta loppuu kuitenkin? Joka ikisen synnyttäneen kanssa on käynyt näin, tuskin olet poikkeus.

Vierailija
14/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle pari kaveria teki saman tempun. En käsitä. Pelkkä raskaudesta kuuleminen riitti syyksi lopettaa yhteydenpito...

Juuri näin kävi minunkin kohdalla. Ja siksi epäilen syyksi järkytystä. He eivät syystä tai toisesta sulattaneet uutista. Olisi vain kiva tietää miksi kun itse en koe että muiden elämän valinnat hetkauttavat niin paljoa. Se mikä tekee surulliseksi on se kun olet todella onnellinen itse elämän tilanteeni muutoksesta. Ap

Vierailija
15/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki raskautuneet katoavat mammalandiaan. Poikkeuksetta. Ja tietysti se onkin lapsen parhaaksi, mutta vela ei sinne halua. Itsekin olen jättäytynyt mammaporukoista pois, sama jättäytyä, kohta jätetään.

Aika aikaa kutakin.

Kai teidän ystävyytenne nyt muuhunkin on perustunut kun siihen että onko toisella lapsia vai ei? Itse olen kokenut sen aina rikkaudeksi että on mahdollisimman kirjavaa porukkaa ympärilläni. Ei minua haittannut jutella vauva/lapsiasioista perheellisten ystävieni kanssa kun olin lapseton. Päinvastoin, oli kiva käydä välillä kurkistamassa itselle tuntemattomaan maailmaan. Olin myös mielelläni lapsen vahtina heille (esim yksi yh kaveri jonka saattoi olla hankalaa ihan käydä pankissa tms asioilla). Ne viestit joita olen laittanut lapsettomille ystävilleni tiedustellen heidän vointiaan niin en ole niihin laittanut mitään novellia vauva-hehkutuksesta koska olen huomannut että se ei heitä selkeästi kiinnosta. Äitini kanssa olen päässyt sitten hehkuttamaan näitä mamma juttuja vauvan vaatteista ja raskausoireista :) Ap

Vierailija
16/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko sulle sitten ok se että et ikinä voisi puhua näille ystäville lapsestasi eivätkä he esim tulisi ikinä luoksesi kylään jos lapsi on kotona? Sietäisitkö sinä sen että kaverisi eivät halua koskaan nähdä lasta eivätkä pidä siitä? Tuskin.

Toki jotkut velat tykkää lapsista, mutta itse en ainakaan näe mitään järkeä kaveruudessa lapsellisen kanssa - en siedä lapsia, eikä kukaan vanhempi siedä kaveria joka ei siedä hänen lastaan. Joten tekemätön paikka.

Vierailija
17/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He tietävät että synnytyksen jälkeen sun jutut on vauvavauvavauva ja se vauva pitää raahata joka paikkaan mukaan. Miksi siis jatkaa ystävyyttä vielä pari kuukautta, kun se kohta loppuu kuitenkin? Joka ikisen synnyttäneen kanssa on käynyt näin, tuskin olet poikkeus.

Mutta eihän silloin voi oikeasti käyttää sanaa ystävyys jos jättää toisen perheenlisäyksen vuoksi. Miksi toisen puolesta ei pysty olemaan iloinen kuten minäkin olen iloinnut ystävieni perheenlisäyksestä, työ-koulupaikan saamisista, mistä tahansa mitä hyvää heille nyt tapahtuukaan. Enkä ole lapsettomana kokenut että nöiden lapsellisten puheenaiheet kohtuuttomasti pyörisi lapsi-aiheiden ympärillä. Kyllä minä olen ihan hyviä keskusteluita heidän kanssaan käynyt lukemattomista muistakin aiheista. Ja jos lapsi nyt tulee puheeksi niin en ole sen kokenut olevan haitaksi. Ihan samalla tavalla lapsettomien kanssa puidaan heidän ihmissuhteitaan. Esim joku tapaaminen voi olla pelkästään keskittynyt siihen kun kaverilla tarve avautua hankalasta suhteestaan hänen siskoonsa, eikä siinä mitään, sitten puidaan. Sitähän varten ystävät on. Ap

Vierailija
18/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko sulle sitten ok se että et ikinä voisi puhua näille ystäville lapsestasi eivätkä he esim tulisi ikinä luoksesi kylään jos lapsi on kotona? Sietäisitkö sinä sen että kaverisi eivät halua koskaan nähdä lasta eivätkä pidä siitä? Tuskin.

Toki jotkut velat tykkää lapsista, mutta itse en ainakaan näe mitään järkeä kaveruudessa lapsellisen kanssa - en siedä lapsia, eikä kukaan vanhempi siedä kaveria joka ei siedä hänen lastaan. Joten tekemätön paikka.

ei tietenkään olisi ok. Eihän sellainen ole ystävyyttä. Ei ole ollut edes ennen positiivisen raskausuutisen. Kyllähän ystävää tulee vilpittömästi rakastaa sellaisena kun hän on oli se sitten lapsellinen, lapseton, homoseksuaali, kasvissyöjä, saksassa syntynyt tms. Ja kuten kirjoitin edelliseen viestiini niin kyllähän minäkin kuuntelen ystävieni vuodatuksia asioista joita itse en ole kokenut. Ap

Vierailija
19/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi siis kuuntelen ja tuen kun olen heistä kiinnostunut kokonaisuudessaan. Haluan tukea heitä ja olla ystävä. Haluan tietää mitä heille kuuluu. Olen aina parhaani mukaan koittanut olla ystävilleni sellainen ystävä kun tahtoisin että minulle oltaisiin. Ap

Vierailija
20/61 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sinänsä en kyllä ihmettele jos kavereistakin suurinosa on veloja. Siinä vaan käy aina niin, että kun saa lapsen niin ihminen muuttuu todella paljon. Ja yleensä se suunta ei ole mitenkään hyvä.